Suzanne F. schreef:Klopt, het zorgeloze leven is voorbij op het moment dat je zwanger wordt.
Die herken ik (gelukkig) (nog) niet. Dat 24/7 aanstaan ook niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Het zijn andere zorgen, maar ik lig niet de godganse dag in een kramp omdat ik zo overbezorgd ben, ofzo.
Ik ben twee jaar geleden naar een theaterstuk geweest en 1 van de personages verloor zijn zoontje. De eerste zin van zijn monoloog was zoiets als: op het moment dat je je kind verliest voel je een halve seconde opluchting omdat je zorgen voorbij zijn. Heftig wel en gelukkig weet ik niet of het accuraat is maar het heeft indruk gemaakt.
Maar goed, verder ben ik dus wel een chille mam, ze maken mij de pis niet lauw.
Fly_high schreef:Geen kinderen hier, en iedereen op bokt is waarschijnlijk mijn zielige arbeidsmigrant gemiep al lang zatmaar ik vond mijn leven juist het minst zorgeloos toen ik net 19 ofzo was, met al die onzekerheid, zwaar werk ondanks alles wat je lichaam niet aan kon. En daarbovenop kon je vaak niet eens weten of je een veilige plek had om te slapen en geld genoeg of wat te eten, maar wel dat er niemand was om voor je op te komen.
In deze zin mogen al die trotse mama's van X in hun vrijstaande woningen met Tesla voor de deur van mij oprotten als het om zorgen en al dat "je gaat het pas begrijpen als je zelf kinderen krijgt hoor" gedoe gaat
VogeltjeM schreef:corinep schreef:Je seksleven... wordt anders.
Oh god...eigenlijk bijzonder dat dit in 17 pagina's nog niet eerder genoemd is inderdaad.
ruitje schreef:Je kunt niet alles in het leven beslissen op ratio. Als ik denk hoe erg mijn leven is veranderd na kinderen. Alle vrijheid die je mist... alles wat niet meer kan... Ja, dat kan je goed omschrijven. Dat kon ik als kinderloze ook altijd goed omschrijven.
En ik dacht dat ik mij ook wel kon 'indenken wat ik er voor terug kreeg' . Ik bedoel ik houd zielsveel van mijn nichtjes, mijn vent en ook van mijn dieren. Dus ik dacht altijd: Ja, ik snap wel hoe het is om onvoorwaardelijke liefde te kennen.
In mijn werk was ik altijd zwaar geïrriteerd als een ouder in een gesprek vroeg: 'heb je zelf kinderen?' , dan dacht ik hallo, ik ben een professional, ik kan mij heus goed voorstellen hoe het is.
De realiteit is naar mijn mening. Je hebt geen idee![]()
Je hebt geen idee hoe het is om zoveel, zo onvoorwaardelijk van een kind te houden.
En ja, ik wil haar heus ook wel eens tegen de muur gooien, dus het is geen rozengeur en maneschijn.
Maar dat gevoel, dat had ik nooit willen missen. Al zegt mijn verstand soms: je had nu ook lekker sushi kunnen zitten eten in een restaurant, ipv pindakaas van het plafon af zitten boenen
Dat gevoel.... onbeschrijfelijk...
VogeltjeM schreef:Fly_high schreef:Geen kinderen hier, en iedereen op bokt is waarschijnlijk mijn zielige arbeidsmigrant gemiep al lang zatmaar ik vond mijn leven juist het minst zorgeloos toen ik net 19 ofzo was, met al die onzekerheid, zwaar werk ondanks alles wat je lichaam niet aan kon. En daarbovenop kon je vaak niet eens weten of je een veilige plek had om te slapen en geld genoeg of wat te eten, maar wel dat er niemand was om voor je op te komen.
In deze zin mogen al die trotse mama's van X in hun vrijstaande woningen met Tesla voor de deur van mij oprotten als het om zorgen en al dat "je gaat het pas begrijpen als je zelf kinderen krijgt hoor" gedoe gaat
Hele indringende en relativerende post vind ik dit. Zo zie je maar dat alles in het leven relatief is, en hoe je iets beleeft volledig afhangt van je referentiekader. Blijf wat mij betreft vooral je "migrantengemiep" delen
corinep schreef:Je seksleven... wordt anders.
Tijdens de zwangerschap kan je zelf al meer of minder zin krijgen. Je partner kan meer of meer zin krijgen, sommigen vinden hun vrouw extra sexy terwijl anderen dat idee van die baby zo dichtbij een verschrikkelijk idee vinden.
Na de bevalling zal het ook weer beetje spannend/wennen zijn en misschien anders voelen. Het kan pijnlijk zijn en zelfs jaren blijven als je ingeknipt of te strak gehecht bent.
Fonteintjes tijdens de seks als je borstvoeding geeft![]()
Door slaapgebrek en plakbaby heb je er misschien helemaal geen zin meer in. Of de baby wordt precies wakker als je net lekker bezig bent.
Zodra ze zelf uit bed kunnen komen staan ze opeens in je kamer. Of je denkt wat zijn ze lekker stil, staan ze met de inhoud van je nachtkastje te spelen.
Samsonseks is ook niet ideaal.
Urbanus schreef:Is toch logisch? Iedereen beleeft het anders. Als je voor het ouderschap 3 keer per dag de sterren van de hemel neukte is het met een baby gewoon erg wennen want dat zat er voor mij gewoon niet in. Te moe, vooral.
superpony schreef:Het is vooral vervelend voor mensen die twijfelen of net zwanger zijn dat dat soort verhalen altijd de boventoon voeren en mensen afschrikken.
superpony schreef:Het is vooral vervelend voor mensen die twijfelen of net zwanger zijn dat dat soort verhalen altijd de boventoon voeren en mensen afschrikken.
Qimm schreef:superpony schreef:Het is vooral vervelend voor mensen die twijfelen of net zwanger zijn dat dat soort verhalen altijd de boventoon voeren en mensen afschrikken.
Dat is ook maar net hoe je het ervaart, ik heb vooral het gevoel dat met name alle positieve verhalen worden verteld over hoe geweldig en bijzonder het allemaal is. En dat het heus wel eens een beetje moeilijk is, maar dat dat ruimschoots wordt goedgemaakt met hoe fantastisch het is.
Ik denk dat er gemiddeld een redelijke balans is in de verhalen die er rondgaan. Het is gewoon goed en eerlijk om beide kanten te belichten.