Zorgverzekering 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:33

Ja, dat was toen al bekend. Net als met huurtoeslag.

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:36

Ik ga bij Stad Holland, de goedkoopste zorgverzekering met restitutiepolis, met de standaard aanvullende verzekering. €165,25 per maand kost me dat, hoewel ik overweeg om de premie als jaarpremie te betalen.

Independence
Berichten: 1394
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:17

Gaby schreef:
Ik ga bij Stad Holland, de goedkoopste zorgverzekering met restitutiepolis, met de standaard aanvullende verzekering. €165,25 per maand kost me dat, hoewel ik overweeg om de premie als jaarpremie te betalen.

Voor mij komt deze ook als goedkoopste uit de vergelijking, maar ik heb echt nog nooit van Stad Holland gehoord, waardoor ik er minder vertrouwen in heb...

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:02

Stad Holland is onderdeel van DSW. Dat is wel betrouwbaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:59

zonnebloem18 schreef:
Stad Holland is onderdeel van DSW. Dat is wel betrouwbaar.

Toch niet helemaal…Want bij niet gecontracteerde zorgverleners bestaat de kans dat ze niet alles vergoeden.Dat staat duidelijk in de voorwaarden.

Zonnetje81
Berichten: 18800
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:54

Ik had dezelfde verzekering als TS maar ben overgestapt naar ONVZ met fysio en de ontzorgplus. Ik betaal jaarlijks.

Doubtless

Berichten: 8542
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 06:35

janderegelaa schreef:
zonnebloem18 schreef:
Stad Holland is onderdeel van DSW. Dat is wel betrouwbaar.

Toch niet helemaal…Want bij niet gecontracteerde zorgverleners bestaat de kans dat ze niet alles vergoeden.Dat staat duidelijk in de voorwaarden.


Dat maaakt ze dan toch niet onbetrouwbaar??

Ik ga weer voor Just, zonder aanvullende zorg. Zit nu op het punt dat ik de kosten zo hoog vind, dat ik het risico neem om aanvullende zorg uit eigen zak te betalen als het nodig blijkt.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:19

janderegelaa schreef:
zonnebloem18 schreef:
Stad Holland is onderdeel van DSW. Dat is wel betrouwbaar.

Toch niet helemaal…Want bij niet gecontracteerde zorgverleners bestaat de kans dat ze niet alles vergoeden. Dat staat duidelijk in de voorwaarden.


Dat heeft natuurlijk niets met betrouwbaar te maken. Deze clausule staat gewoon in de voorwaarden, zoals bij veel verzekeraars.
Kies je voor.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:32

janderegelaa schreef:
zonnebloem18 schreef:
Stad Holland is onderdeel van DSW. Dat is wel betrouwbaar.

Toch niet helemaal…Want bij niet gecontracteerde zorgverleners bestaat de kans dat ze niet alles vergoeden.Dat staat duidelijk in de voorwaarden.


Dat geldt voor elke verzekeraar. Heeft niets met betrouwbaarheid te maken.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:45

Het hele idee van een restitutiepolis (en hogere premie) is toch dat je meer keuzevrijheid hebt?

Een stuk terug in dit topic staat een lijst met 'echte' restitutie polissen. Gemaakt door een andere bokker, geen credits voor mij. Juist die vrije zorgkeuze is voor mij belangrijk.

Is Stad Holland dan een combinatie polis?
Want dan moet ik er nog eens goed in duiken.
Hij komt bij mij ook omhoog bij verschillende vergelijkers

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:52

Slmt9 schreef:
janderegelaa schreef:

Toch niet helemaal…Want bij niet gecontracteerde zorgverleners bestaat de kans dat ze niet alles vergoeden.Dat staat duidelijk in de voorwaarden.


Dat geldt voor elke verzekeraar. Heeft niets met betrouwbaarheid te maken.

Niet bij de ONVZ. Enige uitzondering is de GGZ bij hun.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:49

janderegelaa schreef:
Slmt9 schreef:


Dat geldt voor elke verzekeraar. Heeft niets met betrouwbaarheid te maken.

Niet bij de ONVZ. Enige uitzondering is de GGZ bij hun.


Nou vooruit: het gros van de verzekeraars.
De meeste verzekeraars hebben meerdere verzekeringen, alleen de duurste is dan degene die 100% vergoed bij niet gecontracteerd.
Dat is al jaren zo en niet echt iets nieuws of een klein addertje onder het gras in mijn ogen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:51

Ik heb voor de grap bij ONVZ gekeken, maar daar zou ik 250,- per maand gaan betalen. Excl eigen risico. Dat is nog even 70 euro per maand meer dan ik nu betaal. Hoe graag ik ook een restitutiepolis wil, ik kan het gewoon niet betalen..... (als ze mee voor aanvullend (tand) al aannemen, wat ik betwijfel)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:21

Lalidan schreef:
Ik heb voor de grap bij ONVZ gekeken, maar daar zou ik 250,- per maand gaan betalen. Excl eigen risico. Dat is nog even 70 euro per maand meer dan ik nu betaal. Hoe graag ik ook een restitutiepolis wil, ik kan het gewoon niet betalen..... (als ze mee voor aanvullend (tand) al aannemen, wat ik betwijfel)

Maar als jij dat pakket wilt ben je wel mega goed verzekerd. Heb je dat echt nodig?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:33

Ja.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:33

Dit jaar 19 keer bij de fysio geweest.
3 ongelukjes gehad. De stoep was niet bepaald stuiter-proof.
Dus ook voor volgend jaar minimaal 12 behandelingen fysio, maar liefst 18

Ik kom uit bij DSW, de Friesland of een andere afhankelijk van de vergelijkingssite (en de dealtjes die zij onderling sluiten. Ik twijfel wel. DSW vergoed minder alternatieve geneeswijze (osteopaat etc.), minder sportkeuring en nog wat andere dingen. Maar wel meer fysio. Dus ga er in de kerstvakantie nog eens goed voor zitten.

Pinacolada

Berichten: 4084
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:39

Al jaren minimaal verzekerd, dacht mooi te verlengen. Maar nu zei dat de tandarts vanmorgen dat beide kinderen tegelijk een beugel moeten per januari.. lees opeens wachttijden etc.

Als kinderen bij mij opstaan en ik verzeker extra voor beugels, is die vergoeding dan per kind of per gezin? Kan dat nergens duidelijk vinden. Fbto heeft geen wachttijd, maar wel een storing in de klantenservice dus helaas geen antwoord nog.

Boras
Berichten: 9998
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:49

Luxorvalkje schreef:
Dit jaar 19 keer bij de fysio geweest.
3 ongelukjes gehad. De stoep was niet bepaald stuiter-proof.
Dus ook voor volgend jaar minimaal 12 behandelingen fysio, maar liefst 18

Ik kom uit bij DSW, de Friesland of een andere afhankelijk van de vergelijkingssite (en de dealtjes die zij onderling sluiten. Ik twijfel wel. DSW vergoed minder alternatieve geneeswijze (osteopaat etc.), minder sportkeuring en nog wat andere dingen. Maar wel meer fysio. Dus ga er in de kerstvakantie nog eens goed voor zitten.


Wij zaten dit jaar bij De Friesland. Facturen gaan direct naar de verzekeraar (dat vind ik heel prettig). Goede ervaring bij opgedaan.

Minder groot of minder bekend betekent volgens mijn ervaringen niet dat een verzekeraar slecht presteert.

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:27

Luxorvalkje schreef:
Dit jaar 19 keer bij de fysio geweest.
3 ongelukjes gehad. De stoep was niet bepaald stuiter-proof.
Dus ook voor volgend jaar minimaal 12 behandelingen fysio, maar liefst 18

Ik kom uit bij DSW, de Friesland of een andere afhankelijk van de vergelijkingssite (en de dealtjes die zij onderling sluiten. Ik twijfel wel. DSW vergoed minder alternatieve geneeswijze (osteopaat etc.), minder sportkeuring en nog wat andere dingen. Maar wel meer fysio. Dus ga er in de kerstvakantie nog eens goed voor zitten.


Dat was voor mij de reden om voor Menzis te gaan. Meest uitgebreide pakket heb je 20 fysio en 500,- alternatief (40 pd).

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:01

Pinacolada schreef:
Al jaren minimaal verzekerd, dacht mooi te verlengen. Maar nu zei dat de tandarts vanmorgen dat beide kinderen tegelijk een beugel moeten per januari.. lees opeens wachttijden etc.

Als kinderen bij mij opstaan en ik verzeker extra voor beugels, is die vergoeding dan per kind of per gezin? Kan dat nergens duidelijk vinden. Fbto heeft geen wachttijd, maar wel een storing in de klantenservice dus helaas geen antwoord nog.


Per kind, bij Zilverenkruis in ieder geval wel. Ik denk dat alle andere verzekeringen hetzelfde hanteren.

Boras
Berichten: 9998
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:34


Pinacolada

Berichten: 4084
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:41

Had idd gegoogled en waren een 5 tal zonder wachttijd. Heb Fbto even wat uitgebreider bekeken en dat leek verder prima, we zitten nu bij de Friesland. Zal er het weekend even goed voor zitten.

Heb een begroting gekregen van 640 per kind voor volgend jaar, dus kom met 500 een heel eind.

Zie nu je overzicht, ditzo lijkt dan echt een stuk goedkoper. Ken ditzo verder niet, ga er zondag eens even induiken, dank je wel

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:51

Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een (restitutie) polis die 100% NZA tarief betaald voor niet gecontracteerde GGZ (basis) het ziet er naar uit dat ze een diagnostisch traject voor autisme in gaat en degene die haar psycholoog adviseert heeft geen contracten. Traject gaat wel in de papieren lopen (zeg rond 4400 euro).

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:13

Kijk eens Taffje, deze lijst heb ik gemaakt met échte restitutiepolissen.

x_spekkie_x schreef:
Ik zie dat vandaag (13 november) alle tarieven bekend zijn van alle verzekeraars. Dus ik ben op zoek gegaan naar de echte restitutiepolissen. Ik denk dat meer mensen hier iets aan hebben :j

Volgens de commerciële Zorgkiezer zijn de enige vrije keuze polissen van de volgende verzekeraars (waarbij ik zelf de voorwaarden heb opgezocht):

Ohra 135,95 (combinatiepolis, 75% GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Nationale Nederlanden 137,45 (combinatiepolis, 75% GGZ, wijkverpleging en fysio zonder contract)
DSW 137,50 (combinatiepolis, met nog wel meer beperkingen dan alleen GGZ en wijkverpleging)
Stad Holland 140,75 (restitutiepolis)
FBTO 141,96 (combinatiepolis, 75% GGZ en wijkverpleging zonder contract)
ONVZ 142,50 (combinatiepolis, GGZ en wijkverpleging maximumvergoeding, zie hun eigen lijst)
VvAA 142,50 (combinatiepolis, GGZ en wijkverpleging maximumvergoeding, zie hun eigen lijst)
Ditzo 144,50 (combinatiepolis, met nog wel meer beperkingen dan alleen GGZ en wijkverpleging)
Zorg en zekerheid 147,45 (combinatiepolis, 80% GGZ en 75% wijkverpleging zonder contract)
UMC zorgverzekering 147,85 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
IZA 147,85 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
CZ 149,00 (restitutiepolis)
Aevitea 149,95 (restitutiepolis)
Menzis 152,75 (restitutiepolis)
Studenten Goed Verzekerd (Zilveren Kruis) 152,75 (nog niet bekend op hun website)
Zilveren Kruis 152,75 (restitutiepolis)
IZZ (CZ) 149,00 (restitutiepolis)
IZZ (VGZ) 153,65 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
United Consumers (VGZ) 153,65 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
VGZ 153,65(combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Zekur 155,15 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Univé 155,15 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
asr 156,50 (restitutiepolis)

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:36

Stad Holland net gebeld. In het zeldzame geval dat zij geen afspraken hebben gemaakt met een zorgverlener en het dus niet-gecontracteerde zorg betreft, wordt 100% van het NZA tarief (wettelijk maximum tarief) betaald, maar geen hogere kosten.