Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:11

Heerenveen vriendelijke witte wolken, wind, en zon

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:12

Je mag de warmte van hier zo komen afhalen hoor, mvdende. 31 had ik net op de thermometer van mn auto, al rijdend. Regio Gelderland oost.
Ik ben er wel klaar mee, dat geplak als ik buiten aan het werk ben...
Gelukkig ben ik nu klaar en is het thuis nog steeds niet warmer dan 23 graden binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:14

mvdende schreef:
Hier is het niet warmer dan 22°c geworden vandaag met continu regen -:(- zuid-west Nederland.

Jaloers op het mooie weer elders.

Vanmorgen flinke onweer, de rest van de middag steeds regenbuien.

Morgen ook de gehele dag regen voorspeld. Goed voor de natuur, iets minder fijn voor mij.

Gisteren was het aan het zwembad meer dan prima te doen. Warm? Even afkoelen in het water en verder met boekje lezen.

Kom de warmte maar halen! Hier moest gisteren en vandaag gewoon gewerkt worden. Luieren aan het zwembad was er helaas niet bij. Dan zou ik het ook wel uithouden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:19

Als ik vrij was én aan het zwembad kon liggen kon ik het ook prima uithouden. Maar helaas :+ Weet ook wel leukere dingen met dit weer. Maar ruilen? Jij de 31 graden hier binnenshuis en ik jouw veel koelere lucht? Zal ik zo blij van worden :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:39

Kunnen we dan nu alvast gaan klagen over de voorspelde 26 mm regen morgen? :))
Ik vind wat verkoeling met m’n dressuurles prima maar 26 mm is wel overdreven :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:52

Selina schreef:
Ik vind wat verkoeling met m’n dressuurles prima maar 26 mm is wel overdreven :Y)

Mijn ouders (ja, allebei. En even oud ook) zijn morgen jarig. Die balen best wel _O-

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:53

Spenk schreef:
mvdende schreef:
Hier is het niet warmer dan 22°c geworden vandaag met continu regen -:(- zuid-west Nederland.

Morgen ook de gehele dag regen voorspeld. Goed voor de natuur, iets minder fijn voor mij.

Gisteren was het aan het zwembad meer dan prima te doen. Warm? Even afkoelen in het water en verder met boekje lezen.

Kom de warmte maar halen! Hier moest gisteren en vandaag gewoon gewerkt worden. Luieren aan het zwembad was er helaas niet bij. Dan zou ik het ook wel uithouden.

Kom de warmte maar halen en geef mij die regen dan maar

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:10

mvdende schreef:

ruilen? Inmiddels 33 graden in huis en buiten wil ik niet eens weten zoals ik die zon nog zie. Ik teken voor 22 graden en regen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:18

Ach niet iedereen heeft de luxe dat ze af kunnen koelen in een zwembad. Er zijn ook mensen die moeten werken met deze temperaturen. En deze is echt teveel.

Ik vind deze temperatuur te hoog. Ook omdat ik astma heb en ik last van mijn longen heb.
Ruilen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:23

Wij zijn op vakantie in Drenthe dus we houden het warme weer prima uit in het halfoverdekte zwembad. Het is hier echt heerlijk, morgen lekker een rustdagje met veel regen voorspeld en daarna weer langzaam warm.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:24

mvdende schreef:

:') :') Sommige mensen werken en dan is 38gr iets minder relaxed dan aan het zwembad kunnen zitten met een boek wanneer je wil.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:25

Selina schreef:

Ik klaag niet. Gras mag wel wat water gebruiken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:25

hier wordt morgen maar 0,8 mm regen verwacht. Hopelijk wordt het wel wat koeler dan vandaag

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:26

Met dat warme weer ben ik liever aan het werk met de airco aan, dan thuis zonder airco.
Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van wat voor werk je doet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:32

Dikke klappen onweer omgeving Heerenveen. Maar de regen ging achter ons langs , helaas

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:36

Ik begrijp nu nog beter dan vroeger waarom de zuiderlingen siësta houden en in de namiddag niet werken :')

Hier ook nog steeds een lekkere 29 graden ofzo. Zag er nochtans veelbelovend uit vanmorgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:40

purny schreef:
Ach niet iedereen heeft de luxe dat ze af kunnen koelen in een zwembad. Er zijn ook mensen die moeten werken met deze temperaturen. En deze is echt teveel.

Ik vind deze temperatuur te hoog. Ook omdat ik astma heb en ik last van mijn longen heb.
Ruilen?

Je kan het te hoog vinden, maar wat wil je eraan doen? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:44

Relaxed schreef:
purny schreef:

Ruilen?

Helaas niks. Het is aan de ene kant maar goed dat we er niks aan kunnen doen, anders was er om de haverklap ruzie

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:49

Relaxed schreef:
purny schreef:

Ruilen?

Nou, ik hoop toch eigenlijk wel dat iedereen nu in ziet dat dit geen normale temperatuur is voor NL en dat de gevolgen van de klimaatverandering zichtbaar worden en dat mensen daar dus idd ook wat aan gaan doen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:58

-O- het is nu niet grappig meer hier in het verre oosten. :n Na mijn noodzakelijke regenpijpdans (een windvlaag en hij was losgeschoten en moest ik mijn platte slaapkamerdak op om de boel weer goed te vast krijgen. uit het raam klimmen is niet mijn beste eigenschap. Ik faal als inbreker dat blijkt wel :+ ) begon het even kort te regenen. De straten dampen en stomen nu en mijn longen gaan in protest. 30 graden en hoge luchtvochtigheid. Het lijkt wel een sauna opgieting.

Steeds gerommel in de verte nu en een mix van grijs blauw en donkere lucht in de verte.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:33

Kabayo schreef:
Dikke klappen onweer omgeving Heerenveen. Maar de regen ging achter ons langs , helaas

Ik hoorde ze bij drachten ook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:53

marleen_88 schreef:
Hier is regio Haarlem. Snel de parasols binnen gehaald.

Zelfde regio en zowaar zes en halve druppel gevallen met als gevolg dat het daarna stik benauwd werd en onaangenaam warm.

Van mij mag 't gaan sneeuwen. Daar doe ik het zoveel beter op, in leef op in de herfst en winter. In hou liever een zomerslaap. :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:39

mvdende schreef:

Ik woon niet ver van jou vandaan hemelsbreed en hebben hier amper regen gehad. Heerlijke temperatuur en kon om 05.30 uur al wandelen in mijn t shirt. Zo plaatselijk kan het verschillend zijn.

Gisteren was het snikheet maar de paarden kwamen de dag van gisteren beter door dan maandag. Ze staan aan zee en was veel wind gisteren. Heb ze hele dag in de zon gezien zonder zweten. Eind van de middag zelf stro binnen gehaald en dat was ook prima te doen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:23

Zelf weinig last van de hitte en toch in de middag even gaan kijken, wat een hete lucht was het zo op de scooter. Wei is omringt door bomen, schaduw genoeg, en jawel, ze staan midden in de zon te grazen(ook weiland heeft schaduw).
Nouja, wij zijn het dus wel doorgekomen. Hier wordt het inmiddels wat donker... Ik hoop op een goede plensbui. Met onweer, als ik zou mogen kiezen. :9

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:08

Gister 43 graden gaf mijn auto aan, vandaag 31. Vreselijk die hitte... En waar blijft de onweer/regen? Nog geen spat gevallen bij ons... (NB)