Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:50

pfff..ik ben nu 6 dagen ziek en ik vermoed dat het nog ff gaat duren

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:58

Het hele covid kan vrij onvoorspelbaar verlopen. Je hebt de globale kansen van 80% kans dat je met milde klachten de ziekte doorloopt. Dat kan nog wat verschillen adhv comorbiditeiten.

Maar in de praktijk heb ik de afgelopen twee jaar veel covid revalidanten gezien waarvan de ene zonder voorgeschiedenis compleet voor Pampus was en we weer bij het hele begin moesten beginnen, dus bij oefenen met staan omdat het enige wat ze konden hun grote teen bewegen was.
En de ander waarvan je zou denken dat die als eerst het loodje legt er vrij makkelijk doorheen fietst.

Er is niet altijd wat van te zeggen, je weet het gewoon niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:59

Dorine92 schreef:
IMANDRA schreef:
Dat “heilige geloof” is gebaseerd op feiten. Cijfers. Wetenschappelijk onderzoek.

(...)

In tegenstelling tot jouw berichten die totaal niet zijn gebaseerd op enige feiten, cijfers of onderzoek.

Heel leuk maar ik baseer me op logisch nadenken. Iets wat de gemiddelde mens tegenwoordig niet meer kan. Een prik nemen tegen iets waar ik niet ziek van word = onlogisch. Ik snap oprecht niet wat hier nou zo vreselijk moeilijk aan te begrijpen is.

Want wetenschappers die dat wetenschappelijk onderzoek uitvoeren baseren zich niet op logisch nadenken wil je zeggen?

En verder eens met verootjoo, logisch nadenken doe je op basis van feiten, dat doe jij overduidelijk niet.

Poekkie

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:06

Ik ben het anders wel eens met Dorine, ondanks mijn wetenschappelijke achtergrond…

Trouwens … feiten? Als je echt wetenschappelijk wil presenteren en feiten wil geven dan voeg je overal de foutmarges aan je cijfers toe en dan zien veel dingen er al heel anders uit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:05

In dit geval is er ietsjes teveel data om te manipuleren omdat er zo overweldigend veel onderzoek is gedaan, internationaal. Met een enkel, kleinschalig onderzoek is dat makkelijker. Op het moment dat er zoveel onderzoek is gedaan door zoveel landen op zoveel mensen en er inmiddels 4,6 biljoen (bron: Google) mensen gevaccineerd zijn kan je er best vanuit gaan dat de data en het bijbehorende onderzoek solide genoeg is om toch wel feitelijke conclusies te trekken.

Dorine92 schreef:
Heel leuk maar ik baseer me op logisch nadenken. Iets wat de gemiddelde mens tegenwoordig niet meer kan. Een prik nemen tegen iets waar ik niet ziek van word = onlogisch. Ik snap oprecht niet wat hier nou zo vreselijk moeilijk aan te begrijpen is.

Naast dat je niet weet hoe ziek je wordt (risicoafweging) is de wereld een klein beetje groter dan jezelf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:09

Nou, dan maar de vraag voor jou Poekkie, hoe weet je dat je niet ziek gaat worden van een Covid besmetting?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:25

Ik ben erg blij met mijn vacinatie! Na 5 keer geen bijwerkingen ect.

Een collega en zijn vrouw zijn bewust niet gevacineerd. Waren overtuigd dat covid een verkoudheid was en ze wisten niet wat er dan in hun gespoten werd.
Nu beide covid. Op dag 4 ging zij naar Ic aan de beademing en hij ligt ook in het ziekenhuis en als het niet snel beter wordt gaat hij ook naar de Ic.

Je weet gewoon niet of je verkeerde covid lootje trekt. Dus ik ben blij met iets bescherming en hopelijk minder kans op een ernstig verloop.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:18

Dit weekend een groot artikel in de Volkskrant over long Covid, dat is heftig hoor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:20

De artikelen over de zorgmedewerkers die inmiddels 2 jaar ziek zijn door de besmettingen, zegt toch genoeg.

Prima als mensen geen vaccin willen omdat ze jong en gezond zijn en het risico aanvaardbaar vinden.
Alleen de argumenten "zelf onderzoek doen", experimenteel vaccin, mensen die als bosjes dood neervallen, daar ben ik allergisch voor.
Zeker als het mensen betreft die gisteren nog aan het stuiteren waren van de pillen op een feestje. Dat vinden ze schijnbaar een minder groot risico. :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:26

nps schreef:
In dit geval is er ietsjes teveel data om te manipuleren omdat er zo overweldigend veel onderzoek is gedaan, internationaal. Met een enkel, kleinschalig onderzoek is dat makkelijker. Op het moment dat er zoveel onderzoek is gedaan door zoveel landen op zoveel mensen en er inmiddels 4,6 biljoen (bron: Google) mensen gevaccineerd zijn kan je er best vanuit gaan dat de data en het bijbehorende onderzoek solide genoeg is om toch wel feitelijke conclusies te trekken.

Dorine92 schreef:

Naast dat je niet weet hoe ziek je wordt (risicoafweging) is de wereld een klein beetje groter dan jezelf.

Dat over die overweldigende hoeveelheid onderzoek is precies mijn punt: het ene onderzoek zegt dit, het andere onderzoek zegt dat, de overheid kiest 1 verhaal en de burgers lezen dat verhaal in de krant. Dan heb je dus je keuze overgelaten aan de overheid en niet aan de wetenschap, want die verdeeld over dit onderwerp. Het is nota bene de uitvinder van de mrna techniek zelf (!!!) die zei dat dit een levensgevaarlijk experiment is. Maar die wordt dan weggezet als complotgekkie ipv als wetenschapper. En daar houdt het voor mij meteen op. Wetenschap is ALLE wetenschap, niet alleen de wetenschap die een verhaal vertelt die financieel en politiek handig uitkomt.

Dat argument van je doet het voor een ander, hoef je bij mij niet mee aan te komen. Iemand die geprikt is, is niet minder besmettelijk. Als we het dan toch over wetenschap hebben...

Kinke schreef:
Nou, dan maar de vraag voor jou Poekkie, hoe weet je dat je niet ziek gaat worden van een Covid besmetting?

Net zo zeker als dat je niet ziek gaat worden van de prik. Namelijk niet zeker.
Overigens had ik allang corona gehad toen de prikken beschikbaar kwamen. Ik had namelijk na 2 weken lockdown besloten dat het risico op dik en depressief worden door opsluiting, voor mij groter zou zijn dan een risico om door corona om te vallen. Dus ja, gewoon lekker gaan dansen en knuffelen. En als je daardoor al corona hebt gehad, weet je al dat je er tegen kunt. En dan heb je betere antistoffen dan de prik, en geen risico op onvoorziene ellende door die prik.

Poekkie schreef:
Ik ben het anders wel eens met Dorine, ondanks mijn wetenschappelijke achtergrond…

Trouwens … feiten? Als je echt wetenschappelijk wil presenteren en feiten wil geven dan voeg je overal de foutmarges aan je cijfers toe en dan zien veel dingen er al heel anders uit.

Of juist dankzij je wetenschappelijke achtergrond. Ik heb trouwens zelf ook een wetenschappelijke achtergrond. Gewoon mn uni diplomaatjes en een IQ tussen hoogbegaafd en zeer hoogbegaafd in. Maargoed laat mensen maar lekker denken dat ik dom ben :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:05

Dorine92 schreef:
Dat over die overweldigende hoeveelheid onderzoek is precies mijn punt: het ene onderzoek zegt dit, het andere onderzoek zegt dat, de overheid kiest 1 verhaal en de burgers lezen dat verhaal in de krant. Dan heb je dus je keuze overgelaten aan de overheid en niet aan de wetenschap, want die verdeeld over dit onderwerp. Het is nota bene de uitvinder van de mrna techniek zelf (!!!) die zei dat dit een levensgevaarlijk experiment is. Maar die wordt dan weggezet als complotgekkie ipv als wetenschapper. En daar houdt het voor mij meteen op. Wetenschap is ALLE wetenschap, niet alleen de wetenschap die een verhaal vertelt die financieel en politiek handig uitkomt.

Zo werkt onderzoek niet. Er zitten (héle) grote verschillen in kwaliteit tussen die onderzoeken. Dus het is geen kwestie van ‘een van de twee onderzoeken kiezen’, maar juist het onderzoek volgen wat qua methode en wijze van interpreteren van data zo goed mogelijk is gedaan. De keuze van wat gevolgd wordt is er dus geen van de overheid zelf. En zo verdeeld zoals jij het stelt is ‘de wetenschap’ helemaal niet. Enkel wat kwakzalvers met oog voor eigen gewin vertellen een heel ander verhaal dan de consensus van de wetenschap doet.

Dat mRNA verhaal van jou is ook al zo vaak debunked. Het nog een keer delen daarvan verandert daar niks aan.

Dorine92 schreef:
Dat argument van je doet het voor een ander, hoef je bij mij niet mee aan te komen. Iemand die geprikt is, is niet minder besmettelijk. Als we het dan toch over wetenschap hebben...

Ja, Lets. De kans dat een gevaccineerd iemand COVID oploopt is lager dan die van een niet gevaccineerde. De kans dat gevaccineerden élkáár aansteken is nog kleiner. De kans dat die gevaccineerde een ernstige vorm oploopt is nóg veel kleiner. Allemaal dankzij het vaccin. Dus je kan het wel degelijk ook voor een ander doen, als één van de manieren waarop jij beperkt dat jij COVID aan anderen doorgeeft. Maar deze manier is op zichzelf geen garantie nee.

Dorine92 schreef:
Kinke schreef:

Net zo zeker als dat je niet ziek gaat worden van de prik. Namelijk niet zeker.
Overigens had ik allang corona gehad toen de prikken beschikbaar kwamen. Ik had namelijk na 2 weken lockdown besloten dat het risico op dik en depressief worden door opsluiting, voor mij groter zou zijn dan een risico om door corona om te vallen. Dus ja, gewoon lekker gaan dansen en knuffelen. En als je daardoor al corona hebt gehad, weet je al dat je er tegen kunt. En dan heb je betere antistoffen dan de prik, en geen risico op onvoorziene ellende door die prik.

Er zitten toch vrij veel gradaties tussen ‘zeker’ en ‘niet zeker’.
Kans op (ernstig) ziek worden door de prik is, zeker op onze leeftijden, zeer laag. Hooguit een dagje of twee niet lekker. Kans op vervelend ziek worden door COVID is hoger.

COVID geeft overigens ook niet ‘betere antistoffen’, terwijl je er wel veel meer risico’s mee loopt (oa long COVID).

Dorine92 schreef:
Poekkie schreef:

Of juist dankzij je wetenschappelijke achtergrond. Ik heb trouwens zelf ook een wetenschappelijke achtergrond. Gewoon mn uni diplomaatjes en een IQ tussen hoogbegaafd en zeer hoogbegaafd in. Maargoed laat mensen maar lekker denken dat ik dom ben :+

:+ Ook met een wetenschappelijke achtergrond kun je moeite hebben met onderzoeken interpreteren. Dat blijkt maar weer. Wat voor achtergrond heb je dan?

Universitaire opleiding vind ik overigens niet gelijk staan aan een wetenschappelijke achtergrond hebben, als er met die wetenschappelijk achtergrond bedoelt wordt dat je geleerd hebt om wetenschappelijke onderzoeken te lezen, analyseren en interpreteren.

Nou mooi voor jou dat je IQ zo hoog is. Wil je nu een sticker? Lijkt me allesbehalve relevant voor deze discussie. Volgens mij zegt ook niemand dat je dom bent. Je interpreteert informatie fout en lijkt moeite te hebben met het scheiden van feiten en misinformatie. Dat is heel wat anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 16:22

Ik begin het steeds onbegrijpelijker te vinden dat zelfs HBO ers en Uni geschoolde mensen met deze wartaal/mis informatie komen. Echt niet te vatten, hebben die hun diploma bij een pakje boter gekregen of zo ?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:36

Fijn topic weer. Elkaar lekker afzeiken. Beetje aardig zijn tegen mekaar is ook goed

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:04

Kinke schreef:

Niet. Net zoals ik niet weet hoe ziek ik word van de vaccins en hoe ziek ik als gevaccineerde zou zijn.

Maar mensen die zich wetenschapper noemen en dan hier getallen komen posten zonder onzekerheidsmarges en daar dan feitelijk conclusies uit willen trekken… zijn evenzeer een schande voor de wetenschap zou ik zeggen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:17

Poekkie schreef:
Kinke schreef:

Niet. Net zoals ik niet weet hoe ziek ik word van de vaccins en hoe ziek ik als gevaccineerde zou zijn.

Maar mensen die zich wetenschapper noemen en dan hier getallen komen posten zonder onzekerheidsmarges en daar dan feitelijk conclusies uit willen trekken… zijn evenzeer een schande voor de wetenschap zou ik zeggen.

Ik hoop dat je snapt dat alle details van een wetenschappelijk onderzoek een tijd en plaats hebben. Bokt is dat niet, het is te ingewikkeld voor de meeste mensen om te snappen (omdat het ingewikkeld is en veel mensen niet leren hoe ze dat soort cijfers moeten interpreteren). Dan is een genuanceerde beargumentatie op zijn plaats, versimpeld, zodat die mensen wél kunnen snappen en begrijpen wat er dan speelt in de wereld.

En als je het niet met die beargumentatie eens bent staat het je vrij om die te verbeteren. Bijvoorbeeld door zelf die betrouwbaarheidsmarges te noemen.

Enne.. als je die nuance en feitelijkheden zo belangrijk vindt.. waarom sla je alle nuance en verhoudingen in de wind met je post? Nee, op individueel niveau kan je er niks van zeggen. Maar op groepsniveau toch zeker wel, waar je best conclusies in de vorm van verwachtingen en risico percentages uit kan trekken. Dat zou je dan ook moeten snappen, als je inderdaad een wetenschappelijke achtergrond hebt waarbij je hebt geleerd hoe onderzoek werkt en geïnterpreteerd kan worden. En daar zie je toch vrij duidelijke verschillen tussen vaccinatie en ziekte.

Of vind je wetenschap ‘ook maar een mening’? Daar komt het m.i. aardig in de buurt als je op deze manier met Dorine meegaat, iemand die overduidelijk misinformatie neerflatst overal en dan weigert er inhoudelijk op in te gaan. En dat is wel een mening ;)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:30

bigone schreef:
Ik begin het steeds onbegrijpelijker te vinden dat zelfs HBO ers en Uni geschoolde mensen met deze wartaal/mis informatie komen. Echt niet te vatten, hebben die hun diploma bij een pakje boter gekregen of zo ?

Ja, ook ik heb mijn diploma bij een pakje boter gekregen, met titel en al. :') Maar misschien zegt dit wat? Dat HBO'ers en universitair geschoolde mensen verder denken? Geen idee hoor, ik roep maar wat :o

Ik ga geen enting nemen tegen een ziekte waar ik niet ziek van word. Waarom in godsnaam?

En mijn mening is gebaseerd op wat ik heb geleerd op mijn opleiding en op de mening van wetenschappers. Het zijn in dit geval alleen niet de wetenschappers die de mainstream-mening delen.

En de overheid is helaas ook niet 100% zuiver in het delen van de juiste informatie, dus nee, ik ga daar niet klakkeloos achteraan.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:40

2x gevaccineerd wel ziek geweest er van maar geen spijt. Booster niet gedaan nu helaas corona en erg ziek er van zodra ik weer mag ga ik dus boosteren. Toen ik het vaccine net had meerdere malen met mensen in contact geweest die corona hadden en toen geen corona gehad. Vermoedelijk had ik dus toch moeten boosteren omdat de werking nu minder is na zo veel maanden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:49

Esperanza schreef:
bigone schreef:

Ja, ook ik heb mijn diploma bij een pakje boter gekregen, met titel en al. :') Maar misschien zegt dit wat? Dat HBO'ers en universitair geschoolde mensen verder denken? Geen idee hoor, ik roep maar wat :o

Ik ga geen enting nemen tegen een ziekte waar ik niet ziek van word. Waarom in godsnaam?

En mijn mening is gebaseerd op wat ik heb geleerd op mijn opleiding en op de mening van wetenschappers. Het zijn in dit geval alleen niet de wetenschappers die de mainstream-mening delen.

En de overheid is helaas ook niet 100% zuiver in het delen van de juiste informatie, dus nee, ik ga daar niet klakkeloos achteraan.

Zeker niet alle mensen , maar ik hoor wel vaker verhalen van mensen die een HBO studie doen , en volledig verloren raken en afwijken naar een ander pad en sociaal eigenlijk weinig meer doen. Heeft niks met verder denken te maken , eerder door het bezwijken aan de druk die school en de maatschappij oplegt aan hun. Ik kom zo vaak gevallen tegen die vroeger een HBO studie hebben afgerond , maar het eigenlijk sociaal niet aankonden of bezweken zijn aan de hevige druk. Ik vindt een studie soms ook wel gelijk staan aan top sport. De verwachtingen zijn altijd dat je goede resultaten behaald.

Een HBO studie zegt niet automatisch dat je heel slim bent en veel verstand hebt van allerlei zaken.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 00:14

@Zebrastreep serieus? 8)7

Ik snap dat sarcasme niet altijd duidelijk overkomt vanaf een toetsenbord, maar jouw reactie :D

Een opleiding zegt niet altijd iets over de intelligentie van een mens, nee dat klopt.

Maar de kenmerken voor een HBO'er zijn wel dat ze geleerd wordt om zelf een mening te vormen op basis van, ja daar hebben we 'm weer.....onderzoek. En op welke bronnen je je mening baseert (grof gezegd wetenschappelijk onderzoek of facebook) ja, dat is aan de persoon zelf.

En voor mensen aan de Uni? Ik heb geen Uni doorlopen dat kan vast iemand anders voor je beantwoorden. Ik zou zeggen dat ze minder praktisch zijn ingesteld, maar de mensen die ik ken zijn wel verrotte slim. }>

Wel fijn dat je mijn harde werken vergelijkt met topsport..... zo had ik het nog nooit bekeken. :D :D :D

Ik word een beetje melig geloof ik. Tijd voor mijn bed!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 00:21

Maar omdat iemand HBO heeft gedaan en een opleiding die totaal los staat van de medische wereld en een onderzoek leest en daarover zijn mening vormt , betekend nog niet dat een HBO dan standaard gelijk heeft.

Kijk ik zit ook in de zorg , maar medische kennis is niet speciaal mijn vakgebied. Ik kan dan wel mij mening gaan vormen over een onderzoek wat ik lees , maar dat is dan alsnog steeds een mening en geen feit. En dat is wat veel mensen nu doen meningen voor feiten aan gaan zien.

Ik vindt een studie wel aardig top sport , maar dan op welk niveau ook. Wordt veel van je gevraagd tegenwoordig.

Maar goed ik ben wel veel gevallen tegen gekomen die van HBO in een psychiatrische instelling zijn beland vanwege hoge druk vanuit hun omgeving. Gelukkig niet iedereen dat zou wat zijn zeg.... Het zijn enkelingen die heel slim zijn , maar ook gemakkelijk verzuipen in complotten en bepaalde theorieën.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 01:43

Dat de aarde rond is was vroeger ook een complottheorie. En het invoeren van de coronapas en de vaccinatiedwang was ook een complottheorie. Dus zo gek is het niet om de (gecensureerde) wetenschappelijke conclusies niet zomaar aan te nemen. Zeker niet als de overheid, die dus de koers bepaalt, non stop aan het liegen is. Ik snap niet hoe mensen zich keer op keer zo ongelooflijk voor de gek laten houden en alles wat die pipo’s roepen klakkeloos napraten. Het enige probleem is dat er te weinig zorg beschikbaar is voor teveel mensen, en dat mensen te ongezond leven. En dat probleem maken ze alleen maar erger.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 02:08

IMANDRA schreef:
Poekkie schreef:

Enne.. als je die nuance en feitelijkheden zo belangrijk vindt.. waarom sla je alle nuance en verhoudingen in de wind met je post? Nee, op individueel niveau kan je er niks van zeggen. Maar op groepsniveau toch zeker wel, waar je best conclusies in de vorm van verwachtingen en risico percentages uit kan trekken. Dat zou je dan ook moeten snappen, als je inderdaad een wetenschappelijke achtergrond hebt waarbij je hebt geleerd hoe onderzoek werkt en geïnterpreteerd kan worden. En daar zie je toch vrij duidelijke verschillen tussen vaccinatie en ziekte.

Of vind je wetenschap ‘ook maar een mening’? Daar komt het m.i. aardig in de buurt als je op deze manier met Dorine meegaat, iemand die overduidelijk misinformatie neerflatst overal en dan weigert er inhoudelijk op in te gaan. En dat is wel een mening ;)

Op groepsniveau kan je daar eveneens helemaal niets van zeggen zonder foutenmarges. Jij vind dat je alle getallen maar mag spuien zonder die marges want anders zijn mensen ‘te dom’ om de ‘volgens jou juiste’ conclusies te zien. Nou geef maar even je bronnen door, ik wil ze best wel even lezen en kijken hoe dicht de cijfers juist op elkaar liggen.

Net zoals voor de long covid effecten… als je die ook oploopt bij milde(re) klachten en die krijg je gevaccineerd ook gewoon… dan zou ik heel graag een goede bron zien om dat argument te staven want in mijn ogen is het nogal nonsens.

Verder: Hoe ik onderzoek moet interpreteren hoef jij mij niet te zeggen, die denigrerende toon mag weg. Jou achtergrond weet ik niet meer, maar als phd in de ingenieurswetenschappen met verschillende internationale samenwerkingen (yes, incl. RMIT melbourne en NUS Singapore, beiden toch goed bekend met dit soort onderzoeken) weet ik dat best. En ik zie helemaal niet wat jij zo zwart-wit denkt te zien. Vandaar… foutmarges.

En je vraag of wetenschap een mening is? Deels wel… er hangt veel af van de visie van de onderzoekersgroep en van de ‘funding’. Bvb. Monsanto-funded onderzoek zal nooit als conclusie naar buiten brengen dat aspartaam kankers geeft (yes, bestaat een studie van, interessant om te lezen hoe mooi conclusies gemanipuleerd kunnen worden). Studies gefundeerd door een pro-vaccin overheid zullen ook al niet helemaal neutraal zijn. En ook in mijn eigen groep en bevriende groepen heb ik die ervaring om de conclusies te schrijven in de meest ‘gewenste’ richting. Zonder data te vervalsen, maar wel door de experimenten en de manier van presenteren zorgvuldig te kiezen.
Daarnaast ken ik gerust artikels die bomvol fouten staan, en dan bvb een groot aantal van de biologische artikels van RMIT zelfs. Toenertijd zelf nog heel verhitte discussies over gehad dat hun data hun conclusies niet staafde en toch gepubliceerd dankzij lange armen.
Dus is wetenschap een mening… niet per se, maar wel vaak gekleurd. Zeker bij sociaal gevoelige topics zoals corona. Ik merk dat jij dat niet kan zien. Jij gelooft in de wetenschap als de heilige onaantastbare bijbel, maar dat is het gewoon niet. En dat is prima, zelfs typisch voor mensen die nooit echt zelf in het onderzoek hebben gestaan. Maar een beetje een bredere kijk kan geen kwaad :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:16

Dorine92 schreef:
Dat de aarde rond is was vroeger ook een complottheorie. En het invoeren van de coronapas en de vaccinatiedwang was ook een complottheorie. Dus zo gek is het niet om de (gecensureerde) wetenschappelijke conclusies niet zomaar aan te nemen. Zeker niet als de overheid, die dus de koers bepaalt, non stop aan het liegen is. Ik snap niet hoe mensen zich keer op keer zo ongelooflijk voor de gek laten houden en alles wat die pipo’s roepen klakkeloos napraten. Het enige probleem is dat er te weinig zorg beschikbaar is voor teveel mensen, en dat mensen te ongezond leven. En dat probleem maken ze alleen maar erger.

Ah, het is allemaal een groot complot van de geheime overheid. Duidelijk.

Dan is voor iedereen nu ook duidelijk dat proberen inhoudelijk met jou te discussiëren of veel tijd in een onderbouwde uitleg steken, totaal verloren moeite is.
Weten we dat ook weer.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:27

oomens schreef:
Dorine92 schreef:

Ah, het is allemaal een groot complot van de geheime overheid. Duidelijk.

Dan is voor iedereen nu ook duidelijk dat proberen inhoudelijk met jou te discussiëren of veel tijd in een onderbouwde uitleg steken, totaal verloren moeite is.
Weten we dat ook weer.

Wow jij kan iemands woorden verdraaien om net te doen alsof die mens achterlijk is en jij geweldig. Weten we dat ook weer dat in discussie gaan met jou verloren moeite is, dat kan jij blijkbaar niet aan.
Waar zegt dorine precies dat alles een groot complottheorie is van een geheime overheid? Precies…. Dat maak jij ervan.

En vind jij dat de overheid altijd helemaal eerlijk is? Op alle gebieden? Los van corona kan ik je zeggen dat de huidige 2 andere ‘big topics’ waarover het nu gaat sterk gekleurd (oorlog oekraine) of gewoon met ronduit foutieve cijfers en redenatie (energiedebat) worden behandeld. Waarom zou dorine dan in zo’n overheid moeten geloven? Wel kleine sidenote: ik spreek over de belgische overheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:10

Ik heb geen oordeel/kennis van de Belgische overheid/politiek, maar wat is er mis aan de Belgische overheid omtrent de oorlog in Oekraïne? En hoe is deze gekleurd? Worden er meer of minder doden genoemd? Worden de beelden van bombardementen gemanipuleerd?

Ik ben zeer benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 25-04-22 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt