Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:IMANDRA schreef:Dat “heilige geloof” is gebaseerd op feiten. Cijfers. Wetenschappelijk onderzoek.
(...)
In tegenstelling tot jouw berichten die totaal niet zijn gebaseerd op enige feiten, cijfers of onderzoek.
Heel leuk maar ik baseer me op logisch nadenken. Iets wat de gemiddelde mens tegenwoordig niet meer kan. Een prik nemen tegen iets waar ik niet ziek van word = onlogisch. Ik snap oprecht niet wat hier nou zo vreselijk moeilijk aan te begrijpen is.
Dorine92 schreef:Heel leuk maar ik baseer me op logisch nadenken. Iets wat de gemiddelde mens tegenwoordig niet meer kan. Een prik nemen tegen iets waar ik niet ziek van word = onlogisch. Ik snap oprecht niet wat hier nou zo vreselijk moeilijk aan te begrijpen is.
nps schreef:In dit geval is er ietsjes teveel data om te manipuleren omdat er zo overweldigend veel onderzoek is gedaan, internationaal. Met een enkel, kleinschalig onderzoek is dat makkelijker. Op het moment dat er zoveel onderzoek is gedaan door zoveel landen op zoveel mensen en er inmiddels 4,6 biljoen (bron: Google) mensen gevaccineerd zijn kan je er best vanuit gaan dat de data en het bijbehorende onderzoek solide genoeg is om toch wel feitelijke conclusies te trekken.Dorine92 schreef:Heel leuk maar ik baseer me op logisch nadenken. Iets wat de gemiddelde mens tegenwoordig niet meer kan. Een prik nemen tegen iets waar ik niet ziek van word = onlogisch. Ik snap oprecht niet wat hier nou zo vreselijk moeilijk aan te begrijpen is.
Naast dat je niet weet hoe ziek je wordt (risicoafweging) is de wereld een klein beetje groter dan jezelf.
Kinke schreef:Nou, dan maar de vraag voor jou Poekkie, hoe weet je dat je niet ziek gaat worden van een Covid besmetting?
Poekkie schreef:Ik ben het anders wel eens met Dorine, ondanks mijn wetenschappelijke achtergrond…
Trouwens … feiten? Als je echt wetenschappelijk wil presenteren en feiten wil geven dan voeg je overal de foutmarges aan je cijfers toe en dan zien veel dingen er al heel anders uit.
Dorine92 schreef:Dat over die overweldigende hoeveelheid onderzoek is precies mijn punt: het ene onderzoek zegt dit, het andere onderzoek zegt dat, de overheid kiest 1 verhaal en de burgers lezen dat verhaal in de krant. Dan heb je dus je keuze overgelaten aan de overheid en niet aan de wetenschap, want die verdeeld over dit onderwerp. Het is nota bene de uitvinder van de mrna techniek zelf (!!!) die zei dat dit een levensgevaarlijk experiment is. Maar die wordt dan weggezet als complotgekkie ipv als wetenschapper. En daar houdt het voor mij meteen op. Wetenschap is ALLE wetenschap, niet alleen de wetenschap die een verhaal vertelt die financieel en politiek handig uitkomt.
Dorine92 schreef:Dat argument van je doet het voor een ander, hoef je bij mij niet mee aan te komen. Iemand die geprikt is, is niet minder besmettelijk. Als we het dan toch over wetenschap hebben...
Dorine92 schreef:Kinke schreef:Nou, dan maar de vraag voor jou Poekkie, hoe weet je dat je niet ziek gaat worden van een Covid besmetting?
Net zo zeker als dat je niet ziek gaat worden van de prik. Namelijk niet zeker.
Overigens had ik allang corona gehad toen de prikken beschikbaar kwamen. Ik had namelijk na 2 weken lockdown besloten dat het risico op dik en depressief worden door opsluiting, voor mij groter zou zijn dan een risico om door corona om te vallen. Dus ja, gewoon lekker gaan dansen en knuffelen. En als je daardoor al corona hebt gehad, weet je al dat je er tegen kunt. En dan heb je betere antistoffen dan de prik, en geen risico op onvoorziene ellende door die prik.
Dorine92 schreef:Poekkie schreef:Ik ben het anders wel eens met Dorine, ondanks mijn wetenschappelijke achtergrond…
Trouwens … feiten? Als je echt wetenschappelijk wil presenteren en feiten wil geven dan voeg je overal de foutmarges aan je cijfers toe en dan zien veel dingen er al heel anders uit.
Of juist dankzij je wetenschappelijke achtergrond. Ik heb trouwens zelf ook een wetenschappelijke achtergrond. Gewoon mn uni diplomaatjes en een IQ tussen hoogbegaafd en zeer hoogbegaafd in. Maargoed laat mensen maar lekker denken dat ik dom ben
Kinke schreef:Nou, dan maar de vraag voor jou Poekkie, hoe weet je dat je niet ziek gaat worden van een Covid besmetting?
Poekkie schreef:Kinke schreef:Nou, dan maar de vraag voor jou Poekkie, hoe weet je dat je niet ziek gaat worden van een Covid besmetting?
Niet. Net zoals ik niet weet hoe ziek ik word van de vaccins en hoe ziek ik als gevaccineerde zou zijn.
Maar mensen die zich wetenschapper noemen en dan hier getallen komen posten zonder onzekerheidsmarges en daar dan feitelijk conclusies uit willen trekken… zijn evenzeer een schande voor de wetenschap zou ik zeggen.
bigone schreef:Ik begin het steeds onbegrijpelijker te vinden dat zelfs HBO ers en Uni geschoolde mensen met deze wartaal/mis informatie komen. Echt niet te vatten, hebben die hun diploma bij een pakje boter gekregen of zo ?
Esperanza schreef:bigone schreef:Ik begin het steeds onbegrijpelijker te vinden dat zelfs HBO ers en Uni geschoolde mensen met deze wartaal/mis informatie komen. Echt niet te vatten, hebben die hun diploma bij een pakje boter gekregen of zo ?
Ja, ook ik heb mijn diploma bij een pakje boter gekregen, met titel en al.Maar misschien zegt dit wat? Dat HBO'ers en universitair geschoolde mensen verder denken? Geen idee hoor, ik roep maar wat
![]()
Ik ga geen enting nemen tegen een ziekte waar ik niet ziek van word. Waarom in godsnaam?
En mijn mening is gebaseerd op wat ik heb geleerd op mijn opleiding en op de mening van wetenschappers. Het zijn in dit geval alleen niet de wetenschappers die de mainstream-mening delen.
En de overheid is helaas ook niet 100% zuiver in het delen van de juiste informatie, dus nee, ik ga daar niet klakkeloos achteraan.
IMANDRA schreef:Poekkie schreef:
Niet. Net zoals ik niet weet hoe ziek ik word van de vaccins en hoe ziek ik als gevaccineerde zou zijn.
Maar mensen die zich wetenschapper noemen en dan hier getallen komen posten zonder onzekerheidsmarges en daar dan feitelijk conclusies uit willen trekken… zijn evenzeer een schande voor de wetenschap zou ik zeggen.
Enne.. als je die nuance en feitelijkheden zo belangrijk vindt.. waarom sla je alle nuance en verhoudingen in de wind met je post? Nee, op individueel niveau kan je er niks van zeggen. Maar op groepsniveau toch zeker wel, waar je best conclusies in de vorm van verwachtingen en risico percentages uit kan trekken. Dat zou je dan ook moeten snappen, als je inderdaad een wetenschappelijke achtergrond hebt waarbij je hebt geleerd hoe onderzoek werkt en geïnterpreteerd kan worden. En daar zie je toch vrij duidelijke verschillen tussen vaccinatie en ziekte.
Of vind je wetenschap ‘ook maar een mening’? Daar komt het m.i. aardig in de buurt als je op deze manier met Dorine meegaat, iemand die overduidelijk misinformatie neerflatst overal en dan weigert er inhoudelijk op in te gaan. En dat is wel een mening
Dorine92 schreef:Dat de aarde rond is was vroeger ook een complottheorie. En het invoeren van de coronapas en de vaccinatiedwang was ook een complottheorie. Dus zo gek is het niet om de (gecensureerde) wetenschappelijke conclusies niet zomaar aan te nemen. Zeker niet als de overheid, die dus de koers bepaalt, non stop aan het liegen is. Ik snap niet hoe mensen zich keer op keer zo ongelooflijk voor de gek laten houden en alles wat die pipo’s roepen klakkeloos napraten. Het enige probleem is dat er te weinig zorg beschikbaar is voor teveel mensen, en dat mensen te ongezond leven. En dat probleem maken ze alleen maar erger.
oomens schreef:Dorine92 schreef:Dat de aarde rond is was vroeger ook een complottheorie. En het invoeren van de coronapas en de vaccinatiedwang was ook een complottheorie. Dus zo gek is het niet om de (gecensureerde) wetenschappelijke conclusies niet zomaar aan te nemen. Zeker niet als de overheid, die dus de koers bepaalt, non stop aan het liegen is. Ik snap niet hoe mensen zich keer op keer zo ongelooflijk voor de gek laten houden en alles wat die pipo’s roepen klakkeloos napraten. Het enige probleem is dat er te weinig zorg beschikbaar is voor teveel mensen, en dat mensen te ongezond leven. En dat probleem maken ze alleen maar erger.
Ah, het is allemaal een groot complot van de geheime overheid. Duidelijk.
Dan is voor iedereen nu ook duidelijk dat proberen inhoudelijk met jou te discussiëren of veel tijd in een onderbouwde uitleg steken, totaal verloren moeite is.
Weten we dat ook weer.