Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:56

Bij mij waren beide zwangerschappen heel verschillend. Bij de 1e had ik al heel vroeg veel last van krampen en winderigheid (al voor NOD), bij de 2e helemaal niet, maar toen was ik wel erg misselijk (vanaf week 5 a 6). Beiden waren jongens trouwens...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:48

WenK: grappig dat, dat zo kan verschillen!

Heel mooi rijtje testen deze cyclus :) vandaag geen tijd meer om het gezellig te maken, maar dat is gisteravond wel gelukt. Ik mag weer 14 dagen op het wachtbankje. 21 juni is m’n nod, maar ik denk dat ik ga wachten tot we op vakantie zijn. Dat zou dan 25 juni zijn. In principe weet ik dan al of ik overtijd ben of menstrueer ik. Of het nou raak is of niet, geen gedoe en gezeur in m’n vakantie met m’n menstruatie (als ik de 20e of 21e ongesteld word, is het de 25 zo’n beetje weer over) en anders een mini feestje, omdat ik zwanger ben *\o/* genoeg afleiding de komende weken dus dat scheelt. Hoe gaat het met de rest hier? :)

Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:21

Spannend Bhodi!

Hier allerlei klachten, maar wel heel andere klachten dan bij eerdere zwangerschappen (die overigens mis gingen) We wachten 'rustig' af :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:31

Spannend hoor Muurp! Wanneer zou je kunnen testen? :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:04

Mijn cyclus wisselt tussen 30-32 dagen, na de 9e ben ik officieel over tijd.
Klachten zijn er nu al een dag of 4, en worden ook heviger. Zijn totaal anders dan mijn klachten in een 'normale' cyclus... Maar ik moet mezelf niet gek maken. :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:06

Spannend muurp, ik zou allang getest hebben :+

Ik heb hier vanmorgen een early gedaan, maar nog veelste vroeg hoor. Ben morgen pas 6 dagen voor mn menstruatie dus in principe had ik de test net zo goed kunnen overslaan. En toch dacht ik een tuurstreepje te zien. Ben zooo benieuwd of ik morgen of donderdag positief test!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:09

Muurp schreef:
Klachten zijn er nu al een dag of 4, en worden ook heviger. Zijn totaal anders dan mijn klachten in een 'normale' cyclus... Maar ik moet mezelf niet gek maken. :+

In principe zou je moeten kunnen testen als je klachten hebt, als ze veroorzaakt worden door het HCG hormoon.

Bij mij was juist de ronde waarin we nagenoeg bijna niet geklust hadden en 0.0 symptomen de ronde die raak was :-D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:04

Spannend!! Ik merk dat ik er heel erg mee bezig ben, een beetje obsessief zelfs. Ik wil het zó graag. Mijn partner wil het ook heel graag maar als het geforceerd moet dan hoeft het niet voor hem. Dat vind ik wel lastig..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:37

Herkenbaar maanlicht. Erg he dat het zo'n invloed kan hebben op je doen en laten.
Hier laat mijn vriend me lekker m'n gang gaan en accepteert heel braaf al mijn onredelijke buien :+ maar kan me voorstellen dat dat lastig is als je daar niet helemaal hetzelfde in bent.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:42

Matheno schreef:
Muurp schreef:

In principe zou je moeten kunnen testen als je klachten hebt, als ze veroorzaakt worden door het HCG hormoon.

Bij mij was juist de ronde waarin we nagenoeg bijna niet geklust hadden en 0.0 symptomen de ronde die raak was :-D

Beide keren hiervoor pas op of na mijn NOD positieve testen :) dus nu testen heeft sowieso geen zin.

Hier ook heel erg mee bezig hoor. Ik dacht dat het niet gelukt was deze maand (dus vrijdag een biertje gedronken) maar sinds zaterdag dus wel symptomen := dus nu ineens weer vol mee bezig.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:50

Spannend Muurp ik ga duimen voor je

En ook spannend voor jou Primavera

Hier is menstruatie voor bij en alle klachten zijn weer even weg. Geen idee voor hoelang. We gaan het weer zien deze maand maar ga wel hele maand ovulatie testen doen vanaf volgende week.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:50

Oh Muurp intens kan dat zijn he! Maak je over dat biertje geen zorgen hoor, ik heb me laten vertellen door de gyneacoloog dat de eerste paar weken (weet niet meer precies hoeveel) je kindje nog geen bloedlink heeft met je (of in elk geval geen uitwisseling) en dat een drankje dan echt niet direct schadelijk is.

Ik duim ook voor je!

IloveIswan succes met de testen! Ik was ook vroeg begonnen deze periode maar dat maakte me wel onzeker merkte ik. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus en heb in totaal een week getest 2x/dag. Terwijl mijn ovulatiepiek kwam precies op de dag dat hij verwacht werd :P
Mocht deze maand dus mislukt zijn ga ik dat ook niet meer doen - ik geloofde er namelijk met de dag minder in dat de testen werken bij mij :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:48

Vanmorgen een test gedaan maar ben nu pas 7dpo (afgaande van dat ik vorige week woensdag ovulatie heb gehad) en toch denk ik een schaduw te zien :oo heb er een filter overheen moeten gooien omdat ie op de foto niet zichtbaar werd maar toch denk ik iets te zien :oo

Afbeelding

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:11

Ik ben vandaag uiteindelijk ongesteld geworden. Het enige voordeel later zijn, is dat we volgende ronde toch een poging kunnen wagen. Mijn vriend is anderhalve week weg voor zijn werk en zou eigenlijk pas 2 dagen na de ovulatie thuis komen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:18

Jammer Vivian! Maar fijn dat komende ronde wel gaat :) ik duim voor jullie!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:31

Primavera schreef:
Vanmorgen een test gedaan maar ben nu pas 7dpo (afgaande van dat ik vorige week woensdag ovulatie heb gehad) en toch denk ik een schaduw te zien :oo heb er een filter overheen moeten gooien omdat ie op de foto niet zichtbaar werd maar toch denk ik iets te zien :oo

[ [url=m/L0ek2L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie hem ook hoor!!
Hopen op een plakker!

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:22

Ik zie hem ook heeeeeeeel licht! Het is wel even goed kijken hoor.
Maar nu zie ik deze test en laatst ook al een die op zo’n COVID zelftest lijkt. Waar halen jullie deze testen vandaan? En zijn ze goedkoper dan die van clear blue? Want die worden een beetje een dure hobby :Y)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:31

Liene tis ook nog wel erg vroeg hoor :+ ik was gewoon ontzettend ongeduldig :=

Ik gebruik deze: pak goedkoper als clear Blue :=

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:37

Ik zie ook voorzichtig iets, spannend!

Ik gebruik ook de dipsticks van Sensitest. Stuk goedkoper dat die anderen, als ik daar een positieve test mee heb haal ik wel een andere om te bewaren.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:13

Primavera schreef:
Liene tis ook nog wel erg vroeg hoor :+ ik was gewoon ontzettend ongeduldig :=

Ik gebruik deze: pak goedkoper als clear Blue :=

[ [url=m/5mQ1pc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan ga ik misschien ook de meest domme vraag aller tijden stellen. Stel dat je deze dus pas na je NOD gebruikt, dan pakken ze het ook op toch?
Bij m’n vorige zwangerschap had ik de 16e mijn NOD en heb ik pas de 25e getest. En dat wil ik bij een eventuele volgende zwangerschap weer, gewoon pas na m’n NOD testen om teleurstelling te voorkomen

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:25

Ja hoor, zijn verder gewoon normale zwangerschapstesten. Als je HCG in je urine hebt zitten worden ze positief :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:50

Ik heb goedkoper van de Kruidvat, dat zijn die Covid-achtige dingen :) 3 voor 5 euro oid.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:09

Ik baal een beetje, zou morgen mijn eisprong moeten hebben maar mijn vriend heeft sinds gisteren zo enorm veel last van zijn rug dat ik er voor vrees dat het niks gaat worden deze ronde. -O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:17

Oh spannend primavera! Ik zeg dat hij positief is!

Froukje. Daar hebben wij oplossingen voor :')
Maarja wij zijn inmiddels zo ver dat er onder geen enkele omstandigheden een cyclus verloren gaat.
Ik slik en spuit die troep niet voor niets :=

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:23

Oh Froukje Balen! Heb je het de afgelopen dagen nog gezellig gemaakt? Mss dat het dan toch niet verloren is