Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:11

Mijn fysio checkt mijn voeten regelmatig of er niks geblokkeerd zit.
Linker hielbeen heeft wel eens de neiging om te blokkeren, dat kan ik inmiddels zelf herkennen en weer lostikken.
Rechtervoet is 2 weken terug nog even los gemaakt.

Verder train ik ze dmv oefeningen uit het boek Barefoot: Sterke voeten voor een gezond lijf.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:28

Marije_jiplover

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:41

Papoutsi schoenen zijn binnen.
Wat een super service, worden handgemaakt nadat je besteld hebt, normale levertijd ca 14 dagen.
Ik kwam ze maandag tegen, en dacht eindelijk iets gevonden te hebben wat voor netjes onder een jurkje kan.
Maar we gaan zaterdag met vakantie en tijdens die vakantie een etentje omdat we onze trouwdag dan vieren.
Dat is wel erg kort dag.

Ik heb maandagavond gemaild, met de brutale vraag of het misschien mogelijk was dat ze ze woensdag zou kunnen verzenden, met de uitleg waarom.
Maandagavond laat al een heel lieve mail terug, gisteren uitvoerig de maakster aan de telefoon gehad en nog telefonisch geholpen met juist opmeten (maar goed ook, maat kleiner besteld n.a.v. die meting) en ze heeft ze direct gemaakt en verzonden en nu heb ik ze vandaag al ontvangen! Echt dikke pluim voor Pauline!

Afbeelding

Ben hier echt blij mee!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:41

Afbeelding

Foto gemaakt op dag drie bij een rustpost op de 25km-route van de Wandel4daagse Alkmaar <3

Het is echt zo bizar, ik ga echt steeds beter, makkelijker en sneller lopen en zonder blaren *\o/*. Ik heb meer gelegenheid om te genieten, maar ook voor rust. Had dit jaren geleden moeten doen :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:46

Super zeg dat het zo goed bevalt +:)+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:50

Mijn stalschoenen waren al niet extreem ruim en zijn sowieso relatief lomp (want veiligheidsschoen ivm bekapwerk) maar ik doe ze nu zelfs tussendoor in de auto uit. Pfft, kan ze steeds slechter hebben. Interessant wel.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:54

Ik heb mijn eerste 2 paar gekocht *\o/.

Vandaag binnen gekomen: 1 sneaker achtig en 1 soort wandelschoen. Beide van het merk freet (extra breed) en ze passen *\o/* al kort op gelopen en vooral de wandelschoenen zitten fantastisch. De sneaker schoenen moet ik wat meer aan wennen.

Morgen echt eens een stuk wandelen met de sneakers.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 00:42

Leuk!

Ik heb sinds een week de Phoenix Leather ballerina van Xero Shoes. Ik vind ze minder leuk dan 'normale' ballerina's en ik ben ze nog aan het inlopen, maar ze lopen wel beter. Heb ze met het passen nog vergeleken met mijn oude ballerina's en ik merkte echt verschil met geen hakje en mijn tenen niet samengeduwd aan de voorkant.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:57

lovelys schreef:
Ik heb mijn eerste 2 paar gekocht *\o/.

Vandaag binnen gekomen: 1 sneaker achtig en 1 soort wandelschoen. Beide van het merk freet (extra breed) en ze passen *\o/* al kort op gelopen en vooral de wandelschoenen zitten fantastisch. De sneaker schoenen moet ik wat meer aan wennen.

Morgen echt eens een stuk wandelen met de sneakers.

*\o/* *\o/*

Freet heeft mooie schoenen, ik had mijn oog laten vallen op de Ibex maar ik ben bang dat ik daar in kan zwemmen met mijn 9cm brede pootjes :+

Ik heb sinds een paar weken Luna sandalen erbij, de Mono Winged edition. Flinke zool zit er wel onder (Luna heeft ook veel dunnere zolen, ik wilde de demping) maar het loopt erg goed en met wat meer kilometers zouden ze nog een stuk soepeler moeten worden en naar mijn voeten gaan vormen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:11

Met mijn 10cm brede voeten passen ze precies goed. Ik heb de flex en de mudee
Vandaag helaas niet gewandeld, maar komt vast komende dagen wel goed

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:00

Als ik nou schattige kleine voetjes had dan viel het verhoudingsgewijs misschien nog mee, maar ik heb maat 43 :')

Ik moet het echt aan de smallere kant van het barefootschoenen-spectrum zoeken, Vivobarefoot en Wildling zijn voor veel mensen te smal maar voor mij oké.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:12

Ik heb ook geen heel brede voeten.
En ook geen grote voeten trouwens, maat 38-39.
Ik kan tot nog toe heel goed uit de voeten met Vivobarefoot en Wildling.

Ik wil er een paar wandelschoenen bij die wat minder warm zijn als de Trackers II van Vivobarefoot. Heb de thermische binnenzool al vervangen door een van kurk, maar dan zijn ze me nog steeds te warm met dit weer.
Ik loop er wel heel erg fijn op, afgelopen vakantie ook weer wat langere wandelingen gemaakt, richting de 20 km en het loopt echt fijn.

Ik zit dus te kijken naar bv de Magna Lite of de Hydra Esc ofzo, van Vivobarefoot.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:21

De Phoenix is voor mij ook wel breed, ik heb ook smalle voeten. Maar daar had ik met gewone ballerina's ook last van

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:38

Na jaren barefoot lopen moet ik zeggen dat ik sinds ik de LiteRide Crocs heb, mijn barefootjes niet meer aangehad heb :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:57

Als ik permanent op Crocs ging lopen was ik instant vrijgezel _O- Maar ze lopen wel erg lekker, dat wel.

Mijn vriend heeft al issues met mijn Luna's, ik heb hem gezegd dat als hij er nog 1x over zeurt ik deze ga bestellen...

Afbeelding

En misschien doe ik dat sowieso wel gewoon :Y)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:05

Whahaha _/-\o_

Ik krijg spierpijn in mijn voeten tegenwoordig, als ik te lang op crocs loop :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:06

Mijn partner noemt mijn BF schoenen steevast flapschoenen.
En mijn teensokken flapsokken.

:+

Hij doet maar, ik ben er blij mee.

Hij zegt dat als ik ooit vifevingers ga kopen, dat hij niet meer naast me wil lopen _O-

Ach, ik weet niet eens of ik die wel wil, maar hij flapt maar een end weg over mijn schoenen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:11

Mijn vriend zou ook echt aan de barefootschoenen moeten, hij heeft erg brede voeten en hallux valgus. Altijd gedoe met schoenen vinden, alles is te smal. Ik heb nu een paar modellen van Koel en Groundies gevonden waar hij niet meteen een toeval van kreeg, dus er is hoop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:09

Ik wandel tegenwoordig gewoon op mn earth runners of liever nog op blote voeten als het in de natuur is. Met de paarden doe ik wel m'n trackers aan, maar die zijn inderdaad heeeettt. Altijd blij als ze weer uit kunnen en ik op de blote kakkies verder kan :))

Afbeelding
Afbeelding

Straks heb ik geen zooltjes meer nodig, want heb ik ingebouwde zolen :D

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:14

Hahahah ik heb ook ingebouwde zolen ;) Maar buiten mijn eigen tuin loop ik toch wel graag op schoenen. Ik houd er toch niet zo van als mensen mij zitten aan te staren :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:30

Ik heb voor de kinderen nu sinds gisteren Saguaro’s binnen, dat zijn ook leuke schoentjes zeg! Niet te duur ook.

Mijn oudste liep tot nu toe heel fijn op de Camper Peu modellen. Maar hij heeft nu sinds een week de Vivo Addis en die lopen pas echt fijn ‘want dat is net of ik op blote voeten loop en dat vind ik het fijnste’ <3 kind naar mijn hart!
De jongste twee hebben Koel gympies en die zijn ook heel leuk en vlot :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:34

Er is een flink verschil tussen gewone Crocs en de Lite Ride. De gewone zijn veel stugger en een beetje irritant gevormd. De LiteRide is veel zachter en soepeler. Ze hebben ze in allerlei modellen, ook gewoon schoenvorm die er gewoon heel normaal en sportief uitziet :)

Onze jongen die al zijn hele 8 jaar barefoot loopt, loopt lekkerder op de LiteRides, de Spacer is een fijn model :=
En ik dus ook. Ze zijn zowaar nog breed genoeg ook èn genoeg ruimte voor een hogere wreef +:)+

Misschien een tip voor andere mensen ook. We hebben een kast vol goede merk barefoots staan maar die staan nu dus ineens ongebruikt :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:00

Zal eens kijken, ben wel benieuwd. Nu zijn mijn crocs niet meer hard, ze zijn inmiddels 17 jaar oud :+ maar het is toch een klomp model waarvoor je moet ‘werken’ om hem aan je voet te houden en hij is dus eigenlijk juist té zacht nu, gok ik.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 02:45

black_kelpie schreef:
Als ik permanent op Crocs ging lopen was ik instant vrijgezel _O- Maar ze lopen wel erg lekker, dat wel.

Mijn vriend heeft al issues met mijn Luna's, ik heb hem gezegd dat als hij er nog 1x over zeurt ik deze ga bestellen...

[ [url=m/iP5ice.png]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat ik deze later nog koop, net alsof je op sokken loopt :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:53

Eilish schreef:

Misschien dat ik deze later nog koop, net alsof je op sokken loopt :P

Afbeelding[/quote]

Deze vond ik persoonlijk erg smal. Zou dan eerder voor skinners gaan..