30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:37

Gisteren weer bedacht dat het ook HEEEEEEL fijn is om elke dag te eten wat je zelf lekker vindt!
Geen zeikerds meer die óf geen vis lusten, óf niet van pittig houden, óf alleen maar eten wat ze kennen en niets nieuws willen, óf die standaard elke dag van de week hetzelfde eten en dan áltijd.....

Dussss gisteren een lasagne gemaakt van tortilla wraps, met heel veel jalapenos ( ik hou wel van pittig) en een keer dus met wraps ipv met lasagnebladen....doe es gek!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:15

Ziet er heerlijk uit!
Mijn kinderen zijn tot maandag bij hun vader dus ik eet nu ook Vanalles wat ze niet lusten 8-)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:56

Tiggs schreef:
Oh maar dat van mannen en het huishouden geloof ik niet hoor. 'Hij ziet het gewoon niet' is echt gel*l, hij heeft er gewoon geen zin in.

Dat ben ik niet met je eens.
Mijn moeder verzuchtte wel vaker dat ik nooit de wasmachine of droger leeghaalde.
Beide stonden op zolder waar mijn broer zijn kamer was.
Mijn kamer was een verdieping lager, ik had niks te zoeken op zolder dus ik kwam er niet.
Tenzij mij echt werd gevraagd Ilona wil je de wasmachine en droger leeghalen.
Mijn broer deed het uit zichzelf, ik zag dat niet dus ik deed het niet.

Wat dat betreft heeft mijn broer alle schoonmaak/ opruimgenen geërfd :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:53

Maar tussen het niet zien of het niet belangrijk vinden, zit een heel verschil toch? Dat is wat ik bedoel en waarom ik het een stom excuus vind. Je ziet het wel, maar vindt het niet belangrijk genoeg (zo ben ik zelf ook)’

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 09:57

Haha Tiggs, dat heb ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:18

Eerst word ik vandaag op het werk blij gemaakt met een kortingsbon van een kledingzaak die alleen maar mannenkleding verkoopt, oftewel, een dode mus..

En daarna het nieuws dat de terrassen open gaan voor huishoudens, gezellig alleen naar het terras.

Zo fijn af en toe :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:23

Relaxed schreef:
Eerst word ik vandaag op het werk blij gemaakt met een kortingsbon van een kledingzaak die alleen maar mannenkleding verkoopt, oftewel, een dode mus..

En daarna het nieuws dat de terrassen open gaan voor huishoudens, gezellig alleen naar het terras.

Is al weer aangepast naar met één persoon buiten eigen huishouden of meer binnen eigen huishouden. Hoeveel meer staat er niet bij en wat het uiteindelijk is ook maar weer afwachten tot de persconferentie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 00:13

Ik kijk zelf vooral uit naar dat de maatregel van dat je max 1 persoon per dag kunt ontvangen wordt omgezet naar 2 of meer. Dat zou voor mij schelen, ik ben al maanden elke keer de sjaak dat ik overal naartoe ga als ik iemand wil zien of spreken, want iedereen die met een ander samen is kan niet samen met die ander bij mij op visite komen.
Nu heb ik die regel vanaf het begin al raar gevonden, want puntje bij paaltje zit ik toch gewoon met dezelfde mensen in een ruimte, het enige verschil is dat het niet bij mij thuis kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 00:28

Telpeva schreef:
Ik kijk zelf vooral uit naar dat de maatregel van dat je max 1 persoon per dag kunt ontvangen wordt omgezet naar 2 of meer. Dat zou voor mij schelen, ik ben al maanden elke keer de sjaak dat ik overal naartoe ga als ik iemand wil zien of spreken, want iedereen die met een ander samen is kan niet samen met die ander bij mij op visite komen.
Nu heb ik die regel vanaf het begin al raar gevonden, want puntje bij paaltje zit ik toch gewoon met dezelfde mensen in een ruimte, het enige verschil is dat het niet bij mij thuis kan.

Die regel is een advies, dus daar wordt sowieso niet op gehandhaafd. Tenzij je een feestje houdt met 30 man ofzo :+
Als jij denkt dat je het op verantwoordelijke manier kunt doen met afstand houden enzo dan zou ik het gewoon doen. Het effect is inderdaad hetzelfde, of je nu met 3 man op locatie A of B zit maakt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 06:40

Oh die regel houd ik me niet aan.. Dat ik wel naar mijn ouders mag en zij zouden niet bij mij mogen komen,maakt natuurlijk geen enkel verschil.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 06:57

Ik heb me er tot nu toe ook nog netjes aan gehouden, maar ga komend weekend over de schreef met 2 mensen ;)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 06:59

Klopt, en als ik om mij heen kijk zie ik ook dat iedereen gewoon doen. Ik ken niemand die zich houdt aan mac 1 op bezoek.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:36

Bij mij komen eigenlijk nooit stellen dus geen last van gehad. Mijn vriendinnen laten man en kinderen altijd thuis.

Maar mis wel heel erg lekker lunchen en wijntjes op een terras! En de lente mag ook wel wat meer doorzetten nu.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:22

Relaxed schreef:

En anders hoor je gewoon even bij een ander huishouden :(:) Vraag me af of ze gaan controleren of je een verkeerd woonadres doorgeeft. Nee, niet de bedoeling, maar kom op, een alleenstaande hebben wellicht NOG meer behoefte zoiets te ondernemen als het weer kan vind ik. .. :(:)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:42

Wou al zeggen van dat doe je toch zelf. Je kunt nog altijd bij een andere op bezoek gaan op het terras en Kinderen tellen niet mee.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:58

Ik ben ook stout geweest, weekendje weg naar de Veluwe met 4 meiden, 2 heerlijke buitenritten gemaakt bij Koren tot Manen, lekker gekookt bij een van hen thuis, geborreld, blijven slapen.... HEERLIJK

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:59

Blussem schreef:
Klopt, en als ik om mij heen kijk zie ik ook dat iedereen gewoon doen. Ik ken niemand die zich houdt aan mac 1 op bezoek.

Ik hou me er wel aan en mijn vrienden ook, maar ik vind het een erg vervelende regel. Ik ging altijd serie kijken met 2 vaste vrienden elke week, dat kan nu al vanaf januari niet meer. Net als af en toe ergens wandelen.

We zijn erg gezagsgetrouw, haha.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:49

Wij zijn ook gezagsgetrouw, dus alleen een op een afspraken met vrienden :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:13

Relaxed schreef:
Ik adviseer even een goed gesprek met de afdeling HR :j
Sowieso een kledingbon zou ik niet blij van worden, en al helemaal niet van een specifieke winkel. Ik heb zo'n hekel aan die gedwongen winkelnering -:(- .
Bij mij op het werk krijg je altijd een VVV-bon. Heb je ruime keuze waar je het besteedt. Ik heb zo recent voor 50 euro aan mooie pastaborden bij de Blokker gehaald :# .

Sheran schreef:
Ik hou me er wel aan en mijn vrienden ook, maar ik vind het een erg vervelende regel. Ik ging altijd serie kijken met 2 vaste vrienden elke week, dat kan nu al vanaf januari niet meer. Net als af en toe ergens wandelen.

We zijn erg gezagsgetrouw, haha.
Ik ben met 2 vrienden in februari wel weer begonnen met regelmatig serie kijken. Niet wekelijks hoor, eens per 2-3 weken komt eerst. Ik vind het heel simpel. Je mag 1 bezoeker per dag, dat zijn er 7 in de week. Als wij elkaar ieder weekend 1 avond zouden zien, dan is dat nog altijd veeeeel minder contacten dan die toegestane 7 in de week.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:14

Hier ook braaf de regeltjes gevolgd hoor. En ik dacht inderdaad ook dat het terras nog voor 1 huishouden was. (ach, een boek, zonnetje en terras dan maar? :+ )

Ik ben wel helemaal klaar met die avondklok ook. 10 uur blijft een belemmering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:15

Ach het was gewoon een 10% kortingscode, vind ik dikke prima en leuk voor de mannen (werk bij een bedrijf met voornamelijk mannen) Maar uit nieuwsgierigheid ff gekeken en alleen mannenmode, dacht ik aan de merken ook wel al te zien.. Heb het teruggelegd bij onze receptioniste, zij zou het oppakken.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:18

Ik was weer even blij dat ik vrijgezel ben.

Stel dat ik ken heeft een gigantische ruzie gehad afgelopen weekend
Vriendin van een vriend van mij had daarna 'tijd voor haarzelf nodig'.
Ze hebben samen een koophuis, dus wat dan?
Zij is naar haar ouders voor een week, en hij thuis.
Echt een nare situatie voor hen.

Ben gewoon even blij dat ik gewoon in mijn eigen huis kan wonen en mijn eigen ding kan doen.
Ruzie maken doe je ook niet als je single bent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:38

@Roodvos: wij interpreteren het ook dus eerder als: op bezoek gaan wordt duidelijk ontmoedigd, dus misschien gewoon eventjes niet doen. Niet als: je mag 7 mensen per week zien.

Maar dat is onze stijl hoor, ik snap iedereens keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:42

Sheran schreef:
@Roodvos: wij interpreteren het ook dus eerder als: op bezoek gaan wordt duidelijk ontmoedigd, dus misschien gewoon eventjes niet doen. Niet als: je mag 7 mensen per week zien.

Maar dat is onze stijl hoor, ik snap iedereens keuze.

Mijn vriendin denkt ook dat ze zich keurig aan die regel houdt, op haar verjaardag had ze steeds maximaal 2 mensen tegelijk (mocht toen nog met 2), maar dan wel de hele dag door achter elkaar, dus iets van 15 personen :') En ik vind daar dan wel wat van, maar ze moet het zelf maar bekijken.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:57

Over kortingsbonnen, hoe vaak dingen niet voor 2 personen bedoeld zijn, omdat de tweede gratis/half geld is. Het blad van de ns voor de mensen met een kortingskaart had op een gegeven moment ongeveer alleen zulke aanbiedingen. Zelfs voor een kopje koffie/flesje drinken/snack wat je even tussendoor in je reis op het station koopt ging de aanbieding per twee. Toen ik een enquête over het blad kreeg heb ik daar echt wel wat over geschreven.