2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:18

Mindim schreef:
MTinker schreef:
En merendeel van de bevolking is niet besmet en/of heeft geen klachten.

Dus dan kies ik voor meer vrijheid en weer een normaal leven zonder maatregelen.

En hoe denk je dat dat komt, dat het merendeel niet besmet is :')

Ga je nu zeggen: de coronamaatregelen?

Hoe verklaar je dat laatst op facebook heel veel ervaringen werden gedeeld door mensen die 1 coronabesmetting hadden in het gezin maar dat de rest niet ziek werd en zelfs negatief getest werden? Zelfs als er geen afstand werd gehouden van positieve gezinslid en bv in hetzelfde bed werd geslapen.
Best bijzonder dat 3 vd 4 gezinsleden niks krijgen en heb zelfs een oud collega die per ongeluk positief werd getest doordat een klant van dat bedrijf positief was. Toen bleek ie positief te zijn en dus thuis in quarantaine met gezin. Hij had zelf geen klachten. Na 5 dagen nogmaals getest. Hele gezin negatief. Vreemd toch? Alsof sommigen er niet vatbaar voor zijn.

secricible

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:38

Google je zelf ook wel eens op dit soort vragen hutcherson? Of gooi je ze alleen hier neer als bewijs tegen de coronamaatregelen?

Je vraag is er namelijk eentje die veelvuldig onderzocht wordt. En ook al heel veel hele interessante theorieen voortbrengt.
Maar geen enkele van die theorieen lijkt te duiden op een grootscheepse afweer binnen onze bevolking. Wat ook bevestigd wordt door regelmatige forse uitbraken in diverse landen, die met grootschalige afweer onmogelijk zouden zijn.
Het grootste deel van de wereld is bevattelijk voor dit coronavirus. Een klein deel lijkt een afweer te hebben zonder corona te hebben doorgemaakt, door wisselende oorzaken. Maar dat verklaart niet dat pas 10% van NL besmet is geweest, dat komt toch echt doordat de maatregelen verspreiding vertragen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:54

Vandaag werd er op FB een filmpje gedeeld van een boze horeca-eigenaar uit Zeeuws-Vlaanderen.
Ik kon me best zijn frustratie en boosheid voorstellen, maar toen hij begon te schreeuwen dat Corona maar een simpel-poedersuiker griepje was, toen was ik er klaar mee. Zo schofterig naar de patiënten, doden en zorgpersoneel toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:40

Hutcherson schreef:

Hoe verklaar je dat laatst op facebook heel veel ervaringen werden gedeeld door mensen die 1 coronabesmetting hadden in het gezin maar dat de rest niet ziek werd en zelfs negatief getest werden? Zelfs als er geen afstand werd gehouden van positieve gezinslid en bv in hetzelfde bed werd geslapen.
Best bijzonder dat 3 vd 4 gezinsleden niks krijgen en heb zelfs een oud collega die per ongeluk positief werd getest doordat een klant van dat bedrijf positief was. Toen bleek ie positief te zijn en dus thuis in quarantaine met gezin. Hij had zelf geen klachten. Na 5 dagen nogmaals getest. Hele gezin negatief. Vreemd toch? Alsof sommigen er niet vatbaar voor zijn.

Ja zeker zeg ik dat!

Jij haalt je info van facebook? Nou, dan laat de discussie verder maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:41

Electra63 schreef:
Vandaag werd er op FB een filmpje gedeeld van een boze horeca-eigenaar uit Zeeuws-Vlaanderen.
Ik kon me best zijn frustratie en boosheid voorstellen, maar toen hij begon te schreeuwen dat Corona maar een simpel-poedersuiker griepje was, toen was ik er klaar mee. Zo schofterig naar de patiënten, doden en zorgpersoneel toe.

Nou precies dat inderdaad, als ik op de opmerkingen facebook moet afgaan, dan komen nederlanders niet echt slim over.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 01:15

Mindim schreef:
Hutcherson schreef:

Ja zeker zeg ik dat!

Jij haalt je info van facebook? Nou, dan laat de discussie verder maar.

Want? Ervaringsdeskundigen tellen niet?
Volgens mij hoort de ervaring van de patient gewoon bij evidence based werken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 01:19

secricible schreef:
Google je zelf ook wel eens op dit soort vragen hutcherson? Of gooi je ze alleen hier neer als bewijs tegen de coronamaatregelen?

Je vraag is er namelijk eentje die veelvuldig onderzocht wordt. En ook al heel veel hele interessante theorieen voortbrengt.
Maar geen enkele van die theorieen lijkt te duiden op een grootscheepse afweer binnen onze bevolking. Wat ook bevestigd wordt door regelmatige forse uitbraken in diverse landen, die met grootschalige afweer onmogelijk zouden zijn.
Het grootste deel van de wereld is bevattelijk voor dit coronavirus. Een klein deel lijkt een afweer te hebben zonder corona te hebben doorgemaakt, door wisselende oorzaken. Maar dat verklaart niet dat pas 10% van NL besmet is geweest, dat komt toch echt doordat de maatregelen verspreiding vertragen.

Nee helaas heb ik de tijd niet zulke dingen te googlen en uit te zoeken. Ik ben (gelukkig) een hele drukke ondernemer met een drukke agenda die af en toe wat 'wijsheid' opdoet van bokt. Want als het daar staat is het waar. Zo blijf je op de hoogte.

Nee ik merk dat bokt heel erg pro vaccinatie is en pro maatregelen. Terwijl ik in mijn werk en omgeving heel erg veel tegenargumenten hoor. Mensen die niet willen enten, mensen die de eerste wel halen maar de tweede niet willen, mensen die het liefst zo snel mogelijk alles normaal willen, ondanks de stijgende cijfers.
En dat zijn echt mensen in alle leeftijden, cognitieve levels en soorten en maten. In mijn werk ben in neutraal, maar vind het interessant te volgen hier wat mensen halen uit alle cijfers en onderzoeken en artikelen die geplaatst worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 01:39

Nu ben ik wel benieuwd waarom mensen de tweede vaccinatie niet halen. Ja , je wordt een beetje ziek maar persoonlijk vindt ik een flinke griep wel 10x erger. Je voelt je 2 dagen even wat minder maar dit hoeft zelfs niet eens voor te komen. Ik ken er genoeg die zelfs helemaal nergens last van hadden.

Ik ben van hepatitis ook ziek geweest. Dit was niet lang ook maar minimaal 24 uur maar had dezelfde bijwerkingen als van Pfizer. En hepatitis is er al zo lang.

Ziek worden van een vaccinatie is op zich wel normaal , betekend dat het werkt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 01:44

Klopt, Hutcherson. Bokt is geen afspiegeling van de maatschappij.
Dat viel mij al veel vaker op. Ik ken niet 1 nederlander die de maatregelen zo met verve verdedigen, goedpraten en er begrip voor hebben als een hele grote groep bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 01:51

Hutcherson schreef:
Want? Ervaringsdeskundigen tellen niet?
Volgens mij hoort de ervaring van de patient gewoon bij evidence based werken.

Dat zeg ik niet, ik vind echter facebook een waardeloze bron, mensen kwakken alles daar maar op en geen hond die checkt of het klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:02

IMANDRA schreef:
Ik vind het onverantwoord. Ik snap het, maar het blijft onverantwoord. De overheid wil stapje voor stapje gaan versoepelen en goed de besmettingen in het oog houden (gezien de laatste R-waarde op .99 zat wordt dat sowieso spannend — R>1 dan lopen de besmettingen weer op). En dan gaan horeca-ondernemers en sportscholen etc. nu de kont tegen de krib gooien want de parken zaten ook vol?

Dat de parken zo vol zaten mocht ook niet en volgens mij is de politie ook bij een aantal opgetreden om te ontruimen.

Ik snap dat ze meer perspectief willen maar het verloop is zo grillig dat ik ook snap van de overheid dat ze niet echt beloftes kunnen doen. Kijk alleen maar naar wat mensen gaan roepen als de overheid door omstandigheden die belofte niet kan waarmaken.

De kappers zijn misschien nog niet zo lang dicht, maar laten we wel realistisch zijn: dat is toch een hele andere situatie dan de horeca, qua hoeveel mensen er bij elkaar zitten etc.

@dilan; de horeca gaat echt niet zomaar verdwijnen hoor. Er zullen er vast een aantal omvallen, maar je ziet nu ook dat gezonde, creatieve en slimme zaken bijna net zulke goede business draaien als voor Corona.

Dat laatste is echt onzin. Ik werk met bedrijven waar delivery 15% was en dat zijn hele sterke zaken. Dat is misschien nu 25% door hele sterke marketing, maar als jij hele dure panden hebt en zitplaatsen voor 600-800 man (!) in grote en dure steden in Nederland, waarvan 1 nog in een monument kan je met je Delivery het pand al niet betalen. Al bak je 2000 goede pizza’s meer per week. Heb je er dan 2 geopend afgelopen jaar (want wie zag dit aankomen hè? En contracten waren al getekend) krijg je vrijwel geen steun. En dan heb ik het over bepaalde ondernemers die heel veel geld hadden voor “ wat als er iets gebeurd” maar nu zo veel klappen krijgen dat het gewoon simpelweg allemaal op gaat, en dan spreek je over miljoenen. Voor een ondernemer.

Die opmerking is echt een doodsteek voor sommige horeca eigenaren. Een club eigenaar die normaal 1000? man ontvangt op de donderdag, vrijdag en zaterdag en doordeweeks nog heel wat kan nu echt niet “ slim ondernemen”. Laat staan als je meer clubs hebt.

Een koffietent die op een goede locatie zit, al een paar jaar stabiel draait en nu aan delivery en afhaal doet zal misschien er minder van merken, maar altijd wel iets.
Maar de rest. Nah.

Ik geef de horeca dan ook meer dan gelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-21 02:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:02

Palmera schreef:
Dat viel mij al veel vaker op. Ik ken niet 1 nederlander die de maatregelen zo met verve verdedigen, goedpraten en er begrip voor hebben als een hele grote groep bokkers.

De maatregelen zullen werken, misschien niet allen even adequaat, maar ik geloof er zeker in, dat zonder maatregelen we nog verder van huis waren geweest.
En als jij dat dan raar vind, tja jammer dan. Ik houd me aan de regels, zo simpel is het. Ik vind de regels niet dusdanig onoverkomelijk om me er niet aan te houden. Wat is daar mis mee, ben ik dan een schaap, oh vast, nou ja, ik weet wie het zeggen, denk ik dan maar. Geloof ik daarmee dat alles even goed werkt, nee. Ik geloof niet in de werking van het mondkapje, maar goed, dat ding is nu eenmaal verplicht, dus ik doe er niet moeilijk over. Het is niet zo dat men me vraagt mijn broek uit te trekken en zo te gaan winkelen. De avondklok, ik heb er geen hinder van, kom in de winter nooit tussen 2100 en 430 buiten, dus ik doe ook niet mee aan dat gewauwel dat ik me dan ineens van mijn vrijheid beroofd voel en waar hebben we het over, die avondklok duurt niet eeuwen en met de vaccinaties is een redelijk normale zomer in zicht. Dan komt echter het volgend probleem, men wil niet vaccineren, maar verder wil men alles wel graag, nou zo werkt het dus niet. Dus vaccineer of niet, ieders keus, accepteer dan ook dat sommige dingen voor een groep mensen niet terug gaat naar normaal.
En verder, dat jouw omgeving anders denkt dan het gros op bokt, wil natuurlijk niet zeggen dat bokt niet een afspiegeling is van de maatschappij, misschien is jouw omgeving dat wel niet ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:05

Jorienn schreef:
Dat laatste is echt onzin. Ik werk met bedrijven waar delivery 15% was en dat zijn hele sterke zaken. Dat is misschien nu 25% door hele sterke marketing, maar als jij hele dure panden hebt en zitplaatsen voor 600-800 man (!) in grote en dure steden in Nederland, waarvan 1 nog in een monument kan je met je Delivery het pand al niet betalen. Al bak je 2000 goede pizza’s meer per week. Heb je er dan 2 geopend afgelopen jaar (want wie zag dit aankomen hè? En contracten waren al getekend) krijg je vrijwel geen steun. En dan heb ik het over bepaalde ondernemers die heel veel geld hadden voor “ wat als er iets gebeurd” maar nu zo veel klappen krijgen dat het gewoon simpelweg allemaal op gaat, en dan spreek je over miljoenen. Voor een ondernemer.

Die opmerking is echt een doodsteek voor sommige horeca eigenaren. Een club eigenaar die normaal 1000? man ontvangt op de donderdag, vrijdag en zaterdag en doordeweeks nog heel wat kan nu echt niet “ slim ondernemen”. Laat staan als je meer clubs hebt.

Een koffietent die op een goede locatie zit, al een paar jaar stabiel draait en nu aan delivery en afhaal doet zal misschien er minder van merken, maar altijd wel iets.
Maar de rest. Nah.

Ik geef de horeca dan ook meer dan gelijk.

Ik denk dat de horeca prima open kan, alleen de kroegen en clubs niet. Restaurants en terrassen kunnen mi prima open. Vele restaurants hebben wat dat betreft de zaken prima geregeld. Je kunt mensen op afstand aan tafels plaatsen, met een mondkap heen lopen en aan tafel dat ding af.
Kroegen zijn daar dan weer minder geschikt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:08

Precies dat. Ik geef ze dan ook meer dan gelijk als ze het doen.

En dat is niet omdat ik gewoon “ Corona moe “ ben maar omdat het prima zou kunnen. Zaken hebben zich hier zo goed de laatste tijd op voorbereid, dat dat prima kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:12

Jorienn schreef:
Precies dat. Ik geef ze dan ook meer dan gelijk als ze het doen.

En dat is niet omdat ik gewoon “ Corona moe “ ben maar omdat het prima zou kunnen. Zaken hebben zich hier zo goed de laatste tijd op voorbereid, dat dat prima kan.

Ik vind de restaurants onredelijk veel bestraft, die hadden prima open kunnen blijven en ook meer capaciteit kunnen draaien dan 30 man binnen, ook al kan je daar nog enigzins creatief mee omgaan. Ik had liever gezien dat ze ipv 30 man gewoon naar oppervlakte van het restaurant hadden gekeken. Maar met maatregelen hadden ze prima open kunnen blijven. Ze zijn al bijna een jaar dicht of op halve kracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:15

Ja precies dat.

2 klanten van mij, de een had 45 zitplaatsen, de ander 600.

Mochten beide 30 gasten ontvangen.... ik begrijp heel goed dat dat steekt. Voor de laatste heeft het bijna geen toegevoegde waarde om open te gaan. Toch stonden ze er wel, want wat moet je anders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 02:21

Jorienn schreef:
Ja precies dat.

2 klanten van mij, de een had 45 zitplaatsen, de ander 600.

Mochten beide 30 gasten ontvangen.... ik begrijp heel goed dat dat steekt. Voor de laatste heeft het bijna geen toegevoegde waarde om open te gaan. Toch stonden ze er wel, want wat moet je anders....

Hier gingen de restaurants dan gewoon dicht, dat was niet rendabel. Het restaurant van mijn zus bleef gewoon open, het is in een kerk gevestigd met meerdere zalen, dus dat viel te doen. Ook zijn ze enorm creatief geweest met een wijnwinkel, borrel boxen, high teas en high wines allemaal aan huis en natuurlijk de daghappen en weekend menus. En dat loopt storm, maar toch het brengt minder op dan een normale bezetting.
Hun B&B loopt ook minder en de enorme catering werkzaamheden die ze normaliter hebben is ook compleet weg gevallen. Ze hebben ook een snackbar en die trekt het voortouw momenteel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 07:35

Wb de afspiegeling van bokt: als je kijkt naar de constante peilingen rondom het draagvlak heb ik eigenlijk best wel het idee dat bokt een redelijke afspiegeling is. Waarbij het alleen goed is om te realiseren dat sommige bakkers actiever posten dan anderen. Dat verkleurt wellicht een beetje, maar in totale hoeveelheden komt het best redelijk overeen met de Nederlandse peilingen m.i.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 08:43

Palmera schreef:

Fysiek zal je een hoop mensen ook niet meer dan een beetje horen verdedigen, om de simpele reden dat de tegenstanders veel vaker verbaal agressief zijn (nee, niet altijd) en veelal zich gedragen alsof je ook fysieke agressie kan verwachten.

Onderbouwing voor de maatregelen is nooit goed genoeg, maar tegen de maatregelen wordt of simpelweg een compleet gebrek aan waarde voor menselijk leven gekoppeld (ga je daar in een fysiek gesprek een discussie mee aan?) Of wordt het onderbouwd met Facebook (waar oneliners de basis zijn en hard schreeuwen ook als bewijs voor de waarheid gezien wordt) of wordt er naar "wetenschappelijke" onderzoeken verwezen waarbij je zelfs in de eerste paar zinnen al ziet dat er niets wetenschappelijks aan is (als een onderzoek aangeeft dat cellen nog nooit gezien zijn, weet je dat het niets verder gaat worden) of moet je zelf maar onderzoek doen en dan niet de msm.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 08:58

Mizora mijn ervaring is juist andersom. Juist de fanatieke voorstanders gedragen zich als Jehova's getuigen. ;)

Palmera dat idee heb ik ook. Ik ken in mijn omgeving eigenlijk niemand die zo pro maatregelen is en zo heilig in de acties van de regering gelooft als hier op Bokt.

Op het deel dat je eigenlijk maar een zeikerd bent wanneer je depressief wordt van deze situatie ga ik maar niet uitgebreid op reageren. Ga er maar vanuit dat je dan een nogal bekrompen denkwijze hebt, je niet kunt inleven en eigenlijk gewoon niet beter weet. Ik ben zelf zeker niet depressief maar kan het me in de situaties waarin sommigen zitten onwijs goed voorstellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:06

Ik vind bokt op veel vlakken zeker geen afspiegeling van wat ik aan mensen om me heen heb verzameld, want dat is zeker ook niet heel Nederland. ;)
Zoals klimaat, immigratie, Europa, dan klopt dat voor mij niet.

Maar juist met de coronaregels weer wel.
De meeste volgen het best redelijk, op de 1 bezoekers regel na, dan zie ik er toch 2 gaan. Niet ontvangen uit verschillende gezinnen.
En ik ken ook een gezin die moppert over dat ze niet kunnen uiteten enz, maar volgen alles wel netjes.
1 kennis van me wil niet enten, de rest liever gisteren dan vandaag nog.
Dus daar is het voor mij wel weer bokt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:10

Palmera schreef:

En ik ken bijna alleen maar mensen die dat wel doen, ook ondernemers. Tuurlijk baalt iedereen en vinden ze sommige dingen niet rijmen maar begrijpen wel waarvoor ze dit doen en staan daar nog steeds achter.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:32

Jildau schreef:
Mizora mijn ervaring is juist andersom. Juist de fanatieke voorstanders gedragen zich als Jehova's getuigen. ;)

Palmera dat idee heb ik ook. Ik ken in mijn omgeving eigenlijk niemand die zo pro maatregelen is en zo heilig in de acties van de regering gelooft als hier op Bokt.

Op het deel dat je eigenlijk maar een zeikerd bent wanneer je depressief wordt van deze situatie ga ik maar niet uitgebreid op reageren. Ga er maar vanuit dat je dan een nogal bekrompen denkwijze hebt, je niet kunt inleven en eigenlijk gewoon niet beter weet. Ik ben zelf zeker niet depressief maar kan het me in de situaties waarin sommigen zitten onwijs goed voorstellen.

Ik denk dat mensen ook niet direct depressief worden van de maatregelen. Maar voornamelijk van de duur van die maatregelen en het feit dat je steeds minder mag.

Ik had weinig problemen toen ze vorig jaar met maatregelen kwamen. Was maar voor even dacht ik.

Inmiddels duurt het al een jaar, raken je ideeën op wat betreft vrijetijdsbesteding (of de drukte op alle plaatsen waar je nog wel mag konen dichtbij huis wordt gewoon heel irritant).
Mijn leven bestaat praktisch alleen nog maar uit werken, op stal mn paard verzorgen en een rondje wandelen in de buurt (waar dus ook een hele hoop mensen van verderweg komen en de rust in de natuur ver te zoeken is).

Ik kan me goed voorstellen dat mensen die ook geen paard hebben of nog erger, hub baan kwijt zijn, en dus helemaal niks hebben, dag in dag uit, het niet meer zien zitten en depressief worden

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:58

Zebrastreep schreef:
Nu ben ik wel benieuwd waarom mensen de tweede vaccinatie niet halen. Ja , je wordt een beetje ziek maar persoonlijk vindt ik een flinke griep wel 10x erger. Je voelt je 2 dagen even wat minder maar dit hoeft zelfs niet eens voor te komen. Ik ken er genoeg die zelfs helemaal nergens last van hadden.

Ik ben van hepatitis ook ziek geweest. Dit was niet lang ook maar minimaal 24 uur maar had dezelfde bijwerkingen als van Pfizer. En hepatitis is er al zo lang.

Ziek worden van een vaccinatie is op zich wel normaal , betekend dat het werkt.

Dat realiseer ik me ook pas sinds deze pandemie. Heb in 't verleden vele reisvaccinaties gehaald, maar de enige waarvan ik wat grieperig werd was gele koorts. De rest niet zoveel van gemerkt.
Nu na AstraZeneca me gisteren vreselijk vermoeid gevoeld en hartkloppingen en een lichte bronchitis aanval. Staat volgens mij niet op de lijst met standaard bijwerkingen (op de vermoeidheid na) dus ik ga lareb invullen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:08

Palmera schreef:

Dat hangt er vanaf in welk kringetje je zit buiten bokt , je gaf zelf al aan dat van jouw grote Europese kennissenkring zich hooguit 25 % laat vaccineren dan is het heel logisch dat ze de maatregelen ook voor een groot gedeelte onzin vinden.
In Nederland is een vaccinatiebereidheid die op dit moment ruim boven de 80 % ligt en mensen zijn het echt niet altijd eens met de regels maar proberen er zich wel aan te houden. Ik vind een aantal regels krom maar houd me er wel aan. En de vraag is of je zo fel tegen de regels zou zijn wanneer je niet door het virus zo hard geraakt was. Mensen schreeuwen over de regering, de maatregelen maar de werkelijke oorzaak is een pandemie. Dus gaan we die ook maar ontkennen, je moet toch ergens je gal spuien. Daar los je het helaas ook niet mee op.