gohya schreef:Werken jullie allemaal in de zorg, omdat jullie al de eerste en sommige zelfs de 2de prik hebben gehad?
Yes, ik werk in de gehandicaptenzorg. Niet direct contact met cliënten, maar collega’s waarmee ik samen werk wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Werken jullie allemaal in de zorg, omdat jullie al de eerste en sommige zelfs de 2de prik hebben gehad?
Citaat:Arts bij de vaccinaties vertelde dat mensen die milde corona gehad hebben, er vaak met meer bijwerkingen op reageerden. Lichaam herkend het virus (of in geval van de vaccinatie, iets wat erop lijkt) en wordt aangewakkerd. Bij mij duurde het 2-dagen.
Billy schreef:Sorry, miss ben ik een zeikerd, maar lichte spierpijn heb je na elke inspuiting in je spier...
Daarbij heb ik van de gewone griepprik meer bijwerkingen gehad dan van deze... Ik vind dat hier wel extreem gefocust wordt op elk minimaal bijwerkinkje waardoor het veel erger lijkt dan het is... Mensen maken elkaar hier helemaal gek...
Bizar eigenlijk, springt er een paard op je voet verblikken of verblozen paardenmensen nauwelijks, nu is er een vrijwillige enting en elke minimale bijwerking wordt zo uitvergroot dat die vanaf Mars te zien is![]()
Eigenlijk erg grappig om alles zo te lezen
Jorissie schreef:Ondanks dat er hier weinig/milde klachten waren van de vaccinaties bij zowel mij als collega’s toch 2 collega’s die een positieve Corona test hebben en klachten, waarschijnlijk waren hun al besmet voor ze de 2de vaccinatie kregen.
Helaas hebben we nu ook een flinke uitbraak op de afdeling waar wij werken ondanks dat de bewoners al 1 vaccinatie hebben gehad en met flink bedoel ik ook echt de helft heeft positief getest waarvan de meeste ook echt klachten hebben. Ben best geschrokken van het feit dat ondanks een eerste vaccinatie er toch zoveel bewoners besmet zijn geraakt(het gaat hier om de ouderenzorg) maar aan de andere kant ook de gezondheidsproblemen die ze al hebben zullen hier wel een aandeel in hebben.
Zebrastreep schreef:Jorissie schreef:Ondanks dat er hier weinig/milde klachten waren van de vaccinaties bij zowel mij als collega’s toch 2 collega’s die een positieve Corona test hebben en klachten, waarschijnlijk waren hun al besmet voor ze de 2de vaccinatie kregen.
Helaas hebben we nu ook een flinke uitbraak op de afdeling waar wij werken ondanks dat de bewoners al 1 vaccinatie hebben gehad en met flink bedoel ik ook echt de helft heeft positief getest waarvan de meeste ook echt klachten hebben. Ben best geschrokken van het feit dat ondanks een eerste vaccinatie er toch zoveel bewoners besmet zijn geraakt(het gaat hier om de ouderenzorg) maar aan de andere kant ook de gezondheidsproblemen die ze al hebben zullen hier wel een aandeel in hebben.
Niet om vervelend over te komen een uitbraak is vreselijk natuurlijk zit je als zorgmedeweker echt niet op te wachten en als organisatie zeker ook niet , maar zelfs na 2 prikken kun je ook nog corona krijgen. één vaccinatie ben je ook misschien 50% beschermd en dat is gewoon niet veel. Maar ook na twee is het nog mogelijk om het te krijgen. De symptomen zullen alleen een stuk minder zijn. Denk met één vaccinatie dat het nog wel bijna net zo erg is. En wat je zegt de kans is groot dat de meeste al corona droegen voordat ze werden gevaccineerd. En dan kun je goed ziek worden ervan.
Jorissie schreef:Ondanks dat er hier weinig/milde klachten waren van de vaccinaties bij zowel mij als collega’s toch 2 collega’s die een positieve Corona test hebben en klachten, waarschijnlijk waren hun al besmet voor ze de 2de vaccinatie kregen.