Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:25

Sjong, ik had eigenlijk donderdag op vrijdag en vrijdag op zaterdagnacht moeten werken maar ik heb mij ziekgemeld. Blij toe, ben vandaag na wat simpele huishoudelijke klusjes ook uitgeput. En dat is niks voor mij.. %)

gohya schreef:
Werken jullie allemaal in de zorg, omdat jullie al de eerste en sommige zelfs de 2de prik hebben gehad?

Yes, ik werk in de gehandicaptenzorg. Niet direct contact met cliënten, maar collega’s waarmee ik samen werk wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:39

Ik werk als flex verzorgende IG in (allerlei) zorg en welzijn, en als docent bij een zorgcollege.

Vandaag 2e vaccinatie laten zetten. Ben erg duf en zo'n gevoel alsof je heel lang hebt geslapen inclusief wattenhoofd. Heb wel uit voorzorg paracetamol geslikt en blijf dat ook doen tot en met morgen. Heb geen zin in weer dat hele circus van vorige keer :r %) Vaccinatie op zich werd prima gezet, vrijwel geen last van mijn arm.

Was echt heel erg druk bij de vaccinatiestraat. Vond het best heftig om de oudere mensen zo te zien. Trillend achter hun rollatortje of in hun rolstoel... kun je nog thuis wonen maar als je 85 / 90 + bent is zo'n trip naar de vaccinatiestraat inclusief wachten toch een heel gedoe. Gelukkig mochten ze vaak wat tussendoor waardoor ze niet te lang hoefden te wachten.

Citaat:
Arts bij de vaccinaties vertelde dat mensen die milde corona gehad hebben, er vaak met meer bijwerkingen op reageerden. Lichaam herkend het virus (of in geval van de vaccinatie, iets wat erop lijkt) en wordt aangewakkerd. Bij mij duurde het 2-dagen.

Ik denk onderhand toch echt dat ik het maart/april gewoon heb gehad. Maar toen werd er nog niet getest. Sterker nog als je geen koorts had en je was echt gewoon flink verkouden moest je gewoon doorwerken, zonder bescherming vaak ook nog :roll: wat een idioterie achteraf gezien :n

Maar goed met beetje geluk ben ik morgen / overmorgen weer helemaal boven Jan en dan hoop ik dat deze vaccinatie voorlopig voldoende beschermt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:29

**het vervolg**

Nou was toch weer goed mis... zit nu weer enigszins %) op de bank. Dankzij flinke portie paracetamol geen giga hoofdpijn of misselijk maar het hangt er tegenaan.
Arm was ook behoorlijk pijnlijk vanacht maar voel ik nu door die paracetamol ook niet meer zo erg }:0

Vanacht dus uur wakker gelegen met flinke hoofdpijn, nog weer extra paracetamol genomen, even wat gegeten, want ook beroerd en gelukkig toch nog geslapen.

Maar rustig aan vandaag ^) :\

Yvankaxx

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:04

Ik ben nu wel een beetje bang :+ Vanavond de tweede en heb morgen een lange avonddienst op een afdeling waar ik al inval vanwege ziekte in het team. Zou me behoorlijk banketstaaf voelen als ik mij ziek zou moeten melden..
Eerste vaccinatie alleen wat een zere arm gehad nadien, dat viel mee.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:48

Net de eerste laten zetten....ben benieuwd of m'n lichaam gaat reageren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:21

Ik voel me vandaag weer prima. Ook de pijn in de arm is veel minder.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:07

Om 1 uur de tweede prik gehad, nu al lichte spierpijn :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:03

Sorry, miss ben ik een zeikerd, maar lichte spierpijn heb je na elke inspuiting in je spier...
Daarbij heb ik van de gewone griepprik meer bijwerkingen gehad dan van deze... Ik vind dat hier wel extreem gefocust wordt op elk minimaal bijwerkinkje waardoor het veel erger lijkt dan het is... Mensen maken elkaar hier helemaal gek...
Bizar eigenlijk, springt er een paard op je voet verblikken of verblozen paardenmensen nauwelijks, nu is er een vrijwillige enting en elke minimale bijwerking wordt zo uitvergroot dat die vanaf Mars te zien is :') :')
Eigenlijk erg grappig om alles zo te lezen _/-\o_

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:06

Billy schreef:
Sorry, miss ben ik een zeikerd, maar lichte spierpijn heb je na elke inspuiting in je spier...
Daarbij heb ik van de gewone griepprik meer bijwerkingen gehad dan van deze... Ik vind dat hier wel extreem gefocust wordt op elk minimaal bijwerkinkje waardoor het veel erger lijkt dan het is... Mensen maken elkaar hier helemaal gek...
Bizar eigenlijk, springt er een paard op je voet verblikken of verblozen paardenmensen nauwelijks, nu is er een vrijwillige enting en elke minimale bijwerking wordt zo uitvergroot dat die vanaf Mars te zien is :') :')
Eigenlijk erg grappig om alles zo te lezen _/-\o_

Eh ok?
Ik heb van de griepprik nooit last, ook geen pijn. Weet niet of je nu op mij doelt, maar je commentaar is niet erg aardig. Laat ons lekker ervaringen uitwisselen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:32

Ik heb helemaal niet het idee dat het uitvergroot wordt, het wordt gewoon gedeeld. Vind het zelf wel interessant om te lezen. Het is een nieuw vaccin immers.

Dat de bijwerkingen die ik hier tot nu toe lees totaal niet spannend zijn is een ander verhaal. Mijn kinderen zijn na een aantal vaccinaties ook koortsig geweest en wat ik mezelf van mijn laatste prik nog kan herinneren is dat mijn arm stijf werd. Heel normaal inderdaad, ik zie hier dan ook bijna niemand pannikeren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:36

Tanya, niet persoonlijk, gewoon algemeen wat mij opvalt :P

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:49

Nou ik heb nog nooit en bijwerking gehad van welk vaccin dan ook, maar van deze was ik echt ziek. Niet een beetje maar net zo ziek als een zware griep, gelukkig wel veeeeeeel korter.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:09

Morgenochtend om 8:30 nummer 2... ben benieuwd

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:54

Ik krijg vrijdag mijn 2e prik. Ben benieuwd. Eerste prik voelde als een dag 4 nadat mn schouder uit de kom was geweest.

En ik werk in de gehandicaptenzorg. De dag dat clienten gevaccineerd werden, waren er vaccins over, omdat sommige clienten niet te prikken waren. Ik was nog aanwezig op werk toen ze zijn gaan bellen of medewerkers al een prik wilde. Ik heb Pfizer en mijn collega's hebben afgelopen week de uitnodiging gekregen voor AZ.

Ben wel blij dat ik er na vrijdag vanaf ben en niet meer hoef na te denken wanneer je een 2e prik krijgt :+

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:09

Gisteren AZ vaccinatie gehad, maar best wel wat bijwerkingen. Vandaag gewoon stug doorgelopen, want het is zo lekker buiten. Ik hoop dat de bijwerkingen snel over gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:18

Nou, Billy, laten we even lekker veralgemenen. Ik heb de laatste jaren meerdere prikken gehad: griepprik, tetanus, hepatitis, allemaal omwille van mijn job. En ik heb geen enkele keer last gehad, zelfs geen pijnlijke arm of wat dan ook.
Bij de eerste prik was ik doodmoe, fikse hoofdpijn, misselijkheid, immense spierpijn en spierstijfheid en dit een paar dagen. Bij prik 2 heb ik alleen 2 dagen een blauwe-plek-gevoel gehad als je de prikplek palpeerde op mijn arm.

Dus nee, we vergroten niet alles uit en nee, we zien niet zomaar wat spoken.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:21

Hier ook, hepatitis, maar ook veel voor vakanties zoals gele koorts, 3 vaccinaties in 1x, van alles. Maar nooit last gehad. Nu klachten zoals varekaj omschrijft. Hoop dat de tweede dan net zo is als bij jou :))

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 01:30

Ondanks dat er hier weinig/milde klachten waren van de vaccinaties bij zowel mij als collega’s toch 2 collega’s die een positieve Corona test hebben en klachten, waarschijnlijk waren hun al besmet voor ze de 2de vaccinatie kregen.
Helaas hebben we nu ook een flinke uitbraak op de afdeling waar wij werken ondanks dat de bewoners al 1 vaccinatie hebben gehad en met flink bedoel ik ook echt de helft heeft positief getest waarvan de meeste ook echt klachten hebben. Ben best geschrokken van het feit dat ondanks een eerste vaccinatie er toch zoveel bewoners besmet zijn geraakt(het gaat hier om de ouderenzorg) maar aan de andere kant ook de gezondheidsproblemen die ze al hebben zullen hier wel een aandeel in hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 01:45

Jorissie schreef:
Ondanks dat er hier weinig/milde klachten waren van de vaccinaties bij zowel mij als collega’s toch 2 collega’s die een positieve Corona test hebben en klachten, waarschijnlijk waren hun al besmet voor ze de 2de vaccinatie kregen.
Helaas hebben we nu ook een flinke uitbraak op de afdeling waar wij werken ondanks dat de bewoners al 1 vaccinatie hebben gehad en met flink bedoel ik ook echt de helft heeft positief getest waarvan de meeste ook echt klachten hebben. Ben best geschrokken van het feit dat ondanks een eerste vaccinatie er toch zoveel bewoners besmet zijn geraakt(het gaat hier om de ouderenzorg) maar aan de andere kant ook de gezondheidsproblemen die ze al hebben zullen hier wel een aandeel in hebben.

Niet om vervelend over te komen een uitbraak is vreselijk natuurlijk zit je als zorgmedeweker echt niet op te wachten en als organisatie zeker ook niet , maar zelfs na 2 prikken kun je ook nog corona krijgen. één vaccinatie ben je ook misschien 50% beschermd en dat is gewoon niet veel. Maar ook na twee is het nog mogelijk om het te krijgen. De symptomen zullen alleen een stuk minder zijn. Denk met één vaccinatie dat het nog wel bijna net zo erg is. En wat je zegt de kans is groot dat de meeste al corona droegen voordat ze werden gevaccineerd. En dan kun je goed ziek worden ervan.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 01:52

Ik heb eind jan mijn eerst prik gehad en gisteren mijn tweede. Eerste keer behalve pijnlijke arm geen bijwerkingen. Tweede prik tot nu toe ook alleen pijnlijke arm en geen bijwerkingen :j

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:04

Zebrastreep schreef:
Jorissie schreef:

Niet om vervelend over te komen een uitbraak is vreselijk natuurlijk zit je als zorgmedeweker echt niet op te wachten en als organisatie zeker ook niet , maar zelfs na 2 prikken kun je ook nog corona krijgen. één vaccinatie ben je ook misschien 50% beschermd en dat is gewoon niet veel. Maar ook na twee is het nog mogelijk om het te krijgen. De symptomen zullen alleen een stuk minder zijn. Denk met één vaccinatie dat het nog wel bijna net zo erg is. En wat je zegt de kans is groot dat de meeste al corona droegen voordat ze werden gevaccineerd. En dan kun je goed ziek worden ervan.

Hoe de percentages werken weet ik inderdaad, maar het feit dat in de allereerste uitbraak die we hadden maar 4 zieke bewoners hadden met echt heel weinig klachten en nu dus de helft van onze bewoners groep met aanzienlijk meer klachten is wat mij verbaasd. Vooral omdat de bewoners al 1x gevaccineerd zijn en je daar toch enige bescherming van verwacht.
Misschien is dit wel een gemuteerde variant die nu rond waait dat daar het verschil in zit maar was wel echt verbaasd dat er zoveel besmettingen waren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:20

Jorissie zo is het bij ons net voor kerst ook gegaan. Zo snel. Terwijl we eerder in het jaar maar 2 corona gevallen hebben gehad, vrij mild idd en verder geen besmettingen. Maar voor de kerst ineens helft van de bewoners ziek, en meer dan de helft van het team.

Wbt bijwerkingen, ik zie dat overdrijven ook niet zo. Wat me wel verbaasde, ik heb corona gehad en het voelde toch even of ik weer corona had maar dan een soort corona light. Terwijl ik zelf had verwacht geen of weinig last van bijwerkingen te krijgen, omdat ik nog anti stoffen heb. Maar dat werkt dus niet zo blijkbaar. Enige vergelijkingen met vaccinaties die ik heb zijn hepatitis en tetanus, daar heb ik alleen wat lichte spierpijn op de prikplek van gehad.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:48

Ik ben paramedisch behandelaar in de gehandicaptenzorg en heb afgelopen donderdagavond mijn eerste AZ vaccinatie gehad. Na 2 uur werd ik raar en ben ik naar bed gegaan. Afgaand op mijn vriend heb ik in de nacht verhoging dan wel koorts gehad. In de ochtend dacht ik dat het wel oké ging op de pijnlijke arm en hoofdpijn na. Ik had wat lichte verhoging (+1 graad). Gedurende de dag voelde ik me steeds beroerder, hevige hoofdpijn die niet afnam met paracetamol, spierpijn in mijn hele lijf, nekpijn, draaierig, koortsig. Ik ben om 13uur naar huis gegaan, collega's vielen ook met bosjes. Opvallend was dat bij ons vooral de mensen onder de 45 heviger klachten hadden dan de mensen er boven.
Gister voelde ik me wat beter, maar bij inspanning nog steeds draaierig. Erg moe nog. Vandaag lijk ik tot dusver alleen nog een pijnlijke arm te hebben.

Overigens zie ik het niet als bijwerkingen van het vaccin maar als teken dat mijn immuunsysteem keihard aan het werk is geweest: wat dat betreft een goed teken dus.
Maar ik had het niet verwacht. Mede omdat ik zelden tot nooit ziek ben, m'n laatste griep kan ik me niet heugen en ik ben echt geen watje. Gister was ik van een paar uurtjes stal zo bekaf dat ik moest gaan liggen: niks voor mij.
Van de hepatitis injectie heb ik overigens nooit last gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:44

Ik heb nu gewoon dezelfde klachten als na corona alleen dan in lichtere mate. Zo had ik na corona een verhoogde hartslag ook in rust, heb ik nu weer. Merkte het goed met paardrijden net.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:29

Jorissie schreef:

Oei, dat is toch wel raar. Niet wat je zou verwachten.
Sterkte.