Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:09

candalisa schreef:
Zo te lezen werken veel mensen niet 8)7 voor mensen die werken is het bijna niet te doen ... als ik nog voor 20 uur boodschappen moet gaan doen en de hond uitlaten dan is het niet mogelijk om nog mijn paard te doen ... ik snap als je de hele dag niks te doen heb dat het dan wel makkelijker is

Beetje betere planning ;) 1 keer in de week boodschappen op zaterdag. Meal prepping zodat alles klaar staat. Eerst paard en daarna eten.
Het is niet voor altijd, het is een tijdelijke maatregel om een enorm probleem op te lossen/te voorkomen dat dat nog een groter probleem wordt.
Ik zit ook niet voor de lol met mijn kinderen thuis waardoor ze enorm veel gaan achterlopen in hun ontwikkeling. Maar helaas is het nu even de realiteit en zullen we er mee moeten leren leven

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:23

@keet de supermarkt is nu in het weekend al super druk, het kan natuurlijk wel maar qua corona besmettingen is dat denk ik ook niet zo handig.

Keet

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:25

Dat zal van plek tot plek verschillen dan. Want ik kom op diverse tijden in de week in de supermarkt en echt heel erg druk heb ik het alleen gezien op oudjaar.
Bij ons hebben de winkels allemaal een schema gepubliceerd met op welke tijden het rustig/druk is. Dat zijn diverse tijden per dag/week dat het prima rustig is. En dat is met vele soorten werk prima in te passen.
Als je gewoon netjes alleen aanraakt wat je nodig hebt, je handen en kar ontsmet en je mondkapje op de juiste wijze gebruikt, dan kan je prima naar de supermarkt hoor. Is niet dat je daar ineens besprongen wordt door 100den coronamonsters

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:26

Keet schreef:
Dat zal van plek tot plek verschillen dan. Want ik kom op diverse tijden in de week in de supermarkt en echt heel erg druk heb ik het alleen gezien op oudjaar.
Bij ons hebben de winkels allemaal een schema gepubliceerd met op welke tijden het rustig/druk is. Dat zijn diverse tijden per dag/week dat het prima rustig is. En dat is met vele soorten werk prima in te passen.
Als je gewoon netjes alleen aanraakt wat je nodig hebt, je handen en kar ontsmet en je mondkapje op de juiste wijze gebruikt, dan kan je prima naar de supermarkt hoor. Is niet dat je daar ineens besprongen wordt door 100den coronamonsters

Wat slim van die winkels zeg!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:32

Gini schreef:
Jessix schreef:
Het ligt er een beetje aan hoe laat je klaar bent en hoe laat je bij je paard kan zijn. Ik ga altijd direct na mijn werk naar de paarden, ben daar dan om half 6, dus ik zou om 8 uur wel klaar kunnen zijn. Boodschappen in het weekend of als het kan tussen de middag. Allemaal niet ideaal, maar zou mij wel lukken. Maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen.

Dat inderdaad, er is wel een oplossing en dat is meteen uit werk naar stal. Ik denk dat de meesten het zo dan zullen moeten doen. Tijdens de avondklok zal alles er relatief doods bij liggen, maar tijdens de dag-uren krijg je dan gewoon meer sociale contacten te verwerken. Nu zie ik amper een stalgenoot, met een avondklok om 20 uur, gok ik dat iedereen wel om 17-18u op stal zal zijn en zal ik dus met 3 personen meer contact hebben.
Geen onoverkomelijke ramp, voor mij wel voldoende om heel hard te hopen dat die avondklok op middernacht blijft staan of tot 22u vervroegd wordt.

Ik denk dat je inderdaad meer piek momenten krijgt. Ook in de supermarkten, dus of dat nou handig is... Nu doe ik vaak boodschappen na 20.00 uur en dan is het heerlijk rustig.

Ik blijf wat paarden betreft trouwens buiten schot, want heb ze aan huis staan. Maar het is wel een onderwerp waar ik over na denk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:37

Keet schreef:

Dat is hier ook. Maar de zaterdag is gewoon volledig als druk bestempeld. En mijn ervaring is dat druk zo druk is dat men soms zelfs geen mensen toe laat zo druk. Ik doe gelukkig meestal mijn boodschappen op vrijdagochtend, op zaterdag wil je gewoon echt niet naar de super als het anders kan hier.
Ik weet ook niet of dat in steden wellicht anders is, met een supermarkt op iedere hoek.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:43

Vervelend dat het bij jullie altijd zo druk blijkt :(:) heb nog nooit hoeven wachten voor een plekje in de supermarkt :n dat lijkt mij niet fijn.

Zit net boven Amsterdam en de meeste supermarkten zijn hier dagelijks van 07 tot 21/22 open. Ook op zondag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:44

Dat je maar beter moet plannen is gewoon onzin en kan echt niet altijd. Je kan gewoon niet voor een ander oordelen. Prima als iemand vroeger kan stoppen met werken, voor een hele week boodschappen kan doen, direct vanuit werk op stal kan zijn en ook voor 20uur klaar kan zijn en dat ook ivm thuis en werk kan. Maar dat kan echt niet overal.

Je leeft niet allemala hetzelfde leven.

En tijdelijk iets oplossen samen kan, maar ligt er dus aan hoe en waar je staat. Ik heb bijv ergens gestaan waar iedereen echt alles voor elkaar deed en ik heb ook ergens gestaan, waar je niemand wat kon vragen en alles daar tussen in.........

Wij, als paarden mensen weten dat er verschillen zijn ja. Maar de politiek niet. Die zal echt alleen onderscheid maken tussen een pensionstal/manege en een eigen gehuurde wei. En de achterliggende gedachte is toch om contact te verminderen.

Dus verzorging die noodzakelijk is moet opgelost worden, maar rijden, of gezellig op stal zijn, is gewoon niet de bedoeling. Of je het wel of niet eens bent met een avondklok, dat is de reden en ze gaan gewoon controleren. Een stal waar dan mensen af en aan rijden, gaat opvallen.

En ja, als paarden doorgaans voldoende buiten komen, genoeg hooi krijgen etc, kan een gezond paard zich prima redden. Het zijn de mensen die op stallen staan waar dit niet gebeurt, die van alles zullen moeten gaan verzinnen.

En men vergeet voor het gemak dat alles zal sluiten. Dus even makkelijk eten halen, wat nu kan, nog boodschappen tot......afhankelijk waar je woont, dat kan dan ook niet meer.
Er zal ook in de supermarkten top drukte komen na werk tijd.

En stel..........Stel nou dat het Corona verhaal helemaal waar is, voor de niet gelovers. Wat als x aantal mensen per stal ziek worden en zelfs overlijden? Worden al die paarden dan aan hun lot overgelaten of is het dan niet meer jouw probleem? Zou zomaar kunnen als we geen avondklok krijgen, mensen elkaar blijven opzoeken, ontmoeten etc.........

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:11

Ach, niemand hoeft elke dag boodschappen te doen. Dat is echt klinkklare onzin en klinkt als een excuses om als uitzondering gezien te worden.
Dan doe je om de dag boodschappen of voor 3 dagen. Ga je die boodschappen dag een dag niet rijden maar alleen voeren/mesten.

Ik wil ook niet de de politiek voor elke individu een uitzondering gaat maken. Avondklok om 20.00 en thats it. Hond uitlaten op het veldje voor is prima. Maar voor de rest gewoon aan de regels houden. Het is tijdelijk en het moet gewoon als het ingevoerd wordt.
Vind het echt zo'n onzin dat hier in het topic zoveel mensen alleen maar in problemen denkt en zich als uitzondering ziet.
Op die manier zitten alle kinderen tot augustus thuis en alle werkende ouders tot augustus met 3 petten op thuis. Alle bejaarden eenzaam in hun flatje.
Alleen maar omdat iedereen vind dat hij/zij een uitzondering op de regel is want....

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:13

Ik werk gewoon, heb mijn kind thuis, en zou na werk prima zowel mijn beurt in het voerschema als mijn paarden doen voor 20 uur. Hoe je het ook went of keert, wij kunnen heel hard klagen, maar er zijn hel veel mensen die hun hobby niet kunnen doen, waarom zou die van ons zoveel belangrijker zijn? Je mag dan nog steeds 112 uur per week gewoon buiten zijn, zelfs met 40 uur werken en een uur reistijd per dag blijven er nog heel veel uren over waarin wij nog steeds mazzel hebben dat we nog gewoon mogen rijden enzo.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:18

SVRL schreef:
Voor mijn werk, ik ben verpleegkundige, heb ik ook een verklaring dat ik de baan op moet. Lijkt me logisch dat voor paarden in eigen beheer je ook na de avondklok op pad mag. Hier in België mocht je tijdens de eerste lockdown niet naar je paard als deze op pension stond, aangezien men ervan uit ging dat de stal eigenaar voorziet in de basiszorgen en naar stal gaan in dat geval geen essentiële verplaatsing.

Wat niet terecht bleek na enkele weken omdat ze je niet bij je eigendom weg mogen houden. Toen zijn er op veel stallen schema’s ingevoerd dat je tussen bepaalde tijden daar mocht zijn. Is ook geen doen voor een groot pension om bv 100 paarden per dag beweging te geven als de weiden/paddocks nat zijn.
Ik bleef wel 60 uur per week werken. Degene die thuis zaten hadden natuurlijk geen probleem met die regeling.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:03

candalisa schreef:
Ja laten we allemaal op zaterdag boodschappen gaan doen goed plan |o nu staan de supermarkten op die dagen al vol laat staan als iedereen die doordeweeks moet werken en niet voor een avondklok hun boodschappen kunnen doen ook op zaterdag moet wordt het helemaal een besmettingshaard ...

Om te voorkomen dat je als supermarkt op zaterdag te vol bent: Dan haal je karretjes weg. Dat is even twee dagen niet leuk maar mensen gaan zich echt wel aanpassen hoor, door dan op een ander tijdstip of op een andere dag te gaan. In andere landen is het veel extremer dan hier. Daar staan ze gewoon anderhalf uur buiten in de rij te wachten tot de eerstvolgende naar binnen kan. Dan hebben wij het nog best wel oké hier.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:05

karijn schreef:
candalisa schreef:
Ja laten we allemaal op zaterdag boodschappen gaan doen goed plan |o nu staan de supermarkten op die dagen al vol laat staan als iedereen die doordeweeks moet werken en niet voor een avondklok hun boodschappen kunnen doen ook op zaterdag moet wordt het helemaal een besmettingshaard ...

Om te voorkomen dat je als supermarkt op zaterdag te vol bent: Dan haal je karretjes weg. Dat is even twee dagen niet leuk maar mensen gaan zich echt wel aanpassen hoor, door dan op een ander tijdstip of op een andere dag te gaan. In andere landen is het veel extremer dan hier. Daar staan ze gewoon anderhalf uur buiten in de rij te wachten tot de eerstvolgende naar binnen kan. Dan hebben wij het nog best wel oké hier.

Ja daar heb je gelijk in. Wat dat betreft hebben we het echt zo slecht nog niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:14

Keet schreef:
Ach, niemand hoeft elke dag boodschappen te doen. Dat is echt klinkklare onzin en klinkt als een excuses om als uitzondering gezien te worden.
Dan doe je om de dag boodschappen of voor 3 dagen. Ga je die boodschappen dag een dag niet rijden maar alleen voeren/mesten.

Ik wil ook niet de de politiek voor elke individu een uitzondering gaat maken. Avondklok om 20.00 en thats it. Hond uitlaten op het veldje voor is prima. Maar voor de rest gewoon aan de regels houden. Het is tijdelijk en het moet gewoon als het ingevoerd wordt.
Vind het echt zo'n onzin dat hier in het topic zoveel mensen alleen maar in problemen denkt en zich als uitzondering ziet.
Op die manier zitten alle kinderen tot augustus thuis en alle werkende ouders tot augustus met 3 petten op thuis. Alle bejaarden eenzaam in hun flatje.
Alleen maar omdat iedereen vind dat hij/zij een uitzondering op de regel is want....

Maar dat weet jij niet. Jij bent niet iedereen. Wij zitten in verbouwing en hebben nog geen vriezer. Ik ga maar 2x pw, maar we zijn maar met zn 2en.
Ik heb geen kleine kinderen meer bijv.

Wij hoeven helemaal niet weg om de paarden of honden te doen. Maar als je bijv in de Bijlmer woont, waar ik ooit heb gewoond, en iedereen gaat na avondklok naar beneden om de hond uit te laten, kan het best druk zijn.

Het gaat er niet om of dat even wel of niet kan en wie zich denkt aan te passen. Iedereen denkt; dat kleine stukje kan wel even. Maar iedereen bij elkaar is dus weer een groep mensen samen.

En mensen zijn sociaal. Ik zie overal om me heen, dat mensen in gezelschap toch snel afstand houden vergeten. Dat doet echt niet iedereen bewust.

Mensen staan voor de supermarkt te praten en hebben elkaar al even niet gezien of gesproken en dan komt er veel los. Nr zoveel komt er ook bij en dan is het al fout. Niet omdat mensen schijt hebben, maar omdat het natuurlijk voelt om wel elkaar even te spreken.

Wij waren naar een condoleance en de familie zat achter schermen. Ik ben de laatste die normaal knuffelt of super sociaal is. Maar we waren daar, omdat die mensen wel belangrijk zijn. Het voelde heel ongemakkelijk en zelfs ik, had toch de behoefte om meer te kunnen dan langs lopen, wat zeggen en wat knikken.

Ik hou me wel aan de regels, maar ben ook afhankelijk van anderen. De ene supermarkt hier heeft geen brede gangen. 2 Vrouwen wilden praten en stonden in de weg. Ze gingen iets opzij, om 1 meter verderop weer in de weg te staan, omdat ze toch willen praten. Mondkapje op, dat wel, maar totaal geen rekening houdend met anderen.

En ik val in de hoge risico groep, dus probeer overal rekening mee te houden, maar ik snap mensen ook.

Het is alleen steeds zo dat mensen doen alsof hun laatste snoepje wordt afgepakt als ze niet meer mogen rijden.
KNHS vond dat de binnenbak een uitzondering moest zijn, vanwege redenen waar je met je volle verstand niet bij kan. Paarden komen 's winters niet of minder buiten, dus zijn fris, zijn niet de buitenbak gewend, dus er gaan meer mensen vallen en de seh belasten..........Te zot voor woorden, maar ze kwamen ermee weg.
Sinds wanneer zijn we weer elite en staan boven andere sporters??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:47

candalisa schreef:
Zo te lezen werken veel mensen niet 8)7 voor mensen die werken is het bijna niet te doen ... als ik nog voor 20 uur boodschappen moet gaan doen en de hond uitlaten dan is het niet mogelijk om nog mijn paard te doen ... ik snap als je de hele dag niks te doen heb dat het dan wel makkelijker is

Dat is een kwestie van je tijd indelen. Boodschappen hoef je toch niet alle dagen te doen? Dat doe ik 1x per week. Je kunt in voren koken. Doe ik meestal ook dan kook ik al voor 2/3 dagen hoef dat ook niet meer. En ik deel mijn tijden wat anders in. Begin ik wat eerder met werken en dan kan ik gewoon om 4 uur naar paard. Stallen doen en voeren en eventueel rijden/longeren en dan thuis eten. Wil prima voor 8 uur.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:58

Ik hoop dat mijn bus blijft rijden, in geval van een avondklok!
Ik heb vaak voor aanvang dienst de nachtbus ivm werk (vitaal beroep, luchtvaart) en ben niet in bezit van rijbewijs. De buslijn waarvan ik gebruik maak, wordt veel gebruikt door medewerkers van de luchthaven...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:05

Ik zou liever een ochtendklok hebben. Tussen 06.00 en 12.00 niemand de deur uit. 8-)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:19

Iedereen spreekt voor zichzelf, en allemaal vind z'n eigen verhaal terecht. Ik kan en wil niet voor de ander uitmaken dat ie wel voor een hele week boodschappen kan doen, of dat de pensionhouder wel voor iedereen z'n paard kan zorgen .als ik de laatste bladz doorlees krijg ik alleen maar jeuk van al die meningen en aannames.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:23

Bloodymary schreef:
Ik zou liever een ochtendklok hebben. Tussen 06.00 en 12.00 niemand de deur uit. 8-)

:')

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:29

Spenk schreef:
candalisa schreef:

Dat is een kwestie van je tijd indelen. Boodschappen hoef je toch niet alle dagen te doen? Dat doe ik 1x per week. Je kunt in voren koken. Doe ik meestal ook dan kook ik al voor 2/3 dagen hoef dat ook niet meer. En ik deel mijn tijden wat anders in. Begin ik wat eerder met werken en dan kan ik gewoon om 4 uur naar paard. Stallen doen en voeren en eventueel rijden/longeren en dan thuis eten. Wil prima voor 8 uur.

Niet iedereen kan zelf kiezen wanneer en hoe laat ze werken?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:43

knollentuin schreef:
Iedereen spreekt voor zichzelf, en allemaal vind z'n eigen verhaal terecht. Ik kan en wil niet voor de ander uitmaken dat ie wel voor een hele week boodschappen kan doen, of dat de pensionhouder wel voor iedereen z'n paard kan zorgen .als ik de laatste bladz doorlees krijg ik alleen maar jeuk van al die meningen en aannames.

Dat klopt. Plus, je weet niet welke aanpassingen mensen al hebben moeten doen. Als die avondklok de eerste maatregel is die wat dieper bij je snijdt, snap ik dat je er luchtiger en oplossingsgerichter tegenover kan staan, dan wanneer je al langer of vaker keuzes hebt moet maken die meer pijn doen en je al vol sneden staat. Bijvoorbeeld.
We moeten er samen door, dat is 1 ding dat vaststaat, maar ik zou oppassen met voor anderen te beslissen hoe zwaar of licht iets is en dat je toch "gewoon dit of dat moet doen".

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:46

Wat ik me nu echt afvraag:
De mensen hier op Bokt die vóór de avondklok zijn:
- hebben jullie zelf een paard?
- staat je paard dan toevallig aan huis?
- heb jij het geluk dat je nooit op de avonduren bent aangewezen als je iets met je paard wil doen? (Of heb je gewoon geen baan?)

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je pro-avondklok bent als je daardoor je paard nooit meer kan zien op je werkdagen.

Ik ben uiteraard ook groot voorstander van alle maatregelen waar ik zelf geen last van heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:52

hoefnageltje schreef:
Wat ik me nu echt afvraag:
De mensen hier op Bokt die vóór de avondklok zijn:
- hebben jullie zelf een paard?
- staat je paard dan toevallig aan huis?
- heb jij het geluk dat je nooit op de avonduren bent aangewezen als je iets met je paard wil doen? (Of heb je gewoon geen baan?)

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je pro-avondklok bent als je daardoor je paard nooit meer kan zien op je werkdagen.

Ik ben uiteraard ook groot voorstander van alle maatregelen waar ik zelf geen last van heb...

Er zijn nu eenmaal belangrijker zaken dan het paard. Er zijn zoveel mensen die helemaal niets meer kunnen doen. Veel mensen vinden ontspanning in een sportschool, is niet meer aan de orde, zoveel hobbies zijn gestaakt.
Als een avondklok helpt dan ben ik voor, als we daardoor hier sneller uitkomen dan ben ik voor, niet naar je paard gaan als het op vol pension staat doordeweek is dan echt verwaarloosbaar, leg het eens tegen al die mensen die failliet zijn, iemand die geliefden hebben verloren, in zwaar weer zitten financieel, nou dan durf ik niet te gaan miepen dat ik niet naar mijn paard mag. Dat is niets vergeleken bij wat anderen dan moeten inleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:58

Bloodymary, ik stem voor een ochtendklok :Y) (ben absoluut geen ochtendmens zonder koffie)

Goed, avondklok.

Is het een ramp als iemand eens een dagje paard over zou slaan? Afspreken met stalgenootjes/bijrijder om 1 of 2 avonden/dagen voor hun rekening te nemen in de zorg? Bijvoorbeeld woensdag. Kan jij die avond na werk boodschappen halen.
Op zaterdag of zondag zet je op stal alle voerbeurten klaar in bakjes. Je maakt voor een paar dagen/voerbeurten al pakketjes of netten met hooi klaar. Hoef je de andere dagen enkel op te hangen of door je helper te geven. Ipv dagelijks grondig uitmesten doe je dat om de dag of om de 2 dagen, de rest opstrooien door jezelf of je helper.

Want rijden/longeren/trainen, dat is geen essentiële noodzaak voor een paard, helaas. Beweging is evengoed stapmolen, aan de hand, in de paddock, op de weide...
Bij weidepaarden kan je in theorie op dezelfde manier werken en je bezoek beperken tot het hoogstnodige: controle, bijvullen, aai over de bol en weer weg.

Wat wij als eigenaar als "noodzakelijk" zien is voor heel veel mensen geen noodzaak, maar luxe. Zo ook urenlange wandelingen met een hond bijvoorbeeld. Je kan wel zeggen "mijn hond moet dagelijks 3x een uur eruit", de kans dat je nu al tegenargument krijgt "dan speel je er maar mee in de tuin" is het groot. Dan kan je daar helemaal ontevreden mee zijn, als men het zo bepaalt dan zal je je daar toch naar moeten aanpassen. Of de boetes voor lief nemen als je tegen de verkeerde agent aan loopt.

@hoefnageltje:

- ik heb 2 paarden, 2 pony's
- paarden volpension, pony's in eigen beheer. Allen op minimaal 20min rijden van huis en 40min vanaf mijn werk
- ik werk deeltijds nu maar heb in de eerste Lockdown fulltime gewerkt. In de zorg. Uren tussen 7u en 21u, soms 9 dagen op rij aan 11u/dag. Paarden stonden toen 24/7 buiten in de weide, 0,0 hulp op eender welk vlak met hun zorg en uitsluitend essentiële verplaatsingen toegestaan
- ja, ik ben nu soms ook aangewezen op de avonduren ivm mijn werktijden + huishouden

Ik heb een bijrijder én goede stalgenoten om op terug te vallen voor de 2 paarden. Wij helpen elkaar nu ook met binnen- en buiten zetten waar nodig. Beweging geven waar nodig. Voer, stallen en controle door pensionhouders.
Voor mijn pony's op het weiland zou ik terug werken zoals dit voorjaar: alles preppen voor een aantal dagen afhankelijk van mijn werkrooster. Dagelijks even langsrijden kan altijd, voor de rest zou het aanpassen en plannen zijn. Al moet ik dan om 6u erheen om ze om half 7 voor die dag van alles te voorzien.

Ik heb jaren doe het zelf gestaan in combinatie met fulltime job waarbij ik minimaal 10u/dag van huis was voor werk en reistijd. Ik heb vaak genoeg om 5.30 de wekker gehad zodat ik om 6.15 op stal was voor buiten zetten, voeren, uitmesten, alles klaarleggen voor de avond en eventueel dag nadien zodat ik om 10u de trein naar werk kon nemen voor een late shift.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:00

Ik ben absoluut niet pro avondklok omdat ik denk dat het te weinig uit gaat halen.
Wel denk ik dat als een paard goed gestald staat dat rijden/longeren niet perse hoeft. Dan heeft hij overdag al beweging gehad met zijn maatjes.
Verzorgen is wel nodig als het geen vol pension is en ik denk dat veel mensen dat wel kunnen halen. En daar zal ook vrijstelling voor zijn als het moet.
Daarnaast is echt niet iedereen van 6 tot 20.00 naar het werk of onderweg.