Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:44

Janine1990 schreef:
Ik had 20 december weer een prikpil moeten zetten. Ben in overleg met huisarts gestopt.

Eerste mini menstruatie al op 1 en 2 februari. Dus ontpillen loopt gesmeerd!

Alleen ik ben zo verstopt telkens! Ik eet veel groenten, voeg extra chiazaad en psylliumvezels toe. Echt vervelend! Ik krijg van die kruiden binnen, hopelijk helpt dat wat. Is dit voor jullie herkenbaar?

Dat was bij mij in het begin ook, maar daarna kan het alsnog een hele tijd uitblijven blijkbaar. :Y) Ik heb hem als laatste gezet in september 2021 en ik ben nog niet ‘normaal’ ongesteld geweest.

Oei klinkt inderdaad vervelend! Daar heb ik zelf geen last van.

Janine1990

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:14

Merk jij in je lijf dan niks verder? Bij mij is het echt constant aan het rommelen. Regelmatig krampen, ik voelde de eerste ovulatie zo goed dat ik echt blij was dat ik even kon gaan liggen.

Mijn zusje was meteen weer ongesteld en regelmatig. Het lijkt er op dat we een zeer vruchtbare familie zijn :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:28

Ik ben na heel veel jaren de pil afgelopen najaar gestopt, en het is direct als normaal. Zo regelmatig als wat, ik heb echt precies twee weken na begin menstruatie mijn eisprong en dan weer twee weken later word ik ongesteld.

Eisprong is wel écht heel erg pijnlijk, dat is niet cool. Menstruatie lijkt ook wel elke keer een tikkeltje heftiger te worden, dat is dan ook weer wat minder :=

Verder voel ik me wel echt heel top. Enige nadeel is dat ik echt een cupmaat kwijt ben geraakt ^) Dat vind ik dan wel weer jammer.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:18

Berdien schreef:
Ik ben na heel veel jaren de pil afgelopen najaar gestopt, en het is direct als normaal. Zo regelmatig als wat, ik heb echt precies twee weken na begin menstruatie mijn eisprong en dan weer twee weken later word ik ongesteld.

Eisprong is wel écht heel erg pijnlijk, dat is niet cool. Menstruatie lijkt ook wel elke keer een tikkeltje heftiger te worden, dat is dan ook weer wat minder :=

Verder voel ik me wel echt heel top. Enige nadeel is dat ik echt een cupmaat kwijt ben geraakt ^) Dat vind ik dan wel weer jammer.

Is dit een veelvoorkomend iets? Klinkt mij dan weer als muziek in de oren juist! :D

Ben jij overgegaan op anticonceptie zonder hormonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:19

Ik had juist een cupmaat groter! Jammer, had het ook graag andersom willen hebben haha!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:24

Hier nu bijna een jaar gestopt met de pil. En nu 2x een menstruatie gehad. Wel met 38 en 45 dagen ertussen na een hormoon behandeling. Verre van normaal nog. Maar lijkt wat beter te worden *\o/*

Heb wel heeeel veel klachten gehad afgelopen jaar. Van krampen tot misselijkheid echt elke symptomen is wel langs gekomen. Werd er heel onzeker van.

Maar met de tijd lijkt het goed te komen nu :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:32

Bij mij geen verandering aan de borsten.

Alleen val ik maar niet af... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:48

Afvallen hier is ook een crime. En ik heb onwijs 'last' van de cyclus in emotie enzo. Ik kan echt de week voor ongesteldheid rete chagrijnig zijn, maar dat is met een kinderwens misschien dubbel zo intens wat je dan voelt? En de eisprong doet ook gewoon zeer met flinke rugpijn.. Ongesteldheid doet me wel veel minder pijn dan toen ik aan de pil was, en is veel minder heftig!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:52

Ik ben nu iets meer dan een jaar gestopt en eigenlijk altijd redelijk optijd dat de feestweek begint. Soms zelfs 1-2 dagen eerder.
Eerst voelde ik de eisprong erg duidelijk.

Laatste 3/4de jaar eigenlijk zo goed als niet.
Maar niet meer als logisch met de hernia die ik had :Y)
Ik ben benieuwd of zich alles bij mij weer hersteld en hoe het dan voelt.
Qua humeur ben ik er echt op vooruit gegaan.
Enigste nadeel 1 dag voor de feestweek heb ik echt honger, dan wil ik alles eten wat los en vast zit... Niet alleen ongezond maar gewoon echt alles

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:56

Ik ben ook nu al langere tijd gestopt met de pil, wat een verademing, geen migraine meer de dag van het ongesteld worden, voel me veel relaxter in het algemeen.

Zou het inderdaad komen dat je minder makkelijk afvalt zonder pil? Had daar geen verband tussen gelegd eerlijk gezegd. Maar dan nog ga ik het niet meer slikken. Blij dat ik er van af ben juist..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:57

Ik had ook gehoopt op het verliezen van wat 'pilkilo's' maar helaas! Dat wordt denk ik toch echt een kwestie van minder eten :')

Biks2: ik heb nu helemaal geen anticonceptie meer. Ik wil geen spiraal, en veel andere opties zijn toch ook met hormonen. Nuvaring hele tijd terug geprobeerd, dat was echt een ramp. Daarvan werd ik wel zo verschrikkelijk humeurig. Dus nu helemaal niks! Mijn vriend gaat zich laten steriliseren, tot die tijd is het gewoon wat meer opletten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:59

pimaude schreef:
Afvallen hier is ook een crime. En ik heb onwijs 'last' van de cyclus in emotie enzo. Ik kan echt de week voor ongesteldheid rete chagrijnig zijn, maar dat is met een kinderwens misschien dubbel zo intens wat je dan voelt? En de eisprong doet ook gewoon zeer met flinke rugpijn.. Ongesteldheid doet me wel veel minder pijn dan toen ik aan de pil was, en is veel minder heftig!

Ik merk gelukkig (was ik wel bang voor ivm vitamine D gebrek dat echt zich uit in depressieve buien) niets van het emotionele aspect.

Maar ook dat schijnt in de familie te zitten.

Ik had wel stiekem gehoopt dat ik nu zomaar zou afvallen. Maar ik eet gezond, niet te veel en beweeg vrij veel. Gebeurt niks :')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:15

O ik ben juist wel 25 kilo afgevallen sinds het stoppen in maart _/-\o_

Maar ik denk dat het heel erg aan de hormonen ligt. Dat ik daar toch wel problemen mee had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:26

Zo herkenbaar Janine.. Volhouden dan maar..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:36

Lotus83 schreef:
Niet met de pil beginnen want je gaat echt je hele hormoonhuishouding overhoop halen..

Als mijn app klopt ben ik nu tijdens mijn zomervakantie ook ongesteld.
Tja.. tampon gebruiken en gaan..

Ik vind dat dus echt geen optie als ik de hele dag in het water lig en soms dagen weg ben zonder sanitaire gelegenheden... Zeker tijdens m'n hevige dagen is dat niet te doen.

Ik ga toch maar eens langs de dokter. Wellicht dat een uitstelpil minder heftig is dan gelijk aan de gewone pil.

Als er iemand is die daar ervaring mee heeft hoor ik het alsnog graag, ben wel benieuwd. Ook wel spannend of dat dan goed zou werken....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:25

Ik heb er verder niet echt verstand van of ervaring mee... Maar een menstruatiecup kan toch de oplossing zijn in jouw geval?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 01:06

Tancreda4 schreef:
Lotus83 schreef:
Niet met de pil beginnen want je gaat echt je hele hormoonhuishouding overhoop halen..

Als mijn app klopt ben ik nu tijdens mijn zomervakantie ook ongesteld.
Tja.. tampon gebruiken en gaan..

Ik vind dat dus echt geen optie als ik de hele dag in het water lig en soms dagen weg ben zonder sanitaire gelegenheden... Zeker tijdens m'n hevige dagen is dat niet te doen.

Ik ga toch maar eens langs de dokter. Wellicht dat een uitstelpil minder heftig is dan gelijk aan de gewone pil.

Als er iemand is die daar ervaring mee heeft hoor ik het alsnog graag, ben wel benieuwd. Ook wel spannend of dat dan goed zou werken....

Tja, ik kom voor hetzelfde probleem te staan maar ik ga mijn hormoonhuishouding niet door de war gooien voor die 3 dagen dat het op zijn ergst is..

Uitstelpil ken ik niet, dus kan ik weinig over zeggen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:42

Zijn er ook dames hier die juist grotere borsten krijgen na het stoppen met de pil???

Manmanman, kan alle bh's nieuw aanschaffen volgens mij. En ik weet niet of dit tijdelijk is...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:02

Ik ben sinds begin maart gestopt met de pil omdat ik er eigenlijk wel gewoon klaar mee was :+
Ik wilde kijken wat stoppen zou doen maar... Wanneer begint je menstruatie eigenlijk weer?
Wat is een beetje normaal?
Ik heb dus sinds mijn laatste menstruatie eind februari/begin maart niet meer gemenstrueerd.
Nee, ik ben niet zwanger :+ ik heb al 4 testen gedaan waarvan de laatste vorige week ergens :')
Ik heb wel een paar keer een pijn gehad die deed denken aan een menstruatie, maar geen bloed terwijl ik vroeger juist begonnen ben met de pil omdat ik 7 dagen enorm aan het bloeden was :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:34

Volgens mij kan je er wel een half jaar tot een jaar voor uittrekken...

Ik had eind december mijn prik moeten hebben, eerste menstruatie was op 1 februari. Ik zit al keurig op een cyclus van 30 dagen, al duurt de menstruatie maar 2 dagen :')
En sinds mijn laatste menstruatie (vorige week dinsdag/woensdag) heb ik alweer twee keer wat meer bloed gehad dan wat spotting. Dus er verandert nog van alles.

Maar ik ben, als ik zo op internet lees, wel echt de lucky one als ik zie hoe snel alles weer op gang komt.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 23:35

Ik weet niet of dames dit ook ervaren, ik bel sowieso morgen even na de HA. December 2020 laatste prikpil gehad. November 2021 weer voor het eerst ongesteld, meteen een maand lang. In december even 2 wkn adempauze, daarna meteen weer 2 weken achter elkaar. Januari en februari wel ok. Daarna 3 wkn in maart, 1 week rust en daarna weer 2 weken. Toen 2 weken rust en weer.. nu iets meer dan 1 week rust en afgelopen donderdag weer.. ik word er letterlijk tureluurs van. Mentaal en lichamelijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:28

Ik kan je helaas niet helpen, maar las net wel een reactie op een of ander bericht waarin stond dat dit toch doorgaans duidt op één of ander tekort. Vermoeidheid kan nu ook heel goed komen door een ijzertekort... Ik zou eens naar de huisarts gaan en uitgebreid bloed laten prikken.

Als daar niets uit komt.. ik raad moon balance aan, een kruidenmix waar ik me heel goed bij voel!