Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:50

Winged ik gebruik de meloen van shampoobar zowel de shampoo- als condition bar en ik heb snel vet haar. Eerst werd het erger met het gebruik van de bars maar na een paar weken wordt het juist minder. Waar ik vroeger om de dag mijn haar moest wassen ivm vet is dat nu echt minder vaak nodig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:13

Daphne__ schreef:
[ [url=m/NKICvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vegan Shampoo bars van de action voor 2 euro :+ Wel sulfaten etc, maarja wat verwacht je voor 2 euro.

Voor degene die shampoobars willen omdat ze geen plastic fles willen en vegan, maar sls etc niet zo boeit...

Heb ze ondertussen meerdere keren gebruikt en vind ze wel prima. Gelijk aan shampoo uit een fles, maar dan zonder fles. Niet heel bijzonder dus, maar wel oké.

https://www.action.com/nl-nl/p/aromacology-shampoo-bar/

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:46

Winged schreef:
Naskapower schreef:
De honing van shampobars.

Dat is een shampoo en vooral voor droog haar.. mijn haar blijft vettig en ik zoek een conditioner erbij :)

https://shampoobars.nl/conditioner-bar-honing/
Dit is echt een conditioner bar :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:54

Daphne__ schreef:
Daphne__ schreef:

Vegan Shampoo bars van de action voor 2 euro :+ Wel sulfaten etc, maarja wat verwacht je voor 2 euro.

Voor degene die shampoobars willen omdat ze geen plastic fles willen en vegan, maar sls etc niet zo boeit...

Heb ze ondertussen meerdere keren gebruikt en vind ze wel prima. Gelijk aan shampoo uit een fles, maar dan zonder fles. Niet heel bijzonder dus, maar wel oké.

Als ik weer bij de Action kom zal ik eens kijken. Maar er staat geen geurtje bij, en ik vind dat wel fijn dat ik kan kiezen bij die toko waar ik 1 gekocht heb. Mijn Jasmijn ruikt echt heerlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:10

Daphne__ schreef:
Daphne__ schreef:

Als ik het goed heb gezien zit er geen SLS of SLES in maar een ander zachter sulfaat.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:20

Ik vraag me af of de bars van happysoaps zoveel duurder zijn dan shampoo in flessen. Ik gebruik al ruim 2 maanden een shampoobar samen met mijn vriend en hij is nog lang niet op!
Ik gebruik het ook echt ivm minder plastic en sls vrij. Dus als het wel iets duurder zou zijn vind ik dat ook helemaal geen ramp.
De shaving bar van happysoaps is trouwens ook echt een aanrader.
Conditioner: verschilt het per bar hoe fijn die schuimt? Ik heb de roze en die vind ik in gebruik niet zo fijn.. iemand ervaring met andere kleuren?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:24

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:24

Ik heb de aloe vera conditioner en de melon conditioner, maar die schuimen allebei niet bij mij.
De roze gaat wel sneller op merk ik, smelt sneller heb ik het idee

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:34

MarcoBorsato schreef:
Daphne__ schreef:

Als ik het goed heb gezien zit er geen SLS of SLES in maar een ander zachter sulfaat.

Oh dat zou kunnen idd. Dit staat op het doosje:
Afbeelding

Verschillende geuren hebben ze idd niet. Ik vind deze wel heel lekker ruiken, maar na het douchen ruik ik niet veel aan m'n haar. Het haar van m'n moeder vond ik wel heel lekker ruiken na het douchen. Die kwam de kamer in en toen rook ik hem wel. Dus dat ligt vast aan mijn haar ofzo :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:36

Maar een conditioner hoeft toch niet te schuimen??

Ik vond de vegan die ik had ook tegenvallen qua gebruik, maar merkte wel veel voordelen aan mn haar, dus zou ook daar naar kijken.

En las dat veel mensen sinds gebruik van shampoo bars geen conditioner meer nodig hebben?

De prijzen verschillen wel. Kwam een aanbieding tegen even terug van 6,75, maar zie ook shops die ze voor 11 euro aanbieden........

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:45

superpony schreef:
Maar een conditioner hoeft toch niet te schuimen??

Ik vond de vegan die ik had ook tegenvallen qua gebruik, maar merkte wel veel voordelen aan mn haar, dus zou ook daar naar kijken.

En las dat veel mensen sinds gebruik van shampoo bars geen conditioner meer nodig hebben?

De prijzen verschillen wel. Kwam een aanbieding tegen even terug van 6,75, maar zie ook shops die ze voor 11 euro aanbieden........

Ik bedoel eigenlijk meer dat er weinig vanaf komt zeg maar.. schuimen hoeft niet hoor, maar dat er wel genoeg afkomt zodat je het lekker over je haar kunt verdelen.
Ik vind m’n haar vrij stug na de shampoo, dus dan doe ik het nog even met die conditioner.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:02

Daphne__ schreef:
Daphne__ schreef:

Helaas, uitverkocht.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 03:01

Afbeelding

Ik gebruik deze en ben zeer tevreden.

Of ik ben gek of het is echt zo.

Maar is het mogelijk dat ik door deze shampoobar beter en gezonder haar heb?

Het voelt zelfs dikker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 06:23

Ik weet t nog steeds niet zo goed. Ik heb een shampoobar en een bodybar van Happysoap, die laatste gebruik ik niet meer, ik werd er een lapje leer van.

De shampoobar gebruik ik nog wel, maar ik weet nog steeds niet of het wat voor mij is :'). Als ie bijna op is maar eens googlen naar een ander merk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 06:25

Deugenietje schreef:
[ Afbeelding ]

Het voelt zelfs dikker.

Deze is niet SLS vrij, gok ik? Ik heb de gewone Loving Blends shampoo en conditioner, ik houd ervan, want lekker ruikend, maar mijn haar wordt wel wat te zacht, zeg maar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:00

_San87_ schreef:
Deugenietje schreef:
[ Afbeelding ]

Het voelt zelfs dikker.

Deze is niet SLS vrij, gok ik? Ik heb de gewone Loving Blends shampoo en conditioner, ik houd ervan, want lekker ruikend, maar mijn haar wordt wel wat te zacht, zeg maar.

Ik heb de ingrediënten gecheckt en tot mijn verbazing dus wel SLS vrij en ook geen siliconen!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:32

Dus dat is goed?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:02

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb de ingrediënten gecheckt en tot mijn verbazing dus wel SLS vrij en ook geen siliconen!

Ow! Op naar dr drogist straks :D. Loving Blends is een van mijn favoriete shampoos en conditioners :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:08

Jammer dat ze geen conditioner bars hebben, of ik zoek niet goed. Maar, de bars zijn in de aanbieding bij de Etos.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:52

sls of andere sulfaten zijn niet direct slecht. Je kunt er irritatie van krijgen, het hoeft niet. Voor mijn haar en huid maakt het gelukkig niet uit. sls is goedkoop en zit in de meeste shampoos. Het maakt goed schoon, maar kan dus agressief zijn. Zo moet je het zien. Het is niet dat je absoluut geen sls moet gebruiken. Maar je kunt kijken naar minder agressieve middelen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:13

Even gequote van een fb pagina die ik volg:

Er zijn veel verschillende soorten sulfaten. Er zijn bijvoorbeeld hele agressieve sulfaten, zoals Sodium Laureth/Lauryl Sulfate (SLS). Die reinigen de hoofdhuid zó sterk, dat ze de hoofdhuid helemaal uitdrogen. De talgklieren worden hierdoor overactief, waardoor je snel weer vet haar krijgt (en het dus vaker moet wassen).

Dan is er dus bijvoorbeeld ook nog Sodium Coco Sulfate (SCS). Dat is het sulfaat wat gebruikt wordt in de shampoobars van oa HappySoaps. SCS is totaal niet te vergelijken met SLS. Het wordt op een andere manier gemaakt, de moleculen zijn veel groter (en dringen de huid niet in) en het reinigt de hoofdhuid een stuk milder. Nog steeds wel wat sterker hoor, maar niet zo agressief als SLS.

Er bestaat soms een angst voor SCS omdat sommige mensen beweren dat het net zo sterk is als SLS. Dat is absoluut niet waar. SCS reinigt echt heel mild. Helaas gaat het verhaaltje wel rond, vooral onder mensen die de CG-methode volgen of aan "low-poo" doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:55

En dan gaat het mensen ook nog eens om wat je allemaal door de afvoer spoelt.

Overigens ligt het ook aan de manier van wassen. Bij een gevoelige of vette hoofdhuid masserden wij anders en minder.
Bij droog haar hou je ook rekening met shampoo op het haar.

En ondanks dat ik kapster was, zelf droog haar heb, vind ik het wel lekker om goed te reinigen na een dag en avond buiten tussen paarden, varkens, honden, katten en een berg zand en hooi.
Daar gebruik ik dan wel weer argan olie voor en in d epunten kokos wax.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:40

Ik heb nu sinds een maand een shampoobar van Happy Soaps en ben zeer onder de indruk met hoe lang ik mijn haar nu niet hoef te wassen. Waar dit normaal om de dag nodig was ga ik nu gerust 3 a 4 dagen zonder. Vandaag is de conditionerbar aangekomen (ook van Happy Soaps), ben nog niet echt overtuigd van het luchtje maar hij werkt wel super goed. Ga ze beide nu gebruiken tot ze op zijn en dan kijken of ik ermee doorga of een ander merk wil proberen. Vind het nu nog te snel om te zeggen of ze op de langere termijn ook goed voor mijn haar werken.

Deugenietje schreef:
[ Afbeelding ]

Het voelt zelfs dikker.

Ben ook erg benieuwd naar deze, is deze net zo milieuvriendelijk? Want dit was ook een van mijn lievelingsmerken :).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:39

Aroha schreef:
Ik heb nu sinds een maand een shampoobar van Happy Soaps en ben zeer onder de indruk met hoe lang ik mijn haar nu niet hoef te wassen. Waar dit normaal om de dag nodig was ga ik nu gerust 3 a 4 dagen zonder.

Dat herken ik dan weer niet. Zowel met shampoo uit een fles als nu met een bar was ik het om de 3 dagen. Daar is niets in veranderd voor mij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:06

MarcoBorsato schreef:
Ahhhh! Ik ben benieuwd want ik heb nu haarzeep maar wil ook overstappen naar Happy Soaps. Ik heb deo besteld bij Wild maar die is nog niet binnen.

Even een schop! Happy Soaps bevalt goed, m'n haar is minder stug dan bij de haarzeep.

De Wild deo is wat mij betreft echt de uitvinding van de eeuw, ruikt echt heel lekker en werkt voor mijn oksels perfect! Met een blokje doe ik zo'n 4 á 5 weken. Favorieten geuren zijn Fresh Cotton en Patchouli.