Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:23

pien_2010 schreef:
Mensen die zich niet willen laten inenten, vind ik, moeten dat vooral niet doen . .

Daar ben ik het ook mee eens.
Ook als zijn de mogelijke bijwerkingen nog zo gering, je moet zelf achter de keuze staan. Als er iets mis gaat bij iemand die tegen zijn zin geent is dan zijn pas echt de rapen gaar kwa protesten.

We hoeven ons er nog helemaal niet druk over te te maken, de komende tijd zijn er nog niet eens genoeg prikken voor iedereen. Alleen maar mooi dat dan eerst de mensen aan de beurt komen die graag willen. Daarna zal je vanzelf zien dat er twijfelaars ook over de dam komen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:25

loriene schreef:
Let maar op dat komt nog wel!
Niet met een pistool op je hoofd maar ze bedenken wel wat.

Ik vraag me altijd een beetje af waar dit soort uitspraken vandaan komen. Lijkt me in ieder geval heel vermoeiend leven, als je bij alles maar van ''het ergste uit gaat'' om het zo maar even te zeggen...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:30

loriene schreef:
verootjoo schreef:
De regering heeft geen invloed op de NOS.

Nederlanders demonstreren ook. Is ook uitgezonden overigens.

Ook in de zorg wordt er niks opgedrongen. Er wordt gevraagd of je een vaccin wil, en iedereen die dat wil, krijgt een vaccin. En die het niet wil niet. Ze staan echt niet met een pistool op je hoofd hoor.

Let maar op dat komt nog wel!
Niet met een pistool op je hoofd maar ze bedenken wel wat.

Ja, inderdaad kan het er op een gegeven moment op neer komen dat je moet aantonen gevaccineerd te zijn om naar grote evenementen en festivals te kunnen, of naar het buitenland. Dan nog wordt het vaccin je niet opgedrongen, je hebt dan nog steeds de keuze om niet te vaccineren. Om anderen te beschermen heeft dat alleen wel als consequentie dat je misschien wat leuke dingen misloopt.
Verder dan dat zal het niet gaan, tenzij de dekkingsgraad zo laag blijkt te zijn dat er meer maatregelen nodig zijn, bijvoorbeeld verplicht stellen voor bepaalde (beroeps)groepen. Maar dat zal echt een uiterste noodmaatregel zijn, ik denk niet dat het zover komt. Dat het niet zover zal komen, is dan wel te danken aan de mensen die zich wèl laten vaccineren.

Ik vind dus ook niet dat mensen zich niet hoeven te laten inenten alleen omdat ze dat niet zien zitten/er geen zin in hebben, dus zonder gegronde medische reden. Verplichting op voorhand, nee. Goede voorlichting, stimuleren, in combinatie met (enige) morele druk: ja.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:32

Is er eigenlijk al iets bekend over de bijwerkingen? Dat is waar ik mij het meeste zorgen over maak, ik slik medicijnen die niet goed samen gaan met een waslijst aan andere medicijnen, en ik ben benieuwd of dat vaccin samen zou gaan of niet, of dat ik daar extra ziek van zou kunnen worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:33

bigone schreef:
Iemand die niet gaat vaccineren en daar goed over heeft nagedacht en normaal antwoord geeft , helemaal prima. Iemand die overal tegen aan schopt en alles in twijfel trekt en op de complottheorieën vertrouwd maar wel van de voorzieningen dankbaar gebruikt mag van mij een enkeltje Siberië krijgen. Dit zijn de mensen die alleen pakken en niets bijdragen. Maar wel met een grote mond onder de paraplu van anderen lopen.

Zo denk ik er ook over !

+:)+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:35

Tiggs schreef:
Maar Kiki, 'we' volgen niet de regering als blinde schapen, maar gaan af op wat experts op de verschillende vakgebieden hierover zeggen.

En tuurlijk snap ik dat iemand de lange termijngevolgen wil afwachten, maar als iedereen dat doet komen we er nooit. Is het dat niet egoïstisch om anderen het risico maar te laten nemen en zelf rustig af te wachten?

Kijk jij voelt je nu aangesproken als mak schaap die de regering achterna loopt, maar vind een ander die zich niet wilt laten egoïstisch.
Ik denk dat je de boodschap van mijn post mist.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:36

Als er een entpas zou komen zou ik ook ingeent uit puur protest gewoon zulke activiteiten vermijden.
Dat vind ik echt een achterlijk en hypocriet idee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:37

Telpeva schreef:
Is er eigenlijk al iets bekend over de bijwerkingen? Dat is waar ik mij het meeste zorgen over maak, ik slik medicijnen die niet goed samen gaan met een waslijst aan andere medicijnen, en ik ben benieuwd of dat vaccin samen zou gaan of niet, of dat ik daar extra ziek van zou kunnen worden.
Van één vaccin is nu bekend dat 2 mensen die bekend waren met allergieën een (lichte) allergische reactie hebben gehad.
Mijn man en ik gaan dus bespreken voor de vaccinatie dat mijn man allergisch is voor verschillende zaken zodat de huisarts de goede keuze kan maken. Dat zou ik je wel willen adviseren. Mijn man slikt ook medicatie dus dat gaan we ook bespreken.

Wat ik zelf wel ga vragen is, dat na de vaccinatie, we een half uurtje in dhet gebouw of in de buurt van het gebouw mogen wachten zodat als er een reactie komt we kunnen ingrijpen. Ook wil ik na elkaar worden ingeënt, zodat als eentje wat ziekerig wordt de ander gewoon het huishouden etc kan laten doorgaan en eventueel wat kan zorgen. Het is nl bekend bij alle vaccinaties, dat je een rode plek krijgt, eventueel wat verhoging cq paar dagen wat ziekerig voelt. Dat betekent dat je lichaam immuunrespons aan het geven is. Dat is dus heel normaal en ik heb gelezen dat dit ook zo is met deze vaccinatie.

Sizzle, wat bedoel je met een entpas? Ik laat de covid nl zeker bij schrijven in mijn entboekje dat ik nog heb vanuit Nederland. dan heb ik alles mooi overzichtelijk bij elkaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:39

Dankjewel Pien! verstandige keuze ook zo om dat op die manier te doen zodat je eventueel voor elkaar kunt zorgen :j daar had ik nog niet eens over nagedacht, goeie!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:39

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:40

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:42

bigone schreef:
Kinke schreef:
Loriene, heb nog een docu voor je. Als je durft tenminste
https://www.npostart.nl/levenslucht-een ... _101398849

Allemaal acteurs ! Sarcasme knopje uit, deze docu zou verplichte kost moeten zijn.

Gelukkig is het geen verplichte kost. Ik heb genoeg ontzag voor het virus en wij proberen juist om zo min mogelijk akelige beelden te kijken daar we gewoon blijmoedig ook willen leven. Het is allemaal al triest genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:43

bigone schreef:
Iemand die niet gaat vaccineren en daar goed over heeft nagedacht en normaal antwoord geeft , helemaal prima. Iemand die overal tegen aan schopt en alles in twijfel trekt en op de complottheorieën vertrouwd maar wel van de voorzieningen dankbaar gebruikt mag van mij een enkeltje Siberië krijgen. Dit zijn de mensen die alleen pakken en niets bijdragen. Maar wel met een grote mond onder de paraplu van anderen lopen.

_/-\o_

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:46

bigone schreef:

Ik geef normale antwoorden alleen niet in jullie straatje.
Ik ben dankbaar voor de voorzieningen ,heb ik zelf ook aan meebetaald.
Ik loop onder mijn eigen paraplu,de meesten lopen onder de paraplu van de regering en kunnen zelf niet meer nadenken.

Kinke

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:46

nogmaals, het stuk van Gommers in het AD gelezen en de docu die ik hierboven linkte gezien?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:47

bigone schreef:

Ik zie hier in het topic verschillende reageren die daar nog geen genoegen mee nemen.
Maar ik snap jouw reactie betreft complotdenkens ook, maar wat me wel opvalt is als je iets anders denkt je al gelijk wordt weg geduwd als complotdenker.

Kijk mijn bericht is niet op iemand specifiek gericht, niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen want is ook niet als persoonlijke aanval bedoeld.
Echt als algemeen bericht zeg maar.
Hoe respectloos sommige op andere reageren die net even anders denken dan hun zelf (en dat komt ook van beide partijen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:48

loriene schreef:
bigone schreef:

Ik geef normale antwoorden alleen niet in jullie straatje.
Ik ben dankbaar voor de voorzieningen ,heb ik zelf ook aan meebetaald.
Ik loop onder mijn eigen paraplu,de meesten lopen onder de paraplu van de regering en kunnen zelf niet meer nadenken.

Ik heb werkelijk nog niet één normaal en goed onderbouwd antwoord van je gelezen :n Ook bovenstaande reactie van jou slaat helemaal nergens op..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:57

Janneke2 schreef:
En het is niet Rutte die de uitkeringen regelt.

Meaning: dat doet het uwv/ de sociale dienst.
Citaat:
Maar het ligt er dan nog wel aan wat voor iemand het geld ontvang. Bijv de mensen met een beperking waarvoor ik werk 'werken' ook. Maar ze krijgen ook jaarlijks een bedrag om de zorg te verlenen en ze te ondersteunen. Naar dat soort mensen geld is logisch die kunnen iet terecht in het reguliere werk. Maar mensen die diep in de schulden zitten, maandelijks een uitkering trekken en niks te willen doen want met een uitkering verdien ik meer en de hele dag maar beetje thuis hangen en volop roken denk ik altijd van nou mooi daar gaat mijn belasting dus ook heen en dat voelt dan wel onterecht.

Ja, oordelen aan de buitenkant is altijd eerst makkelijk en daarna voelt het naar.
'Met een uitkering verdien ik meer' is soms waar, en een groot schandaal.
Meaning : de regering heeft het baaie slecht geregeld.

Doorgaans is het een vooroordeel.

Wat wel zo is, is dat velen in de bijstand 'stijf staan van de stress'.

Verder is het 'in de bijstand zitten' in Nederland niet erfelijk. Gewoon feiten. Mensen in de bijstand vormen geen onderklasse die nooit uit de bijstand komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:01

Loriene , wanneer je antwoord is dat we er nog wel achter komen, dat jij je Google onderzoek wel gedaan hebt en dat wij als schapen achter de regering aan hobbelen dan krijg jij van mij het stempeltje complotdenker . En wat betreft meebetalen aan je uitkering , op het moment dat je betaald is dat voor mensen die het op dat moment nodig hebben. Nu betalen anderen voor jou.
Zijn je kinderen wel gevaccineerd ? Mocht je die hebben, en je paarden en honden ?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:02

kiki1976 schreef:
Iedereen is naar mijn mening vrij om zich wel of niet te laten enten.
Wat ik jammer vind is dat sommige nogal respectloos reageren om iemand die voor zichzelf een weloverwogen keuze maakt om het niet te doen.
Naar mijn mening is er niets mis mee om ook bv naar de langere termijn ervan te kijken, en dit is helaas nu nog niet bekend.
Om mij heen zie ik mensen de afwegen hierin maken, voor hun een wel overwogen keuze. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Net zoals hun heel goed kunnen begrijpen dat iemand het niet doet.

Klein voor beeld mijn moeder en een stalgenote. Beide kiezen voor wel enten. Waarom? Omdat ze beide met gezondheidsklachten kampen en als hun corona krijgen de kans klein is dat ze dat overleven.
Die zeggen op hun beurt, mochten er over bv 10 jaar wel flinke gevolgen/complicaties naar boven komen heb ik toch nog 10 jaar extra gehad. Maar mijn moeder zegt ook, maar wellicht was mijn beslissing anders geweest als ik niet in die risico groep zat of veel jonger was geweest.

Daarnaast is het ook iedereens recht om in bv de complottheoriën te geloven, of we het daar nu mee eens zijn of niet. En ja dat kan soms echt frustrerend zijn voor mensen die er niet in geloven. Maar dat is andersom dan ook net zo. Waarom volgen ze de regering als blinde schapen?
De kunst is, blijf respectvol naar elkaar en doe een ander niet af als wappie. Wat je ook geloofd.

Deze klote tijd moeten we met zijn alle doorkomen hoe moeilijk dit ook is.
Maar uiteindelijk willen we allemaal maar 1 ding, en dat is ons normale leven terug.

Wat een fijne post! +:)+ Inderdaad respectvol blijven naar mensen die anders denken is zo belangrijk. Ieder heeft zijn eigen "waarheid".

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:04

kiki1976 schreef:
Tiggs schreef:
Maar Kiki, 'we' volgen niet de regering als blinde schapen, maar gaan af op wat experts op de verschillende vakgebieden hierover zeggen.

En tuurlijk snap ik dat iemand de lange termijngevolgen wil afwachten, maar als iedereen dat doet komen we er nooit. Is het dat niet egoïstisch om anderen het risico maar te laten nemen en zelf rustig af te wachten?

Kijk jij voelt je nu aangesproken als mak schaap die de regering achterna loopt, maar vind een ander die zich niet wilt laten egoïstisch.
Ik denk dat je de boodschap van mijn post mist.

Ik stel de vraag of dat niet egoïstisch is (zie vraagteken aan einde van de zin).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:06

Iedereen heeft zijn eigen waarheid, maar wanneer bepaalde waarheden bewezen onwaar zijn en je legt dat uit ben je in één keer een schaap. En dat is een diskwalificatie van bepaalde opvattingen. Onderbouwd niet vaccineren prima. Wat later vaccineren prima, niet vaccineren want je krijgt met Bill Gates te maken , niet prima.

Mungbean

Pien, ik bedoel zo‘n bewijs voor evenementen en concerten. Dat gaat nergens over.
We hebben immers nooit geprobeert om alle doden te voorkomen en is slecht uit economisch en zorgoverbelasting gehandeld. Om dan daarna te doen of iedere ongeente melaats is gaat nergens over.

Elisa2

Elisa2 schreef:
verootjoo schreef:
Loriene lees eens dit interview van Diederik Gommers hoofd IC waarin hij het heeft over teveel leegstand op de IC en mensen die zich verveelden voor covid.
Hij denkt er anders over als jij

https://www.ad.nl/binnenland/diederik-g ... ~aea672da/

Dat zal wel maar het feit blijft dat er teveel is bezuinigd in de zorg.

Hoezo feit?
Pak even de cijfers erbij. Dan ga je zien dat er elk jaar enorm veel geld voor de zorg bijkomt.
Wat het probleem is, is dat de zorg elk jaar enorm veel duurder wordt.

En ik blijf me afvragen hoe het kan dat de zorg ieder jaar duurder wordt? waarom medicijnen zo ontzettend veel geld moeten kosten? en welke eikel marktwerking in de zorg heeft bedacht.

Het gros van de medicijnen is juist veel te goedkoop in Nederland. Daardoor zijn er veel leveringsproblemen, omdat producenten liever eerst aan andere landen leveren.
Verder wordt zorg duurder doordat het een succesvolle tak van sport is. We zijn steeds beter in staat om mensen een langer leven te geven, die daardoor wel chronisch zorg nodig hebben. Er zijn steeds meer behandelingen mogelijk, maar door nieuwe technieken zijn er ook steeds meer dure behandelingen. En dan is er idd ook nog het effect van vergrijzing, wat ook veel zorgconsumenten geeft.
Overigens mogen de zorgkosten niet eens ongelimiteerd stijgen, lees je bijv eens in in het hoofdlijnenakkoord ziekenhuizen. Hierdoor heeft het regeringsbeleid ook invloed op de arbeidsomstandigheden en het salaris van zorgmedewerkers. Medewerkers die niet meer onder die condities willen werken worden nogal eens ZZP'ers. Is niet eens zo'n slechte keus, want: beter salaris, betere omstandigheden. En door het grote personeelstekort word je toch wel ingehuurd, al nemen daardoor de kosten ook flink toe voor instellingen en daardoor ook de totale zorgkosten.

En dit zijn nog maar een paar redenen, wil je er meer horen?

Waarom zouden medicijnen hier te goedkoop zijn terwijl ze in het buitenland vaak juist veel goedkoper te verkrijgen zijn? marktwerking? Wat klopt er niet aan?

Zijn we echt in staat om mensen een langer leven te geven? of worden er veel onnodige medicijnen voorgeschreven? Doen de doctors aan genezen of aan symptoombestrijding?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:11

bigone schreef:
Loriene , wanneer je antwoord is dat we er nog wel achter komen, dat jij je Google onderzoek wel gedaan hebt en dat wij als schapen achter de regering aan hobbelen dan krijg jij van mij het stempeltje complotdenker . En wat betreft meebetalen aan je uitkering , op het moment dat je betaald is dat voor mensen die het op dat moment nodig hebben. Nu betalen anderen voor jou.
Zijn je kinderen wel gevaccineerd ? Mocht je die hebben, en je paarden en honden ?

Nee geen googleonderzoek hoor.
Dan maar een complotdenker.
Andere vragen geef ik geen antwoord op ,daar dat niets toevoegt aan de discussie.