Anyways, voorlopig even rustig houden maar komt wel weer goed.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaatastrof schreef:Jongens jongens ik maak toch wat mee zegVals alarm gelukkig wel en heb me vermaakt in het ziekenhuis. Verloren gelopen, met mijn eigen miserie gelachen,.. En zo spring ik van de ene emotie op de andere op een paar uur tijd in een dag. Zeker als ik me dan weer bedenk wat voor verschrikkelijke dingen ik mezelf heb aangedaan gisterenavond, zucht.
Anyways, voorlopig even rustig houden maar komt wel weer goed.
Kaatastrof schreef:Jongens jongens ik maak toch wat mee zegVals alarm gelukkig wel en heb me vermaakt in het ziekenhuis. Verloren gelopen, met mijn eigen miserie gelachen,.. En zo spring ik van de ene emotie op de andere op een paar uur tijd in een dag.
pien_2010 schreef:Kaat het is een voorrecht om je worsteling te mogen volgen. Ik voel heel veel sympathie voor je ook al kan IK je niet helpen. Je bent omringt door zorgende en verstandige mensen en dat vind ik fijn voor je.
Alweer geef ik je een knuffel. Ik voel me nederig want vind het allemaal erg complex en voel me daar onhandig in, ik heb vertrouwen in je en hoe je bezig bent!
Kaatastrof schreef:Janneke, in mijn geval is er geen sprake van een contract. Het zijn gewoon mijn werkpunten en mijn zorgvraag dat besproken zijn geweest zodat ze me hier beter kunnen begeleiden richting mijn verdere opname en de DGT therapie. Ik heb bv geen contract ivm niet automutileren. Die verantwoordelijkheid ligt bij mij.
Beschermingsmechanismen zijn prima zolang je ze kan doseren. Dat is bij mij niet het geval. Het is mijn enige mechanisme. Zelf tijdens de vergadering deed ik het (lachen) constant onbewust en ik werd er gek van omdat ik er toen ook op gewezen werd. Maar ik kon niet anders reageren! Dan voel je je zo machteloos. En gefrustreerd.
Kaatastrof schreef:En hetzelfde geldt met de zaken die ik kan doen om me beter te voelen. De meeste kan ik hier niet doen. En in crisis is dat het laatste waar ik aan denk. Zoals Osho het verwoordde, het besef is er in de mind. Maar het actiegedeelte, daar zit ik nog niet.
Kaatastrof schreef:Hah dat wist ik niet over Osho's verleden. Nu maakt mij dat ook weinig uit - ik beoordeel niemand op basis van zijn verleden en haal gewoon de zaken eruit die ik zelf nuttig vind.
Citaat:Het is heel mooi om een lijst te maken met wat de staf kan doen, maar die vraag werd mij ook gesteld op de vergadering: Wat kunnen wij voor je doen hier om je verder te helpen met je werkpunten? Maar daar moest ik simpelweg op antwoorden dat ik het niet wist.
Citaat:Ik kan mezelf niet helpen, hoe kan ik dan aan een ander aangeven hoe ze me kunnen helpen?
Citaat:En hetzelfde geldt met de zaken die ik kan doen om me beter te voelen. De meeste kan ik hier niet doen. En in crisis is dat het laatste waar ik aan denk. Zoals Osho het verwoordde, het besef is er in de mind. Maar het actiegedeelte, daar zit ik nog niet.
Kaatastrof schreef:Het is alleen jammer dat, hoe langer je in opname bent, hoe meer die steun lijkt weg te ebben bij mensen. Het is niets 'nieuws' meer. De brieven en bezoekjes zijn halt gezet en het leven gaat weer verder zonder mij.