Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 00:14

justkid schreef:
Fijn dat zoveel mensen zich durven te melden.
Ik zou jullie zo graag willen helpen maar ik denk dat iedereen zo zijn eigen achtergrond en geschiedenis heeft waardoor het gewicht zo uit de hand loopt. :(:)
Volgens mij is het echt de kunst om kleine doelen te stellen. En niet meteen alles opgeven wanneer je een klein doel niet haalt.
Ik kan me voorstellen dat je grote klappen wilt maken in het begin maar ik denk ook dat je meer kans van slagen hebt wanneer je het langzaam doet en een manier vindt waar je blij van wordt.
Maar ik kruip onder mijn meeleessteen, ik weet niet of ik een zinvolle bijdrage kan leveren dan ieder die het nodig heeft een enorme virtuele knuffel geven. :* +:)+

Kleine doelen is belangrijk! Ben ik het helemaal met je eens. En ook, een dag tegelijk :D Bedankt voor je virtuele knuffel, dat is lief <3

Relaxed, succes! Wat betekent de kleur paars voor WW?

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:09

Ik ben van mijn eetverslaving afgekomen door te gaan tandenpoetsen, als ik behoefte had aan eten. Want na het poetsen, smaakt alles 'vies'

Hier inmiddels het afvallen weer verder opgepakt dankzij dit topic. Let weer meer op mijn eten en ga weer 2 x per week naar sportschool

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:22

Welkom @knudd! Wat heb je een mooi einddoel!
Wat mij hielp toen ik 60kg moest afvallen was een einddoel en tussendoelen visueel maken. Dan had ik iets om naar toe te leven en kon ik ook dingen "afstrepen". Zokon ik bijv. Bij 20kg een nieuww jurkje kopen en bij 30kg naar de efteling. 2 hele belangrijke dingen voor mij. 60 kg voor kij was een geheel nieuwe garderobbe. Alles weg en alleen maar nieuwe dingen.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:20

Ik eet gewoon door die vieze smaak heen als het me echt hoog zit, love_western :') Fijn om te horen dat je het ook weer hebt opgepakt, je kan het! :D

Mooie beloningen Landvrouw en 60kg is ook heel knap! Daar ga ik ook eens over nadenken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:45

Knudd schreef:
Relaxed, succes! Wat betekent de kleur paars voor WW?

Je hebt dan heel veel wat in de zero points valt (groente, fruit, magere zuivel, ei, vis, kip, aardappelen en volkoren pasta) en je hebt dan minder punten die je hoeft te tellen en mag invullen. Dus ik hoef dan wat minder precies bij te houden wat ik eet :+ Ik ben daar namelijk niet zo goed in. Ga dit proberen en kijken of het werkt, kan altijd over naar een ander programma..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:39

Ben heel benieuwd @Relaxed. Ik ben te goed in mezelf volstoppen met zero punten om dat te kunnen doen.
Ik kan namelijk heel gezond veel te veel eten Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:42

Haha nee daar heb ik geen last van, ben een moeilijke eter qua groente vooral :+
Mijn zwak zijn juist de dingen met punten, koolhydraten en suikers, dus dat mag nu niet meer.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:23

Ja ik ben ook benieuwd Relaxed! Ik hoop dat het werkt voor je :)

Vandaag heb ik weer een workout gedaan, voelt goed om daar eigenlijk de dag mee te beginnen :D Ik volg deze video: https://www.youtube.com/watch?v=f4ploouAfWI En maar 20 minuten, twee keer de oefeningen doen gaat nog alles behalve vlot, dus dat gaat al een eerste doel worden om dat twee keer vol te kunnen houden zonder het gevoel te hebben dat mijn armen eraf vallen :+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:33

Relaxed schreef:
Morgen ga ik los met weight watchers.. Paars ga ik doen. Vandaag goede boodschappen gehaald, dit volhouden :+

Ik doe ook paars, morgen officiële weegdag, al heb ik er vandaag al stiekem even opgestaan :o
Maar morgen is de officiële 1e week voorbij en dan ga ik wegen en het ook noteren.
Ik vind het nog wel lastig om voldoende te eten.. ik ben slecht in ontbijten / lunchen.. Maar paars helpt mij al wel veel inzicht krijgen in goede en slechte producten.

Welkom Knudd, voel je hier vooral welkom. wij weten allemaal de struggle van veel afvallen..
Heel veel succes!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:38

Wat goed Eloya dat je je nog best goed kan inhouden, ik weeg me veel te vaak :D
En Knudd: ik had je nog geen welkom geheten ,maar ik voelde me erg geraakt door je verhaal. Eetproblemen zijn mij helaas niet vreemd en bijna onbewust je emoties / pijn verdoven door te eten zonder daar echt controle over te hebben. Dat is zo moeilijk om te doorbreken.
Als je dat kan doorbreken , gaan de kilo's er vanzelf wel af. Fijn dat je dat met ons heb gedeeld.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:59

Eloya en Eleeke, dankjulliewel voor het welkom heten, doet mee goed de fijne reacties <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:27

In een paar dagen tijd heb ik dit topic gelezen.. Eerst dacht ik nee laat maar, toch weer verder lezen, nee laat maar, toch weer verder lezen en nu lijkt het of ik de knop heb omgezet...

Ik ben altijd al wat voller geweest, maar nooit zoals nu.. 4 jaar geleden woog ik 108 kilo en ben ik afgevallen na de 80 kilo en wat zag ik er super slank uit..
Helaas de manier van afvallen was alles behalve juist(lees 1 banaan en een droge cracker in de middag) dus ik hield het niet vol en in mijn vakantie kwam alles er dubbel en dwars weer geleidelijk aan.
Ik kreeg ander werk en ging van schoonmaken naar een kantoor baan voor 40 uur waarbij ik minimaal 2 uur in de auto zit. Ik heb wel een eigen stuk grond met pony's dus opzich kom ik altijd wel aan 6000 stappen of meer.

Vorig jaar maart kregen we te horen dat mijn verstandelijk gehandicapte zusje een ernstige en zeldzame vorm van borstkanker had en dat terwijl zij in een huis zit waar ze niks extra's krijgen en super gezond eten. Ik was er zo boos om en dacht rot allemaal maar op met je gezond eten.. Het heeft geen zin dat zie je wel... Dus ik ben helemaal los gegaan weken aan een stuk. Door de bezoeken in het ziekenhuis die ver weg waren was het makkelijk om eens bij de mc te stoppen enzovoort. In september kregen we te horen dat mijn zusje zou gaan overlijden dus toen was het hek helemaal van de dam en zowel bij mij als bij mijn ouders.

Oktober kreeg ik last van mijn hart(overslagen). Gezien dit in de familie zit ben ik naar het ziekenhuis gegaan en met wat testen kwam er stress naar voren en moest ik daar op de weegschaal. 113 kilo..
Ik rookte ook nog dus het advies was als er straks wat rust komt dan heb ik liever dat je eerst stopt met roken en dan pas naar de kilo's een keer kijken.

11 november overleed mijn zusje en 2 weken later stoptte ik met roken. Zo daar kwam weer 8 kilo bij.. 121 kilo ondertussen.. Na een paar maanden wilde ik eraan gaan beginnen en viel ik 4 kilo af, maar toen kwam corona en hup ze zitten er weer bij..

Heel verhaal en respect als je het hebt gelezen. TS echt super fijn dat je dit topic hebt geopend want ook ik moet 30/40 kilo afvallen en wat een kluif is dat..

Ik ben begonnen nu met groente/fruit smoothies te maken omdat ik een slechte groente en fruit eter ben. Ochtend drink ik smoothie, middag smoothie met 2 crackers of 1 boterham en avond gewoon avond eten.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:17

Hoi hoi allemaal,

ook ik, kom na ongeveer 20 keer het topic hebben weg geklikt, toch mee kletsen.

TS, als eerste, wat fijn dat je het topic hebt geopend. Ik heb ook de gedachten gehad zoiets te openen, maar toch niet gedaan, want ik schaam(de) me toch behoorlijk voor mijn gewicht en struggles rondom het gewicht.

Ik heb het hele topic doorgelezen en wat vind ik het knap hoe open iedereen is over hun struggles. Ook erg mooi om al enkele succesverhalen te lezen, die geven hoop!

Nou, dan zal ik mij even voorstellen. Ik ben Anouk, ook mijn hele leven al iets forser geweest. Sinds mijn 16e al fysiek beperkt door rotte knieën, en op mijn 18e uit huis gegaan, op kamers. Toen was het hek helemaal van de dam. Momenteel bijna 30 jaar, véél te zwaar, moet zeker 40 kilo kwijt wil ik weer een beetje gezond zijn. Ook mentaal behoorlijk in de put gezeten/zit ik nog wel, maar daarvoor is er hulp.

Wat ik vooral wil leren is het veranderen van mijn levensstijl. Wat ik met mijn fysio heb afgesproken is: een doel stellen, dat doel in 100 kleine stapjes verdelen en die stapjes één voor één implementeren in je leven. Dat kan zo simpel zijn als één keer de trap pakken ipv de lift (ik woon in een appartementencomplex met lift), een stukje te wandelen/fietsen, een stuk fruit te pakken ipv iets anders. Maar wel op de manier dat het haalbaar is, en vooral houdbaar is. En nee, de kilo's gaan er dan niet meteen af vliegen, maar dat is in die zin mijn doel niet; een gezond, fit leven wel! En met het veranderen van de levensstijl zullen die kilo's vanzelf komen :)

Ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben naar diegene die hier de WW gaan volgen! De manier van eten vind ik interessant, vooral door de zero points producten. Ik heb vooral mentaal last van het 'niets' mogen eten, waardoor het fout gaat. Zo'n zero point systeem geeft wel een uitweg naar iets wat ik wel kán eten, wat rust geeft en waardoor het makkelijker is niet iets anders te willen eten. Ik ga jullie volgen, ben erg benieuwd. Wordt WW vanuit jullie verzekering vergoed? Bij mijn tante namelijk wel volledig, dus wellicht nog een tip voor jullie om naar te kijken! :)

Ik hoop dat ik het vol houdt beetje mee te kletsen, lijkt mij leuk om elkaar te kunnen motiveren, te steunen, en vooral de positieve en negatieve kanten mee te delen.

Jeetje Dustinlover, zie nu je berichtje hierboven. Wat een rollercoaster aan emoties heb je gehad. Gecondoleerd met het verlies van je zusje. En wat ontzettend knap dat je al gestopt bent met roken, daarmee behaal je al een heel gezondheidsvoordeel! Nu op naar het volgende gezonde doel! :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:38

Eloya schreef:
Relaxed schreef:
Morgen ga ik los met weight watchers.. Paars ga ik doen. Vandaag goede boodschappen gehaald, dit volhouden :+

Ik doe ook paars, morgen officiële weegdag, al heb ik er vandaag al stiekem even opgestaan :o
Maar morgen is de officiële 1e week voorbij en dan ga ik wegen en het ook noteren.
Ik vind het nog wel lastig om voldoende te eten.. ik ben slecht in ontbijten / lunchen.. Maar paars helpt mij al wel veel inzicht krijgen in goede en slechte producten.

Welkom Knudd, voel je hier vooral welkom. wij weten allemaal de struggle van veel afvallen..
Heel veel succes!

Ik ga morgen een weegschaal kopen. Aangezien ik mij nog steeds niet kan wegen bij de diëtist ga ik het zelf maar doen. Het zal voor mij een confrontatie worden.
Ik heb in ieder geval mijn beweging weer gehad. 10 km gefietst en nu belonen met aardbeien

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:43

Dustinlover, gecondoleerd en hele dikke knuffel voor jou :(:) welkom, hopelijk kan je steun vinden in dit topic als het eventjes wat moeilijker gaat, je staat er niet alleen voor :)

Anouk, ook welkom, klinken als goede doelen die je omschrijft! Kleine stapjes zijn zeker belangrijk, des te meer positieve overwinningen die je behaalt :)

Purny, lekker aardbeien :9 ik kan daar soms intens van genieten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:46

Jeetje Dustinlover wat een heftig verhaal, sterkte met alles! Knap dat je je zo hebt kunnen herpakken.

Geen idee of zulke dieetprogramma's door mijn verzekeraar worden vergoed. Maar goed dan gaat toch je eigen risico er eerst aan en die heb ik nog niet gebruikt dit jaar. Dus dat schiet dan ook niet erg op.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:46

Purny wat mijn ervaring is dat als je het eenmaal weet dan baal je gigantisch(althans ik).. Ik wordt dan boos op mezelf en het geeft mij motivatie om dan te zeggen hup schop onder je kont en afvallen!
Aardbeien zijn yummie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:57

miccamaaike schreef:
Jeetje Dustinlover wat een heftig verhaal, sterkte met alles! Knap dat je je zo hebt kunnen herpakken.

Geen idee of zulke dieetprogramma's door mijn verzekeraar worden vergoed. Maar goed dan gaat toch je eigen risico er eerst aan en die heb ik nog niet gebruikt dit jaar. Dus dat schiet dan ook niet erg op.

Eigen risico gaat toch niet op onderdelen uit je aanvullende verzekering? Ik neem tenminste aan dat dit uit je aanvullende verzekering moet komen..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:06

Ja klopt, maar heb geen idee van waaruit dit vergoed wordt. Normale dietist is wel basiszorg dacht ik.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:14

Vealosz schreef:
Nou, ik heb mijn eerste “work out” gehad. M’n vader ging hardlopen en was toevallig op visite. Waardoor ik blij zeg, jammer dat je geen fatsoenlijke fiets heb. Nou, daar ging ik. Toch op een fiets erachter aan. Aan einde kon ik aan zuurstof fles en m’n vader maar lachen.

Ik ben een redelijk fanatieke roeier, dacht dat mijn uithouding wel goed zat ...... :')

Ben laatst terug begonnen met rennen, na welgeteld 150m was ik al half dood :')
2 weken verder en ik ren al 2km! Wel alla 1 min rennen, 1min stappen, 2min rennen, 2min stappen.

Maar ben ontzettend trots *\o/* en een beetje diepbedroefd dat ik het zo ver heb laten komen, haha, maar, begin is gemaakt ondanks ik eerst ook echt dacht "f*ck" ik ga NOOIT meer rennen haha

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:17

Is toch een goede start BillyJ en volgens mij bouw je het zo mooi op. Goed bezig!

Hardlopen vond ik altijd al verschrikkelijk, maar kan met mijn voetblessure sowieso niet meer hardlopen. Ik ben al blij dat ik weer fatsoenlijk kan wandelen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:33

miccamaaike schreef:
Ja klopt, maar heb geen idee van waaruit dit vergoed wordt. Normale dietist is wel basiszorg dacht ik.

Idd dietist is basisverzekering, max 3 uur en je betaald Eigen risico. Gewichtsconsulentes komen uit sommige aanvullende verzekeringen. En evt extra uren dietist ook, maar dat ligt dan echt aan de aanvullende. Wat betreft zorgverzekering mogen jullie me alles vragen, daar werk ik voor dus dat kan ik allemaal uitzoeken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:32

Dustinlover schreef:
In een paar dagen tijd heb ik dit topic gelezen.. Eerst dacht ik nee laat maar, toch weer verder lezen, nee laat maar, toch weer verder lezen en nu lijkt het of ik de knop heb omgezet...

Ik ben altijd al wat voller geweest, maar nooit zoals nu.. 4 jaar geleden woog ik 108 kilo en ben ik afgevallen na de 80 kilo en wat zag ik er super slank uit..
Helaas de manier van afvallen was alles behalve juist(lees 1 banaan en een droge cracker in de middag) dus ik hield het niet vol en in mijn vakantie kwam alles er dubbel en dwars weer geleidelijk aan.
Ik kreeg ander werk en ging van schoonmaken naar een kantoor baan voor 40 uur waarbij ik minimaal 2 uur in de auto zit. Ik heb wel een eigen stuk grond met pony's dus opzich kom ik altijd wel aan 6000 stappen of meer.

Vorig jaar maart kregen we te horen dat mijn verstandelijk gehandicapte zusje een ernstige en zeldzame vorm van borstkanker had en dat terwijl zij in een huis zit waar ze niks extra's krijgen en super gezond eten. Ik was er zo boos om en dacht rot allemaal maar op met je gezond eten.. Het heeft geen zin dat zie je wel... Dus ik ben helemaal los gegaan weken aan een stuk. Door de bezoeken in het ziekenhuis die ver weg waren was het makkelijk om eens bij de mc te stoppen enzovoort. In september kregen we te horen dat mijn zusje zou gaan overlijden dus toen was het hek helemaal van de dam en zowel bij mij als bij mijn ouders.

Oktober kreeg ik last van mijn hart(overslagen). Gezien dit in de familie zit ben ik naar het ziekenhuis gegaan en met wat testen kwam er stress naar voren en moest ik daar op de weegschaal. 113 kilo..
Ik rookte ook nog dus het advies was als er straks wat rust komt dan heb ik liever dat je eerst stopt met roken en dan pas naar de kilo's een keer kijken.

11 november overleed mijn zusje en 2 weken later stoptte ik met roken. Zo daar kwam weer 8 kilo bij.. 121 kilo ondertussen.. Na een paar maanden wilde ik eraan gaan beginnen en viel ik 4 kilo af, maar toen kwam corona en hup ze zitten er weer bij..

Heel verhaal en respect als je het hebt gelezen. TS echt super fijn dat je dit topic hebt geopend want ook ik moet 30/40 kilo afvallen en wat een kluif is dat..

Ik ben begonnen nu met groente/fruit smoothies te maken omdat ik een slechte groente en fruit eter ben. Ochtend drink ik smoothie, middag smoothie met 2 crackers of 1 boterham en avond gewoon avond eten.

Wauw wat een verhaal! Y;( Wat een heftige tijd ben je door gegaan en wat zonde dat dat zo'n invloed heeft gehad op je eetpatroon dat je weer zoveel bent aangekomen.
Heel veel succes in ieder geval! Hopelijk gaat het je nu weer lukken, maar dan op een gezondere manier die je je leven lang kan volhouden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:25

Dankjulliewel. We gaan er nu gewoon voor met zijn alle. Beetje bij beetje :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:33

@dustinlover, wat mooi en dapper dat je je verhaal met ons wilt delen! Ik snap dat het verlies van een dierbare een enorme klap is, veel sterkte hiermee! Jammer dat ons brein ons voor de gek houden dat eten een troost is.. ik weet er helaas alles van.

Ik denk dat je goed op weg bent, maar wees niet te streng voor jezelf. Zet voor jezelf ook tussendoelen en vier die uitbundig!