Dustinlover schreef:In een paar dagen tijd heb ik dit topic gelezen.. Eerst dacht ik nee laat maar, toch weer verder lezen, nee laat maar, toch weer verder lezen en nu lijkt het of ik de knop heb omgezet...
Ik ben altijd al wat voller geweest, maar nooit zoals nu.. 4 jaar geleden woog ik 108 kilo en ben ik afgevallen na de 80 kilo en wat zag ik er super slank uit..
Helaas de manier van afvallen was alles behalve juist(lees 1 banaan en een droge cracker in de middag) dus ik hield het niet vol en in mijn vakantie kwam alles er dubbel en dwars weer geleidelijk aan.
Ik kreeg ander werk en ging van schoonmaken naar een kantoor baan voor 40 uur waarbij ik minimaal 2 uur in de auto zit. Ik heb wel een eigen stuk grond met pony's dus opzich kom ik altijd wel aan 6000 stappen of meer.
Vorig jaar maart kregen we te horen dat mijn verstandelijk gehandicapte zusje een ernstige en zeldzame vorm van borstkanker had en dat terwijl zij in een huis zit waar ze niks extra's krijgen en super gezond eten. Ik was er zo boos om en dacht rot allemaal maar op met je gezond eten.. Het heeft geen zin dat zie je wel... Dus ik ben helemaal los gegaan weken aan een stuk. Door de bezoeken in het ziekenhuis die ver weg waren was het makkelijk om eens bij de mc te stoppen enzovoort. In september kregen we te horen dat mijn zusje zou gaan overlijden dus toen was het hek helemaal van de dam en zowel bij mij als bij mijn ouders.
Oktober kreeg ik last van mijn hart(overslagen). Gezien dit in de familie zit ben ik naar het ziekenhuis gegaan en met wat testen kwam er stress naar voren en moest ik daar op de weegschaal. 113 kilo..
Ik rookte ook nog dus het advies was als er straks wat rust komt dan heb ik liever dat je eerst stopt met roken en dan pas naar de kilo's een keer kijken.
11 november overleed mijn zusje en 2 weken later stoptte ik met roken. Zo daar kwam weer 8 kilo bij.. 121 kilo ondertussen.. Na een paar maanden wilde ik eraan gaan beginnen en viel ik 4 kilo af, maar toen kwam corona en hup ze zitten er weer bij..
Heel verhaal en respect als je het hebt gelezen. TS echt super fijn dat je dit topic hebt geopend want ook ik moet 30/40 kilo afvallen en wat een kluif is dat..
Ik ben begonnen nu met groente/fruit smoothies te maken omdat ik een slechte groente en fruit eter ben. Ochtend drink ik smoothie, middag smoothie met 2 crackers of 1 boterham en avond gewoon avond eten.
Wauw wat een verhaal!
Wat een heftige tijd ben je door gegaan en wat zonde dat dat zo'n invloed heeft gehad op je eetpatroon dat je weer zoveel bent aangekomen.
Heel veel succes in ieder geval! Hopelijk gaat het je nu weer lukken, maar dan op een gezondere manier die je je leven lang kan volhouden.