Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:09

Nee t kan dat het griep is, maar zal toch maar braaf thuis blijven nu...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:16

Mars schreef:
Ze zijn niet getest dus niet eens zeker of t wel Corona is...

Kan ook heel zwaar verkoudheidsvirus zijn

Weet wel dat sowieso de risicogroep heel erg wordt gemonitord en op zeker getest..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:17

Mijn huisarts wilt niet testen. Vind het ook niet nodig om mij thuis te laten ivm beroep en dat ik al sinds de maatregelen nergens anders kom dan op werk en bij paard

Loop al 3 dagen met benauwdheid.
Last van mijn keel en vaak koud en dan weer heel heet.
Ineens spontaan spierpijn overal en dan is het weer weg.

Ik werk in een vitaal beroep(geen zorg) dus moet gewoon werken en mag pas thuisblijven met koorts echter heb ik nog nooit koorts gehad dus ook geen thermometer

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:22

Op het moment testen ze alleen als je in het ziekenhuis wordt opgenomen... helaas.

Thuisblijven met klachten sowieso, maar dat lijkt voor sommigen nogal moeilijk :\ Mensen vinden het erg lastig zich te houden aan een simpel verzoek om binnen te blijven zoveel als mogelijk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:03

Ik zit al 3 weken in isolatie. Ik hou het ook vol. En dan echte isolatie, binnen blijven, geen bezoek. Sinds woensdag gaat het weer wat slechter. Gelukkig nog thuis. Nu bijna 4 weken ziek en 3 weken positief.
Dit was niet wat ik verwacht had.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:06

Daks schreef:
Mijn huisarts wilt niet testen. Vind het ook niet nodig om mij thuis te laten ivm beroep en dat ik al sinds de maatregelen nergens anders kom dan op werk en bij paard

Ik werk in een vitaal beroep(geen zorg) dus moet gewoon werken en mag pas thuisblijven met koorts echter heb ik nog nooit koorts gehad dus ook geen thermometer

Die zou je kunnen kopen natuurlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:07

Wat rot voor je raket dat je nog steeds zoveel klachten hebt :\ Hebben ze je na je test iets kunnen zeggen over hoe lang zoiets besmettelijk blijft?
Super goed dat jij je wel aan de quarantaine houdt!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:09

Mars schreef:
Wat rot voor je raket dat je nog steeds zoveel klachten hebt : Hebben ze je na je test iets kunnen zeggen over hoe lang zoiets besmettelijk blijft?
Super goed dat jij je wel aan de quarantaine houdt!

Zolang ik klachten houdt.
Het zou dus tot zon 6 weken kunnen duren.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:11

Nabster schreef:
Daks schreef:

Die zou je kunnen kopen natuurlijk.

tj dan moet ik naar de winkel wat ik juist door mijn beroep wil voorkomen. Als er op mijn werk corona uitbreekt dan word het helemaal drama.

Ik heb er wel 1 besteld maar zit levertijd op blijkbaar
Laatst bijgewerkt door Daks op 27-03-20 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:13

Raket, heel veel beterschap Y;(

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:17

Mars schreef:
Op het moment testen ze alleen als je in het ziekenhuis wordt opgenomen... helaas.

Dat dacht ik ook, maar ik was vandaag in de statistieken van het RIVM aan het snuffelen en het aantal positief geteste patiënten dat erbij gekomen is is een stuk hoger dan het aantal patiënten dat in het ziekenhuis opgenomen is dus dat spreekt elkaar een beetje tegen.

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-info ... virus/data
En dan de pdf die je onder de grafiekjes kan downloaden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:32

Ik heb pas ook een thermometer gekocht. Ik ben de kruidvat ingelopen, gevraagd waar hij lag, een gekocjr en binnen no time stond ik weer buiten. Ik kom ook in de supermarkt dus kleine moeite een drogist in te stappen.
Lijkt mij, gezien de relevantie van je beroep best handig om een thermometer te kopen en helemaal bij wisseld warm en koud (symptomen van verhoging). En anders een huisgenoot?

Wat naar Raket.... Sterkte...

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:56

Ik ben al een tijdje stil aan het meelezen en heel veel beterschap aan iedereen die ziek is!

Ik heb sinds een kleine week ook wat klachten, ik maakte er niet veel van omdat ik er niet echt last van had.
Beetje slijmen in mijn keel, dat heb ik wel gemakkelijk, af en toe verstopte neus, beetje meer moe dan anders, soms 's ochtends een beetje keelpijn.
Ik ben zowieso al 2 weken aan het thuis werken nu, dus gelukkig moest ik niet buiten.

Nu sinds een dag of 2/3 ben ik beginnen heel waterig oogjes krijgen met momenten en moet ik heel vaak gapen, vooral 's morgens en 's avonds. Ook zitten de slijmen nu wat dieper en moet ik vaker hoesten, niet heel erg wel. En dat gapen wordt steeds vaker en ook vaak wil hij niet doorzetten, dus voel ik dat ik moet gapen, maar lukt het niet. Ik ben ook wat sneller buiten adem.

Nu weet ik ondertussen dat een vriend van onze staleigenaar, waarmee hij niet lang geleden is gaan skieën, in het ziekenhuis ligt met corona, staleigenaar zelf en zijn dochter zijn ziek (niet bevestigd corona), dus het zou prima kunnen. Momenteel is het gewoon vervelend, maar ik merk inderdaad wel dat ik ietsjes lastiger adem en een kleine druk op mijn borst ... ik heb geen idee wanneer ik best toch eens een dokter bel of contact opneem of hoe erg dit nu eigenlijk is. Mijn gevoel zegt van het nog even aan te kijken en zien hoe het evolueert, maar vind het ergens ook wel een beetje beangstigend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:08

Weet iemand of misselijkheid/overgeven ook vaak voor komt bij corona?

Mijn zus is sinds een paar dagen flink beroerd, hoesten, moe, maar dus ook erg misselijk.
Ik hoop dat het geen corona is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:10

moonsparkle schreef:
Over testen gesproken ik ken iemand die twee keer negatief is getest maar uit de longfotos concludeerde artsen dat het wel corona was, dan begin ik me toch af te vragen hoe betrouwbaar die testen zijn.

Evaluating the accuracy of different respiratory specimens in the laboratory diagnosis and monitoring the viral shedding of 2019-nCoV infections
Wetenschappelijk artikel over verschillende testmethodes:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 20021493v2

Kort door de bocht heeft de test kans op 25-50% vals negatief (afhankelijk van de gebruikte methodes en de ernst van de klachten van de patiënt).

Trouwens, die aantallen besmet geteste patiënten van het RIVM is inclusief zorgmedewerkers, die worden laagdrempeliger getest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:17

Jenara ik begrijp wat je voelt :(:)
Voor dat slijm wat zo diep zit, mijn HA heeft mij bruistabletten tegen vastzittend slijm voorgeschreven en dat helpt echt. Misschien kan je daar om vragen. Het geeft al meer lucht bij mij en minder gereutel.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:51

8nnemiek schreef:
Weet iemand of misselijkheid/overgeven ook vaak voor komt bij corona?

Mijn zus is sinds een paar dagen flink beroerd, hoesten, moe, maar dus ook erg misselijk.
Ik hoop dat het geen corona is.

Mijn huisarts zei van wel vandaag

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:58

En ondertussen vaart een schip van de Holland Amerikalijn met 4 doden en meer dan 140 zieken richting Florida. Daar zijn de meningen héél erg verdeeld. Hulp bieden of ... ze zitten er niet op te wachten in Fort Lauderdale. Wij waren daar een paar weken geleden nog. De rijksten van de rijksten wonen daar vlakbij de cruisehaven.

https://www.abcactionnews.com/news/stat ... iFYf0sTiKE

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:16

Ik zou zeggen natuurlijk hulp bieden. Ben je voor mijn gevoel toch verplicht. Maar snap het dilemma

Edit: 4 dokters en 4 nurses aan boord pff wat een helse situatie als verpleging

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:59

suze_ schreef:
Jenara ik begrijp wat je voelt :(:)
Voor dat slijm wat zo diep zit, mijn HA heeft mij bruistabletten tegen vastzittend slijm voorgeschreven en dat helpt echt. Misschien kan je daar om vragen. Het geeft al meer lucht bij mij en minder gereutel.

Thanks voor de tip! Ik zal er eens om vragen!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 08:41

Ik heb het gevoel dat ik het al heb gehad 2 weken voordat de hype begon. Hoofdpijn, hoesten, zware koortsaanval van 2 dagen, benauwd... Vervolgens iemand aangestoken die hetzelfde heeft ervaren.

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar het klinkt zo hetzelfde als de symptomen van de wel geteste mensen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 08:51

Whale schreef:
Tancreda4 schreef:
Als ik nu echt ziek word zal ik aan niets anders denken. Want ik heb al in geen 100 jaar griep of koorts gehad. Laatste keer koorts was 10 jaar terug in Kameroen door een of ander. Daarvoor kan ik mij ook niet heugeb. Krijg ik nu koorts kan het niets anders zijn dan covid lijkt mij.

Echter, bijbegimnend verkoudheid van vorige week, beetje kriebel in m'n keel, denk ik er niet direct aan.

Ik ben ook al meer dan 10 jaar niet meer ziek geweest, dus als ik nu inderdaad ineens ziek zou worden weet ik ook wel zeker dat het Covid is en niet iets anders.

Nou dat zegt echt niet zo veel. Ben ook al minstens 10 jaar niet ziek geweest maar afgelopen januari toch echt hondsberoerd geweest. Ik heb letterlijk 2,5 weken gevloerd in bed gelegen waarbij ik zelfs te beroerd was om Netflix te kijken. In totaal 1,5 maand nodig gehad om weer een beetje wat waard te zijn...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:01

Is nu wel op t nieuws dat patiënt zero waarschijnlijk niet patiënt zero is geweest. Dus tja, wie weet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:06

Beterschap voor alle zieken. Hopelijk knapt iedereen goed op

Ik heb vanaf 2e week januari tot eind februari mijn longen uit mijn lijf gehoest. Enorme droge hoest tot overgeven aan toe. Helaas een tussenribspier erdoor gescheurd wat nu bijna pijnvrij is. In die periode erg. Erg beroerd geweest maar geen koorts wel veel hoofdpijn. Vraag mij wel af of het Corona is geweest. Mijn vader had het ook maar iets korter en met koorts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:16

caro29 schreef:
Ik heb vanaf 2e week januari tot eind februari mijn longen uit mijn lijf gehoest. Enorme droge hoest tot overgeven aan toe. Helaas een tussenribspier erdoor gescheurd wat nu bijna pijnvrij is. In die periode erg. Erg beroerd geweest maar geen koorts wel veel hoofdpijn. Vraag mij wel af of het Corona is geweest.

Past meer in het plaatje kinkhoest. Maar je weet t niet...