Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:58

@montekarlo,
Zou een compeed blaren stick verlichting geven op de schuurplekken.
De pleisters waarschijnlijk sowieso wel, maar ik vraag me af hoe goed de afsluiting is.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:30

itsmi schreef:
Evelyne, fijn! Opluchting zeker?

Absoluut, maar het blijft op de loer liggen he, dus die spanning blijf je toch houden.
En het is niet de vraag OF het komt maar WANNEER het komt.
gaat nog wel zwaar worden ben ik bang.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:30

Wij wachten nog steeds op de piek, ic begint drukker te worden. Alleen is de cohort afdeling nog niet eens met de heft gevuld. Mijn afdeling wordt alvast gereed gemaakt als de 3e cohort afdeling, de 2e cohort afdeling wordt een palliatieve afdeling waarbij ook familie aanwezig kan zijn, uiteraard wel in bescherming. Vind dat mijn ziekenhuis het goed oppakt, regelt veel dingen voor het personeel. We kunnen zelfs in het nabije hotel overnachten als je nachtdienst hebt gehad en je bent te vermoeid om naar huis te rijden of je kan overdag niet slapen door kinderen bijv,

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:40

Evelyne79 schreef:

Dit vooral.

Cliënt positief bevonden (niet degene waar ik over postte) maar uitslag kwam 2 dagen na overlijden.

Daar kan je dus niks meer mee.
Vooral omdat wij dus met terminale mensen werken en de symptomen van corvid dus gemaskeerd kunnen zijn door het sterfbed.
Vraag me af hoeveel mensen wij hebben gehad of nog gaan krijgen die het wel hebben maar nooit getest zijn.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:49

Ik mag aankomend weekend weer diensten werken op een cohort afdeling. Wij schrijven onze naam op het pak. Ik lees hier veel over mutsjes, maar die worden bij ons niet voorgeschreven?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:53

noviceh schreef:
Ik mag aankomend weekend weer diensten werken op een cohort afdeling. Wij schrijven onze naam op het pak. Ik lees hier veel over mutsjes, maar die worden bij ons niet voorgeschreven?

Volgens mij zijn die niet verplicht maar vinden mensen het wel prettig om ze te dragen, waardoor mijn ziekenhuis ze wel verstrekt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:58

Bij ons is er volgens mij zelfs sprake dat we allemaal wie binnen de 1,5 meter grens komt (dus alle verpleegkundigen enzo) chirurgische maskers moeten gaan dragen. Heb vandaag nog zonder gewerkt, dus ben benieuwd hoe dat er volgende week uit gaat zien.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:40

mariekeoo schreef:
Bij ons is er volgens mij zelfs sprake dat we allemaal wie binnen de 1,5 meter grens komt (dus alle verpleegkundigen enzo) chirurgische maskers moeten gaan dragen. Heb vandaag nog zonder gewerkt, dus ben benieuwd hoe dat er volgende week uit gaat zien.

Op wat voor afdeling?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:51

Arnon schreef:
mariekeoo schreef:

Op wat voor afdeling?

Alle zoals ik kon lezen...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:58

Is het misschien een idee als iedereen die hier post de begrippen "bij ons" en "masker" verduidelijkt binnen de post.
Dus bijv bij ons in het zkh/verpleeghuis/revalidatiecentrum hoeven wij de FFP1/FFP2/FFP3/chir maskers niet te hergebruiken?

Het is voor mij niet meer bij te houden nl nu en zoek steeds terug wie waar werkt, maar dat is haast niet te doen met alle schrijvers hier.
Zonder die info is het zo lastig vergelijken nl.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:03

mariekeoo schreef:
Bij ons ( in het ziekenhuis) is er volgens mij zelfs sprake dat we allemaal wie binnen de 1,5 meter grens komt (dus alle verpleegkundigen enzo) chirurgische maskers moeten gaan dragen. Heb vandaag nog zonder gewerkt, dus ben benieuwd hoe dat er volgende week uit gaat zien.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:12

mariekeoo schreef:
Arnon schreef:
Op wat voor afdeling?

Alle zoals ik kon lezen...

Oh pittig, lijkt me wel even wennen inderdaad.
Bij ons (ziekenhuis) is die 1,5m ook lastig te handhaven hoor, begint al bij de kledinguitgifte waar iedereen tegelijk staat, dan tegelijk met z'n allen in de kleedkamer, en met de overdracht zit iedereen in zo'n klein verpleeghok. :z
Volgens mij krijgen mensen in het ziekenhuis bij ons vaker corona van elkaar, dan van patiënten.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:48

In het ziekenhuis waar ik werk is daar wel beleid op. Vloermarkeringen bij kledinguitgifte, max 2pers in een lift, max zoveel verpleegkundigen in een overdrachtsruimte. Het voelt soms wat kinderachtig en rijen zijn langer dan ooit door de afstand, maar het werkt wel.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:13

Hier is er juist een afschaling gaande.

Onze IC ligt wel ver vol (28 vd 36 bedden), maar de afdelingen blijven relatief rustig.
Dus ze hebben de Cohort verdenking (mijn oude afdeling) teruggeschaalt naar 20 bedden ipv 28 en de 2e cohort bevestigd terug naar 28 geschaald.

De gewone longafdeling gaat nu voorzichtig aan weer patienten opnemen die geen corona hebben maar wel exc copds (lang leve hooikoortsseizoen :+ )

edit:
We zien nu ook de eerste mensen terug komen van IC's elders in t land (E'hoven en Leiden)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:19

edit, sorry verkeerd topic

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:32

Barbabientje schreef:

Onze IC ligt wel ver vol (28 vd 36 bedden), maar de afdelingen blijven relatief rustig.
Dus ze hebben de Cohort verdenking (mijn oude afdeling) teruggeschaalt naar 20 bedden ipv 28 en de 2e cohort bevestigd terug naar 28 geschaald.

De gewone longafdeling gaat nu voorzichtig aan weer patienten opnemen die geen corona hebben maar wel exc copds (lang leve hooikoortsseizoen :+ )

edit:
We zien nu ook de eerste mensen terug komen van IC's elders in t land (E'hoven en Leiden)

Jij zit in het Amphia, toch? Mijn medisch afdelingshoofd had eerder deze week contact met een MDL-arts uit het Amphia. Die had het ook over minder toestroom en minder drukte op de cohort-afdelingen, maar verwachtte wel dat de IC nog iets langer druk zou blijven.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:40

Fijn als er een afschaling in zicht is :j

Ik zie hier trouwens vandaag thuis opvallend veel mensen op straat. Gok dat het bij de bouwmarkten en tuincentra ook druk zal zijn...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:53

Ik moet juist maandag een vijfde cohort afdeling gaan opstarten... maar topdrukte is er op de voorgaande afdelingen ook niet geweest (qua beddendruk). Ze zijn telkens erg vroeg met opschalen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:57

Hilary schreef:
Barbabientje schreef:

edit:

Jij zit in het Amphia, toch? Mijn medisch afdelingshoofd had eerder deze week contact met een MDL-arts uit het Amphia. Die had het ook over minder toestroom en minder drukte op de cohort-afdelingen, maar verwachtte wel dat de IC nog iets langer druk zou blijven.

Ja klopt!

Ben nu wel benieuwd welke arts ;) Die liepen nl bij ons op de afdeling als zaalartsen rond, dus inderdaad goed zicht.

De IC heeft nu ook nog inderdaad noodIC open en ze hebben van elke afdeling een of 2 fulltimers als extra handjes gekregen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:56

Bij ons zijn er inmiddels 5 IC’s en de 6e is in de maak. Hele interne verbouwing. Normaal gesproken hebben we maar 4 IC’s. Cohort ligt bij ons ook nog niet vol maar is wel opgeschaald van 15 naar 20 bedden.

Palliatieve cohort klinkt ook goed. Fijn dat dat op die manier geregeld kan worden

Degene die trouwens zonder bescherming werken maar zich daar niet fijn bij voelen, de welkoop bood mij brillen aan. Dit is vast landelijk geregeld dus zou je bij de plaatselijke welkoop kunnen kijken.
Mijn stiefneefje zijn bedrijf heeft nog 2 miljoen mondkapjes geproduceerd. Weet niet welke, denk chirurgische maar weet het niet zeker. Hij heeft al aan een aantal ziekenhuizen en zorginstellingen geleverd. Ze zijn uiteraard gekeurd.

Vriendinnetje van mij in de gehandicapten zorg heeft brillen bij de welkoop gehaald en mondmaskers via m’n neefje. Zodat ze toch nog enige vorm van bescherming hebben in de zorg.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:58

Evelyne79 schreef:
itsmi schreef:
Evelyne, fijn! Opluchting zeker?

Absoluut, maar het blijft op de loer liggen he, dus die spanning blijf je toch houden.
gaat nog wel zwaar worden ben ik bang.

Is ook zo. Tikkende tijdbom...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:01

Vandaag mijn schoonzusje aan de telefoon, werkt in de zorg en compleet gebroken door alles wat nu speelt.
Nu werkt ze met oudere en helaas nu ook mensen positief getest en doodziek.
Wat een impact dat het op haar en haar collega's maakt, en de onmacht die ze hebben.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:39

Lijkt me ook heel heftig voor iedereen in de zorg nu. Zowel wat je meemaakt, de fysiek en psychische druk als je bescherming en daar nog de schuurplekken van krijgen/mogelijke angst ben je wel genoeg beschermd etc! Heel veel sterkte voor iedereen hier!!! Hoop dat jullie volhouden en ook nog ergens de ontspanning kunnen vinden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:40

Ha collega's,
Hoe is het nu met jullie? Vast hard aan het werk gezien de stilte hier. Hopelijk nog geen decubitus op de neus...

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:58

Vooral mijn kin is echt ellende en ik snap niet hoe t komt. Je zou eerder de neus verwachten inderdaad. Ik had afgelopen week even een breakdown momentje. De meeste patiënten onderzoek je gewoon en dan ineens komt er een patiënt voorbij die je mega aan het hart gaat. Ineens een besef momentje wat een idiote situatie we inzitten en hoe ongrijpbaar het is dat iets wat voor het blote oog niet zichtbaar is zo’n ravage aan kan richten. En dan bij de grenscontroles word je er ook nog eens uitgepikt en krijg je een super norse agent aan je auto. Afstuderen loopt ook voor geen meter momenteel. Mij kon je echt effe oprapen :=