Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelyne79 schreef:En het is niet de vraag OF het komt maar WANNEER het komt.
noviceh schreef:Ik mag aankomend weekend weer diensten werken op een cohort afdeling. Wij schrijven onze naam op het pak. Ik lees hier veel over mutsjes, maar die worden bij ons niet voorgeschreven?
Arnon schreef:mariekeoo schreef:Bij ons is er volgens mij zelfs sprake dat we allemaal wie binnen de 1,5 meter grens komt (dus alle verpleegkundigen enzo) chirurgische maskers moeten gaan dragen. Heb vandaag nog zonder gewerkt, dus ben benieuwd hoe dat er volgende week uit gaat zien.
Op wat voor afdeling?
mariekeoo schreef:Arnon schreef:Op wat voor afdeling?
Alle zoals ik kon lezen...
Barbabientje schreef:Hier is er juist een afschaling gaande.
Onze IC ligt wel ver vol (28 vd 36 bedden), maar de afdelingen blijven relatief rustig.
Dus ze hebben de Cohort verdenking (mijn oude afdeling) teruggeschaalt naar 20 bedden ipv 28 en de 2e cohort bevestigd terug naar 28 geschaald.
De gewone longafdeling gaat nu voorzichtig aan weer patienten opnemen die geen corona hebben maar wel exc copds (lang leve hooikoortsseizoen)
edit:
We zien nu ook de eerste mensen terug komen van IC's elders in t land (E'hoven en Leiden)
Hilary schreef:Barbabientje schreef:Hier is er juist een afschaling gaande.
Onze IC ligt wel ver vol (28 vd 36 bedden), maar de afdelingen blijven relatief rustig.
Dus ze hebben de Cohort verdenking (mijn oude afdeling) teruggeschaalt naar 20 bedden ipv 28 en de 2e cohort bevestigd terug naar 28 geschaald.
De gewone longafdeling gaat nu voorzichtig aan weer patienten opnemen die geen corona hebben maar wel exc copds (lang leve hooikoortsseizoen)
edit:
We zien nu ook de eerste mensen terug komen van IC's elders in t land (E'hoven en Leiden)
Jij zit in het Amphia, toch? Mijn medisch afdelingshoofd had eerder deze week contact met een MDL-arts uit het Amphia. Die had het ook over minder toestroom en minder drukte op de cohort-afdelingen, maar verwachtte wel dat de IC nog iets langer druk zou blijven.