Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:32

Ja, we kunnen wel goed praten over de angst om ziek te worden. En ook over het verlies. We hebben elkaar altijd door de moeilijke periodes getrokken.

De grootste stress is nu vooral dat mijn dochter fanatiek op haar voeding wil letten, autist en met een zeer slechte heup. Elke kilo teveel is pijn. Maar mijn man kookt en ziet elke afwijzing van eten als een persoonlijke aanval. Dat schuurt enorm. Zojuist dus. Hij maakt smoothies en zij wil maar een half glas. Ontploffing aan twee kanten. Dat snap ik dus nu echt niet. Maar ook dat is gevolg van alle stress en hè verplicht bij elkaar zitten.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 01-04-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:42

Fijn dat jullie elkaar zo kunnen steunen! Dat is juist nu zo belangrijk.

Ach wat sneu van je dochter, lastige situatie zo. Hopelijk komen ze er samen goed uit, en kunnen ze elkaar een beetje ruimte blijven geven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:51

germie schreef:
Goed, weer een dag zonder toekomst. Jammer. Ik had een klein beetje hoop. (en voor alle duidelijkheid, die dingen zijn al geboekt he). En ja, ik verwacht ook dat het niet kan in de meivakantie. Maar ik hou een klein beetje hoop. Dat mag dus ook niet. En heeft ook niets met egoisme te maken, maar gewoon met iets wat al gepland en betaald is. Als het wel door kan gaan, dan mag ik er dus niet van genieten. Dat is hier duidelijk. Mijn leven is nu gewoon bijzonder saai. En er is ook echt niets leuks aan.

Omdat je vakantie niet door kan gaan, tijdelijk, is geen toekomst meer hebben kul.
Echt, er zitten hier mensen die al familie hebben verloren of gaan verliezen de komende maanden, die familieleden hebben geen toekomst. Jij wel!
Of mensen die überhaupt geen mogelijkheid hebben om ook maar over vakantie na te denken. Zie je zelf dan niet in dat jij het best goed hebt? Dat op het moment dat je je denkwijze wel wil veranderen dat je het dan goed kan hebben omdat je alles hebt wat je nodig hebt?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:52

Air schreef:
germie schreef:
Goed, weer een dag zonder toekomst. Jammer. Ik had een klein beetje hoop. (en voor alle duidelijkheid, die dingen zijn al geboekt he). En ja, ik verwacht ook dat het niet kan in de meivakantie. Maar ik hou een klein beetje hoop. Dat mag dus ook niet. En heeft ook niets met egoisme te maken, maar gewoon met iets wat al gepland en betaald is. Als het wel door kan gaan, dan mag ik er dus niet van genieten. Dat is hier duidelijk. Mijn leven is nu gewoon bijzonder saai. En er is ook echt niets leuks aan.

Omdat je vakantie niet door kan gaan, tijdelijk, is geen toekomst meer hebben kul.
Echt, er zitten hier mensen die al familie hebben verloren of gaan verliezen de komende maanden, die familieleden hebben geen toekomst. Jij wel!
Of mensen die überhaupt geen mogelijkheid hebben om ook maar over vakantie na te denken. Zie je zelf dan niet in dat jij het best goed hebt? Dat op het moment dat je je denkwijze wel wil veranderen dat je het dan goed kan hebben omdat je alles hebt wat je nodig hebt?

Amen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:08

Oma wordt gedeeld door een pagina met 7 miljoen volgers!
Afbeelding

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:09

Jeetje ik krijg er kippenvel van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:18

Voor wie het nodig heeft, bel bij suïcidale neigingen 0900 0113.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:24

Hier ook! Pagina met 17 miljoen volgers.. Wat intens zeg, met naam erbij ook.
Maar ergens ook wel weer prachtig hoor. Je oma verlaat deze wereld in ieder geval niet onopgemerkt <3

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:30

@Germie..
Ik en manlief zijn ook jaren niet op vakantie geweest.
Voor het eest had ik er 3 (korte) dit jaar al geboekt en betaald.
Wij zouden eind april naar Duitsland, met Pinksteren naar België en in juni een week naar Epe (de paarden4daagse).
Alle 3 gaan ze niet door.

Baal ik? Ja ontzettend, konden eindelijk eens weg met z'n 2-en.
En ja ik was ook iemand die daar snel in bleef hangen.. maar ik houd juist geen hoop dat het het doorgaat.. ik zeg nu juist tegen mijzelf; Jammer maar wij zien wel weer wanneer we wel kunnen.

Het belangrijkste is nu dat wij (en onze vrienden/familieleden) maar gezond door deze periode komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:59

Het belangrijkste is nu gewoon relativeren inderdaad. Onze vakantie gaat ook niet door, superjammer, maar vergeleken met de situatie van badeendje stelt dat helemaal niets voor natuurlijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:18

Morrow_Less schreef:

Mooi eerbetoon aan je oma :)

Helaas is mijn oma vorige week plotseling overleden.. niet aan corona, ze had nergens last van naat wat ouderdomskwaaltjes, was ook al 91 en woonde nog op zichzelf. Gister was haar begrafenis en het was gelukkig heel mooi ondanks dat het toch ook heel gek is dat je afstand moet houden(al versoepel dat op een gegeven moment want het is zo tegennatuurlijk).

Voel me verdrietig maar heb er wel vrede mee, dankbaar dat ze niet een lijdensweg heeft moeten afleggen.
Wel valt alles zo bij elkaar me toch zwaar, en waar nu afleiding van gezellige collega's wel fijn zou zijn gaat dat dus ook niet meer gebeuren.. -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:19

Idd, een vakantie is maar relatief en weegt niet op tegen een leven.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:14

Air schreef:
Morrow_Less schreef:

Helaas is mijn oma vorige week plotseling overleden.. niet aan corona, ze had nergens last van naat wat ouderdomskwaaltjes, was ook al 91 en woonde nog op zichzelf. Gister was haar begrafenis en het was gelukkig heel mooi ondanks dat het toch ook heel gek is dat je afstand moet houden(al versoepel dat op een gegeven moment want het is zo tegennatuurlijk).

Voel me verdrietig maar heb er wel vrede mee, dankbaar dat ze niet een lijdensweg heeft moeten afleggen.
Wel valt alles zo bij elkaar me toch zwaar, en waar nu afleiding van gezellige collega's wel fijn zou zijn gaat dat dus ook niet meer gebeuren.. -O-

Sterkte :(:)

Als je wil praten, dan ben ik er voor je.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:54

Air schreef:
Morrow_Less schreef:

Sterkte ermee. :(:)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:39

Op een wat minder zware noot.

Mijn laptop heeft het zojuist begeven.. Als fervent gamer en alleen wonende is dit wel even gewoon uitermate ruk zogezegd. :')

Gelukkig werk ik nog fulltime, dus heb wel daginvulling. Maar de avonden..? Iemand die tips heeft voor leuke spelletjes, apps en acticiteiten als zijnde bezigheidstherapie?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:47

Tinder!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:47

Air, dikke knuffel!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:48

MarcoBorsato schreef:
Tinder!

Is dat een leuk spelletje <<)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:48

moonsparkle schreef:
MarcoBorsato schreef:
Tinder!

Is dat een leuk spelletje <<)

Ja, als je wint krijg je een Hema worst!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:49

Ik tinder in Japan, heb de avond van m'n leven. De ene superlike na de ander. Ik ga verhuizen als deze ellende voorbij is.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 23:50

Niobe schreef:
Ja, als je wint krijg je een Hema worst!

Voor de Hema worst doe ik mee! *\o/*

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:31

Van Hema gesproken.
Ik hoorde gisteren dat ze de crisis waarschijnlijk niet gaan overleven!
En ik kocht daar nu net zo graag leuke spulletjes :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:16

MarcoBorsato schreef:
Ik tinder in Japan, heb de avond van m'n leven. De ene superlike na de ander. Ik ga verhuizen als deze ellende voorbij is.

hoe dan :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:37

Paspoort is gratis!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:32

Hopen dat deze dag snel voorbij is... ik merk mentaal steeds meer de consequenties van dat alles wegvalt. Krijg niks gedaan en wil alleen maar slapen. Maar morgen weer een (betere) dag!