4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:14

Castilja schreef:
Oh vervelend Emma.. :( Wel 'fijn' dat je nu weet waar het vandaan komt, daar kun je vast wel passende begeleiding in krijgen? Of medicijnen? Als je dat wil natuurlijk, weet niet wat de precieze situatie is. En heb je een sociale huurwoning of echt particulier? Kloterig is dat he, zou nu zo graag willen dat ik gewoon een kleuter was en me alleen maar bezig hoefde te houden met welke kleur potlood ik zou pakken >;)

Super lekker lijstje mjwb. Ik ben jaloers op je carpaccio...!

Dit is heel herkenbaar, haha! :+

Heel veel plezier carnavalsvierders!
Ik heb het nooit gevierd, ook geen behoefte aan. Zal er ooit vast wel een keer van komen, maar nu ben ik blij dat ik dat niet allemaal hoef te compenseren qua calorieën. Ik drink nu sowieso bijna geen alcohol meer en gek genoeg bevalt me dat heel goed.

Lijstje van vandaag:
L: 500 gram kvarg vanille met een beetje Cruesli multifruit voor de knapperigheid
T: grapefruit, hele komkommer
A: Italiaanse dunne bodem pizza Hawaii

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:30

Hier ook whaha! Lees erna bij!

FEEEEEEST

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:57

Veel plezier voor de mensen die carnaval vieren!

Hier goed nieuws, het afvallen gaat de laatste tijd wat moeizamer de ene keer een goede dag dan weer een slechtere dag.

Vanochtend moest ik nieuwe broeken kopen en ik kon me net aan in een maat kleiner wurmen xD wat betekend dat ik nu 2 broek maten kleiner heb dan toen ik startte! Slow but steady dus! Nu scheelt het dat ik redelijk wat moet/wil afvallen (tot een gezond gewicht)! Tel nu ook geen calorieën al zal ik als ik merk dat ik stagneer dat toch moeten gaan doen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:06

sanneloveyou schreef:
Veel plezier voor de mensen die carnaval vieren!

Hier goed nieuws, het afvallen gaat de laatste tijd wat moeizamer de ene keer een goede dag dan weer een slechtere dag.

Vanochtend moest ik nieuwe broeken kopen en ik kon me net aan in een maat kleiner wurmen xD wat betekend dat ik nu 2 broek maten kleiner heb dan toen ik startte! Slow but steady dus! Nu scheelt het dat ik redelijk wat moet/wil afvallen (tot een gezond gewicht)! Tel nu ook geen calorieën al zal ik als ik merk dat ik stagneer dat toch moeten gaan doen!

Non scale victories!! Goed bezig :D

Ik ben ook weer lekker in het ritme. Eten gaat goed, sport en bewegen gaat goed. Vanochtend lekker gesport weer en zonet 5km gewandeld op m’n nieuwe wandelschoenen. En precies voor een flinke bui thuis 8-)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:03

O - /
M - 5 maiswafels met kipfilet en een halve avocado
T - 2 geroosterde boterhammen met 1 gebakken ei (water bij gedaan zodat het meer ei was) met 1 tomaat en 5 gram geraspte kaas (gewoon voor de smaak)
A - kipfilet alla Romana
T - de laatste twee happen uit de bak met Griekse yoghurt vanille met 5 druiven

Mijn moeder had allemaal zakken chips gehaald en op de tafel gelegd toen ze de boodschappen aan het uitpakken was. Ik wilde zooo graag chips maar heb toch gekozen voor het laatste beetje yoghurt als toetje.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:50

Mijn lijstje vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 2 eieren gebakken met geraspte kaas
A: traybake van wortels met aardappelen met geitenkaas er over
T: 3 halve speciaalbiertjes met paar serranohamrolletjes met roomkaas
Totaal 1.844 kcal
B: uur krachttraining, 14k stappen

Morgen ga ik uiteten met m’n vriend en eigenaren van stal. AYCE. Dus ga proberen het bij 3 borden te houden, vooraf, hoofd en na. En ik rij, dus water of een frisdrank zonder kcal.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:57

Ohh, serranohamrolletjes met roomkaas <3 geniet van de AYCE!

Mjwb knap dat je van de chios af bent gebleven!

Ik heb een paar minder goede dagen achter de rug... wijn, nacho's, pistachenoten, zeer kcalrijke pasta met saus... morgen maar weer beetje normaal :o

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:23

Alles meegelezen maar even geen energie om een bijleespost te schrijven.

Gisteren Een gek dagje gehad qua eten:
O:/
T:/
L: 2 pistoletjes (1/2 met speculoos pasta, 1/2 met aardbeienjam, 1 met pindakaas en hagelslag :o )
T: smoothie van kwark, whey, bosbessen
A: kip massala <3
T: 1/2 popcorn in de bioscoop <3 en een mini tonys

Vandaag proberen voor iets minder suiker denk ik :o

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:45

Hier ook drukte waardoor ik even geen bijleespost kan schrijven. Ik heb de afgelopen 2 dagen alles gegeten wat ik wou eten, dus nu pakken we de draad weer op :D Heb er overigens wel ontzettend van genoten, vrijdagavond heb ik echte Italiaanse tiramisu gegeten bij een vriendin. Haar moeder is Italiaans dus dat was heel erg lekker!

Het lijstje van vandaag:
O: 2 boterhammen, één met pindakaas en één met kaas.
T: een lekkere koek
L: 3 boterhammen met vleesbeleg en komijnenkaas.
T: appel
A: avg'tje
T: kwark

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:08

Wat naar van je diagnose Emma, maar wellicht wel een mooie stok achter de deur nu?

Lekker uiteten geweest _mjwb zo te lezen? Echt jaloers op je carpaccio! Wat goed dat je de chips hebt kunnen afslaan. Wat is kipfilet ala Romana?

Hahaha herkenbaar Castilja. Zou dan geen kleuter willen zijn maar zou prima 1 dag per week terug willen naar mijn 12 jarige ik. Geen stress over rekeningen en dergelijke, en na school gewoon lekker de hele middag buiten spelen of domme paardenspelletjes doen op de computer. :')

Veel plezier met de carnaval Kimmie en Machie!

Mooie lijstjes Linoleum! Geniet van het eten vanavond!

Genoten van je pizza Maanlicht? Hier ook veel minder geworden in mijn alcohol gebruik. Ging vorig jaar rond deze tijd bijna elk weekend wel op stap, nu is dat maximaal 1x per maand. En zelfs dan doe ik rustiger aan. Bevalt me eigenlijk prima. Vooral de katers mis ik niet.

Mooi mijlpaal Sanneloveyou, kan niet wachten tot zover ben. :)

--

Hier twee mindere dagen gehad. Vrijdagmiddag spelletjes gedaan met een vriendin en die had wat pindastokjes en borrelnootjes gehaald dus daar wat van gehad, wel de lunch overgeslagen dus het was nog te overzien. Tot mijn vriend besloot mij 's avonds mee uiteten te nemen naar een super lekker burger restaurant. Nacho's vooraf en als hoofd een dikke burger met aardappelpartjes. <3 Vrijdag ook contract getekend voor ons nieuwe appartement dus we hadden wat te vieren.

Gisteren ging ook niet heel goed. Ontzettend drukke dag gehad omdat er van alles voor de verhuizing geregeld moest worden. Als lunch een demi baguette en een meergranenbroodje gehad, beide met tomaten hummus. Daarna zo kapot van de dag dat ik geen puf meer had om te koken, en dus een patatje heb gehaald.

Vandaag weer netjes! Moet van 3 tot 11 werken, dus dan lukt netter eten ook wat makkelijker dan wanneer ik thuis zit. Planning voor vandaag is;
O: 34 gram geroosterde muesli met amandel en chocola + 115 ml magere yoghurt + espresso
T: Banaan
L: Twee volkoren boterhammen met 25 gram pindakaas + 2 gekookte eieren
A: 80 gram spaghetti met tomatensaus van de appie*, hamblokjes, knoflook, en kaas
Moet de kcal nog even precies uitrekenen, gok dat ik rond de 1400 kom te zitten. Prima even na twee slechte dagen.

*normaal ben ik niet van de kant-en-klare tomatensaus maar deze is echt heel prima. Enkel natuurlijke ingrediënten, geen toegevoegde troep, 43 kcal per 100 gram én redelijk laag in suikers.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:34

Gefeliciteerd Sanne!! En lekker die nachos, daar smacht ik echt naar. Miss dat ik dat vanavond wel ga zondigen :9

Kipfilet alla Romana is deze kant en klare pak die je bij de AH kunt kopen. Ik gebruik alleen voor de room een lichtere versie en de helft van de room en ik schep zelf minder pasta op en meer tomaten, zodat de kcal uiteindelijk op 500 komen ipv 750. Het is echt heel makkelijk om te maken en lekker!
Afbeelding

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:37

Ohhh die ziet er suuper lekker uit. Binnenkort ook maar even proberen!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:41

Het leek me super lekker dus ik zocht het even op via de Albert Heijn site. Heel enthousiast tot ik zag dat er paddenstoelensaus en koriander bij zat :evaw:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:05

Er komen weer heerlijke lijstjes voorbij dames!

Wat goed sanneloveyou! Motiverend is dat he, als je een maat kleiner past!
Had je die serranohamrolletjes zelf gemaakt Lino? Klinkt super lekker.
Jammer dat je wat minder goede dagen had __Sannne, vandaag is je lijstje weer heel netjes, dus gewoon lekker vooruitkijken!

Mijn pizza was heerlijk gister! Ik vond de dag verder ook goed vol te houden op alleen de Kvarg, viel reuze mee.

Vandaag mag ik wat meer eten, heb hele nette dagen achter de rug qua calorieën en macro's, en wil niet doorslaan.

L: proteine havermout met appel, kaneel, een beetje honing en chiazaad
T: proteineshake met magere kwark
A: Boon-stam (half rundvlees, half bonen), sperziebonen en zilvervliesrijst
T: handje druiven en een salted caramel protein bite

B: uur crossfit (snatches en wallballs)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:44

Maanlicht, nee gewoon kant en klaar gekocht.

Vanavond dus uit eten. Ga vandaag niet tellen, maar op gevoel eten.

Net halve kleine baguette op met 2 gebakken eieren en plakje kaas. Nu even uurtje wandelen, het is droog! Daarna denk ik de andere helft van baguette met filet americain en makreelfilet.
Vanavond dan dus AYCE, wil daar beetje kijken wat ik echt lekker vind en niet gaan overeten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:36

Ohhhh ik wil ook AYCE. -O- Enjoy! Als je de rest van de dag heitjes hebt gehouden kan het vast best. Wij gingen vroeger wel eens AYCE wokken. Heer-lijk. Als je de saus achterwege laat is het nog best gezond te houden ook.
Ik ben dinsdag jarig (jiehoe) en wil dan AYCE sushi doen denk ik, maar ga het weekend erop ook alweer uit eten. Keuzes die je moet maken in het leven he, man man man. >;)

Hier gaat het oké; beweging echt nihil alleen. Gisteren heb ik 2100 stappen gezet. Ik moet vanaf maandag weer naar school dus dan gaat het wel goed komen met die beweging, mis alleen nu mijn circuit trainingen al :(
Lijstje van vandaag:
Ontbijt: Koffie, 2 boterhammen met light paturain, rucola en kipfilet
Tussendoor: Handje cashewnoten, 2 van mijn kleine fave paaskoekjes :9
Lunch: 200 Gram zoete aardappel, 2 rijstwafels
Tussendoor: 30 Gram borrelnoten van Chio, tomatensap
Avondeten: 240 Gram sperziebonen met kerriesaus, kipfilet en ik denk dat ik daar nog wat Bulgur bij maak.
Na het eten: Smoothie van spinazie, amandelmelk en diepvriesfruit. In de avond ga ik mijn verjaardagscadeautje ophalen en komt een vriendin even thee drinken dus denk dat ik dan nog wel wat zal peuzelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:49

Castilja schreef:
Oh vervelend [naam].. :( Wel 'fijn' dat je nu weet waar het vandaan komt, daar kun je vast wel passende begeleiding in krijgen? Of medicijnen? Als je dat wil natuurlijk, weet niet wat de precieze situatie is. En heb je een sociale huurwoning of echt particulier? Kloterig is dat he, zou nu zo graag willen dat ik gewoon een kleuter was en me alleen maar bezig hoefde te houden met welke kleur potlood ik zou pakken >;)

Super lekker lijstje mjwb. Ik ben jaloers op je carpaccio...!

Helaas is er niet echt behandeling nodig, al moet ik nog voor een second opinion. Het is dus echt een kwestie van doorzetten en hopen dat mijn lichaam de knop omzet en gaat afvallen.
Ik huur particulier, ik ben zzp'er dus kom door mijn bruto inkomen niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. Ik heb trouwens ook helemaal niet genoeg inschrijftijd om een sociale huurwoning te kunnen krijgen :))

linoleum schreef:
Maanlicht, nee gewoon kant en klaar gekocht.

Vanavond dus uit eten. Ga vandaag niet tellen, maar op gevoel eten.

Net halve kleine baguette op met 2 gebakken eieren en plakje kaas. Nu even uurtje wandelen, het is droog! Daarna denk ik de andere helft van baguette met filet americain en makreelfilet.
Vanavond dan dus AYCE, wil daar beetje kijken wat ik echt lekker vind en niet gaan overeten.

Ik ben zo jaloers, wil ook AYCE :'( Geniet ervan <3

Zag ook veel lekkere lijstjes voorbij komen! Lekker meiden!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:51

Bij de body en fit is er nu 20% korting! Hebben jullie toevallig nog aanraders?

En ja het voelt echt heerlijk, dat maatje kleiner goede motivatie! Al helemaal omdat ik soms wel het getal zie veranderen maar ik het lastig vind om echt verandering in mijn lichaam te zien...
En Sanne dat komt vanzelf! Ik ben ondertussen 2 broekmaten kleiner dan toen ik begon, langzaam aan toch steeds iets lichter maar heb ook nog veel kg te gaan.

Ik ga komende (minimaal) 6 weken meedoen aan een traject waarin iemand examen doet om personal trainer te worden. Waarin we 1x per week samen trainen en minimaal 1x per week alleen. Ik ben erg benieuwd, heel spannend en leuk!

Lekkere lijstjes komen er hier langs! En heerlijk uiteten, daar kan ik ook zo van genieten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:56

Zo dan, heerlijk luxe om een gratis personal trainer te hebben! :D Wat doet die persoon allemaal voor je, krijg je ook voedingsschema's bijvoorbeeld?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:36

Jaaa 2kg kwijt in 5 dagen :oo

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:22

Libera schreef:

Dat kan niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:25

Maanlicht schreef:
Libera schreef:

Haha nou Jip iets minder onaardig mag ook wel he :))

Het is inderdaad niet heel waarschijnlijk dat je 2 kilo vet bent afgevallen in een paar dagen, maar het kan heel goed dat je bv veel vocht verloren hebt :) Hoe dan ook op de goede weg!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:32

Emmaa_ schreef:
Maanlicht schreef:

Haha nou Jip iets minder onaardig mag ook wel he :))

Het is inderdaad niet heel waarschijnlijk dat je 2 kilo vet bent afgevallen in een paar dagen, maar het kan heel goed dat je bv veel vocht verloren hebt :) Hoe dan ook op de goede weg!

Oh, sorry! Was helemaal niet onaardig bedoelt, meer realistisch.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:37

Natuurlijk kan je wel 2 kilo lichter zijn in 5 dagen, het zal alleen niet alleen maar vet zijn. Ik val als ik weer serieus oppak ook zo snel af. En hoewel ik heus wel weet dat dat vooral vocht is, werkt het toch motiverend om je gewicht te zien zakken :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:43

Joh tuurlijk weet ik wel dat het geen vet is :')
Maar dat is best wel een heftig verschil vond ik ;)