Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:04

Bij mij kan het wel 1kg per dag schommelen! Dus ik zou gewoon elke week wegen ipv per dag. Kan namelijk ook heel demotiverend werken als je ziet dat je 0,5kg bent "aangekomen".

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:08

Neverland schreef:
Bij mij kan het wel 1kg per dag schommelen! Dus ik zou gewoon elke week wegen ipv per dag. Kan namelijk ook heel demotiverend werken als je ziet dat je 0,5kg bent "aangekomen".

Ik weeg vaak om de week, anders ga ik mezelf helemaal opvreten als het gewicht op een bepaalde dag hoger is.
Ik heb vaak vlak voor ik ongesteld word, dat er rustig 1-2 kilo bij aan komt, vanwege vocht vasthouden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:10

Ja, daarom wou ik het eigenlijk ook nog niet doen vandaag. Nu viel het mee, dus wel goed uitgepakt. Maar ik ga de weegschaal even verhuizen naar een andere slaapkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:12

Ik weeg elke dag, maar ik weet dat het schommelt en kan daar niet erg van in paniek raken. Het is maar net hoe je er mee omgaat en wat handig is voor jezelf.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:24

Renee1991 schreef:
Wtf, ik ben helemaal flabbergasted. Drie dagen na m'n startgewicht op de weegschaal gaan staan, 2 kg er af :oo zal wel allemaal vocht zijn, maar toch :+

Lekker zeg. **\O/**

Het is normaal dat het gewicht bij vrouwen dagelijks en zelfs door de dag heen kan schommelen, dat zijn de hormonen. Rond de menstruatie zie je vaak ook een toename. Ik ben standaard 2,5 kg zwaarder en dat is erna ook weer af. Puur vocht. -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:26

Ik weeg een keer per week.

Vandaag weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:36

Zertab schreef:
Ik weeg een keer per week.

Vandaag weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen!

That's the spirit! *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:41

Ik weeg ook 1x per week anders kan het zo demotiverend zijn.
Meestal op vrijdagochtend na de aquarobics van donderdagavond _O-

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:42

Hier ook 1x per week wegen, eigenlijk altijd op de zaterdagochtend.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:10

juval schreef:
ik ga volgende keer in de super ook maar eens bij het diepvriesfruit kijken. benieuwd of dat lekker is. Duurt het lang om te ontdooien? of is het bevroren ook wel eetbaar, door de yoghurt bijvoorbeeld?

Je kunt het even in de magnetron ontdooien eventueel. Ik gooi het altijd door de havermout als ik dit aan het koken ben!

En JEEJ voor de mensen die al wat kwijt zijn! *\o/*

Ik ga me denk ik morgenochtend of maandag weer wegen. Heb nieuwe batterijen voor de weegschaal dus kom maar op!

Ik heb al gesport vanmorgen, stond om stipt 9.00u voor de deur toen hij open ging! En al bijna 5k stappen op de teller, lekker begin van de dag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 12:16

Belangrijk is ook dat je weegmoment hetzelfde is. Dus niet de ene x ‘s morgens en de andere keer de avonds

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:28

Mag ik mij ook 'melden'? :o

Ik ben afgelopen jaar van 81 kg naar 68 kg gegaan, maar nu met de feestdagen achter de rug zit ik op 73 kg :( Ik sport 4 a 5 keer in de week en ik doe dan eigenlijk alleen maar krachttraining. Ik heb vooral het probleem dat de voeding dan een hele week goed gaat maar als ik in het weekend dan een koekje wil pakken, ik het niet bij 1 koekje houdt maar ik me ziek eet. Ik wil graag naar de 65 kg.

Het sporten vind ik geen probleem, maar de voeding is soms verschrikkelijk lastig. Ik hoop dat de (succes)-verhalen in dit topic mij een beetje motiveren om dit jaar toch eindelijk mijn doel te behalen :P

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:41

Wat gaan jullie hard!

Ik weeg me voorlopig nog maar niet haha. Ik weet wat mijn start gewicht is en doe eerst maar paar weken mijn best en ga dan miss wel weer keer op de weegschaal staan. Anders weet ik wel weer dat ik teleurgesteld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:45

Ik weeg mezelf altijd in de avond, ongeveer 1 a 1,5 uur na het avondeten. Als ik mijn spierpercentage etc. laat wegen bij de sportschool is dat ook altijd in de avond. Vandaar dat ik dat aanhoud.

Al durf ik mijzelf echt niet te wegen nu... Maar goed, kop in het zand steken is ook niet de bedoeling.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:45

Ik weet mij voorlopig ook nog niet. :=
Heb het voorheen wel gedaan weekelijks op de weegschaal.
Maar eerst maar proberen minder te snacken en meer te bewegen.
Vanochtend met 1 van de paarden een stukje langs de weg gewandeld.
Ze is over 1,5 maand uitgeteld en zo hebben we samen mooi wat beweging. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:51

Ja precies, vooral minder snacken...

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:04

Ik sta dagelijks op de weegschaal O:) en soms meer dan 1 keer per dag. Mijn (toekomstige) man wordt er gek van :') maar ik heb dat'nodig' en ik weet dat je gewicht schommelt (maandstonden is soms +4kg op 2 dagen) maar ik panikeer niet als er bij is.

Ik hou ook snel vocht vast, kerst en Nieuwjaar (en maandelijkse periode) was de weegschaal alles behalve vriendelijk +4kg maar na 2 dagen is het - 3,5kg dus om een voorbeeld te geven van gewichtsschommeling :o

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:13

Ik weeg mij voorlopig ook even niet, anders raak ik er te erg op gefixeerd. Weet startgewicht, nu eerst even weer gezond eten en vanaf maandag weer normale sportroutine in met teamsport na een feestdagenstop van 2 weken. Weeg me daarna wel weer een keer.
Zijn er meer mensen die een teamsport doen? Vind dat wel echt een fijne stok achter de deur om te moeten gaan sporten. Had het voornemen om in die feestdagenstop 4 a 5x te gaan hardlopen, dat is bij 2 gebleven :roll:

Net even een klein overwinningsmomentje. Staat hier een pot met kerstkransjes en chocolaatjes op tafel. Hij was bijna leeg (niet door mijn toedoen overigens), dus vulde hem even aan, maar niets gepakt! :)*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:16

Mijn 1e doel is iig weer onder de 100 kg te komen.
Dus hoop met veel wandelen en de drang om te snacken te negeren dat het gaat lukken.
Zou fijn zijn als ik straks ook weer zelf op mijn paard kan rijden. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:36

Renske_W schreef:
Mijn 1e doel is iig weer onder de 100 kg te komen.
Dus hoop met veel wandelen en de drang om te snacken te negeren dat het gaat lukken.
Zou fijn zijn als ik straks ook weer zelf op mijn paard kan rijden. :)

Dat is een mooi motiverend doel toch? :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:40

Heb net 2 dagen van 7 km wandelen achter de rug. <<)
Resultaat : 2 ons erbij _O-

Gelukkig vind ik dat nu niet erg meer (de schommelingen van de weegschaal), maar 5 jaar geleden ging ik er stuk op. Spieropbouw en je vochthuishouding doen veel op de weegschaal, die memo is eindelijk doorgedrongen :D

Ik zie wel, dat ik aan het “re-shapen” ben, het vet lijkt zich terug te trekken en te herverdelen. Ik begin de spiegel in ieder geval weer wat aardiger te vinden ;)
Op naar de 16e kilo afvallen dan maar. ;)

Complimenten aan alle medestrijders, just keep swimming!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:46

Het afvallen begon bij mij goed te gaan op het moment dat ik zuivel producten bijna volledig uit mijn eetpatroon haalde en veel minder koolhydraten at. Soja melk in plaats van koe melk, geen kaas, een havermoutpapje in plaats van 3 boterhammen als ontbijt etcetra. Ik hou veelte veel van kaas en gewone melk om dit voor altijd zo te blijven doen, maar voor afvallen helpt het heel goed.

Als ontbijt eet ik dan havermoutpap met soja melk met wat fruit en noten. In de middag een groente omelet met wat yoghurt of bijvoorbeeld 2 crackers met huttenkase, avocado en eventueel een eitje. Als avondeten eet ik dan een stukje vis of een schnitzel met groente met heel weinig saus (soms helemaal geen saus). Als snack eet ik fruit.

En qua drinken: water, water en nog eens water. Geen frisdrank, geen 5 glazen melk en als ik dat toch iets met een smaakje wil, pak ik vaak spa water met een smaak.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:51

Ik weeg ook elke dag, maar dat is juist om me gemotiveerd te houden. En het is een ritueeltje 's ochtends :))

Ik ben vandaag lekker op schema met m'n eten en vanochtend wezen sporten. Voelt goed *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:51

Mooi doel Renske! :)

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:40

Lichte motivatie problemen vandaag.....
Mijn man is taarten aan het bakken voor de verjaardag van mijn moeder morgen. Chocoladetaart en pistache limonchello. -O-
Vandaag effe doorbijten en dan morgen een klein puntje van een van de twee :o