(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:30

Ik weet ook even niet meer waar ik het nog moet zoeken ... Straks nog deel 2 van het intake-gesprek voor het traject vanuit mijn werk, daarna weet ik of ik mag beginnen of niet (maar zal nog wel even duren want eerst verslag maken, dan bespreken, dan beslissen, etc.). En verder nog wat onderzoeken gehad (die stonden al gepland voor ik ingestort ben) en die waren ook weer heel erg leuk .. not ... Staat er in je verslag "fibromyalgie mag geen excuus zijn om niet meer te gaan bewegen". En wat als dat meer bewegen juist niet gaat en een probleem vormt? Neen, dat is een excuus, mag je niet gebruiken, je moet over je grenzen heen gaan en af en toe wat pijn hoort erbij ...

-O-

De reden dat ik ingestort ben is omdat ik niet meer wist hoe ik met de fysieke pijn om moest gaan, omdat ik het allemaal niet gecombineerd kreeg en werken alleen maar meer pijn veroorzaakte, waardoor ik zelfs geen plezier meer kon hebben in mijn hobby's. En dan is de oplossing gewoon meer gaan bewegen en door de pijn heen gaan? Nou, ik heb het geprobeerd ... Maar dat is blijkbaar niet voldoende.

Wat een gedoe ook, zit je al zo diep, gaan ze je nog even dieper duwen (goed bedoeld allemaal waarschijnlijk, maar 0.0 begrip). Net alsof ik het al niet erg genoeg vind dat ik 'niks' meer kan en alles wat ik vroeger deed al heb moeten terugschroeven omwille van de fysieke klachten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:21

Gadver wat naar voor je dan krijg je het inderdaad ook dubbel op.

Ik heb contact gehad met het werk en ze vroegen of ik op gesprek wou komen, nou ben ik niet iemand die er zomaar met de pet naar gooit, maar toen ik ook nog hoorde dat er frustraties van haar kant zijn omdat ik onder mijn niveau aan het werk ben(want zoiets gebeurd niet zomaar) kon ik weer niet meer stoppen met huilen, het geeft gelijk weer het gevoel het ligt aan mij. Ik twijfel nu heel sterk of ik moet vragen om eerst een gesprek te doen met een bedrijfsarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:29

:(:) Zou zeker vragen voor een gesprek, waarom zou je het niet doen?
Hoe zitten die frustraties in elkaar? Doe je werk wat onder je niveau ligt? Of presteer je onder je niveau op het werk? Heb je proberen uit te leggen hoe het voor jou voelt/in elkaar zit?

Nickolay

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:35

Wat slecht dat ze aangeven dat je over je grens moet gaan, [***].
Als we iets juist niet moeten doen, dan is het dat wel.

Moonsparkle, ik zou gesprek met de bedrijfsarts aanvragen en niet met je leidinggevende.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:31

Iedereen een hele dikke knuffel :(:)
Wat vervelend, [***]... Met fibromyalgie kan bewegen wel helpen, maar wel met mate en met beleid. Sterkte hoor!

Moonsparkle, wat naar dat je pas over drie weken terecht kunt. Ik zou inderdaad een gesprek met de bedrijfsarts eerst aanvragen. Rustig aan!

Hebben jullie net Erik Scherder gezien bij de wereld draait door? Hij gaat een nieuw programma presenteren over 'alledaagse' angsten. Hij vertelde ook over zijn eigen angsten, zoals vliegen en over de snelweg rijden. Ook Matthijs van Nieuwkerk blijkt dat niet te durven. Ik vond het wel mooi dat er gewoon open over gepraat werd zonder dat er werd gedaan of mensen gek zijn.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:45

Moonsparkle: ik zou inderdaad eerst een afspraak met de bedrijfsarts aanvragen, daarmee laat je zien dat je serieus bent en je niet zonder reden thuis bent gaan zitten.

[***]: Van hier uit ook een knuffel :* Voor een ander is het allemaal zo makkelijk praten, tot ze het zelf eens mee maken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:31

Ik wil niet overkomen als de werknemer die werk weigert dus ik voel me verplicht om te komen op wat ik heb afgesproken maar ik voel me echt zo slecht, werd wakker en lag gelijk in tranen en ben super zenuwachtig. Ik heb vanalles uitgetypt, maar als ik er ben mag ik dan zeggen ik ben gekomen om wil te tonen maar het gaat echt niet ik wil contact met een bedrijfsarts. Ik vind het zo lastig want ik wil ook in deze situatie weer niets fout doen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:39

Ja dat kun je volgens mij prima zeggen. Zo kun je niet werken. Gezien de situatie zou ik wel naar het gesprek gaan vandaag en dan dus aangeven dat het zo niet gaat en je een afspraak wilt met de bedrijfsarts. Succes en sterkte :*

Gisteren toch even bij paard geweest, malle dier was zo blij dat ik er ook vrolijk van werd :)) piepend en springend aan de longeerlijn :P
Zelf naar psycholoog gegaan, viel erg tegen in de auto met dat slechte weer. Had echt het idee dat ik gigantisch aan het slingeren was. Dus kwam al duizelig aan. Hele gesprek dan ook moeite met focussen omdat alles steeds gaat draaien. Later ook last van m'n nek en schouders van de spanning..

Thuis ineens weer overstuur om iets heel kleins.. Zo erg dat bijna aan het overgeven was en weer begon te hyperventileren ;(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:22

[***] wat een nare situatie. :(:)

Moonsparkle, wanneer is het gesprek? Vandaag?

Goldie, :(:)

Ik had gisteren een fijn gesprek met bedrijfsmaatschappelijk werkster.
Moet nog steeds beter voor mezelf zorgen. :o Ik werkte 3 x 4-5 uur en aankomende twee weken ga ik 3 x 4,5 uur doen. Als ik na die twee weken meer energie heb mag ik 3 x 5 uur doen. Ik wil zo graag m'n uren opbouwen, maar zie zelf niet goed in wat verstandig is. := Als ik me zo slecht voel als vorige week maandag mag ik niet meer naar werk gaan en als het op het werk niet gaat moet ik naar huis gaan. Ik vind dat zo lastig, handel veel meer naar wat ik in m'n hoofd heb/wil dan naar wat goed voor me is.
Volgende gesprek is een deel met m'n leidinggevende erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:10

Mag ik mij hier melden? Afgelopen donderdag naar praktijkondersteuner geweest omdat het al niet lekker liep in mijn hoofd.

Na gesprek kreeg ik het gevoel alsof ik een stop heb losgetrokken waardoor alle oliebol van afgelopen jaren naar boven is gekomen.

Donderdagavond een paniekaanval gehad, waarvan ik een heel stuk kwijt ben. En sindsdien heb ik nergens geen energie meer voor. Ontzettend moe, maar slapen lukt amper. Lig veel op de bank. Wil vanalles, maar lukt gewoon niet meer. Zelfs boodschappen maken niet.

En nu weet ik het even niet hoe ik het moet aanpakken. Aangezien ik nog een opleiding volg (bbl). Mijn vriend heeft mij iig ziek gemeld op het werk.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:13

Hoe is het vandaag Moonsparkle?

Klinkt als een goed gesprek, Mandyy! Rustig aan en niet te veel in één keer willen. Goed voor jezelf zorgen is belangrijk inderdaad :)

Jij ook rustig aan Goldie! Misschien toch teveel geweest op één dag. Hopelijk gaat het vandaag weer iets beter!

En ik zou zeggen, welkom bij de club, love_western, maar zo gezellig is het allemaal niet natuurlijk := Goed dat je bij de praktijkondersteuner bent geweest! Heb je al een volgende afspraak? Het kan veel losmaken inderdaad, alles onder ogen zien is niet altijd even makkelijk :(:) Sterkte!

Ik heb vandaag weer gewerkt. Deze week naar 4x 5 uur over gegaan, best spannend maar het gaat wel goed geloof ik. Alleen die rust pakken ipv mijn to do lijstje in mijn hoofd tig keer langslopen, dat blijft moeilijk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:45

Oh dat herken ik heel erg. Soms kan ik geen rust vinden omdat het lijstje constant door m’n hoofd gaat!
Mooi urenaantal al! Op hoeveel uur zat je voor deze stap?

Love_western welkom en sterkte! :(:)

Ik had net moed verzameld om de kaakchirurg te bellen voor een afspraak in juni/juli, kunnen ze niet zo ver vooruit plannen. :(

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:15

Oh wat irritant van de kaakchirurg! Maar wel goed dat je gebeld hebt!

Ik zat hiervoor op 4x 4 uur :) Het gaat nu wel iets sneller omdat ik geen nieuwe burnout maar alleen een terugval heb. Desondanks moet ik wel goed op mezelf passen en niet weer te hard van stapel lopen... Maar ja :Y)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:25

love_western schreef:
Mag ik mij hier melden? Afgelopen donderdag naar praktijkondersteuner geweest omdat het al niet lekker liep in mijn hoofd.

Na gesprek kreeg ik het gevoel alsof ik een stop heb losgetrokken waardoor alle oliebol van afgelopen jaren naar boven is gekomen.

Donderdagavond een paniekaanval gehad, waarvan ik een heel stuk kwijt ben. En sindsdien heb ik nergens geen energie meer voor. Ontzettend moe, maar slapen lukt amper. Lig veel op de bank. Wil vanalles, maar lukt gewoon niet meer. Zelfs boodschappen maken niet.

En nu weet ik het even niet hoe ik het moet aanpakken. Aangezien ik nog een opleiding volg (bbl). Mijn vriend heeft mij iig ziek gemeld op het werk.

Oef dat is heftig zeg! :(:)
Werken gaat nu niet, misschien eerst maar accepteren dat je moet uitrusten en ontspannen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:28

Ik ben vandaag weer begonnen. Nog geen gesprek gehad met LG, in het voorbijgaan vroeg ze hoe het ging. Maar omdat ze er geen tijd voor neemt, komt dit bij slecht over. Anyway ze was druk en had de deur dicht. Iets voor vieren was ik klaar mee, althans ik had nog energie en ben gegaan. Ik heb een heerlijk rondje bos met het paard gedaan.

Tijdens lunchwandeling merkte ik dat ik nog niet tegen de zon kan, doet pijn aan de ogen. Nog wat naweeën van de migraine. Ik voel me verder wel goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:35

Klinkt als een fijn gesprek Mandy. Helemaal waar, maar de uitvoering valt niet mee soms..

Wat naar love_western.. die paniekaanvallen kosten echt ontzettend veel energie, zeker als het zo heftig is moet je daar echt een tijd van bijkomen.. :(:)
Wat betreft je studie, is er iets van een studiebegeleider die je kan contacten?

Ik had een mailtje van m'n werk, moet iets invullen, iets met nieuwe wetgeving oid. Leidinggevende vond het vervelend dat hij het nu moest vragen want hij wil me zo min mogelijk belasten maar kon dus niet anders. Maar weet niet eens hoe ik van buitenaf moet inloggen, schijnt nogal een toestand te zijn. En m'n wachtwoord is verlopen inmiddels dus ik kan niks.. pfff voelde niet fijn, moet morgen sowieso mailen hoe het gaat dus zal dan meteen zeggen dat het niet gelukt is.. ;(

Ik heb nu een paar 'goede' dagen achter elkaar gehad. ik denk dan meteen weer aan werken en dan voel ik me schuldig dat ik thuis ben.. zo lastig en vervelend voor mezelf..
Het is minder zwaar bewolkt, maar verder kan ik nog niet veel meer.

Knap Morris, voelde je je al weer goed genoeg nu? Denk je wel om jezelf. Wel raar dat je je LG niet hebt gesproken, daar maak je toch tijd voor..

Ik ben echt een hypochonder aan het worden := weer pijn tussen m'n schouderbladen, het steekt en trekt naar beneden.. Inmiddels heb ik al een enge ziekte en ga ik bijna dood := Feit dat ik dan op de radiotherapie werk helpt niet mee gok ik :')

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 08:22

Ja die paniekaanvallen zijn killing.

Fijn dat je een paar goede dagen hebt Goldie, van genieten en jezelf vooral niet schuldig voelen!
Voor de anderen die er nog middenin zitten een dikke knuffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:46

Ik heb gisteren mail gestuurd naar mentor, bpv docent en werkbegeleider. Met behulp van vriend. Omdat ik zelf gewoon niet meer wist hoe te beginnen.

Morgen moet ik weer naar de praktijkondersteuner. Wil graag vandaag alles op papier zetten waar ik nu last van heb sinds afgelopen week. Anders zit ik daar morgen en zeg ik dat het best goed gaat. Ken mezelf :\

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:49

Wat fijn dat je morgen alweer naar de POH kan. Wat je zegt is heel herkenbaar, zo ben ik ook :=
Gelukkig kon je vriend je helpen :)
Zat ik niet ook met jou in het motormuizen topic?

Dank je Marisje76, gaat nu helaas weer minder maar merk wel dat ik er wat beter mee om kan gaan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:09

Ja vriend trapt goed op de rem voor mij.

Klopt, kan niet wachten tot het voorjaar. Lekker er op uit met de motor. Moet nog steeds keer examen doen zodat ik op alle motoren mag rijden. Heb nu nog steeds a2 :') Terwijl ik de motor al heb staan, waar ik straks op verder kan :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:18

Het is heel handig dingen op papier te zetten, doe ik ook altijd voor gesprekken.
Vaak heb ik papier niet nodig als ik er ben maar zit het wel beter in m’n hoofd.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:18

Oeh wat heb je staan? Je A2 was een chopper toch?
Gelukkig, wel fijn als je steun hebt thuis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:25

Ja een chopper, blijft ook wel gewoon. Kan er geen afscheid van nemen.

Deze :D voor een prikkie kunnen kopen. Moeten nog aantal dingetjes aan gemaakt worden. Maar dat doet mijn moeders vriend.

Afbeelding

Dan ga ik straks een rustig alles op papier zetten. Vanmiddag alleen nog even langs apotheek. En verder hoef ik helemaal niks vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:39

Ook nog eventjes boodschappen gedaan, was toch in de buurt.

Nu thuis op de bank met knallende hoofdpijn en helemaal kapot.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:49

Gave motor