Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:15

Ik vind Imre’s combinatie een mooi voorbeeld van je bloedsuikerspiegel dusdanig laten dippen dat je er bijna appelig van zou worden, hoe denken jullie daarover? Pizza voornamelijk witbrood, lekker pieken gevolgd door diep dal, en een uurtje wandelen, de beste suikerafvlakker die er is?

PSvanLot

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 12:46

Ik heb daar echt te weinig verstand van.

Vanmorgen een suikervrije appeltaart gemaakt. Die ben ik dus nu aan het proeven. Goede start van de dag haha.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:52

Ik doe dit nou 1,5 jaar en ben er tien kilo door afgevallen. Maar ik doe het niet helemaal volgens het boekje. Ik pak 's morgens namelijk wel een sapje en koffie. Maar ik eet tussen 13.00 en 20.00 ongeveer. Eigenlijk eet ik dan gewoon twee maaltijden dus waar ik zin in heb, let niet op calorieën of zo. Maar ben geen grote eter. Het smaak wel extra lekker omdat je dan echt honger hebt. En in tussendoortjes heb ik sindsdien ook veel minder zin. Ik snaai tussendoor eigenlijk nooit meer, wat ik vroeger wel veel deed.

Heb er verder ook geen moeite mee, was al geen ontbijter. En nu is het meer een levenswijze. Maar als ik in het weekend een vijfgangendiner heb dat tot 'snachts duurt, dan doe ik dat ook en geniet daar volop van.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:23

Ik heb vanochtend om 11u voor het eerst gegeten. Meer omdat toen het moment was om te kunnen eten, had het nog wel een uurtje kunnen uitstellen.
Heb bij een eetcafé gegeten, een grote tosti met tonijn en kaas en wat salade erbij.
En een café latte.
Sindsdien nog geen honger weer gehad, dat verbaast me.
Vanavond uit eten. Gaat lekker.. :')

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:42

Ik merk dat ik als ik na een ochtend vasten een maaltijd eet, daarna weinig honger meer heb in de middag. Dan eet ik in totaal denk ik toch te weinig, want de ochtend vind ik weer moeilijk. Het is nog een beetje zoeken.

Leuk om een langetermijn-verhaal te horen, bloodymary!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:16

Ik merk ook dat ik een stuk minder eet deze week. Moet ik zeggen dat ik ook mijn koolhydraten wat beperk omdat ik echt wat kilo ook kwijt moet. Maar heb gewoon geen trek.
Na 18.30 ongeveer er ik niet met tot de volgende ochtend 11 a 12 uur.
Ben vooral in avond erg actief omdat ik dan bij mijn paarden ben. Overdag kantoorbaan.

Dus moet inderdaad opletten dat ik niet te weinig binnen ga krijgen. Drink wel heel veel. Vooral verse muntthee. (zonder de honing). Dat zorgt er echt voor dat ik geen honger krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:33

amsterdam10 schreef:
Ik merk dat ik als ik na een ochtend vasten een maaltijd eet, daarna weinig honger meer heb in de middag. Dan eet ik in totaal denk ik toch te weinig, want de ochtend vind ik weer moeilijk. Het is nog een beetje zoeken.

Dat herken ik wel ja. Misschien dat ik 's middags nog een soepje erbij ga eten ofzo. Inderdaad een beetje zoeken nog.

Vandaag, dag 4, viel me best zwaar, ik ben ook moe. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:37

Ik heb vandaag dag 5 gehad.
Gister had ik vroege dienst op m'n werk (restaurant, bediening, stressvol en zeer veel bewegen) dus 5.45 beginnen tot 14.15 met om 10.30 pauze.
Nouja, dan heb je dus ontbijtdienst en loop je urenlang tussen de lekkere ontbijt dingen :') gelukkig dan wel 10.30 warm eten. Heb tot 18u gegeten (vandaag iets later, 19u). Was gister niet helemaal lekker, ook misselijk enzo. Vandaag stuk beter. Maar nog flink honger in de ochtend, m'n lijf test me....

Leuk om hier ook goede ervaringen te lezen! En echt super dat zoveel bokkers er ook mee zijn begonnen en ervaringen en kennis hier delen!

Mijn vriend doet half mee :') eet eigenlijk al 1.5 jaar alleen middag en dan avond nog iets kleins. Door mij wat meer gaan eten eigenlijk, maar hij voelt zich beter met het beperkte eten. Ga dit nu zeker tot einde van het jaar doen, m'n vriend stelde voor om dan in de toekomst (als ik wat beter gewend ben) ook keer een weekend samen te vasten, en hij wilde graag ergens ooit een keer langere tijd vasten, maar onder begeleiding. Iemand hier nog tips daarvoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:03

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:12

Ilslie, ik heb dat nu ook al een paar keer gehad, dat ik misselijk ben. Ik eet tussen 12 en 6 en dan zo rond 3/4 uur word ik misselijk, duurt niet zo lang gelukkig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:11

Op ned 1 laatst een groep die vasten 2 dagen in de week. Hun waardes waren flink verbeterd, zoals suiker cholesterol ed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 10:46

Marie_Anne schreef:
amsterdam10 schreef:

Dat herken ik wel ja. Misschien dat ik 's middags nog een soepje erbij ga eten ofzo. Inderdaad een beetje zoeken nog.

Vandaag, dag 4, viel me best zwaar, ik ben ook moe. Maar dat kan ook een andere oorzaak hebben.

Ik ervaar inderdaad hetzelfde als jullie. heb met een kleine maaltijd in de middag ook al snel genoeg gegeten.

Gisteren een etentje bij mij thuis. Tot 00.00 aan het eten en wijn. Ben benieuwd of ik het vandaag tot 16:00 vol ga houden maar dat geloof ik niet.

Denk dat ik om 1230 ga eten en weer mijn gewone ritme aan ga nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:22

Ik heb gisteren voor eerst een dag gedaan.
Had smorgens echt trek maar dat verdween.
Heb om 1230 gegeten en rond 2100 gisterenavond nog een pakje melk gehad.( ja en avondeten uiteraard).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 11:39

En beviel het je?

Ik ben gezwicht, liep langs de fruitschaal en had zo'n zin in een smoothie haha. Ben echt geen fruiteter maar ben dol op homemade smoothies. Vandaag heb ik er in zitten:
Frambozen, blauwe bessen, aardbeien, banaan, scheutje Schulp frambozen/appelsap en wat melk.
Mijn rijst, kokos of amandelmelk was op. Straks weer een pak halen.

Vandaag 1130-1930, dat is goed te doen. Vanavond een verjaardag maar dat is ook met een thee gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:58

Hier vandaag dag drie, dus nu twee dagen volgehouden. Vanmorgen al 400 gram kwijt op de weegschaal :oo Eens kijken hoe dat de rest van de week blijft lopen.
Vind het goed vol te houden tot dusver en eigenlijk heel fijn, want m'n buik wordt er heel rustig van.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:09

Het bevalt mij ook super. Gister wel slechte dag kwa gezond eten. Maar wel tussen 12 en 20.00

Volgende week 2 dagen in een hotel.. ff kijken hoe ik dan ga doen..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:18

Dat lijkt me inderdaad wel moeilijk als je in een hotel oid zit!

Marie_anne, ik zal het morgen eens lezen wat je geplaatst hebt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:36

Hier nu ook dag 3, gister wel om half 10 een half speculaasje gehad. Maar me verder er netjes aan gehouden.
Vanmorgen gesport en ging supergoed, nog een klein halfuurtje en ik mag weer.
Ga vanavond wel uit eten en daarna bowlen, dus vandaag wat minder streng

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:42

Ik de hele week goed, alleen gisteren niet aan m’n periode gehouden. Dat vind ik ook prima, mens moet ook leven :j

Vandaag om 12.00 m’n eerste eten op, tot vanavond 20.00 door dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 13:00

Lunch!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:03

Oeh, ziet er lekker uit PSvanlot!

Vandaag om 12.30 u gegeten. Maar niet helemaal eerlijk, want ik lag vannacht pas om 2u in bed en werd om 11u wakker vanmorgen. Gisteravond om 22.30 u nog iets kleins gegeten..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:40

Ik ben nog even een weg aan het zoeken in het vasten in combinatie met mijn late diensten. Ik doe het vooral omdat ik 's avond uit verveling ga snaaien en dat niet meer wil. Pas na 12 of 1 uur eten lukt heel goed eigenlijk. Gisteren merkte ik dat ik bij de lunch ook sneller vol ben en over de dag ook minder trek heb. Gisteravond een late dienst gehad en meestal krijg ik dan rond 9 uur echt wel trek in iets en dat was nu eigenlijk niet echt zo.

Nou heb ik gisteren vanwege een uitje niet kunnen slapen voor mijn dienst dus na 9 uur nog wel 3 kleine glazen cola gehad voor de cafeïne aangezien ik geen koffie lust. Hopelijk is dat niet nodig als ik gewoon heb geslapen voor een late dienst.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:18

Gisteren al om 17.30 gestopt met eten en vandaag pas na 13 uur weer gegeten (precieze tijd weet ik niet, maar om 12.30 ging ik naar de winkel).

Druk bezig geweest zodat mijn eetraam weer op de normale tijd zat.
Het viel me mee hoe veel honger ik had. Een glas water als ik me leeg voelde en door. 45 min gewandeld en 1 hond getrimd (wassen/drogen en meerdere keren doorkammen).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:12

Ik heb een high tea vanmiddag, vrijgezellenfeest van een vriendin die volgend weekend trouwt. Het start om 13u en ik wil voor die tijd niet eten, maar dat houdt wel in dat ik tot die tijd met knorrende maag in de auto zit. Ik rij nu zo weg... Heb wel een appel mee voor als het echt niet gaat, maar verder niks.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:16

Ik kon me niet beheersen en ging vanmorgen even op de weegschaal staan.....zo...dat motiveert!! *\o/*