Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb wel dat als ik deadlift oid dat ik vaak spierpijn in mn onderrug krijg. Heb dit ook als ik mijn hamstrings train.. weten jullie nog een goede oefening om je onderrug te trainen? Ik vergeet deze dus mee te trainen waardoor ik denk ik spierpijn krijg..?
Castilja schreef:Is die oefening van beide benen omhoog terwijl je op je buik ligt niet de superman ofzo? Het had iets met een actieheld te maken. Spiderman.. Don't know exactly
Guys heb even een vraag. Vanmorgen pilatesles gedaan en we moesten afrollen en met je handen de grond aanraken terwijl je je benen gestrekt hield. Ik kon dit altijd makkelijk maar ineens kwam ik een stuk minder ver? Voelde die verticale spier die achter je knie langsloopt enorm trekken en heb die volgens mij flink getraind aan de spierpijn te merken, maar kan het dat je spieren inkorten? Heb daar wel eens iets over gehoord maar weet er het fijne niet van.
Iris1702 schreef:Ik bedoel bv deze:
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 6253878133
Dit is een superman dan:
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... t=c&ictx=1
linnnde schreef:Thnx! Deze zijn wel vooral gefocust op bovenkant rug. Veel van deze oefeningen pak ik al mee. De back extension is een van de weinige oefeningen die echt focust op de onderrug... waar bij mij dus het 'probleem' zit.
De rocketman is nog wel een goede om mee te pakken inderdaad. die focust zich ook meer op de onderrug.
Castilja schreef:Guys heb even een vraag. Vanmorgen pilatesles gedaan en we moesten afrollen en met je handen de grond aanraken terwijl je je benen gestrekt hield. Ik kon dit altijd makkelijk maar ineens kwam ik een stuk minder ver? Voelde die verticale spier die achter je knie langsloopt enorm trekken en heb die volgens mij flink getraind aan de spierpijn te merken, maar kan het dat je spieren inkorten? Heb daar wel eens iets over gehoord maar weet er het fijne niet van.
xU_Blinghx schreef:Castilja schreef:Guys heb even een vraag. Vanmorgen pilatesles gedaan en we moesten afrollen en met je handen de grond aanraken terwijl je je benen gestrekt hield. Ik kon dit altijd makkelijk maar ineens kwam ik een stuk minder ver? Voelde die verticale spier die achter je knie langsloopt enorm trekken en heb die volgens mij flink getraind aan de spierpijn te merken, maar kan het dat je spieren inkorten? Heb daar wel eens iets over gehoord maar weet er het fijne niet van.
Hoe meer kracht training je doet hoe 'korter' de spieren worden. Het is daarom slim om naast krachttraining ook mobiliteitstraining te doen zodat je spieren niet 'vast' gaan zitten.
of stretchen maar mijn voorkeur gaat uit naar mobiliteitstraining omdat je dan minder 'kracht' verliest.
Needje schreef:Hier een vergelijking Nautilus machine hip thrust en barbell hipthrust.
Ik vind beide fijn iig.
Voordeel van de machine is het laden.En dus minder last van schaambeen.
https://youtu.be/j8UCZE-TvXA
https://youtu.be/v5e_Zt_TiGM
Castilja schreef:Jeetje Eulogy, wat een benen!!! Hoe lang heb je daarvoor getraind? Heel cool!
linoleum schreef:linnnde schreef:Thnx! Deze zijn wel vooral gefocust op bovenkant rug. Veel van deze oefeningen pak ik al mee. De back extension is een van de weinige oefeningen die echt focust op de onderrug... waar bij mij dus het 'probleem' zit.
De rocketman is nog wel een goede om mee te pakken inderdaad. die focust zich ook meer op de onderrug.
Mijn vriend heeft een boek met heel veel oefeningen, uitgebreide theorie er achter en precies voor welke spieren. Zal ik voor je kijken of daar nog oefeningen instaan die onderrug specifiek meepakken ook?
Eulogy schreef:Op zich zijn deadlifts natuurlijk juist wel heel goed om je onderrug sterker te maken
xU_Blinghx schreef:Castilja schreef:
Hoe meer kracht training je doet hoe 'korter' de spieren worden. Het is daarom slim om naast krachttraining ook mobiliteitstraining te doen zodat je spieren niet 'vast' gaan zitten.
of stretchen maar mijn voorkeur gaat uit naar mobiliteitstraining omdat je dan minder 'kracht' verliest.
Ah dat is een hele goede tip. Thanks! Ik ga even opzoeken wat het precies is en waar ik het eventueel kan volgen
Castilja schreef:fleurtjeuh schreef:Zou iemand misschien een voorbeeld van een beginners schema hebben?
Ik zou wel meer kracht willen trainen maar ik snap niks van alle benamingen die jullie benoemen en zou ook niet weten hoe en wat en hoe zwaar ik kan trainen
Ik heb er geen een voor je (zit een beetje met dezelfde vraag haha) maar ik gok dat er online enorm veel te vinden is.
antje_vip schreef:Beginnersschema die ik altijd voorschrijf:
Warming up: 10min. roeien/crosstrainen/joggen
leg press
chest press
shoulder press
back extension
seated row
cable triceps pushdown
cable biceps curl
crunches
Cooldown: 10 min. roeien/crosstrainen/joggen
alles 3x 10 tot 15 herhalingen, minuutje rust tussendoor.
met dit schema kunnen je spieren wennen aan de belasting + coördinatie.