ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:40

Maar juist die medische kennis en denken "ohh hier doen ze toch niets mee" is wel link. Ik heb ook medische kennis, en ook ik neem mijn eigen lichaam niet altijd serieus genoeg. Daardoor ook al paar keer echt te laat aan de bel getrokken.
Waar t mis loopt, is dat ik geen arts ben, en dus soms net dat detail waardoor bij de arts het kwartje valt wat de oorzaak is van je klachten niet opnoem omdat ik het kwalificeer als "niet zo belangrijk".

Mando

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:43

Maar wat als jij jouw patienten aansteek.
Jij weet niet wat er aan de hand is voor hetzelfde geld doe je de mensen aansteken die al zieker zijn dan jij en straks ook vage klachten hebben.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 13:49

Mando schreef:
Maar wat als jij jouw patienten aansteek.
Jij weet niet wat er aan de hand is voor hetzelfde geld doe je de mensen aansteken die al zieker zijn dan jij en straks ook vage klachten hebben.

het is in ieder geval geen virus, dat is uitgesloten door bloedonderzoek. Ik heb advies gevraagd bij de arts of ik een gevaar zou zijn voor patiënten. Ze gaf aan dat ik niet meer gevaarlijk was dan andere verpleegkundigen. Dus daar maak ik mij niet zo druk om.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:04

Dan moet je doen waar jij je goed bij voelt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 14:10

Mando schreef:
Dan moet je doen waar jij je goed bij voelt.

je weet hoe snel ik mentaal onderuit kan gaan, dat kan ik er niet bij hebben. Het is gewoon fijn dat ik elk moment weg mag, dat doe ik dan ook wel. Niet zoals mensen mij kennen alleen maar doorgaan, inmiddels ga ik echt weg. _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:32

Tja, je maakt je zorgen om je mentale weerbaarheid en loopt vervolgens bagatelliseer je lichamelijke weerbaarheid, volgens mij knap je geestelijk dan straks helemaal af wanneer je lichaam je misschien echt in de steek laat.
Maar je plaatst het hele topic verdedigingen met smily’s dus snap eigenlijk niet zo goed meer wat je nu met dit topic wil. Je hebt al zoveel goede reacties gekregen waarbij die van je ouders, die er behoorlijk van schrokken hoe je er uit zag, en nog ben je niet wakker .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:16

Hahaha daarom zeg ik ook.. je moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat een paar uur werken is helemaal prima, doet je ook afleiden he.
Hoop dat het nu eindelijk eens goed gaat komen, zag je moeder 2 weekjes geleden en hadden we het we ook even over.

Het is nu wel eens genoeg he.... :(:)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 18:39

Zo gisteren weer bloed laten prikken. Volgende week telefonisch consult. Na 2 x verhoogde leukocyten te hebben gehad, waren mijn leukocyten nu weer binnen normaalwaarden. Dat is fijn want voelde me de afgelopen 1,5 week ook goed zonder verhoging. Nu sinds gisteravond is het weer mis. Weer verhoging, pijn etc. Dus nu baalde ik dat ik niet maandag ben gaan bloedprikken. Maar nu kan je wel zien dat het op en af is. Hopelijk wil ze mij na telefonisch consult weer eens normaal op spreekuur zien. Want dit is niet fijn

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 22:27

Zieke dagen:
6 t/m 26 juli
9 dagen klachtenvrij
5 t/m 22 Augustus
16 dagen klachtenvrij
8 September t/m 1 oktober
16 dagen klachten vrij
18 oktober t/m ?

Heb dus even alles bijgehouden. Er lijkt wel echt een patroon in te zitten +/- 20 dagen ziek en ongeveer 2 weken klachten “Vrij”.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:25

Hoe zit het met je menstruatiecyclus?
Zijn je goede dagen niet toevallig voor of na je eisprong?? En klopt de tijd een beetje?
Je zou dan wel een lange cyclus hebben maar alles kan.
Overigens zit er bij vrouwen met een normale cyclus tussen dag 19 en 24 een aldosteronpiek.
Als ik teveel aldosteron heb, wat ik slik, fludrocortison, word ik koortserig en grieperig.
Je zou kunnen kijken of dat je slechtste dagen zijn dan weet je weer wat meer.
Misschien ver gezocht maar als je geen aanknopingspunten hebt is alles meegenomen.

Als het probleem vooral na je eisprong opduikt zou ik dan zeker je natrium laten prikken en je progesteron.
Als je natrium klopt zou progesteron proberen een optie kunnen zijn, daar kan een mens echt heel veel last van hebben bij tekort.
Utrogestan heet dat spul.
Koorts heb ik bij tekort nooit gehoord, maar van teveel oestrogeen icm te weinig progesteron krijgt een mens ook opvliegers, mijn ervaring.
Geen idee of je er wat mee kunt maar gezien er een patroon in zit ga ik dan toch denken aan deels hormonen..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 19:55

moonfish13 schreef:
Hoe zit het met je menstruatiecyclus?
Zijn je goede dagen niet toevallig voor of na je eisprong?? En klopt de tijd een beetje?
Je zou dan wel een lange cyclus hebben maar alles kan.
Overigens zit er bij vrouwen met een normale cyclus tussen dag 19 en 24 een aldosteronpiek.
Als ik teveel aldosteron heb, wat ik slik, fludrocortison, word ik koortserig en grieperig.
Je zou kunnen kijken of dat je slechtste dagen zijn dan weet je weer wat meer.
Misschien ver gezocht maar als je geen aanknopingspunten hebt is alles meegenomen.

Als het probleem vooral na je eisprong opduikt zou ik dan zeker je natrium laten prikken en je progesteron.
Als je natrium klopt zou progesteron proberen een optie kunnen zijn, daar kan een mens echt heel veel last van hebben bij tekort.
Utrogestan heet dat spul.
Koorts heb ik bij tekort nooit gehoord, maar van teveel oestrogeen icm te weinig progesteron krijgt een mens ook opvliegers, mijn ervaring.
Geen idee of je er wat mee kunt maar gezien er een patroon in zit ga ik dan toch denken aan deels hormonen..

Ik zat ook al te denken dat het mogelijk aan mijn cyclus vast zat. Maar mijn cyclus is zo ontzettend onregelmatig dat ik er geen spelt aan vast kan knopen haha. Heb het wel eens geprobeerd bij te houden, maar het is gewoon niet te doen. Soms een cyclus van 20 dagen soms een cyclus van 60 dagen. Niets aan haha.

Maar dat er nu zulk regelmaat in zit vind ik maar niets. Ik dacht misschien was die 3e keer pech. Maar nu ik weer precies hetzelfde heb lijkt het niet echt pech te zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:00

Misschien moet je het daarom wel in die hoek zoeken. Zulke onregelmatige cycli zijn ook niet normaal.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 20:01

Suzanne F. schreef:
Misschien moet je het daarom wel in die hoek zoeken. Zulke onregelmatige cycli zijn ook niet normaal.

hmm dat is waar. maar waarom duikt het nu dan ineens op?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:02

Kan heel goed met hormonen te maken hebben.
Ik ben veel vaker 'ziekig' in de periode vanaf mijn eisprong. En helemaal voor mijn menstruatie. Ben ik eerder verkouden, heb een koortslip of krijg meer eczeem en soms grieperig (koortsig etc).

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:24

Citaat:
Ik zat ook al te denken dat het mogelijk aan mijn cyclus vast zat. Maar mijn cyclus is zo ontzettend onregelmatig dat ik er geen spelt aan vast kan knopen haha.

Wat! wat wil je waar aan vast knopen? _/-\o_

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:44

Je kunt vragen om een endocrinoloog, maar ik denk dat dit ook voor hen lastig is.
Ik heb wel mocht je er achter staan en je wil het utrogestan om te proberen.
Utrogestan kan weinig kwaad in elk geval en als je dan opknapt weet je wel meer.
Of wie weet wil je huisarts het wel geven.
Je bent zelf verpleegkundige, ik zelf slik al dat spul ook en wil je als je wil best helpen met zoeken naar aanknopingspunten.
Ik had voor de progesteron dus dag 14 mijn eisprong maar mijn tweede helft was rustig 7-10 dagen langer dan moest.
Met progesteron is dat genormaliseerd.
Bij veel stress op het lichaam gaat het lichaam progesteron omzetten in cortisol.
En cortisol verbruik je wel veel zoals je lichaam nu is dat hoef ik je niet uit te leggen.
Het kan een hele goede kanshebber zijn, dat je lijf je progesteron verstookt als cortisol.
Dan heb je dus tekort aan progesteron.

Wat bij mij ook een ding was qua onregelmatig zijn was een matig testosteron.
Ik heb nu dagelijks een minibeetje testosterongel en ik heb nu een perfecte cyclus.
Klinkt misschien hokus spokus maar het valt erg mee.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 19:40

Afbeelding

Zijn we weer

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:43

Och jee Marieke... heel veel sterkte. Super vervelend dat dit al zo lang duurt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:57

O jee, ging het zo beroerd dat je weer naar het ziekenhuis moest? Sterkte hoor!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:59

Ik hoop dat ze eindelijk de oorzaak vinden :(:)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 19:59

Eilish schreef:
Ik hoop dat ze eindelijk de oorzaak vinden :(:)

Ik denk niet dat ze me opnemen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:30

Waarom ben je erheen gegaan?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 22:58

Toch opname. Viel bijna steeds flauw, braken. Temperatuur van 34

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:30

Beterschap weer, is de temperatuur van 34 niet vreemd in jou geval??

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 23:34

BETUWE schreef:
Beterschap weer, is de temperatuur van 34 niet vreemd in jou geval??

Het is inmiddels al 39,7