Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Suzanne F. schreef:![]()
Maar ik vraag me echt af waarom je met bossen haar op je lijf rond wilt lopen? Zeker als je weet dat andere mensen het niet kunnen waarderen. Is het dan expres provoceren om een statement te maken?
Ook nogal een kortzichtige reactie. Volgens mij heeft Karuna al aangegeven 'te veel' haar te hebben (door hormonen?) en dat het snel terug groeit (kan zijn dat zij het niet was, maar zo'n mensen zijn er ook). Waarom alle moeite erin steken om te blijven scheren dan? Of moet iedereen die 'te veel' haar heeft volgens de maatschappelijke norm zich maar even laten laseren? Kost toch maar een paar 300 euro's.
Het is dat ik me niet snel persoonlijk aangesproken voel door zo'n topics, maar god...Ik heb helaas ook veel lichaamshaar (of meer dan maatschappelijk gewenst), dat beperkt zich spijtig genoeg niet tot enkel mijn benen. Rond mijn 18de moesten mijn bovenarmen er ook aan geloven. Wat de oorzaak is? Geen idee van, daarvoor was alles nog 'normaal'.
Ik heb me daar lang genoeg voor geschaamd en me er rot om zitten voelen, en nu vaak nog steeds. Ook ooit een poging gedaan om mijn armen dan maar te waxen, toen liep ik rond met bloeduitstortingen op mijn armen alsof iemand me in elkaar geslagen had.
Het is dan ook heel fijn dat je eigen moeder nog even benadrukt dat je zoveel haar hebt en of zij het niet even moet waxen.Mijn moeder heeft het geluk om amper haar te hebben, zij heeft bijna geen armhaar en geen haar op der bovenbenen (ze vond het ook al raar dat ik haar had op mijn bovenbenen). Maar de mensen die die genen niet hebben moeten zich in alle bochten wringen zodat hun ongewenst haar niet zichtbaar is want blijkbaar is het dus vuil.
(En nee om eerlijk te zijn heb ik zelf geen idee hoe zichtbaar dat haar is voor anderen want zij bekijken het natuurlijk vanuit een ander oogpunt, maar voor mij is het lang een obsessie geweest. Dat komt ook door alle afgunst die je van buitenaf hoort, ook al heeft -op mijn moeder na- nog nooit iemand er een opmerking over gemaakt.)
Maar verbazingwekkend genoeg is het beenhaar van mannen niet vuil en 'onhygiënisch', maar nee, dat komt echt niet door seksisme als ik de mensen in het topic hier moet geloven.
Ik vind nu wel niet dat we hier andere zaken moeten gaan bij betrekken karuna. Sommige littekens zijn zeer zeker een taboe en dan spreek ik uit ervaring.
Citaat:@ Karuna, net als het topic dat ging over het lugubere topic vind ik wel dat je weer in een * ik ben zielig * rol kruipt en een discussie een nare wending geeft.
Anoniem schreef:Echwel schreef:Ook teveel behaarde mannen vind ik vies, denk aan lang rughaar enz.
Zou er wat mij betreft ook ff hars eroverheen gehaald moeten worden.
Ik zwom laatst naast iemand die dat had, het golfde terwijl hij zwom. Ik was zo afgeleid dat ik bijna vergat te zwemmen.