Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:39

Top! thanks voor het advies scheelt me een klap geld haha

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:39

Ik gebruik de paula's choice producten. De dagcrème heeft ook spf maar wil ook indd nog een zonnebrand erbij voor mijn gezicht voor de rest van de dag. En een after sun voor gezicht zou ook fijn zijn. Iemand tips?

IMANDRA

Berichten: 9848
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:40

PSvanLot schreef:
Maar ik lees nu overal dat een dagcrème met SPF eigenlijk niet geschikt is als enige zonnebrandcrème? Dat je beter ook zonnebrandcrème kunt gebruiken.

Kun je er dan niet voor kiezen om met een dagcrème te beginnen en als je de zon in gaat zonnebrandcrème er overheen?


Dat is slimmer idd. Eigenlijk ‘moet’ je het gewoon in je ochtendroutine hebben: dagcreme en daarna een goede (spf30-50) zonnebrand.

Maar ik maak me ook schuldig eraan hoor haha

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:43


MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:22

Ik wel met die van nivea helaas, terwijl huid tegenwoordig normaal vrij zuiver is. Helaas degene die ik gebruikte en goed werkte was 40 euro en gestolen...

linoleum

Berichten: 6505
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:27

Ik gebruik zelf de gewone Paula’s Choice zonnebrand spf 50 ook voor m’n gezicht. Hij droogt behoorlijk mat op, dus geen plakkerig vet hoofd. En ook geen last van zonnebrand in m’n ogen als ik zweet.

Op moment met 15% korting zie ik
https://www.paulaschoice.nl/nl/sun-care ... f-products

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:08

Gebruikt hier iemand The Ordinary producten?

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:09

Banyu schreef:
Gebruikt hier iemand The Ordinary producten?

Ja, ik! Topproducten. Hebben echt veel goeds gedaan voor mijn huid, en de prijs is ook leuk. Gebruikte eerder Paula's Choice, maar die vond ik erg duur.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:14

Westhof schreef:
Banyu schreef:
Gebruikt hier iemand The Ordinary producten?

Ja, ik! Topproducten. Hebben echt veel goeds gedaan voor mijn huid, en de prijs is ook leuk. Gebruikte eerder Paula's Choice, maar die vond ik erg duur.


Ze hebben inderdaad een leuke prijs, dus ben erg benieuwd of het gaat helpen!

Ik heb nu die rode peeling, gebruik dit 1x per week op de zelfde dag.
Nu is er nog een serum onderweg, en een primer, ik gebruik normaal de primer van MAC, maar als deze ook goed is, dan heb ik alles van 1 lijn, en vele malen goedkoper natuurlijk!

Zit nog even te wachten totdat de cleanser online komt bij Douglas, is steeds niet op voorraad helaas!

Ik heb gewoon zoooooveel geprobeerd, dat ik dit nog wel gezien de prijs een kans wil geven, alles is ook zo'n stof waar ik blijkbaar allergisch voor ben, iets van coco nog iets.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:21

Die peeling gebruik ik ook 1 à 2 keer per week. Verder gebruik ik ook de cleanser, toner, niacinamide, moisturizer en af en toe een salicylic acid masker. Vooral die niacinamide is voor mij echt een lifesaver.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:35

Iemand die mij toevallig een tip kan geven?

Ik heb zojuist het pipetje van de ordinary van mijn serum laten vallen in de wasbak, waarbij dat pipetje nu afgebroken is, dus kan die nu niet meer gebruiken. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Lekker stom van mij natuurlijk!!! :+

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:43

Bij apotheek nieuw flesje halen?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:28

Ik hoorde afgelopen week dat een allergische reactie (bijvoorbeeld hooikoorts) voor extra histamine in je lichaam zorgt en dat ook invloed kan hebben op je huid.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of meer van weet?

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:48

Welke facewash gebruiken jullie??

Ik heb over twee weken een afspraak bij All about skin, om te kijken wat voor huidtype ik nu heb. Heb zo'n probleem huid. Daar hebben ze ook Dr. Murad producten e.d.

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:15

@ banju wat is er precies aan de hand dat je je huid omschrijft als probleem huid?
Ik heb (ook) een moeilijke huid en gebruik dr. Van Der Hoog Hypoallergene facewash en die van Squalan. Allebei heel zacht voor de huid

IMANDRA

Berichten: 9848
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:27

Heeft iemand toevallig tips qua retinol? Ik wil iets van anti-aging aan mn routine toevoegen maar weet niet zo goed welke en wat voor type. Heb een droge huid (vroeger gevoelig voor puistjes maar na accutane-kuur niet echt meer denk ik??).

Mijn (avond)routine:
- Jojoba olie (mits ik make-up of zonnebrand op heb gehad)
- La Roche Posay Toleriane face wash
- Cerave moisturizer (nu aan het uitproberen, maar normaal LRP Hydreane)

Wil ook nog de Paula's Choice BHA toe gaan voegen. Twijfel ook nog of ik nog de (TO) Niacinamide opnieuw ga bestellen of niet.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 01:29

Banyu schreef:
Welke facewash gebruiken jullie??

Ik heb over twee weken een afspraak bij All about skin, om te kijken wat voor huidtype ik nu heb. Heb zo'n probleem huid. Daar hebben ze ook Dr. Murad producten e.d.


Ik heb gewoon die roze van kruidvat, maar denk dat je even moet afwachten als je echte problemen hebt.
Ik heb een hele gevoelige huid die snel trekkerig wordt, maar ook wel goed hersteld.
Mijn man heeft sneller een vette huid en die heeft de blauwe tube.

Voorheen waste ik gewoon tijdens het douchen met douche en was echt te droog.

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:22

IMANDRA schreef:
Wil ook nog de Paula's Choice BHA toe gaan voegen. Twijfel ook nog of ik nog de (TO) Niacinamide opnieuw ga bestellen of niet.


Dit is altijd een goed idee ! Ook voor Anti aging.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:10

Weet iemand het verschil tussen SODIUM COCOYL GLUTAMATE & cocopromydil betaine?

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:45

Banyu schreef:
Weet iemand het verschil tussen SODIUM COCOYL GLUTAMATE & cocopromydil betaine?


Allebei milde reinigers , maar van de 2e kun je op lange termijn een droge huid krijgen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:46

Matheno schreef:
Banyu schreef:
Weet iemand het verschil tussen SODIUM COCOYL GLUTAMATE & cocopromydil betaine?


Allebei milde reinigers , maar van de 2e kun je op lange termijn een droge huid krijgen.



Want ik ben allergisch getest dmv allergie test bij de dermatoloog op het tweede. Maar nu vraag ik me af kan ik dan wel tegeb de eerste?

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:52

Banyu schreef:
Matheno schreef:

Allebei milde reinigers , maar van de 2e kun je op lange termijn een droge huid krijgen.



Want ik ben allergisch getest dmv allergie test bij de dermatoloog op het tweede. Maar nu vraag ik me af kan ik dan wel tegeb de eerste?


De 2e heeft vaker andere chemische toevoegingen die er niet uit gefilterd kunnen worden. Volgens mij kun je dan wel gewoon tegen de 1e.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:06

Zijn er hier mensen die ook sneller last hebben van puistjes door het dragen van een mondkapje? Wat doen jullie er tegen?

Ik heb nogal een gevoelig huidje en gebruik producten van La Roche-Posay, maar ik heb in tijden niet meer zulke dikken puisten gehad. :o

Wat ik nu heb gedaan is bij thuiskomst gelijk make-up verwijderd met micellair water, en toner (micro-exfolierend) gebruikt. Micro peeling gebruikt op het het gebied van het mondkapje. Bij het douchen ‘s avonds met face gel het gezicht gereinigd en nachtcrème gesmeerd.
Resultaat volgende ochtend: drie prachtige dikke puisten op mijn kin...

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:27

Ow, wat apart. Heb je wel een katoenen mondkapje? Zou dat nog verschil kunnen maken? Kan je hem tussendoor niet vaker afzetten?

Ik heb inmiddels al even de oogmake up remover van de Hema en bevalt goed. Droogt niet uit, geen irritatie en maakt redelijk goed schoon. Heb geen waterproof mascara, dus voor mij maakt het schoon. Heel soms volgende ochtend nog een grijs randje. Maar dat haal ik wel even weg nog.
Is maar 2 euro, dus scheelt ook nog wel met the body shop. Staat vegan op.

Denk dat ik daar ook maar nieuwe mascara ga kopen dan.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:08

Hebben jullie ervaringen met annemarie borlind combination skin?