Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:59

mingming schreef:
Ik kan momenteel niet zo veel doen qua lenigheid ivm ontstekingen in mijn heup, maar daarvoor krijg ik donderdag die corticosteroïden injectie. Verder inderdaad stretchles en als je echt ergens vastzit even naar de (sport)fysio.

Ik heb vanmorgen getraind! Wedstrijd training, maar ik loop een beetje vast op 1 punt omdat ik niet weet hoe ik eruit moet komen :') Originele idee bleek niet te werken. Als iemand het leuk vindt om te helpen met brainstormen, laat maar weten!

Ow dat is ook niet fijn een ontsteking. Hopelijk is het snel over.
Ik wil wel mee brainstomer, ben benieuwd waar je vast loopt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:46

Ik wil ook wel helpen, maar ik weet niet hoe nuttig ik ben omdat ik jouw niveau niet heb :o

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 15:52

Ik zal jullie zo even een flimpje sturen hahah, is makkelijker dan uitleggen

Edit: ok bokt laat mij geen flimpjes sturen, Ik stuur het aan Banjer via Whatsapp en Blingh via insta of facebook. Nicky, kan ik het jou op een andere manier sturen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:56

mingming schreef:
Ik zal jullie zo even een flimpje sturen hahah, is makkelijker dan uitleggen

Edit: ok bokt laat mij geen flimpjes sturen, Ik stuur het aan Banjer via Whatsapp en Blingh via insta of facebook. Nicky, kan ik het jou op een andere manier sturen?

Misschien ook wel leuk om het hier te delen zodat andere er ook wat aan hebben en we misschien samen wat kunnen brainstormen.
Je loopt vast na een Jade band leg.
Ik had hier op verzonnen een simpele allegra (ben echt slecht in namen) maar je hangt aan je binnenste been en je linker hand aan de paal niet over je been heen zoals bij een allegra maar er tussen. Je rechter elleboog achter, onderin de paal de, je rechterbeen kun je nu strekken (je kunt ook een allegra doen, dit is alleen moeilijker) . Daarna kun je een heel makkelijk naar een superman. Vanuit een superman kun je een shoulder mount doen naar een brass monkey en vandaar uit naar een janeiro.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:03

Haha brass monkey en janeiro was ook een van de dingen die ik zei :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:21

Zitten we wel in de zelfde richting te denken :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:43

Ik had optie:
Inside leghang -> inside leghang handstand --> uit de paal gaan.

Optie 2: inside leghang --> flatliner --> superman

Optie 3: flatliner --> Brass monkey

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:17

Hoe staat het met het paaldansen? Het is al weer even stil hier.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:31

Ik ben bezig met 2 challenges op instagram...de simpelste moves lukken niet meer ;(
Ik heb nu vakantie tot 1 oktober, dus ik ga vaak trainen... :D

Als iemand zin heeft om te komen trainen... wees welkom!

En 5 oktober eindelijk weer les :D

Yep... ik ben aangekomen :o

Boomerang
Afbeelding

Side V
Afbeelding

Crucifix
Afbeelding

Thigh hold
Afbeelding

Cupid
Afbeelding

Cross knee sit
Afbeelding

Remi sit
Afbeelding

Superman
Afbeelding

Caterpillar... ik blijf m eng vinden...
Afbeelding

Broken dragon... blijft een van mn favorieten <3
Afbeelding

Hang over
Afbeelding

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:12

Zo jij bent fanatiek bezig Banjer!

Vorige week donderdag de les gemist vanwege een uitje. A.s. donderdag weer les. De enerlaatste op de oude plek. De brass monkey is weer aan de beurt. }:)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:30

Lekker bezig Banjer!!

Ik heb sindskort een nieuwe plek waar ik vrij kan trainen in het weekend *\o/* Nadeel is dat het stages zijn maar het is wel fijn dat ik het paaldansen weer een beetje kan oppakken. Merk nu toch wel dat ik minder sport dat het allemaal wat moeizamer gaat. Maar ben al weer bijna terug op mijn oude niveau <3

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:01

Goed bezig banjer. Wat zijn de challenges die je wil doen? Ik zelf heb geen Instagram dus dat wordt lastig.

Bvanhetb mag je de les dan nog inhalen?

XU_Blinghx:fijn dat je weer ergens kunt trainen. Als jet het op een stage kunt kun je het ook in een gewone paal.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:15

Ik doe een challenge van Paaldansschool Leiden en een van Giselle :D

Afbeelding
Afbeelding

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:31

Dat zie er leuk uit banjer. Zeker die eerste foto, daar zit wel voor iedereen iets in.
Ik wilde vandaag gaan oefenen, maar ik hem mijn hand bezeerd dus dat gaat hem niet worden voor vandaag..... :(

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:01

nicky_rilana schreef:
Goed bezig banjer. Wat zijn de challenges die je wil doen? Ik zelf heb geen Instagram dus dat wordt lastig.

Bvanhetb mag je de les dan nog inhalen?

XU_Blinghx:fijn dat je weer ergens kunt trainen. Als jet het op een stage kunt kun je het ook in een gewone paal.

Helaas kan ik die les niet inhalen. Donderdag is ook echt de enige dag waarop de lessen worden gegeven.

En die challenges zien er leuk uit Banjer! Er staan wel een aantal namen van oefeningen tussen waarbij ik echt geen beeld heb van hoe dat eruit moet zien :+

Afgelopen donderdag weer les gehad en de brass monkey weer geprobeerd. Het lukt inderdaad beter als je je meer focust op eerst kont omhoog :P Het lukte helaas nog net niet zelfstandig. Net dat kleine zetje nodig en dan kom ik door het punt heen waardoor ik ook m'n been om de paal kan klemmen. Nog even oefenen :P Donderdag was verder niet zo'n heel fijne les. Soms heb je gewoon echt van die blugh dagen hè, dan wil het allemaal net niet -O-

A.s. donderdag de laatste les daar. Wilde eerst vanaf oktober meteen in Groningen beginnen, maar heb besloten dat een maandje op te schuiven en me vanaf november aan te melden. In oktober heb ik het nog best druk, dus maar even een maandje overslaan.
Banjer, misschien wel leuk om in oktober eens te meeten en te trainen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:47

Leuk B! Laat maar weten wanneer :D
5 oktober heb ik les bij Calipso, dus die dag niet... dus alle weekenden daarna kunnen wel :D

Edit: het weekend daarna kan ook niet... heb mn stage dan uitgeleend aan een goede bekende van me... die trouwens ook les geeft, dus in ruil daarvoor krijg ik van haar een privé les (wou ik niet eens, maar ze wil het graag)... dus vanaf het weekend van de 19e kan ik wel :D

Edit 2: ik ga de brass monkey oefenen vanuit de headstand,,, dan durf ik wel.. dus om het gevoel vam de zwaai en mn been in de paal te krijgen ga ik zo oefenen mn kont eerst omhoog te gooien :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:29

Die eerste twee weekenden zijn voor mij ook niet zo handig. Eerste weekend heb ik vrijdag een feest in een dorp verderop en het weekend daarna op de 12e is de Marnewaardrit bij Lauwersoog. Ongeveer 35 km in het zadel op m'n dikkie, dus denk dat ik de hele week daarna spierpijn heb :')
En als ze zich net zo gedraagt als vorig jaar dan blijft het niet alleen bij spierpijn in m'n benen :+ .

Zullen we de 19e eerst aanhouden? :9

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:20

Prima *\o/*

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 11:30

BvanhetB schreef:
Die eerste twee weekenden zijn voor mij ook niet zo handig. Eerste weekend heb ik vrijdag een feest in een dorp verderop en het weekend daarna op de 12e is de Marnewaardrit bij Lauwersoog. Ongeveer 35 km in het zadel op m'n dikkie, dus denk dat ik de hele week daarna spierpijn heb :')
En als ze zich net zo gedraagt als vorig jaar dan blijft het niet alleen bij spierpijn in m'n benen :+ .

Zullen we de 19e eerst aanhouden? :9

Haha daar moest ik wel even hardop om lachen :')

Lekker bezig Banjer!

Challenges lijken me een goede motivatie om nieuwe moves te proberen, zelf heb ik niet genoeg tijd, zeker nu ik thuis geen paal heb :Y) (en geen motivatie om alle moves te doen haha)

Die eerste lijkt me inderdaad het fijnste! Kan ieder niveau meedoen, die 2e lijkt me toch wel pittig voor bv beginners.

Hier weer getraind voor wedstrijd, heb eindelijk een manier om uit de duchess te komen, maar geen idee hoe deze move heet. Als iemand het graag wil zien dan kan ik een flimpje sturen!

Verder heb ik nu een mega blauwe plek op de achterkant van mijn nek door een rol die ik gisteren te vaak heb geprobeerd (en waarbij ik telkens omviel :') ). Dit is toch wel een nieuwe plek waar ik niet had gedacht er ooit 1 te krijgen.

Morgen ga ik weer voor de gewone intermediate les, en dan vrijdag les van Dineke :)

Op 30 november is er trouwens een all day pole bij Denzz in Venlo. Ik ga erheen, weet niet of iemand hier dat nog leuk vind? Is beetje ver voor veel van jullie denk ik haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:01

Mn laatste entries voor de challenges... :D

Combo

Sexy Flexy (mn 2e poging ooit, eerste keer op beeld)
Afbeelding

De Layout
Afbeelding

En de Hangover
Afbeelding

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:26

Zo! Goed bezig!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 17:19

Lekker bezig! Hier ook weer getraind. Morgen weer vrij trainen en woensdag groepsles

Foto's van vorige week:

Afbeelding
Hier heb ik echt zo'n blij ei gezicht :') :')
Afbeelding
Bij deze moet ik nog wat verder zakken met mijn heupen om hem mooier te krijgen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:58

Mooi Ming! Jij bent altijd zo sierlijk/elegant in de paal :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:19

Goed bezig banjer.
Fanatiek bezig mingming.

Bij mij staat het deze week even op een laag pitje. Het is druk op het werk, en deze week is het ook geen les. Hopelijk is het volgende week wat rustiger op werk en kan ik weer verder trainen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:04

Vandaag eindelijk weer les gehad *\o/*

Ayesha opnieuw opgepakt, maar die ging nog niet zo goed... het gevoel is weer helemaal weg... komt wel weer terug...

Brass monkey ging wel goed... kan er nog niet zonder hulp in, maar hij is al minder eng... en ik kan lang genoeg blijven hangen voor een foto te maken :D

Afbeelding