Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:26

Petrichor schreef:
Ergens hoop ik ook dat ik even ongesteld wordt kan ik daarna een echo laten maken en dan heb ik mooi 5 jaar geen omkijken meer. :)

De gyn heeft bij mij meteen een echo gedaan en ik hoef ook niet meer terug te komen voor een check.

Moeder natuur heeft er echt geen gras over laten groeien en ik ben echt overtuigend ongesteld. :=
Voor het eerst in járen maandverband gekocht en ik moest echt even kijken wat ik überhaupt moest hebben. Dus mijn vriend en ik stonden vanmiddag allebei met een groot vraagteken boven ons hoofd voor het Always schap. :')
Ook maar meteen een sh*tload aan Paracetamol en Aleve Feminax gekocht zodat ik daar voorlopig even mee vooruit kan. Heel af en toe schiet de kramp er ineens in.

Petrichor

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:30

Vanmorgen dacht ik dan dat het ging gebeuren, ik verloor wat oud bloed maar inmiddels nergens meer last van.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:04

Petrichor schreef:
Vanmorgen dacht ik dan dat het ging gebeuren, ik verloor wat oud bloed maar inmiddels nergens meer last van.

Huh, wat vreemd, mijn huisarts vertelde mij dat de spiraal (mirena) juist gezet moet worden in de week dat je ongesteld bent. Uit m'n hoofd was het advies de 4e dag, maar dat weet ik niet meer zeker). Enig idee waarom dat bij jou niet is gedaan? Of is dat bij koper weer anders?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:16

Bij mij zette ze hem juist tijdens mijn menstruatie omdat de baarmoedermond wat zachter is (en het dus makkelijker zou moeten gaan). Maar dat is niet noodzakelijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:24

Ik heb eigenlijk geen idee, ik heb het wel aan haar gevraagd of ik dan direct een stopweek moest inlassen zodat ik op de dag van onze afspraak ongesteld zou zijn. Maar de huisarts zei dat dat nergens voor nodig was.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:33

Plaatsen tijdens menstruatie is idd puur omdat het eventueel minder pijnlijk kan zijn doordat de boel wat zachter/soepeler is van Binnen
That’s all :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 00:01

Ik zit te twijfelen om toch weer met de pil te beginnen. Sinds kerst ongeveer ineens verschrikkelijke acne op mijn rug.. nooit eerder last van gehad, ook niet voor ik aan de pil ging!
Maandag moet ik terug naar de huisarts, daar ook maar eens overleggen wat verstandig is. Vind het verschrikkelijk en het doet nog zeer ook!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 04:15

Britt_Sisi schreef:
Ik zit te twijfelen om toch weer met de pil te beginnen. Sinds kerst ongeveer ineens verschrikkelijke acne op mijn rug.. nooit eerder last van gehad, ook niet voor ik aan de pil ging!
Maandag moet ik terug naar de huisarts, daar ook maar eens overleggen wat verstandig is. Vind het verschrikkelijk en het doet nog zeer ook!

Offtopic maar een vriendin van mij heeft dit ook en daar helpt af en toe de zonnebank in de winter. In de zomer sowieso minder last van door de zon.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:38

Ik ben inmiddels meer dan een week van de pil af, en ik merk toch wel positieve verandering! Ik heb wel veel puistjes, maar qua emoties voel ik me veel meer mezelf. Ook is mijn libido echt gebaat bij het stoppen met de pil. Over het algemeen voor nu dus positief!

Nog niet ongesteld geweest, dus dat moeten we nog even aankijken... Dat was vroeger namelijk altijd heel heftig. Wellicht verander ik dus nog van gedachte, maar voor nu ben ik heel erg tevreden. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:32

Urbiezira schreef:
Ik ben inmiddels meer dan een week van de pil af, en ik merk toch wel positieve verandering! Ik heb wel veel puistjes, maar qua emoties voel ik me veel meer mezelf. Ook is mijn libido echt gebaat bij het stoppen met de pil. Over het algemeen voor nu dus positief!

Nog niet ongesteld geweest, dus dat moeten we nog even aankijken... Dat was vroeger namelijk altijd heel heftig. Wellicht verander ik dus nog van gedachte, maar voor nu ben ik heel erg tevreden. :j

Fijn zeg!

Ik kan er nog niet zoveel over zeggen, ik heb vorige week woensdag de laatste pil genomen dus zou in theorie gisteravond weer de eerste moeten nemen. Ik ga er dus vanuit dat mijn lichaam niet niet veel gemerkt kan hebben omdat dit ook gewoon een stopweek had kunnen zijn.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:40

Ik ga ook stoppen met de pil, of nou ja, de nuvaring. Ik zie wel op tegen het feit dat we seks moeten hebben icm een condoom, maar mijn libido is nu echt ruk dus misschien heeft het daarmee te maken dat ik er zo over denk. Ik heb migraine, vooral hormonaal, dus daar hoop ik minder last van te hebben. Hoop dat ik minder moodswings heb en me gewoon wat beter in mijn vel ga zitten. Maandag zou ik weer moeten beginnen, maar we stoppen er gewoon mee :) En dan eens zien hoe en wat.

Vind het fijn om te horen dat jullie wel voornamelijk positieve effecten merken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:54

Ik ben afgelopen zondag, op dag 29, voor het eerst ongesteld geworden sinds ik gestopt ben met de pil. De enorme buikpijn bleef uit. De eerste dag wel Aleve geslikt en dat was goed te doen. Wel erg chagrijnig. Op dag twee geen pijnstillers nodig en nog wat stil. Iedere dag word ik een stukje vrolijker en nu, vrijdag, ben ik weer helemaal ok en in totaal max 4 dagen ongesteld geweest. Ben benieuwd of het zo blijft :)

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:49

Voordelen van het stoppen met de pil vond ik toch echt wel de stemmingswisselingen. Met de pil was ik soms niet te hendelen en was het echt enorm heftig. Wel was mijn menstruatie echt enorm onregelmatig en vlak voor mijn zwangerschap zelfs om de 2 weken... denk dat ik na mijn zwangerschap toch ga voor een spiraaltje zonder hormonen. Die hormonen van anticonceptie doen mij niet veel goeds..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:59

Het krijgen van een slechte huid is wel een nadeel waar je echt even doorheen moet, want dat duurt lang. Houd rekening met ongeveer een jaar. Zon en vitamine D kan hier wel aardig bij schelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:03

Lous schreef:
Het krijgen van een slechte huid is wel een nadeel waar je echt even doorheen moet, want dat duurt lang. Houd rekening met ongeveer een jaar. Zon en vitamine D kan hier wel aardig bij schelen.

Mijn huid wordt juist alleen maar beter sinds ik nu een maand met de pil gestopt ben. Ik merk echt verschil.

Er zijn nog onzuiverheden, maar veel minder en ze zijn na een paar dagen weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:04

_San87_ schreef:
Lous schreef:

Mijn huid wordt juist alleen maar beter sinds ik nu een maand met de pil gestopt ben. Ik merk echt verschil.

Er zijn nog onzuiverheden, maar veel minder en ze zijn na een paar dagen weer weg.

Hier net zo :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:06

Dat kan natuurlijk ook. ;)
Helaas geld dat niet voor iedereen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:07

love_western schreef:
_San87_ schreef:

Hier net zo :D

+:)+.

De echt grote plekken worden ook steeds kleiner en minder opvallend, tuurlijk kan t niet snel genoeg gaan, maar ze gaan weg. Ik ben daar echt blij mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:08

Hier trouwens nog iets dat me opvalt. Mijn nagels zijn een stuk beter. Niet meer droog en een stuk soepeler, ze groeien harder en breken nauwelijks nog.

Komt anderen dat ook bekend voor?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:34

_San87_ schreef:
Hier trouwens nog iets dat me opvalt. Mijn nagels zijn een stuk beter. Niet meer droog en een stuk soepeler, ze groeien harder en breken nauwelijks nog.

Komt anderen dat ook bekend voor?

Oh dat ga ik in de gaten houden, ben sinds gister dus gestopt met het gebruik van de nuvaring. Wel een beetje zonde dat ik er nog twee heb liggen, maar wilde eigenlijk niet meer langer door. Dus zonde van de 25 euro, maar ach, als ik me daardoor beter ga voelen is dat natuurlijk een schijntje.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:15

De eerste 2 maanden werd mijn huid ook beter! Vanaf kerst ineens slechter.. (gestopt begin september) nu is het echt op zijn ergst en ik hoop dat dit snel weg gaat. De dokter weet ook niet goed wat het is en koppelt het niet zo zeer aan de pil.
Sterkere nagels, hmm nooit op gelet maar nu ik er naar kijk zien ze er wel goed uit Haha!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:27

love_western schreef:
Mijn vriend vind het geen enkel probleem om condoom te gebruiken, nu hij ziet hoeveel ik nu positief veranderd ben. En hij de juiste maat condoom gebruikt nu, de standaard knelde nogal :+ En na de tijd geen last meer van uitlekken en met handdoek tussen de benen, naar de wc rennen. En hopen dat je je schoonouders niet tegenkomt :')

Tjah en de pil is ook niet 100% betrouwbaar.

Hahaha inderdaad. Dat rennen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:35

_San87_ schreef:
Lous schreef:

Ik kreeg er helaas pas last van na een maand of 3.Ongeveer 7 maanden na stoppen heb ik het idee dat er weinig nieuwe meer bijkomen, maar dat het vooral oude vlekjes zijn die nog goed rood zijn en wat 'bol'.
Kwa humeur is het nog nooit zo goed gegaan als sinds ik gestopt ben met de pil, heerlijk stabiel :) en ik ben nog een kilo of 5 afgevallen die er eerst niet af wilde.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:55

Ik ben sinds 2 januari gestopt met de pil en volgens mijn ‘pil-cyclus’ zou ik zaterdag ongesteld moeten worden. Momenteel verlies ik een beetje bloedachtig iets maar nog geen buikpijn of wat dan ook. Qua stemming is het bij mij juist achteruit gegaan.. Mijn vriend omschrijft me momenteel echt als een heks := Maar dat kan ook komen door maagpijn.. Op mijn libido heeft het ook nog niet echt een gunstig effect.. Maar we wachten af! :D

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:02

Ik ben nu sinds eind december van de pil af en voor ik de pil ging slikken had ik echt een lange cyclus van rond de 35 dagen, nu ineens rond de 20 dagen en ook extreem moe als ik ongesteld moet worden. Herkenbaar voor mensen? Ik slaap echt 8-10 uur in het weekend met vaak nog een middagdutje en 7-8 uur doordeweeks en gister lag ik gewoon om 9 uur al diep in slaap. Geen idee waar dit vandaan komt.

Daarnaast voor mijn humeur en libido is het wel echt een positieve omslag geweest. Ik ben gestopt omdat ik steeds ontzettende buikpijn had nadat de apotheek “mijn” pil niet meer had en ik een ander meekreeg. Maar ook met oog op onze kinderwens. Maar iedere 3 weken zo extreem moe. Kan mij niet voorstellen dat dat goed is.