Ik zit er doorheen..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6509
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:01

Mijn pb met verzoek voor de link naar de blog heb je ook nog niet geopend... terwijl je zei dat mensen je een pb mochten sturen voor je blog.

Fijn dat je vooruit lijkt te gaan.

tokedri
Berichten: 1563
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:28

_Karlijn schreef:
Mijn pb met verzoek voor de link naar de blog heb je ook nog niet geopend... terwijl je zei dat mensen je een pb mochten sturen voor je blog.

Fijn dat je vooruit lijkt te gaan.



Staat ook zo goed als niks in

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 16:53

Lange tijd niks van me laten horen dus hier een kleine update:

Ik weeg nu 10kilo zwaarder *\o/* Zit nu boven de 49kilo *\o/* *\o/*

Verder leek het de beste oplossing dat ik naar een beschermd wonen traject ga. Hier zal ik eind april naar verhuizen, heel spannend allemaal.
Bij GGZ zijn we nu bezig om me van de emetofobie af te helpen. Hopelijk gaat dit snel beter.

Lestrange01

Berichten: 2831
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:58

123Shadow123 schreef:
Lange tijd niks van me laten horen dus hier een kleine update:

Ik weeg nu 10kilo zwaarder *\o/* Zit nu boven de 49kilo *\o/* *\o/*

Verder leek het de beste oplossing dat ik naar een beschermd wonen traject ga. Hier zal ik eind april naar verhuizen, heel spannend allemaal.
Bij GGZ zijn we nu bezig om me van de emetofobie af te helpen. Hopelijk gaat dit snel beter.



Dat is echt geweldig nieuws!! Ik hoop voor je dat het gaat helpen, zelf heb ik mensen van hun emetofobie af zien komen dus het is zeker mogelijk (of desnoods dat het een minder sterke greep heeft op je leven). Heel knap van je dat je het (fysiek, mentaal weet ik natuurlijk niet) zoveel beter doet :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:25

Super TS! +:)+

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 19:23

50 kilo is een feit :D

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 15:51

Vandaag weer bij de psychiater geweest. Ik weeg nu 51kilo en mijn bloeddruk is normaal!
Wel moet ik misschien over een tijdje bloedprikken vanwege gebruik olanzapine, maar dat vind ik niet erg.
Mijn blog wil ik vanaf nu weer goed bijhouden maar ik vergeet het gewoon :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110924
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:16

Wat super TS! Ga zo door!
Zit je ook mentaal beter in je vel?

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 00:28

Even een update. We zijn een dik jaar verder sinds de dag dat het allemaal begon.
Het ging echt super. Ik ben van 3x 0.5 mg alprazolam per dag naar 2x 0.25 alprazolam gegaan. Met de olanzapine ben ik helemaal gestopt! Allemaal in overleg met psychiater natuurlijk ;)

Het ging zo goed dat ik mijn pillen vaak vergat!

Alleen... 2weken terug weer bijna elke dag erg misselijk.. Ik moet dan een extra pil innemen omdat ik anders niks kan eten.

Ik zie morgen de psychotherapeut en daar ga ik dit uiteraard aangeven.

Ook heb ik de laatste tijd een opgeblazen gevoel. Ik weet niet of dit kan komen omdat ik pas gestopt ben met de olanzapine, of misschien omdat ik meer alprazolam neem..

Maargoed, met mijn gewicht gaat het prima. Volgens mij was ik 55kilo de laatste keer.

Sinds 2 maanden doe ik vrijwilligerswerk bij een kringloop en dit vind ik erg leuk. Wel vermoeiend..
Daarvoor vrijwilligerswerk op de manege gedaan.
Vandaag zou ik eigenlijk werken maar heb moeten afzeggen..

Mijn vriend en ik wonen praktisch samen en dat gaat ook super! Hij steunt me met alles. Ook als ik me schuldig/verdrietig voel als ik een extra pil moet nemen is hij er voor me.

Ik vind het wel heel rot dat ik me de laatste tijd weer zo slecht voel. Het ging zo enorm goed.. Gister weer een heel slecht dagje met foute gedachtes.

Ik heb mijn homeopaat ook op de hoogte gebracht en die wil me gauw zien. Oa voor acupunctuur.

Ik hou jullie op de hoogte! Mochten er nog volgers zijn dan. Hopelijk gaat het gauw weer de goede kant op

BigOne
Berichten: 38616
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:41

Je hebt al bewezen dat je uit een diep dal kunt klimmen dus dit is een kleine hobbel, ook die kun je aan!!!

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 21:35

Ik heb bij psychotherapeut duidelijk aangegeven wat er aan de hand was. Ze wil zo snel mogelijk beginnen met exposure therapie. Iets waar ik zelf enorm bang voor ben, maar wat wel moet gebeuren.

Gister een redelijk goede dag gehad.
Vandaag weer erg misselijk en kokhalsneigingen tegen moet houden. Wat een vreselijk gevoel is dat. Na pilletje wel gewoon goed kunnen eten.
Op zulke dagen vraag ik me echt af of ik ooit van de pillen af kom. Maarja ben al lang blij dat ik van de olanzapine af ben. Dat was volgens mij echt troep

tokedri
Berichten: 1563
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:22

Wat neem je voor pil dan?

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 22:29

Alprazolam

tokedri
Berichten: 1563
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:51

Dat is behoorlijk sterk en verslavend
Dus je misselijkheid komt door angst/paniek?

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 23:07

tokedri schreef:
Dat is behoorlijk sterk en verslavend
Dus je misselijkheid komt door angst/paniek?

Ja weet ik. Daarom al blij dat ik van 0.5mg naar 0.25 ben gegaan. Het rare is, ik ervaar op dat moment geen (bewuste) paniek of angst. Het is niet zo dat ik ga piekeren en dat de misselijkheid komt opzetten. Ik kan ineens misselijk worden. In bed, achter de laptop tijdens het spelen van een spelletje, in de winkel etc.
Ik ging ervan uit dat het psychisch was omdat de alprazolam hielp en de primperan (tegen lichamelijke misselijkheid) niet.

Maar ik weet nu ook dat de alprazolam een spierverslapper is. Zou het dan ook kunnen dat er misschien iets in mijn keel niet goed zit? Geen idee, ik roep ook maar wat.

En nogmaals ik weet dat het verslavend is maar ik moet het slikken wil ik kunnen eten. Ik wil echt niet terug naar 39 kilo. Dus dan maar pillen slikken...

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:19

tokedri schreef:
Dat is behoorlijk sterk en verslavend
Dus je misselijkheid komt door angst/paniek?



Misschien eerst wat meer in het topic lezen ipv zo maar wat roepen?
Dit soort medicatie krijg je niet zomaar voorgeschreven en heeft echt een reden en natuurlijk weet ts dat het verslavend is.

Klopt ts dat al dit soort middelen ook spierverslappend werken. Dat is ook oa de reden dat ze bij ouderen terughoudend moeten zijn met voorschrijven ivm val risico .
Gok dat je misselijkheid niet door iets in de keel komt vooral omdat het ook in stress situaties op komt zetten.

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 15:01

genja schreef:
tokedri schreef:
Dat is behoorlijk sterk en verslavend
Dus je misselijkheid komt door angst/paniek?



Misschien eerst wat meer in het topic lezen ipv zo maar wat roepen?
Dit soort medicatie krijg je niet zomaar voorgeschreven en heeft echt een reden en natuurlijk weet ts dat het verslavend is.

Klopt ts dat al dit soort middelen ook spierverslappend werken. Dat is ook oa de reden dat ze bij ouderen terughoudend moeten zijn met voorschrijven ivm val risico .
Gok dat je misselijkheid niet door iets in de keel komt vooral omdat het ook in stress situaties op komt zetten.


Tokedri was ook degene die het verhaal niet geloofde... En ja ik snap heel goed dat het ongeloofwaardig klinkt maar ik ga niet een verhaaltje verzinnen. Alles wat ik heb gezegd is eerlijk verteld. Als ik dingen achteraf terug lees had ik misschien wel anders kunnen reageren maar op dat moment zat ik er helemaal niet goed in. Nadenken kostte enorme moeite..

Ik ga maandag een afspraak plannen bij de huisarts. Voel me de laatste tijd wat meer duizelig met flauwvalneigingen en ik ben bekend met vaak bloedarmoede dus die wil ik voor de zekerheid even laten checken :)

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 18:55

Op advies van de homeopaat nog geen afspraak ingepland met de huisarts.

Acupunctuur ging heel goed. En heb nu ook weer van die acupunctuur in mijn oren die een paar dagen blijven zitten. (wel enorm irritant met slapen)

En dan. De kerstdagen waar ik zo enorm naar uit keek. Ik heb gister enorme ruzie gehad met mijn zusje. Ze vroeg of ik haar wilde brengen naar een winkel die 15min rijden is en dus ook weer terug. Daarop zei ik dat ik op mijn andere zusje moest passen en dat ik zelf ook nog naar een andere winkel moest. Ze werd boos joh! Ik en mijn vriend kregen vanalles naar onze hoofden geslingerd. Ik ga er verder niet meer op in maar het was vreselijk.

Ik kreeg weer een waas en ben huilend naar boven gelopen. Uiteindelijk mij weer opgesloten op de badkamer. Ik zat er helemaal doorheen, enorm misselijk en kwam dat er even bij.

Daarna flink uitgehuild bij mijn moeder. Ze wilde de familie afzeggen maar ik zei dat ze dat niet moest doen. Wel heb ik zelf de rest van de dag in bed gelegen. Ik voelde me sowieso slecht en heb bijna de hele dag geslapen.

Vandaag begon goed maar snel weer misselijk. Ik zit nu al op 4 alprazolam en de dag is nog niet om.

Ik heb met mijn moeder afgesproken om niet boven de 1.5mg te zitten. Dus daar houd ik me ook aan.

Het is alleen vreselijk om zo afhankelijk te zijn van een pil.

Ik zie vrijdag mijn psychotherapeut en ga meteen vragen voor een afspraak met de psychiater.


Hopelijk worden de andere dagen beter!

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 18:10

Vrijdag weer bij psychotherapeute geweest. Duidelijk aangegeven dat ik het niet meer zag zitten. Ik was zo enorm misselijk. Zo erg dat ik moest kokhalzen. Gelukkig niet overgegeven. De psychotherapeute haalde de psychiater erbij en we hebben samen besproken om toch de olanzapine er weer bij te nemen. De psychiater zag namelijk het verband dat mijn klachten verergerden toen ik 2 weken daarmee was gestopt. Ze zei dat het pas na 2 weken helemaal uit je lichaam is. Dit wist ik niet.

Maargoed, vrijdag weer begonnen aan 0.5mg olanzapine en het gaat weer, gelukkig.
Geen negatieve gedachtes en nauwelijks misselijk!

Vandaag weer bij psychiater geweest. Ook bloeddruk gemeten. Bovendruk was iets verhoogd: 146. Maar niet ernstig. Over 3weken weer naar psychiater en elke week naar psychotherapeut.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:51

Voor een jonge meid is dat best een hoge bovendruk hoor..

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 21:32

Bloeddruk kan verhoogd zijn door medicatie. Ik hoefde me geen zorgen te maken.

Ik voel me goed! Vervelend dat ik weer aan de pillen zit, maar ik voel me zo fijn :)

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 18:39

Vit d: 65
B12: 223
Vrijdag geprikt

Volgens assistent prima

_Nelleke_

Berichten: 8071
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:26

Wat fijn dat je je goed voelt. :) Ik heb geen verstand van deze waarden maar fijn dat er niks geks uit gekomen is.

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:30

Voor het mooie zou je vitamine D iets hoger kunnen. Kan sowieso geen kwaad om in deze tijd van het jaar vitamine D bij te slikken. Dan kan je het beste gaan voor iets op basis van olie.

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 19:32

Ohja, bloeddruk was weer normaal. Dus dat is ook fijn :)