Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:11

Jammer dat DSW maar iets van 30 euro aan alternatief vergoed per dag !

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:49

Helaas moet ik naar een andere zorgverzekering, omdat FBTO nou net die tandkosten die ik royaal maak niet meer volledig vergoed. Promovendum bijvoorbeeld wel.

Heeft iemand ervaring met Promovendum?

DideH

Re: Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:46

Ik ben zojuist overgestapt van Interpolis Zorgactief Zonder Zorgen naar DSW AV-Top :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:17

Welkom bij DSW!! Heb al van meer mensen gehoord dat ze naar DSW zijn gegaan, zelfs mijn fysio stapt nu na jaren over naar DSW.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:29

Marie_Anne schreef:
Ik zag dat een aantal steden ook een zorgverzekering biedt aan hun inwoners met een lager inkomen, in samenwerking met een verzekeringsmaatschappij. In oa Amsterdam:
https://www.amsterdam.nl/werk-inkomen/p ... llectieve/
Ik zag dat ook Haarlem, Utrecht en Den Haag zoiets hebben.

Ik wist niet dat zoiets bestond, maar zie het nu opeens overal. Misschien zijn hier mensen die er iets aan hebben.

Dit is wel een handige optie maar je betaald hier in den haag 175 euro.
Ik heb altijd het idee dat je je eigen risico zelf betaald

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:37

Ik ben toch van Dsw naar Izz

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:48

Charaz schreef:
Ik ben toch van Dsw naar Izz

Izz kan niet iedereen in toch ?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:54

Jawel, alleen krijg je dan geen collectiviteitskorting. Ik werk wel in de zorg, maar in principe kan je ook daar aansluiten als je niet in de zorg werkt.

Ik ga minder betalen dan bij Dsw, maar meer fysiotherapie, wel minder tandarts (200,-).

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:06

purny schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik zag dat een aantal steden ook een zorgverzekering biedt aan hun inwoners met een lager inkomen, in samenwerking met een verzekeringsmaatschappij. In oa Amsterdam:
https://www.amsterdam.nl/werk-inkomen/p ... llectieve/
Ik zag dat ook Haarlem, Utrecht en Den Haag zoiets hebben.

Ik wist niet dat zoiets bestond, maar zie het nu opeens overal. Misschien zijn hier mensen die er iets aan hebben.

Dit is wel een handige optie maar je betaald hier in den haag 175 euro.
Ik heb altijd het idee dat je je eigen risico zelf betaald

Zonder de korting die je van de gemeente krijgt ja, ik ga volgend jaar 157 betalen.

Als je nooit ziek bent, is deze verzekering idd erg duur, maar als je 100% zeker weet dat je zorg gaat gebruiken, ben je 20 per maand goedkoper uit dan met DSW Standaard + eigen risico.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:59

Voor de kenners onder ons.
Wat is een goeie zorgvergelijker?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:07

Dure hobby die zorgverzekeringen.. ik ben er vorige week voor gaan zitten en blijf bij de Friesland, nu wel tandarts erbij. Max eigen risico, gok wel waard hoeveel dat scheelt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:31

Naar DSW overstappen kan alleen via de site van DSW toch ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:32

Jep, je kan je gewoon aanmelden op de site. En je nieuwe verzekering zegt je oude op meestal.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:33

Iemand ervaring met De Friesland verzekering? En weet iemand of je daar ook een collectief hebt die niet via werk of ledenorganisatie gaat? Ik weet bij VGZ heb je wel wat opties daarin. Maar of deze dat ook heeft ben ik wel benieuwd naar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 07:50

Ik heb nog niets bekeken. Unive heeft me weer een aanbod gedaan met korting. Dan lijkt de rest zonder korting altijd te duur. Verder kun je toch altijd dokken is mijn ervaring. Rare contracten of rare regels.
Vergelijken is erg lastig zo met wel niet kortingen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:57

Ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis, kreeg daar korting met knhs lidmaatschap. :') Iets achteruit in dekking in het ene, meer vergoed bij andere. Maar ga wel 30 euro minder betalen. Het is nog steeds veel te veel, maar iets beter te doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:41

Ik ben ook overgestapt naar DSW met AV-standaard. Ga 133 pm betalen. Gezien de zorg die ik verwacht nodig te hebben denk ik dat de aanvulling wel uitkan. En anders maar niet, zie eind 2019 dan wel weer :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:41

Ik ben ook naar DSW gegaan met AV-Top. Volgens mij ga ik €148 pm betalen.

Heb gekozen voor gespreid eigen risico. Moet nog even uitzoeken wat dat precies inhoudt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:43

Dan betaal je elke maand alvast wat je eigen risico. Wat je aan het eind van het jaar niet gebruikt hebt krijg je dan weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:52

zonnebloem18 schreef:
Dan betaal je elke maand alvast wat je eigen risico. Wat je aan het eind van het jaar niet gebruikt hebt krijg je dan weer terug.

Ik begreep dat dat niet overal zo was. Dat er ook verzekeringen zijn die steeds een gedeelte laten betalen wanneer er een rekening binnenkomt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:07

Je kan ervoor kiezen.
Als je gespreid betalen doet, betaal je waarschijnlijk in 10 maanden 38,50 per maand extra en krijg je dus geen losse rekeningen als je kosten maakt.
Als je ervoor kiest om het gewoon te betalen, dan krijg je dus facturen als er declaraties bij de verzekering binnenkomen waar het eigen risico op van toepassing is.
Voor sommige mensen is dat al aan het begin van het jaar het volledige bedrag dus die kiezen er vaak voor om het gespreid te betalen, zodat ze niet ineens een hoge factuur krijgen.

Kan dus heel handig zijn als je zeker weet dat je al snel in een keer door je eigen risico heen gaat zijn. Of als je zeker weet dat het op gaat in het jaar, dan heb je het alvast geregeld.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:09

Ik ben over gestapt van de Friesland naar DSW. Met een beetje hartenpijn want heb jaren bij de Friesland gewerkt en grootste concurrent is DSW maar DSW kan me nu meer bieden tegen minder premie. De vergoeding voor alternatief is per keer minder dan dan bij DFZ, maar op jaarbasis meer dus "verdien" ik er toch op.

@rockwitch de friesland geeft wel collectiviteitskorting, maar inderdaad via werkgevers of organisaties (met name natuurorganisaties, it fryske gea, waddenvereniging e.d.)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:21

Thanks Danielle, ik heb gewoon de verzekering afgesloten bij de Friesland. Was voor ons qua prijs kwaliteit de beste, dus ben benieuwd, wij gebruiken geen alternatieve zorg enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:01

rockwitch schreef:
Je kan ervoor kiezen.
Als je gespreid betalen doet, betaal je waarschijnlijk in 10 maanden 38,50 per maand extra en krijg je dus geen losse rekeningen als je kosten maakt.
Als je ervoor kiest om het gewoon te betalen, dan krijg je dus facturen als er declaraties bij de verzekering binnenkomen waar het eigen risico op van toepassing is.
Voor sommige mensen is dat al aan het begin van het jaar het volledige bedrag dus die kiezen er vaak voor om het gespreid te betalen, zodat ze niet ineens een hoge factuur krijgen.

Kan dus heel handig zijn als je zeker weet dat je al snel in een keer door je eigen risico heen gaat zijn. Of als je zeker weet dat het op gaat in het jaar, dan heb je het alvast geregeld.

Ik zit bij Anderzorg tot 1 januari en was altijd volledig tevreden maar zij bieden mij onvoldoende fysio.

Nu verbaasde ik me wel dat ik 2 weken geleden een rekening krijg van iets wat in mei gebeurd was en dat ik afgelopen week mijn volledige eigen risico moest betalen voor ziekenhuis bezoeken die in juli gedaan waren.

Beetje zuur geld dus ik heb er nu maar voor gekozen het gespreid te betalen. Dan maar als spaarpotje.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:05

Dat valt nog mee, ziekenhuizen kunnen soms flink later declareren, soms zelfs in het volgende jaar.