Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:52

AfricanLady schreef:
Ik heb gisteravond wandelstok bestelt.
Omdat de bal van mijn voet soms best wel lekker brand hoop ik dat het wat verlicht.

Wat moet ik daar bij voorstellen? Als in een stok? Of bedoel je wandelwol? :+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:02

Kobus17 schreef:
AfricanLady schreef:
Ik heb gisteravond wandelstok bestelt.
Omdat de bal van mijn voet soms best wel lekker brand hoop ik dat het wat verlicht.

Wat moet ik daar bij voorstellen? Als in een stok? Of bedoel je wandelwol? :+

Dat vroeg ik mij ook net af :') Heb je een foto?

AfricanLady

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 16:32

Fijn die autocorrect xD
Wandelwol idd

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 21:06

Kwa spullen ben ik klaar voor komende week haha :P
Nu ik zelf nog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:18

Succes! +:)+ you can do it!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:25

Succes!!! Doe je wel even eind van de dag ofzo updaten of je nog leeft? ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 22:14

Ja zal vast wel poging doen om op bokt te komen haha
Zitten jullie allemaal al in de bokt groepsapp van wandelen

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:07

Ikke wel :D zag ook jou button weer voorbij komen en ik ga er toch weer eens achteraan om te kijken waar ik die had besteld en of er meerdere zijn die willen. Was toch wel leuk :+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 23:38

Ja die heb ik nog steeds En gaat trots mee op mijn tas komemde week haha

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:01

AfricanLady schreef:
Ja zal vast wel poging doen om op bokt te komen haha
Zitten jullie allemaal al in de bokt groepsapp van wandelen

Ik ook!

En mijn button gaat ook overal mee naar toe, waar mijn rugzak heen gaat :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:50

Zit niet in een groepsapp, hoeft voor mij ook niet per se.
Wel wil ik je heel veel plezier wensen en wie weet zie ik je vrijdagmiddag of zaterdag!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:10

Veel plezier en succes!!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:28

@danseresje, ook jij succes! Ik hoop dat het je lukt om de etappe te lopen.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:29

Heel veel succes allebei!

Ik zit nog niet in de groepsapp.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 20:03

marloe schreef:
Heel veel succes allebei!

Ik zit nog niet in de groepsapp.

Als je erin wil mag je mij wel een pb doen met je nummer

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:18

Succes!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:19

Iemand interesse in een gloednieuwe heuptas van Osprey, de talon 6 ( Kleur grijs )
Ik kan er niet aan wennen.
heb 3x een rondje gelopen, maar ik heb echt liever een rugzak.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:50

@ullaatje: hier geen interesse. Heb speciaal een rugzak gekocht omdat ik een heuptas niet fijn vind zitten met wandelen.

Vandaag weer een mooie tocht erop zitten, Kastelenwandeltocht Wijchen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend 20 en 30 km gelopen met de Scholl gelprotector zoals Kobus17 omschreef. Toen perfect, geen blaren! Helaas nu met de 40 toch weer last van diverse blaren naast elkaar op de kleine tenen..

Zaterdag staat er weer een tocht van 40 km (Venray) op de planning. Dan ga ik wandelwol proberen. Als dat ook niet de oplossing is, heb ik besloten teensokken te bestellen. Je hebt deze in normale dikte en extra dunne voor onder je gewone sokken. Lees dat veel mensen daar goede ervaringen mee hebben.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:13

Het is lastig om uit te vogelen wat werkt. Ik hoop dat de wandelwol voor je de uitkomst brengt. :j

Ik ben van plan zondag naar mijn vriendin te wandelen op 31km , denk dat ik maar héél vroeg vertrek aangezien ze 30°c verwachten :=

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:11

Wel fijn dat je al zo goed hebt opgebouwd naar de langere afstanden Marloe. Geeft je mooi de mogelijkheid om verschillende oplossingen uit te proberen.

Goed hittegolf-training wordt dat Kobus17! Hoe is het parcours wat je gaat lopen qua schaduw?
Ik ben wel eens op de heetste dag van de afgelopen x-jaar gaan wandelen, maar moest toch echt de tocht afbreken omdat het hier in de open polder niet te doen was.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:37

Vroeg vertrekken is denk ik wel verstandig ja met die temperaturen dit weekend.. Voor zondag wordt hier zelfs 33 graden voorspeld. :wow: Is de 31 km alleen de heenweg Kobus?

Ja dat is waar, heb gelukkig nog heel even de tijd om te testen. Hopelijk is er iets dat werkt. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:28

Hoewel ik zelf niet meer meeloop wil ik wel wat dingen delen die voor mij hielpen.

Blaren kreeg ik niet of nauwelijks als mijn voeten goed ingetaped waren. Ik liet alleen mijn hakken tapen, dat was de probleemzone bij mij. Bij ons een dorp verderop (druten) had de ehbo een post opgezet. Daar kon je iedere dag terecht en ze tapen preventief. Dat is gratis maar een donatie in de bus wordt erg gewaardeerd. Voordat je je sokken aandoet wat talkpoeder op je tape smeren, dan plakken ze niet aan je sokken. De tape laat je de hele week zitten zodat je eventuele blaren niet kapot trekt. Tape die loslaat kun je met een bepaald huismiddeltje weer laten plakken. Maar ik ben even kwijt welke dat is. Zorg dat je sokken egaal zitten zonder puntjes die kunnen irriteren.

Zorg voor flappen die je aan je benen kan maken over je schoenen. Dan blijven je schoenen droger en regent het niet naar binnen. Dat heeft mij de laatste keer genekt. De laatste dag heb ik 30 km met drijfnatte schoenen en voeten gelopen. Aan droge sokken heb je dan niks. Rond de finish voelde het of er 100 messen in mijn voetzolen gestoken zaten. Wist niet meer hoe ik ze moest neerzetten en ben dus niet meer gaan feesten oid erna.

Zorg voor voldoende zout eten. Deze tip kreeg ik van een andere loopster toen ik knorrig begon te worden. Zij had dat ook altijd als haar zoutgehalte te laag werd. Ik kreeg zoute drop en voelde me warempel snel weer beter. Eet en drink regelmatig.

En sleep alleen wat je nodig hebt mee. De rest is alleen maar onnodige ballast en veel kun je onderweg krijgen/kopen.

Wat ik altijd mee nam in/aan mijn heuptas:
- 2 bidons met water
- Zoute drop
- Peperkoek
- Brood en banaan
- Zonnebrand kleine reisverpakking
- deo reisverpakking
- Petje
- Droge sokken
- Geld
- Poncho
- aspirine
- En een trainingsbroek en jack (ik heb het snel warm en loop het lekkerst in een voetbalbroekje met shirt)
- zakdoek die je nat kan maken en kan omknopen als het heet is.
- Buspas en startkaart/knipkaart
- eventueel maandverband/tampons

Het aller belangrijkste. Loop je eigen tempo zo veel als kan.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:07

Dankje voor de tips capopjekop! Heb je de Vierdaagse meerdere keren gelopen?

Van het intapen: hoe kwam je erachter dat ze dat bij je in de buurt doen? Ik heb het rode kruis 20 mei een berichtje gestuurd met de vraag waar je je voeten eventueel preventief kunt laten tapen. Nog geen reactie.

Wat betreft de flappen: bedoel je zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/mirage-rainfal ... 036219896/

Vandaag heb ik de 40 km in Venray gelopen (met wandelwol!). Als het het zo zie en voel heb ik er 1 blaar bij gekregen op één van mijn kleine tenen. De wandelwol heeft dus zeker wel effect. Helaas wel een nieuw kwaaltje erbij: blaar op de hak (laag). Denk dat ik alsnog de teensokken ga bestellen (dunne voor onder de gewone sokken) om te proberen.

Moet zeggen dat de laatste 10 km van de tocht wel zwaar (lees: warm) waren. We waren rond 7.00 gestart, dus de eerste 30 waren nog goed te doen. Al met al een leuke wandeling! Grappig dat als je alleen loopt, je toch nog best veel aanspraak hebt. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:15

Ik heb hem 5x uitgelopen.

Bij ons stond een artikel in het regionale huis aan huis blad. En inmiddels is het traditie. Druten is overigens 25 minuten met de bus vanuit Nijmegen. Met de auto een kwartiertje, mocht je niks meer horen.

Zulke flappen bedoel ik idd!

Het is ook vooral mentaal heel zwaar. Vooral op de rustige stukken en de dijken vond ik. Op de stukken met muziek en publiek word je gedragen

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:28

Ik ben eeg benieuwd naar je bevindingen van de teensokken Marloe! Wel fijn dat wandelwol iets geholpen heeft vandaag en wat een leuke herinnering heb je gekregen van je tocht!

Wij gingen vandaag voor de 35km een tocht vanuit rotterdam. We gingen helaas over kleine ingelijkestoepjes en minibospaadjes vol onkruid dus op 8km zag mn moeder dat echt niet meer zitten. We zijn op de bus terug gestapt en hebben hier een rondje langs de vlietlanden gelopen omdat het door het stoppen toch al laat was hebben we dus niet onze afstand gehaald maar wel een mooie 25km alles bij elkaar. Echt balen dat de georganiseerde tocht zo tegen viel maar kan gebeuren. Liep ook haast niemand anders en waren erg slechte paden. Mijn moeder heeft beginnende artrose en normaal is het wandelen juist goed en heeft ze eenmaal warm gelopen nergens last van(na een minuut op 15 gaat alles meestal soepel) maar door die slechte paden werd ook die pijn meer dus dat hadden we niet lang meer volgehouden.

Gelukkig bij thuiskomst iets leuks! Namelijk mijn nieuwe schoenen binnen. Gister kwam ik er achten dat mijn oude kapot zijn na een half jaartje dragen(gaatje in de hiel lekkere plek voor blaren dus) en direct maar gekeken voor nieuwe en bever heeft flinke sale dus degene besteld die ik al lang mooi vond in de hoop dat ze zouden passen. Nou ze zitten erg lekker maar ga ze toch even testen in huis. Afbeelding

Ik wil ook misschien bij genoeg animo dit jaar weer de boktbutton voor de gegadigden gaan bestellen. Zijn daar liefhebbers voor? Zo ja quote dit lijstje even.
(Bokt naam & aantal buttons)

1. Maylotje - 1

Dan ga ik over een weekje bestellen als iedereen geld heeft gestort(dit doe ik via pb uiteraard!)
Weet iemand van de vorige lichting nog welke maat we hadden? Of wil het even nameten in ben de mijne kwijt dus kan nu ook nig de prijs niet noemen :$