Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boeflover schreef:@germie kom je wel eens in Zeeland duiken? In heinkenszand zit een winkel die 2e hands ruitersport artikelen verkoopt tegen een commissie. Opdebok heet het. Soms duurt het lang voor je iets verkoopt maar ik heb nog maar een 3 tal x iets terug gekregen met als mededeling dat er echt geen vraag naar is, en in die tijd is het alvast jou huis/schuur uit.
denice schreef:Heb geen moeite met dingen gratis weggeven. Het gaat mij ook vooral om de rust in mijn huis zonder al die spullen. Tweedehands is gewoon weinig waard. Geef veel weg aan de kringloop en denk er daarna gewoon niet meer aan
denice schreef:Dat lijkt me eerder een incident dan dat dit vaker gebeurt toch?
Zonde dat je er zo over denkt en dat iemand misbruik van je maakt.
Ik heb ook geen zin in dat geleur met die spullen en breng ze vooral uit gemakzucht naar de kringloop. Krijg er daar zelf ook niets voor he.
denice schreef:Precies, ik heb ook echt niets teveel en als er echt nood is dan haal ik wel papieren bordjes of leen het van de buren.
Ik word dus zo gelukkig van lege kasten
germie schreef:denice schreef:Precies, ik heb ook echt niets teveel en als er echt nood is dan haal ik wel papieren bordjes of leen het van de buren.
Ik word dus zo gelukkig van lege kasten
Mijn kast met glaswerk puilt uit en dat irriteert me. Eigenlijk al wel 2 jaar. Af en toe doe ik wel iets weg, maar de kast blijft overvol.
Gaby schreef:Ik heb deze week 6 creme brulee schaaltjes weggezet voor de kringloop. Ik houd van servies, vooral van schaaltjes (maar zeker 90% van mijn servies gebruik ik zeer vaak). Deze had ik precies 1 jaar geleden gekocht om creme brulee voor het familiekerstdiner in te kunnen maken. Vorig jaar deed ik het familiekerstdiner en dat heeft me zoveel stress opgeleverd dat ik daarna direct een negen maanden durende depressie kreeg (of anders was het kerstdiner het laatste zetje). Ik heb er trouwens nooit creme brulee in gemaakt, ik stortte toen al zodanig in dat mijn moeder het dessert heeft meegenomen.
Ik besefte me deze week dat ik bijna een flashback krijg als ik die schaaltjes zie en dat ik er nooit met een goed gevoel een dessert in zal kunnen bereiden. Dus die schaaltjes gaan samen met wat andere zaken het huis uit. Misschien kan ik zelf vanmiddag nog naar de kringloop fietsen.