Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:57

Iemand hier een idee voor proteïne vrije shampoo die gewoon in winkels te koop is? Daarnaast mag er geen kokos of aloë Vera in zitten. Ik ben bijna alle drogisterijen hier af geweest inc. de tuinen maar kan niks vinden, en wil liever niet gelijk gaan bestellen..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:57

Lidl babyshampoo met kamille is zonder proteïne
Wbt de proef, Google even op elasticietsproef. Dat bepaalt of je juist wel of juist niet producten met proteine moet gebruiken en kokos kan zich gedragen als proteïne en aloe Vera ook.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:37

Ik heb dit topic nu al een paar keer voorbij zien komen en af en toe stiekem wat meegelezen. De oplossing die ik momenteel te gebruik om het pluizen te beperken is het lang te laten zijn zodat het zwaar is :=

Het is momenteel nog wel iets langer dan op de foto, dus moet eigenlijk weer nodig naar de kapper.

Afbeelding

Kom even intensiever meelezen als jullie dat goed vinden :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:52

Ceetje_bokt schreef:
Lidl babyshampoo met kamille is zonder proteïne
Wbt de proef, Google even op elasticietsproef. Dat bepaalt of je juist wel of juist niet producten met proteine moet gebruiken en kokos kan zich gedragen als proteïne en aloe Vera ook.

Ah top! Thanks.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:07

Weer even een vraag voor mijn steile haren als dat mag. Mijn haar rekt volgens mij helemaal niet en breekt dan snel. Dus vocht tekort, maar hoe voeg ik dat toe ? Mag dat met een olie ?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 06:58

Lees even de link over olie die ik hierboven geplaatst heb, over olie en soorten olie valt heel veel te leren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:20

Ja, daar weet ik al wat over. Alleen hoeveel olie gebruik je dan en laat je dat in je haren zitten of spoel je het eruit ?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:57

Ik heb het pas voor het eerst gedaan en ik heb het uitgewassen. Best wel wat gebruikt en het was baggervet, maar kreeg het makkelijk weggewassen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 15:15

Ik heb net de juiste haarmasker binnen gekregen. Heeft 2,5 week geduurd en de communicatie verliep erg slecht dus even kijken of ik er nog een keer wat wil gaan bestellen.

De leave in conditioner werkt hier goed alleen maakt het mijn haar erg vettig terwijl ik weinig gebruik. Ik ga proberen nog minder te gebruiken om te zien of dat werkt. Ik merk wel dat ik er meer krullen bij heb in combinatie met de krullenmouse maar dat kan ook komen omdat mijn haar van beide producten erg vettig. Even kijken hoe ik dat ga doen. De haarmasker wil ik van het weekend denk ik gaan proberen, het ruikt in elk geval erg lekker.

Daarnaast valt het mij op dat sinds ik de Syoss producten een week heb gebruikt er erg veel haren loslaten wanneer ik met mijn vingers door mijn haar kam. Is dit iets dat jullie herkennen van het doorkammen van je haar met je vingers? Ik merk dat ik me wat zorgen maak hierover aangezien er veel haren loslaten per keer.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:36

Welke leave-in gebruik je nu? En qua haaruitval... Dat kan komen door het gebruiken ban andere producten, maar die kans is heel klein. Het is de tijd van het jaar dat mensen last hebben van haaruitval (zoals dieren zomer/wintervacht). Klinkt een beetje als een gekke vergelijking maar is echt zo. Veel mensen op FB hebben er ook last van. Een andere oorzaak kan ook nog zijn dat je je haar nu minder borstelt. Ik borstelde vroeger mijn haar elke dag, nu doe ik alleen met mijn vingers of kam mijn haar kammen. Er blijft dus geen haar meer in mijn borstel achter, waardoor het nu extra opvalt dat je zoveel haar verliest.

Edit: ik ben trouwens op vakantie op het zonnige Rhodos. Door de zon en het zwembad (al blijft het zoveel mogelijk droog, omdat mijn oren absoluut niet nat mogen worden) is het erg pluizig. Maar ik ben helemaal happy met mijn krullen sinds ik de goede “cocktail” voor mijn haar heb gevonden qua producten. Ook een vriendinnetje is erg enthousiast en ziet onwijs verandering nu ze een paar weken bezig.

Afbeelding

Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 15:42

Ik gebruik nu de Curly knot today leave in, maar 1 keer in de 3-4 dagen ongeveer, ik gebruik dan geen gewone cremespoeling.

Daar dacht ik ook aan, dat het komt omdat ik het nu niet uit de borstel hoef te halen maar het is meer dan toen ik nog borstelde. Nu al een paar dagen een flinke pluk met haar dat eruit komt. Wel op de plekken waar ik op dat moment klitten in had. Ik probeer niet te trekken maar misschien dat ik net teveel druk op de klitten uitoefen waardoor het los gaat laten.

Wat een verbetering in je haar! Erg mooi!
Ik zag dat je lijnzaadgel gebruikt. Hoe maak jij de lijnzaadgel?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:45

Daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind de leave-in voor mijn fijne heel prettig. Niet te zwaar. De eerste dagen was het bij mij een beetje vettig, maar ik denk dat dat ook kwam door de wissel van producten.

Als het echt door de klitten komt dat je er zoveel haar uittrekt, dan zou ik zeggen: eerst meer conditioner op de plekken van de klitten en dan pas de klitten eruit proberen te halen. Ook altijd van onder naar boven je haar kammen, dat scheelt misschien ook al aan klitvorming (dus onderaan beginnen en dan steeds een stukje hoger kammen).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 16:02

Je tip is als ik het goed interpreteer om meer conditioner op een dag te gebruiken? Ik doe nu 1 dag wassen met shampoo en cremespoeling, 1 dag niks, 1 dag alleen cremespoeling, 1 dag niks, 1 dag leave in, de dag erna moet ik weer wassen met shampoo omdat het dan erg vettig is, ook door 2x conditioner achter elkaar zonder te wassen met shampoo denk ik.
Als ik het zo terug lees is het denk ik beter om een ander routine uit te gaan proberen.

Ik haal een paar keer per dag mijn vingers door mijn haar om de klitten eruit te halen, wanneer ik de leave in ‘s morgens gebruik heb ik ‘s middags alweer veel klitten en vettig haar waardoor ik er niet meer leave in in wil gaan doen.

Van onder naar boven doe ik inderdaad, geleerd bij mijn paard dus dat doe ik ook voor mezelf :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:18

Ik zal mijn routine nog eens vertellen hier:

- Shampoo petal fresh
- Conditioner milde haver
- Leave-in Novex
- Masker Novex

De shampoo gebruik ik ongeveer 2 keer per week. Als ik de shampoo heb gebruikt, doe ik altijd een deep Co!!! Dus het masker: shampoo droogt uit, dan heeft je haar dis echt de voeding van een masker nodig. Dus tip 1: shampoo gebruikt? Masker erin!

Verder was ik mojn haar elke dag met conditioner. Ja, ik wil graag afbouwen naar om de dag. Maar ik wil na het paardrijden altijd wassen dus moet daar nog een ritme in zien te vinden. Aan de andere kant: mojn haar doet het ee prima op, dus waarom zou ik dat veranderen?

Probeer je haar uit te spoelen met koud water. Dan sluit het haar weer mooi en wordt het minder pluizig.

De leave-in (echt een heel klein beetje, te grote van een 5 eurocentje) doe ik elke wasbeurt op kletsnat(!) haar en daarna doe ik het in mijn microvezel handdoek voor een minuut of 10. Dit doe ik allemaal savonds en ga daarna met een knot of staart in slapen. Soms (voor een feestje bijvoorbeeld) dan laag ik het aan de licht droger of föhn ik op koude(!!!) stand met diffuser. Ik doe er dan een beetje krulcreme van mixed Chicks in.

Nog een tip... Klitten er alleen uithalen als je haar nat is/met conditioner erin! Niet op droog haar je klitten eruit willen halen, hoe verleidelijk ook...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:36

Sinds ik de cc methode gebruik zijn de punten van mij haar helemaal zacht, die waren altijd enorm droog en ‘dood’. Ben er erg blij mee, het is alleen wel tijdrovend.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 16:52

Wat fijn Ceetje_bokt!

Shampoo in combi met masker wil ik inderdaad gaan doen. Kon ik eerder niet doen omdat ik 2,5 week op die masker moest wachten.

Eindigen met koud water onder de douche doe ik inderdaad ook sinds een paar dagen, bevalt goed.

Ik gebruik dezelfde shampoo en conditioner als jij, merk dat mijn haar zachter is geworden door deze conditioner. De leave in alleen op kleddernat haar gebruiken? Ik doe het op handdoekdroog haar, ik las op de verpakking dat dit gewoon kan vandaar dat ik dat doe.

Waarom de klitten alleen op nat haar of met leave in erin eruit halen? Ivm afbreken? Ik heb het net op droog haar gedaan, heel voorzichtig en dat ging goed. Als ik het niet doorkam met mijn vingers dan ziet het er onverzorgd uit vandaar dat ik er met mijn vingers doorheen ga om de klitten eruit te halen. Mijn haar ziet er dan weer verzorgd uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:40

Als ik was met shampoo doe ik

Shampoo>masker>conditioner> leave in> krullencreme of bouncecurl

Als ik met co was
Co>leave in> krullencreme of bouncecurl

Maar ik spoel tussendoor ook nog wel eens alleen maar met water
Dus gewoon onder de warme douche mijn haar wassen zonder producten
Dan is het

Water>leave in>krullencreme of bounce curl
Alleen met water wassen doe ik als ik wel wil wassen ivm zweterige dag , maar mijn haar meer dan genoeg voer heeft

Momenteel gebruik ik vooral die crème gel licht van bounce curl
Die moet wel op zeiknat haar dus dan gaat de leave in er ook in op zeiknat haar

Leave in goed er door werken
Bounce er goed door heen werken (beide kammend met de vingers) met mijn hoofs naar beneden , daarna overtollig water er uit knijpen van hoofd tot punten
Weer even doorkammen , met een shirt wat droog knijpen/kneden
en dan plop ik het in een t shirt voor een half uurtje

Daarna aan de lucht drogen en als het droog is even het gel gevoel er uit knijpen

(Ik gebruik zo min mogelijk styling producten en liefst maar 1 tussen twee shampoo beurten door
Merk dat ik qua styling het al snel te veel vind en het word mij te snel vettig etc)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:08

Weer even wat leven in de brouwerij hier...

Doei blond :D
Afbeelding

Op naar nieuwe kleur :))

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 10:54

Welke kleur ga je nemen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:46

:D Iets feller dan bedoeling was Maar dat komt volgende keer wel weer goed. Vind dit ook al ontzettend gaaf.
Nu wel weer even een paar dagen nodig hebben om weer mn normale krullen te hebben gok ik.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:31

Wooooooooow, ik schrik even. Je had echt prachtig blond haar! Wat heb je gedaan! :oo
Wilde je het deze kleur? Dat is even iets anders.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:44

:D

De bedoeling is uiteindelijk wel iets donkerder maar door t lichte blond pakte hij wat feller uit. Maar vind het absoluut leuk !
Afbeelding

Merkte dat ik t blond even helemaal zat was. De uitgroei cq kleuren combi van alles zat me zo nu en dan met de CG methode behoorlijk in de weg (leek dan erg vies/vettig)
Om dan weer alles te blonderen leek me nu ook even niet goed plus ik hou wel van een beetje opvallend

Dit is uiteindelijk voor de volgende keer
Afbeelding

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:50

Ik vind het heel gaaf bij je staan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 15:11

Mee eens, totaal anders dan je blonde haren maar het staat je erg leuk vind ik.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:43

Bedankt !!!