Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:37

Dat is waar... Moet daar ook niet zoveel over nadenken, kan mezelf zo makkelijk helemaal gek maken. Over wat ze dan denken etc. Terwijl ondertussen al zoveel verpleegkundigen me geholpen hebben en niemand deed raar oid... Tuurlijk deden ze niet, had niet echt anders verwacht, maarja dat spookt toch steeds door m'n hoofd.

Heb net het ziekenhuis weer gebeld. Vind het super kl*te om toe te geven, maar het gaat niet... Gisteren om 7 uur voor de laatste keer gekatheteriseerd, daarna is het me niet meer gelukt. Toen moest ik dus om 10 uur weer katheteriseren, maar dat ging niet... Besloten eerst even rustig te worden, nouja dat lukte goed, ben in slaap gevallen. Vanochtend om 8 uur dus weer begonnen met proberen, maar tot nu nog helemaal niet gelukt....

Moet om 3 uur weer naar de poli...

senna21

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:00

Heb jij de tips die je hebt gekregen van de verpleging en de fysio ook opgeschreven voor jezelf?
Misschien even een soort poster/reminder voor jezelf maken, en die ophangen in de ruimte waar je katheteriseert.
Een soort papieren support/verpleegster... :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:04

Hè wat balen zeg dat het niet lukt zeg, maar goed dat je meteen contact hebt opgenomen! Succes in het ziekenhuis straks :(:)

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:38

Is misschien thuiszorg dan toch geen geen optie? Ik lees al tijdje mee maar dit lijkt mij ook zo ontzettend frustrerend als het elke keer niet lukt?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:35

En gewoon proberen te plassen is dat niet gelukt?
Balen dat het niet is gelukt

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 17:28

Plassen lukt idd nogsteeds niet :( Steeds voor het katheteriseren moet ik proberen te plassen, maar tot nu toe geen succes.

Thuiszorg is idd misschien de oplossing. Nouja oplossing, maar zal iets moeten.

Zat weer een liter in m'n blaas -O- Maargoed, niet gek na meer dan 24 uur niet plassen. Daarna ook weer zelf gekatheteriseerd, met heel veel moeite en hulp.. In totaal een uur bezig geweest, wel plus het katheteriseren door de verpleegkundige.
Verpleegkundige heeft de arts gebeld en als ik dat wou mocht ik blijven, maarja dat is natuurlijk geen oplossing.
Dus besloten toch naar huis te gaan, nogmaals m'n best te doen met katheteriseren... En als het niet gaat: SEH

Verpleegkundige zei ook wel dat de katheter er ver in moest, twijfelde of deze katheters wel goed zijn voor mij. Maar ik had van de speedicath al de plus en de katheters die ik nu heb zijn ook al 15 cm... :?

Dus voor nu even gedachten bij leukere dingen en dan vanavond weer proberen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:31

TS kun je niet de mannenkatheter krijgen? Die zijn langer dus dan heb je wat meer ruimte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:53

Sorry ik vind het niet heel handig dat je niet gebleven bent, laat ze maar wat eerder onderzoek doen, dit kan zo toch niet?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:29

Balen zo zeg maar is er nu al een bekkentherapeut geweest? Alleen wat oefeningen gaat je niet helpen.Maak er gebruik van, je betaald niet voor niks ziekenfonds he
Of je nu thuis zit te klooien of in het ziekenhuis maakt dan ook niet uit
Wat vinden je ouders?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:32

Polly schreef:
Sorry ik vind het niet heel handig dat je niet gebleven bent, laat ze maar wat eerder onderzoek doen, dit kan zo toch niet?

In het weekend gaat er niets gebeuren qua onderzoek en TS slaapt thuis beter. Voor af en toe hulp bij katheteriseren lijkt mij een ziekenhuisopname niet zinvol.
Hopelijk gaat het snel beter TS. En anders wel hulp vragen!
Sterkte.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:00

Ts heb je ook van die xylocaine gel mee naar huis gekregen? misschien dat het dat thuis wat makkelijker maakt? Dan is het minder gevoelig en lukt het vast beter

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:05

@Polly, onderzoek gaan ze niet doen in het weekend, maar ben het wel gedeeltelijk met je eens. Als het meerdere keren niet lukt en je hebt 1 liter in je blaas rekt dat je blaas op en dat is niet goed voor je. Zeker niet gezien dit vaker gebeurd.
TS ik wil je echt adviseren als het binnen 8-10 uur niet lukt meteen contact op te nemen met het ziekenhuis ipv 24 uur wachten. Zoveel urine in je blaas is ongezond.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:29

TS, spuit je instillagel voor je de katheter erin doet?

Ik weet zelf ook wel dat ze niks doen in het weekend maar dit kan zo niet en idd vind ik 24u wachten veel te lang, straks is je blaas ook nog beschadigd

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 23:08

Instillagel werkt op catheters met een glijmiddel erop soms averechts.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 23:53

Ik lees al een tijdje mee en ik vind deze situatie zo k*t voor je...
lukt het bijvoorbeeld met spierverslappers? Dat als je die eerst neemt het dan misschien beter zal gaan?
Verder vind ik de reden dat er geen onderzoek vanwege het weekend een van de idiootste die er is.. maar goed. Je hebt toch wat he, met het hoop ziekenfonds die je elke maand moet ophoesten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 00:18

Vanavond de SEH gebeld en ik ben weer opgenomen... :) :( Dubbel gevoel.. Blij dat ze me zo goed helpen, verdrietig over de hele situatie..

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ga nu even proberen een beetje rustig te worden, hopelijk zo slapen en dan ga ik morgen weer andwoorden op de vragen en wat uitgebreider andwoorden!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:18

Goed dat je de SEH gebeld hebt!
En als ze je weer willen ontslaan, probeer eerst thuiszorg rond te hebben, zij kunnen ook de eerste tijd meehelpen en het jou aanleren, dat betekend niet dat je áltijd afhankelijk bent, maar naarmate het steeds beter lukt kun je dat dan gaan afbouwen ipv elke keer weer opgenomen te moeten worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:29

Vindt het heel stoer van je dat je gebeld hebt en toe geeft dat je het thuis niet redt. Super!!
Heel veel sterkte en hopelijk snel verbetering

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:53

Misschien eens navragen of cbd olie kan helpen? Bij sommige mensen zorgt dat voor meer rust en ontspanning. Zelf gebruik ik het nu twee dagen voor slaapproblemen maar ben echt verrast!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:56

Ik ben trots op je. Je hebt goed voor jezelf gezorgd!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 21:16

Oke, heb m'n laptop weer, dus tijd voor een bericht :Y)

Instillagel heb ik wel geprobeerd, maar dat had niet echt effect. Gisteren op de SEH kwam de verpleegkundige op het idee om gewoon lidocaïne spray te gebruiken... Die met bananensmaak :') Overlegd met de arts uiteraard en die vond het ook een goed idee. Dus dat gisteravond geprobeerd. Is ook even op m'n tanden bijten de eerste 10 sec, maar het doet zeker wel iets. Alleen mag ik dat maar 3x pd gebruiken en moet 5/6 keer katheteriseren.. En als het niet ver genoeg naar binnen gaat, dan heb je een verdoofde doos en is voelen wanneer je goed zit weer erg lastig...

Vanochtend is de arts langs geweest. En dit keer is de suprapubische katheter ter sprake gekomen... Maargoed, voor nu blijven we proberen zelf te katheteriseren. Verpleegkundige zei dat de arts me dit keer langer wil houden. Maandag word ook de fysio en psycholoog weer opgestart.

Bedankt voor de tips ook weer!

Ennn... Ik kreeg vandaag bezoek van een super lieve bokker <3 Was erg gezellig en fijn.
Afbeelding

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:23

Wat lief zeg! <3

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 11:06

Zeker. Echt heel fijn :j

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 16:06

Nou, morgen ga ik toch weer naar huis. Dit keer met thuiszorg. Niet op vaste tijden, maar ik kan bellen als het niet gaat en dan komt er iemand langs. Als ik morgen thuis ben moet ik direct bellen, dan komt er iemand langs voor een intake gesprek.

Zou eigenlijk vandaag al naar huis. Maar toch besloten te blijven tot morgen...

Heb namelijk vanochtend de fysio aan m'n bed gehad. Die kwam vertellen, dat de oefeningen die ik nu doe, niet werken... Ik plas namelijk nogsteeds helemaal niet. En dus moet er echt behandeld worden..
Ze vroeg of ik dat zag zitten. Ik moest namelijk toestemming geven, want ja, inwendig onderzoek.. Ik dacht direct; JA! Ik wil dit opgelost hebben, tuurlijk wil ik die behandeling. Mocht meteen een half uur later naar de poli komen. Ik ben daar, de fysiotherapeut begint over de toestemming, dat ze niet mag behandelen als ze het idee heeft dat ik geen goede keuze kan maken daarover en het dus negatieve gevolgen kan hebben voor me... En dat was dus het geval. Ze had het idee dat ik Ja zei, terwijl ik Nee voelde..

En toen was het probleem van niet kunnen huilen opgelost |( Ik besefte opeens dat ze gelijk had.. Heb bij haar gehuild, daarna kwam ik op de afdeling en vroeg de verpleegkundige hoe het gegaan was en toen was het helemaal een ramp.. Ze was echt heel begripvol en vroeg of ze bij me moest komen zitten, maar ben even op bed gaan liggen met de gordijnen dicht. Toen kwam ze na een kwartiertje uit zichzelf bij me zitten en was het weer mis :+

Ik neem het mezelf zóó kwalijk... Dit is gewoon m'n eigen schuld ;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:09

Je eigen schuld???

Als je van je paard valt en je been breekt, vind je dat ook net zo je eigen schuld?
Dingen gebeuren.. daar heb je helemaal geen specifiek meer of minder schuld aan.

Wat gaan ze nu doen? Wat willen ze met thuiszorg bereiken?