Help mijn vriend is coke verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:56

Lijkt mij dat ts al een weloverwogen besluit heeft gemaakt. Iedereen die alsnog op deze discussie ingaat, probeert ts alsnog ongevraagd een bepaalde richting in te duwen. Ophouden hiermee. Een moderator heeft hier al naar gevraagd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:53

Niniane schreef:
Lijkt mij dat ts al een weloverwogen besluit heeft gemaakt. Iedereen die alsnog op deze discussie ingaat, probeert ts alsnog ongevraagd een bepaalde richting in te duwen. Ophouden hiermee. Een moderator heeft hier al naar gevraagd.

Ts heeft helemaal nog geen besluit gemaakt nadat ze bij de dokter is geweest. Ze vraagt om advies, als mensen dat geven duwen ze niet per definitie in een bepaalde richting

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:55

TS heeft dus geen weloverwogen beslissing gemaakt. Het bezoek aan de HA heeft haar aan het twijfelen gebracht wat hartstikke logisch is, welke keus je ook maakt in dit geval, het is sowieso niet niks..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:56

Amber_anne schreef:
Niniane schreef:

Ts heeft helemaal nog geen besluit gemaakt nadat ze bij de dokter is geweest. Ze vraagt om advies, als mensen dat geven duwen ze niet per definitie in een bepaalde richting

Ze vraagt helemaal niet om advies. En dat hebben we allemaal te respecteren. Juist bij dit soort beslissingen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:32

Amber_anne schreef:
Niniane schreef:

Ze vraagt helemaal niet om advies. En dat hebben we allemaal te respecteren. Juist bij dit soort beslissingen.[/quote]

Ts heeft dit hele topic geopend voor advies en lotgenoten, lijkt mij dat er op elke post die geplaatst wordt reacties worden gegeven. Daarin mogen mensen wel degelijk hun mening geven en hun advies. Daar is niks respectloos aan. Wil je geen advies of meningen moet je ook niet op een topic als bokt dit bericht neerzetten. Niemand die de ts hier verplicht om een abortus te nemen of te zeggen dat een abortus een misdaad is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:53

Ohhh lieve ts.

Bokt is een leuke plek om een beetje informatie te zoeken en te discussieren over huis-tuin en keuken zaken waar we allemaal wat van vinden, maar toch niets over te zeggen hebben.

Maar in jou geval is dat allemaal niet van toepassing. Jij moet een keuze maken die zoveel gaat beinvloeden. Dat is heel moeilijk.
Daar worden mensen speciaal voor opgeleid omdat het heel ingewikkeld is om met zo'n emotionele situatie om te gaan en daarbij te helpen en tips te geven zonder eigen meningen en oordelen erin te verwerken. Jij hebt iemand nodig die je begeleid in het pad wat jij gaat kiezen, niet een pad instuurt. :)

De tip van Lieveli is erg goed.
Zoek iemand in het echte leven waar je je vragen aan kunt stellen, die je vertrouwen geeft om een keus te maken.

Heel veel sterkte!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:41

Amber_anne schreef:
Ts heeft dit hele topic geopend voor advies en lotgenoten, lijkt mij dat er op elke post die geplaatst wordt reacties worden gegeven. Daarin mogen mensen wel degelijk hun mening geven en hun advies. Daar is niks respectloos aan. Wil je geen advies of meningen moet je ook niet op een topic als bokt dit bericht neerzetten. Niemand die de ts hier verplicht om een abortus te nemen of te zeggen dat een abortus een misdaad is.

Precies!
Als iedereen nou even ophoudt om elkaars opmerkingen af te kraken of te diskwalificeren, dan kan dit topic normaal op inhoud doorgaan. Is voor ts ook wel zo prettig.

Schaduw25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 09:38

Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het. Ik heb een vast contract aangeboden gekregen en deze zal ik in de loop van de week aannemen. Dit betekent wel dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met studeren en voorlopig fulltime zal gaan moeten werken. Dit zal zwaar zijn maar ik heb het zeker over voor mijn kind.

Mijn ex blijft zo lang hij clean is ook zeker in het leven van het kind. Inmiddels heeft hij een nieuwe vriendin wat ik persoonlijk best kortdag vind maar als hij er gelukkig van wordt vind ik het helemaal oké.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:46

Je komt over als een sterke vrouw. Ik heb respect voor je keuze en wil je veel kracht toewensen want het zal idd zwaar worden. Hopelijk heeft je ex het licht gezien en kan hij op juiste wijze deel uitmaken van het leven van jullie kind en waar nodig is jou helpen met de zorg. Al zal hij zich eerst over langere tijd moeten bewijzen. Helaas ligt een terugval altijd op de loer.

Mss is het goed om hulp te zoeken voor de omgang met je ex. Jullie zullen de ouderrollen moeten gaan verdelen en alles is nog zo recent geleden gebeurt dat er ook genoeg te verwerken is voor jullie beide

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:51

Houd er rekening mee dat veel medische dingen niet kunnen worden uitgesloten, er bestaat altijd een kans dat.

En gefeliciteerd, een baby vind ik het zwaarste maar ook het mooiste dat er is. Knap dat je het alleen gaat doen, ik wens je wijsheid/sterkte/veel plezier.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:55

Schaduw25 schreef:
Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het. Ik heb een vast contract aangeboden gekregen en deze zal ik in de loop van de week aannemen. Dit betekent wel dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met studeren en voorlopig fulltime zal gaan moeten werken. Dit zal zwaar zijn maar ik heb het zeker over voor mijn kind.

Mijn ex blijft zo lang hij clean is ook zeker in het leven van het kind. Inmiddels heeft hij een nieuwe vriendin wat ik persoonlijk best kortdag vind maar als hij er gelukkig van wordt vind ik het helemaal oké.

Zo te horen heb je een weloverwogen keuze gemaakt TS.
Alleen het stukje "als het gezond is, hou ik het", wil ik je er toch even op wijzen dat je dát dus nooit zeker weet.. ook al doe je nog zoveel tests en echo's. (Spreek uit ervaring en heb datzelfde als jou geroepen).
Niet om je bang te maken hoor maar mij was ook verteld bij de 20 weken echo dat alles perfect was maar dat bleek dus een aantal weken later totaal niet het geval te zijn...en toen was ik al voorbij 'the point of no return'.

Je moet er dus eigenlijk er in gaan met het idee "ik hou het wel of niet, ongeacht of het gezond is".
Dán kun je er imo pas echt voor gaan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:50

Dat vaste contract komt precies op het goede moment of wist je baas van de zwangerschap af? Heel veel sterkte en wijsheid gewenst, ik vind het een dappere beslissing of dit in eerste instantie alleen aan te gaan.
Heb je inmiddels wel al een plekje voor jezelf?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:13

Respect voor je ongelooflijk sterke houding TS!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:18

Schaduw25 schreef:

Heel veel succes TS! Ik hoop dat je veel liefde in je kindje vindt :) en zoals ik al zei; ga ervoor, zonder spijt (al zal dat zeker lukken van zodra je dat snoetje ziet) en dan komt het vast en zeker goed!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:19

Schaduw25 schreef:
Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het.

Mogelijke schade door alcohol kun je nog lang niet zien.

Schaduw25 schreef:
Mijn ex blijft zo lang hij clean is ook zeker in het leven van het kind.

Daar heb je helaas weinig over te zeggen meis. Je neemt het recht van een vader om zijn kind te zien niet zomaar (meer) af, dus ook als hij weer gaat gebruiken heeft hij recht om in het leven van zijn kind te zijn. Maak je daar geen illusies over en bedenk goed wat dat met het kind zal doen, om zo'n vader te hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:24

Maar ook dan zijn er wel stappen die je kunt nemen als omgang met vader negatieve gevolgen blijkt te hebben voor de ontwikkeling van het kind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:27

Nou zeg, praat het arme kind lekker de put in.
Ja, een kind hebben is zwaar, maar tegelijkertijd ook erg mooi als het je gegund is. En nee, deze situatie is niet ideaal. Maar TS heeft er goed over nagedacht en een weloverwogen beslissing gemaakt. We weten allemaal dat het anders kan uitpakken, maar het kan ook heel goed uitpakken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:28

capopjekop schreef:
Maar ook dan zijn er wel stappen die je kunt nemen als omgang met vader negatieve gevolgen blijkt te hebben voor de ontwikkeling van het kind.

Weinig hoor. Het moet echt ontzettend ernstig (én aantoonbaar) zijn wil je daar echt iets mee kunnen. En dan nog is het vaak een proces van jaren. Menig jeugd/kind wordt erdoor verpest.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:30

verootjoo schreef:
Nou zeg, praat het arme kind lekker de put in.
Ja, een kind hebben is zwaar, maar tegelijkertijd ook erg mooi als het je gegund is. En nee, deze situatie is niet ideaal. Maar TS heeft er goed over nagedacht en een weloverwogen beslissing gemaakt. We weten allemaal dat het anders kan uitpakken, maar het kan ook heel goed uitpakken.

Heeft niks met de put in praten te maken. TS heeft er niet goed over nagedacht wat blijkt uit haar (wat naïeve) uitspraak dat de vader in het leven van zíjn kind mag zolang hij clean is. Dat kun je namelijk helemaal niet afdwingen en daar wijs ik haar op. Ik zeg niet dat ze het dan niet moet doen, maar ze kan beter een weloverwogen beslissing baseren op de realiteit dan op een illusie.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:28

ashley1 schreef:
Schaduw25 schreef:

Zo te horen heb je een weloverwogen keuze gemaakt TS.
Alleen het stukje "als het gezond is, hou ik het", wil ik je er toch even op wijzen dat je dát dus nooit zeker weet.. ook al doe je nog zoveel tests en echo's. (Spreek uit ervaring en heb datzelfde als jou geroepen).
Niet om je bang te maken hoor maar mij was ook verteld bij de 20 weken echo dat alles perfect was maar dat bleek dus een aantal weken later totaal niet het geval te zijn...en toen was ik al voorbij 'the point of no return'.

Je moet er dus eigenlijk er in gaan met het idee "ik hou het wel of niet, ongeacht of het gezond is".
Dán kun je er imo pas echt voor gaan.

Of zelfs ná de geboorte kan ondanks alle controles toch blijken dat het helemaal niet goed is.....dat is ons overkomen helaas.
Zonder zwartgallig te willen zijn, ik hoop dat je het allemaal niet te rooskleurig en naief ziet voor de toekomst. Het is één van de heftigste, intenste taken die er bestaan, het ouderschap. En dan heb ik nog een zeer sterke relatie en geweldige partner. Ook dat je je studie nu moet gaan laten schieten, heel eerlijk ik vind het zonde van je onbezorgde toekomst. Ik wens je heel veel geluk en wijsheid!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:37

TS ik vind het een dappere beslissing.
Echter lijkt mij je studie (tijdelijk) stopzetten juist voor je kind niet verstandig. Die studie heb je nodig om je kind straks te kunnen bieden wat het nodig heeft. En dat betekend wellicht aan het begin juist inleveren.
Ga gesprek aan met studiebegeleider. Er zijn voorzieningen voor meiden in jouw situatie die het mogelijk maken om toch te studeren.

Voor wat betreft de vader. Die heeft volledig recht op zijn kind. Ook als hij niet afkickt. En dat is ergens maar goed ook, want hij is immers de vader. Hij is niet minder een ouder van jullie kind dan jij dat bent.
Hij moet wel heel extreem afzakken wil daar wat aan gedaan kunnen worden.
Hou dit dus in gedachten. De rest van jullie leven zijn jullie aan elkaar verbonden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:42

Een dappere keuze ts.

Mag ik nog een kleine tip geven?
Zoek van te voren alvast uit hoe het zit met het kind erkennen door de vader en alles wat daaraan vast zit. Jij gaat vast heel gelukkig worden met de kleine, maar er zitten zoveel haken en ogen aan als de vader niet clean wil/kan blijven. (En ging de laatste ruzie niet over het feit dat hij nog stiekem gebruikte?)

Zorg dat je je voorbereid op dat waar je jezelf op kunt voorbreiden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:46

TS echt knap hoe je met deze situatie omgaat! Kunnen velen van leren.

Is er geen andere oplossing dan stoppen met je studie? Ik weet in ieder geval dat er bij mijn studie best een en ander mogelijk is in overleg met studieadviseur.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:07

Ts wat ben jij een sterke vrouw.
Wil je veel kracht toewensen.

Een dappere keuze, het komt vast goed, je bent niet de enige.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:57

Sunnda schreef:
Een dappere keuze ts.

Mag ik nog een kleine tip geven?
Zoek van te voren alvast uit hoe het zit met het kind erkennen door de vader en alles wat daaraan vast zit. Jij gaat vast heel gelukkig worden met de kleine, maar er zitten zoveel haken en ogen aan als de vader niet clean wil/kan blijven. (En ging de laatste ruzie niet over het feit dat hij nog stiekem gebruikte?)

Zorg dat je je voorbereid op dat waar je jezelf op kunt voorbreiden.

Goed zo TS! Je zult vast veel liefde van je kindje krijgen,en ook kunnen geven!Even een vraagje waar ik niets vanaf weet: Is het eigenlijk noodzakelijk dat de ex van ts als vader wordt aangemerkt? Want ze waren niet getrouwd en hij heeft al een andere relatie?Eerlijk gezegd,als ik in die positie zou zitten als ts nu,dan zou ik zeggen: vader onbekend. Inderdaad om later ongewenst gestalk te voorkomen. Maar ik weet niet of dat kan,dat is dus mijn vraag.