Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niniane schreef:Lijkt mij dat ts al een weloverwogen besluit heeft gemaakt. Iedereen die alsnog op deze discussie ingaat, probeert ts alsnog ongevraagd een bepaalde richting in te duwen. Ophouden hiermee. Een moderator heeft hier al naar gevraagd.
Amber_anne schreef:Niniane schreef:Lijkt mij dat ts al een weloverwogen besluit heeft gemaakt. Iedereen die alsnog op deze discussie ingaat, probeert ts alsnog ongevraagd een bepaalde richting in te duwen. Ophouden hiermee. Een moderator heeft hier al naar gevraagd.
Ts heeft helemaal nog geen besluit gemaakt nadat ze bij de dokter is geweest. Ze vraagt om advies, als mensen dat geven duwen ze niet per definitie in een bepaalde richting
Amber_anne schreef:Niniane schreef:Lijkt mij dat ts al een weloverwogen besluit heeft gemaakt. Iedereen die alsnog op deze discussie ingaat, probeert ts alsnog ongevraagd een bepaalde richting in te duwen. Ophouden hiermee. Een moderator heeft hier al naar gevraagd.
Ts heeft helemaal nog geen besluit gemaakt nadat ze bij de dokter is geweest. Ze vraagt om advies, als mensen dat geven duwen ze niet per definitie in een bepaalde richting
Amber_anne schreef:Ts heeft dit hele topic geopend voor advies en lotgenoten, lijkt mij dat er op elke post die geplaatst wordt reacties worden gegeven. Daarin mogen mensen wel degelijk hun mening geven en hun advies. Daar is niks respectloos aan. Wil je geen advies of meningen moet je ook niet op een topic als bokt dit bericht neerzetten. Niemand die de ts hier verplicht om een abortus te nemen of te zeggen dat een abortus een misdaad is.
Schaduw25 schreef:Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het. Ik heb een vast contract aangeboden gekregen en deze zal ik in de loop van de week aannemen. Dit betekent wel dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met studeren en voorlopig fulltime zal gaan moeten werken. Dit zal zwaar zijn maar ik heb het zeker over voor mijn kind.
Mijn ex blijft zo lang hij clean is ook zeker in het leven van het kind. Inmiddels heeft hij een nieuwe vriendin wat ik persoonlijk best kortdag vind maar als hij er gelukkig van wordt vind ik het helemaal oké.
Schaduw25 schreef:Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het. Ik heb een vast contract aangeboden gekregen en deze zal ik in de loop van de week aannemen. Dit betekent wel dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met studeren en voorlopig fulltime zal gaan moeten werken. Dit zal zwaar zijn maar ik heb het zeker over voor mijn kind.
Mijn ex blijft zo lang hij clean is ook zeker in het leven van het kind. Inmiddels heeft hij een nieuwe vriendin wat ik persoonlijk best kortdag vind maar als hij er gelukkig van wordt vind ik het helemaal oké.
Schaduw25 schreef:Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het.
Schaduw25 schreef:Mijn ex blijft zo lang hij clean is ook zeker in het leven van het kind.
capopjekop schreef:Maar ook dan zijn er wel stappen die je kunt nemen als omgang met vader negatieve gevolgen blijkt te hebben voor de ontwikkeling van het kind.
verootjoo schreef:Nou zeg, praat het arme kind lekker de put in.
Ja, een kind hebben is zwaar, maar tegelijkertijd ook erg mooi als het je gegund is. En nee, deze situatie is niet ideaal. Maar TS heeft er goed over nagedacht en een weloverwogen beslissing gemaakt. We weten allemaal dat het anders kan uitpakken, maar het kan ook heel goed uitpakken.
ashley1 schreef:Schaduw25 schreef:Mijn keuze is inmiddels gemaakt, mits het kindje gezond is hou ik het. Ik heb een vast contract aangeboden gekregen en deze zal ik in de loop van de week aannemen. Dit betekent wel dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met studeren en voorlopig fulltime zal gaan moeten werken. Dit zal zwaar zijn maar ik heb het zeker over voor mijn kind.
Zo te horen heb je een weloverwogen keuze gemaakt TS.
Alleen het stukje "als het gezond is, hou ik het", wil ik je er toch even op wijzen dat je dát dus nooit zeker weet.. ook al doe je nog zoveel tests en echo's. (Spreek uit ervaring en heb datzelfde als jou geroepen).
Niet om je bang te maken hoor maar mij was ook verteld bij de 20 weken echo dat alles perfect was maar dat bleek dus een aantal weken later totaal niet het geval te zijn...en toen was ik al voorbij 'the point of no return'.
Je moet er dus eigenlijk er in gaan met het idee "ik hou het wel of niet, ongeacht of het gezond is".
Dán kun je er imo pas echt voor gaan.
Sunnda schreef:Een dappere keuze ts.
Mag ik nog een kleine tip geven?
Zoek van te voren alvast uit hoe het zit met het kind erkennen door de vader en alles wat daaraan vast zit. Jij gaat vast heel gelukkig worden met de kleine, maar er zitten zoveel haken en ogen aan als de vader niet clean wil/kan blijven. (En ging de laatste ruzie niet over het feit dat hij nog stiekem gebruikte?)
Zorg dat je je voorbereid op dat waar je jezelf op kunt voorbreiden.