Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:51

Ik vind vooral die periodes leuk waarin hij tevreden, gezellig, lief en vrolijk is.

Dat gemiep, gepiep, gezever, gezeur en gejammer kunnen me gestolen worden O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:00

Ik vind eigenlijk oprecht alles (nu) leuk van mijn kind :')
En vind het zo leuk hoe hij wijs wordt, alles zelf ontdekt, hoe hij leert en hoe je hem groter ziet worden <3 :j Had dit allemaal echt niet willen missen.
Het interesseert me zelfs niet als ie me de hele nacht wakker houdt. Toen ie baby was vond ik alles niet leuk, maar dat was vooral hormoongestuurd, mijn hele hormoonstelsel was door de war en dat was zwaar. Sinds ik weer stabiel ben vind ik alles helemaal geweldig.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:02

Hier hetzelfde: je ziet vanaf de eerste dag het lichtje steeds sterker gaan branden achter die oogjes. Waar het eerst blinde molletjes zijn die alles puur op instinct doen komt er langzaam wat meer snap in en inmiddels zitten we in de fase: oorzaak gevolg, waardoor je als jonge ouders ineens met de neus op de feiten wordt gedrukt dat je gewoon gestuurd wordt door een wurm van een paar maanden oud. laat het opvoeden maar beginnen *\%/*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:11

Idd. Vind alle leeftijden zijn charmes hebben. Maar herken het stuk dus niet van ‘sla die babytijd maar over’. Ik vond het een heerlijke tijd. Bij eentje ook wel pittig (huilbaby) maar toch heerlijk.

Nu 1 puber vind ik ook heerlijk trouwens, weer hele andere gesprekken! Veel zelfstandiger ook. Tussen 6 en 10 vond/vind ik het toch vnl politieagent spelen.. maar ken genoeg mensen om me heen die dit juist weer ‘de leukste’ leeftijd vinden. Gelukkig is iedereen anders.

Oh, om op de topicvraag terug te komen: mijn vriend wilde veel eerder kinderen dan ik. Uiteindelijk was ik 24 toen we ervoor gingen en 26 toen de eerste geboren werd. Nog redelijk jong dus.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:20

Hangt waarschijnlijk ook wel van het kind in kwestie af, let's be honest, ze gaan allemaal door goede en slechte tijden (het zijn net mensen := ).

Ik vond de babytijd zwaar, maar ik nam zelf ook veel te veel hooi op mijn vork door volledig door te blijven werken. Kind compenseerde de tijd die ze overdag met me miste 's nachts. Ik heb denk ik een half jaar rechtop geslapen met kind op de arm.

Sinds ik zelf rust ervaar, kan ik ook meer van mijn kind genieten. Maar de verwondering over MIJN kind is er vanaf het begin geweest. Hij verbaast me elke dag, niet altijd in positieve zin (denkt aan de Aloë vera die nu de helft van zijn takken mist omdat meneertje daar liftje mee wilde spelen :\ ), maar meestal wel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:42

SaskiaB schreef:
Myfairytale schreef:
Ik geloof direct dat je eigen baby en kind anders is.
Maar ik vind dat toch echt de leukste leeftijd. En dat weegt mee in mijn twijfels.

Ik ben wel ontzettend benieuwd hoe mijn baby straks gaat kletsen en grapjes maken. En dan kan ik me voorstellen dat ik benieuwd ben hoe hij met zijn vriendjes gaat spelen en dan op wat voor sport hij gaat. Daar groei je wel in mee denk ik.

Kan me alleen niet voorstellen dat hij ooit puber wordt :') We zeiden het gisteren nog; hij krijgt ooit baardgroei en behaarde benen. Whahaha, en hij heeft nu van die leuke, zachte spekbeentjes :D

Aahw, nu van die spekbeentjes... <3
Ach ja, dat zal ook wel, dat je er in mee groeit. Peuters en kleuters vind ik ook heel erg leuk!
Pubers even iets minder haha. Maar daar zul je inderdaad in meegroeien. Gelukkig duurt dat nog een hele tijd haha.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:47

haha nou weet niet...maar die van mij is 5 ..en die zit toch al in een heuse pubertijd := ~~}> dus zo lang duurt dat niet haha

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:00

Haha sterkte Zondebokje! Naam doe je dan eer aan. :')
Ik heb nu van familie en vrienden wel te maken met kindjes van allerlei leeftijden, van baby tot een jaar of 8. En die kids zijn overigens wel allemaal leuk, ligt er ook wel erg aan hoe ze opgevoed worden denk ik en of ze van jezelf zijn zal vast ook veel verschil maken.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:10

_O- ja dankje!

Nee hoor mn meisje is erg lief gelukkig... moet er wel om lachen..soms ook niet }:) maar ze denkt nl. dat ze al heel volwassen is haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:15

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:43

Hahah Hilarisch ( in de kern wel een verrijking voor de beeldvorming hoe het kan worden)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:54

Interessant topic, mooi hoe de meningen verdeeld zijn en hoe ze veranderen na het krijgen van kinderen, positief en negatief, beiden mogen gehoord worden. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:58

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:00

Aanrader om te kijken is de serie the let down op Netflix. Best realistische momenten rondom het leven met een baby.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:20

Ik wilde nooit kinderen en van de 1 de andere dag wilde i ze nú. Was voor mijn man even schakelen...
De eerste kreeg ik met 29 jaar, bij de tweede was ik 32.

Het is leuk maar eerlijk gezegd ook vaak heel zwaar

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:28

Ik vind het financiële deel en werk ook heel erg lastig in te schatten. Mijn man werkt in de filmwereld waar betekend dat je wordt gebeld voor een film of serie, reclame en dan krijg je een rooster. Dit betekend soms 1 dag in de week, soms een week niet thuis, soms in de nacht soms overdag, soms een maand niks soms 5 weken fulltime. Ik ben altijd het stabiele inkomen geweest. Ik wil eigenlijk wel een dag minder werken dan maar ik weet niet hoe we het precies kunnen doen. Hij is over het algemeen meer thuis dan mij. Dus dan zou hij ook zorgen, maar ja hoeveel opvang of toeslagen is bijna onmogelijk in te schatten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:30

In zo‘n geval ben je met flexibele zorg het beste af. Is vaak wel duurder maar dan heb je geen file stress.
Eigenlijk is alles wel te regelen als je het er voor over hebt dat een vakantie er dan evtl financieel er even niet in zit.

Als je geen standaard gezinnetje hebt volgens de standaard maatschappelijke norm dan geeft het enkel frustratie als je probeerd daar toch op een bepaalde manier in te passen.
Dan kun je echt beter meer zorg budget reserveren en daarvoor rust in je hoofd hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:34

DiantaM schreef:
Aanrader om te kijken is de serie the let down op Netflix. Best realistische momenten rondom het leven met een baby.

Vond je? Ik vond het een fantastische serie maar vooral heel hysterisch en uitvergroot. Eerder satire dan herkenbaar voor mij...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:35

Ik vond die serie geweldig!
Op naar seizoen 2. Heerlijk toch.
Was alleen maar harder aan het rammelen.

Financieel vind ik wel een puntje.
Het geld wat een kind kost, heb ik nu niet over per maand.
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Enne.. Mn hondenkind staat op 1 :D , die moet straks naar een gedeelde eerste plaats. Las hier ook iemand over “mijn paard staat op nummer 1”. Best wat verschuivingen in de innerlijke orde zo :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:20

Ik vind dat lastig, ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar mijn man verdient goed, ik kan thuisblijven en we houden meer geld over dan toen we kindvrij waren. Van do to zo uitgaan is duurder dan een baby :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:29

lieveli schreef:
Ik vind dat lastig, ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar mijn man verdient goed, ik kan thuisblijven en we houden meer geld over dan toen we kindvrij waren. Van do to zo uitgaan is duurder dan een baby :=

:D
Als dat uitgaan stopt dan snap ik het, dan heb je dus inderdaad je uitgaven patroon omgegooid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:35

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ons kind kost per maand. Je kan het ook zo gek maken als je wilt.
Qua eten heb ik niet het idee dat de boodschappen echt duurder zijn ofzo.
Heb eigenlijk überhaupt niet het idee dat ik nu echt een hap uit m’n maandbudget mis. En we zijn niet eens stinkend rijk ofzo hoor :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:55

Afgezien van de dure kinderopvang vind ik niet echt dat zo‘n gup veel kost.
Dat komt waarschijnlijk pas meer als ze naar de basisschool gaan en hobbies krijgen etc.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:58

Sizzle schreef:
Dat komt waarschijnlijk pas meer als ze naar de basisschool gaan en hobbies krijgen etc.

Inderdaad :') :j

En helemaal als ze naar de middelbare school gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:59

Of gaan studeren %)