2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:32

Ik wel. Samen met de bijkomstige vreetbuien helpt dat niet echt om op gewicht te blijven :+

Nachocheese

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:41

Ik ga ook niet op de weegschaal staan Haha. Ga vandaag wel starten. En dan 31 december gewoon even weer los en 1 januari weer verder :D ga 1 januari dus ook op de weegschaal.

Vanmorgen wel weer normaal ontbeten ipv met chocola de dag beginnen :roll:
Denk dat mijn lichaam wel wat extra vitamines kan gebruiken Haha.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:44

Ik wil me ook graag melden! Het hele topic vanaf het begin bijgehouden, en merk toch dat ik graag mee wil doen! :)

Ik wil behoorlijk wat kilo's kwijt, zo tussen de 25-30. Een lange weg te gaan dus, en dit hoeft niet allemaal in 2018, het liefst wel natuurlijk haha. Ik wil eind mei zo'n 12 kilo graag kwijt zijn, voor ik op vakantie ga. Ben de afgelopen tijd weer aardig aan het vreten en in januari ga ik het rigoureus omgooien. Veel sporten/bewegen en gezond eten, strenger voor mezelf zijn wat betreft snoepen/lekkere dingen.
12 kilo is ambitieus, maar moet haalbaar zijn.
Ik begin 1/2 januari voor het echie, ga me dan ook pas wegen en meten

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:48

Ik zou me ook graag willen aanmelden, ookal ben ik al bezig. Ik ben in de afgelopen 2 jaar 25 kilo bijgekomen (!), en die wil ik er nu weer af.

De eerste 5 kilo zijn bijna behaald, sinds begin oktober!
Ik eet gezonder met de pijler op eiwitten en minder koolhydraten, maar alles niet streng.

Ik heb met de kerst kerstontbijt gehad.. wat was dat een aanslag op mijn energie!
Bijzonder om te voelen hoezeer het verschil maakt als ik ontbijt met broodjes, zoetigheid en dergelijke of met een bakje yoghurt met fruit en noten.

Ik vertrek vrijdag voor een weekje naar Ameland met familie.. dat wordt wel een uitdaging om gematigd te blijven eten, er wordt altijd zo veel lekkers op tafel gezet!

Over 2,5 kilo mag ik trouwens van mezelf weer paardrijden, 1 x per week max 20 minuten. Daar kijk ik heel erg naar uit :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:12

Ik doe met jullie mee! +:)+ Leuk topic dit en erg motiverend!

Ik ben sinds september al fanatiek aan het sporten (3 keer in de week, cardio en krachttraining), maar moet nog wel mijn voedingspatroon aanpassen. En ik begin op 1 januari met: volledig stoppen met alcohol.

De weegschaal vind ik overigens niet zo interessant. Mij gaat het meer om de centimeters en het vetpercentage. Ik ben namelijk behoorlijk gespierd en weeg daardoor best veel (in mijn ogen). Ik zou niet weten hoeveel kg van dat gewicht eraf 'moet' nu en ik heb dus geen streefgewicht. Wel een 'streef-lijf' haha.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:41

Vanmogen op de weegschaal gestaan en +0,5 kg, valt best mee.

Wat ik het lastigste vind is dat als ik een prettig eetpatroon heb gevonden ik dit tijdens de menustruatie niet volhoud. Dan moet ik mijzelf weer herpakken en dat lukt niet altijd. Iemand nog tips hoe je de menustruatie door komt zonder vreetbuien?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:57

onpaard schreef:
Vanmogen op de weegschaal gestaan en +0,5 kg, valt best mee.

Wat ik het lastigste vind is dat als ik een prettig eetpatroon heb gevonden ik dit tijdens de menustruatie niet volhoud. Dan moet ik mijzelf weer herpakken en dat lukt niet altijd. Iemand nog tips hoe je de menustruatie door komt zonder vreetbuien?

Wat voor mij werkt is dan van te voren plannen wat ik die dag wil eten en dat ook klaar leggen. Meestal pak ik in vreetbuien wat er op dat moment makkelijk te pakken is. Als dat iets gezonds is, dan pak je dat veel makkelijker :D

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:19

Heel veel mensen hier durfden niet op de weegschaal ... ik durfde eigenlijk ook niet. Maar juist na het lezen van deze 'negatief geladen' berichten heb ik mijn ballen bij elkaar geraapt en ben er toch op gaan staan. Ik had verwacht helemaal terug bij af te zijn maar ben juist stabiel gebleven! Nooit verwacht! Wie veel eet komt veel aan zou je denken, maar ik ben gespaard gebleven :D

Zeven kilo here we go.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:23

Oke oke oke, ik doe mee!

Stiekem over de laatste jaren toch wat gegroeid (lees:10kg). Ben nog steeds niet super zwaar maar heb de vetjes wel 'over'. Zit hem met name in de porties en het snaaien. Gezond eten doen we best goed denk ik zo.

Doel 1: 7kg afvallen voor de zomer ^^ (ik moet nog even bekijken wat reëel is per maand), daarna even bekijken hoe ik me voel in me vel enz.
Doel 2: 10km zonder wandelpauzes kunnen lopen.

Ga sowieso met een vriendin naar de sportschool vanaf januari 1x per week en wil daarnaast 1x pw hardlopen. Uiteraard naast het paardrijden :)

Is er nog ruimte in de app groep?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:24

Mag ik hier ook mee praten? ik ben 3 jaar geleden 20 kilo afgevallen waarvan er nu weer 10 a 15 kilo aanzit. ik wil er nu eerst 10 kilo af hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:40

Weegschaal doe ik op een vaste dag met vast ritme (plassen en dan wegen ) ,alleen het is nog niet zondag hoe nieuwsgierig ik ook ben

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:36

Ik was super blij vanmorgen! Ben maar halve kilo aangekomen sinds zaterdag. Dus kan wel zeggen dat ik de feestdagen goed overleefd heb :D vandaag gewoon weer normaal eten en niet meer vreten.

Al gaat de familie nog over op de borrel nu. Das wel lastig.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:51

Ik heb nog wel eens de neiging om mezelf zielig te vinden als ik ongesteld ben waardoor ik meer ga snaaien. Tot nu toe gaat het goed :+

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:36

Ik ga hier ook lekker meelezen. Een jaar geleden 10kg afgevallen door frisdrank, alcohol en snoep te laten staan. Helaas in mei ziek geworden en nu weer 14 kg aangekomen, en counting. Chips laten staan lukt al maanden prima (voorheen at ik zeker 5 zakken in de week :x ). Nadeel is dat de grootste bijwerking van mn medicijnen vreetbuien zijn, en vooral zoetigheid. Mijn doel voor 2018 is dus in de eerste plaats om niet nog meer aan te komen. Er verschijnt elke 2 weken een nieuwe kilo op de weegschaal. Optioneel is weer terug naar de 65 kg, maar ik ben al trots op mezelf als ik eind 2018 nog steeds 78 kg weeg. Die lange constante stijgende lijn omhoog moet er echt uit. :n

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:50

Ik heb vandaag boodschappen gedaan en alle ongezonde dingen laten staan <<)
Ik vind het soms makkelijker om een koekje te pakken in plaats van een mandarijn te schillen.

Het is deels gemakzucht maar ook echt als ik gefrustreerd ben, dan gaat het mis ;(

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:58

Ik doe ook mee, ik weeg over de 70 wat is veel te zwaar vind terwijl ik 2 jaar geleden rond de 60 woog.
Zouden jullie mijn advies kunnen geven hoe ik het beste qua eten kan het afvallen kan aanpakken?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:17

Bij myfitnesspal bijhouden hoeveel je eet. Ze vragen je doel en aangezien je zo'n 10kg moet afvallen zou ik beginnen met 0.5kg.

Eerlijk invullen is het belangrijkste.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:20

Nynkster schreef:
Ik heb vandaag boodschappen gedaan en alle ongezonde dingen laten staan <<)
Ik vind het soms makkelijker om een koekje te pakken in plaats van een mandarijn te schillen.

Het is deels gemakzucht maar ook echt als ik gefrustreerd ben, dan gaat het mis ;(

Die gemakzucht herken ik heel erg. Zo makkelijk om een pak of zak uit de kast te trekken ipv een appel schillen of rauwkost te maken. Terwijl, hoeveel moeite is het nou eigenlijk 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:22

Herkenbaar ja :')

Daarom heb ik een zak worteltjes vaak , fruit eet ik eigenlijk nooit . Niks anders halen tot die wortels op zijn , dan weer een zakje wortels halen . Knaagt lekker weg :P

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:27

Ik ben dan denk ik ook een kieskeurige eter, met worteltjes kan ik helaas niets.. Alles lekker is helaas altijd ongezond. Avondeten gaat vrij goed, alleen het snacken. Mochten anderen nog tips hebben om gezond te snacken, super, helemaal in één keer zonder is heel moeilijk, maar gezonder en minder moet kunnen! Alleen wat, ik ben vaak zo inspiratieloos op dat gebied..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:38

Ik probeer vooral minder te snoepen.
Dus niet 1 zak chips in een keer.
Maar een beetje in een bakje en de zak wegleggen.
Vandaag alweer teveel kerstchocolaatjes op. -O-
Heb mij niet in kunnen houden. :n

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:43

Voor iedereen doe de weegschaal ontloopt: als je echt wilt afvallen zijn feiten bijzonder handig om het gezond te houden. En, bedenk je dat het nu confronterend is, maar achteraf bijzonder fijn om te weten wat je overwonnen hebt.
Je krijgt spijt als je het niet doet.
MFP is een geweldige manier om inzicht te krijgen in wat je naar binnen werkt. Maar je doet dat alleen voor jezelf en bewustwording. Dagen dat je flink onder je doel zit een hand nootjes is echt waardeloos. Zorg ervoor dat je vooraf een eetschema hebt voor je dag met nog wat ruimte voor een tussendoortje of een boterham extra als je honger hebt.
Hou je niet vast aan 1 kcaldoel: als je 2 uur gesport hebt heeft je lichaam echt meer nodig om goed te verbranden dus mag een je meet vetten en eiwit.
De doelen die mfp stelt zijn trouwens laag. Mijne was 1260. Daarmee viel ik gemiddeld 1.5 kilo per week af.
Voor mij een prima manier want de progressie voeden mijn motivatie. Maar tussen de 1400 en 1600 kcal is voor de meeste redelijk actieve mensen een veel beter doel voor prima progressie.

Wat ik lastig vind zijn de eetbuien zo nu en dan := dan heb ik trek in snoep en eet ik zonder moeite een hele zak leeg. Daarna baal ik dan ontzettend van mezelf, maar die buien onderdrukken lukt me niet meer . Wat ik wel deed was bijvoorbeeld 1 zak chips over de week verdelen en gewoon inpassen in mijn kcal van de dag. Dan werd de craving niet zo groot dat ik de zak in 1 keer leeg at maar bleef ik wel netjes binnen de kaders. Daar je het eigenlijk per week zou moeten trekken en per dag het minder uitmaakt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:58

Wortels krijg je er bij mij echt niet in :')

1 Januari ga ik beginnen en dan ga ik ook een weegschaal kopen (heb ik hier nog niet in huis)
En ik moet mezelf aanwennen weer te gaan ontbijten. Ben een tijdje ziek geweest waardoor ik elke ochtend mn ontbijt eruit gooide. Nu heb ik een beetje ''overgeefvrees'' denk ik :o Wordt al misselijk bij het idee van ontbijten

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:25

smurffie schreef:
Wat ik lastig vind zijn de eetbuien zo nu en dan := dan heb ik trek in snoep en eet ik zonder moeite een hele zak leeg. Daarna baal ik dan ontzettend van mezelf, maar die buien onderdrukken lukt me niet meer . Wat ik wel deed was bijvoorbeeld 1 zak chips over de week verdelen en gewoon inpassen in mijn kcal van de dag. Dan werd de craving niet zo groot dat ik de zak in 1 keer leeg at maar bleef ik wel netjes binnen de kaders. Daar je het eigenlijk per week zou moeten trekken en per dag het minder uitmaakt.

Dat is een goede tip, ga ik ook eens proberen. Ik heb ook minimaal een keer per dag een vreetbui en als ik dat niet iets zoets pak word ik helemaal gek :n

Vandaag heb ik eindelijk weer is paardgereden, op een pittig paard ook. De eigenaar durft niet meer dus ik ga hem nu rijden. Merkte gelijk hoe hard mijn conditie achteruit is gegaan, maar fijn om weer lekker bezig te zijn.

Vanavond wel “ongezond” gegeten, maar dat mocht ook wel een keer! Morgen gewoon weer gezond :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:38

Snoep koek en chips eet ik eigenlijk zelden.
Mijn probleem is dat ik te weinig eet.
Wbt gemakzucht, ik pak dus gewoon niks als ik honger heb en geen zin heb om wat te maken.
Dan rond de middag denk ik, oh ja ik moet eens wat eten en pak dan een boterham met een plakje ham.
Savonds gewoon warm eten en omdat ik dan de hele dag te weinig gegeten heb, bak ik savonds een stokbrood >;) omdat ik dan wel 'zin' heb in iets...