Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ga 1 januari dus ook op de weegschaal.

onpaard schreef:Vanmogen op de weegschaal gestaan en +0,5 kg, valt best mee.
Wat ik het lastigste vind is dat als ik een prettig eetpatroon heb gevonden ik dit tijdens de menustruatie niet volhoud. Dan moet ik mijzelf weer herpakken en dat lukt niet altijd. Iemand nog tips hoe je de menustruatie door komt zonder vreetbuien?

vandaag gewoon weer normaal eten en niet meer vreten.
). Nadeel is dat de grootste bijwerking van mn medicijnen vreetbuien zijn, en vooral zoetigheid. Mijn doel voor 2018 is dus in de eerste plaats om niet nog meer aan te komen. Er verschijnt elke 2 weken een nieuwe kilo op de weegschaal. Optioneel is weer terug naar de 65 kg, maar ik ben al trots op mezelf als ik eind 2018 nog steeds 78 kg weeg. Die lange constante stijgende lijn omhoog moet er echt uit.
Nynkster schreef:Ik heb vandaag boodschappen gedaan en alle ongezonde dingen laten staan![]()
Ik vind het soms makkelijker om een koekje te pakken in plaats van een mandarijn te schillen.
Het is deels gemakzucht maar ook echt als ik gefrustreerd ben, dan gaat het mis

dan heb ik trek in snoep en eet ik zonder moeite een hele zak leeg. Daarna baal ik dan ontzettend van mezelf, maar die buien onderdrukken lukt me niet meer . Wat ik wel deed was bijvoorbeeld 1 zak chips over de week verdelen en gewoon inpassen in mijn kcal van de dag. Dan werd de craving niet zo groot dat ik de zak in 1 keer leeg at maar bleef ik wel netjes binnen de kaders. Daar je het eigenlijk per week zou moeten trekken en per dag het minder uitmaakt. 
Wordt al misselijk bij het idee van ontbijten smurffie schreef:Wat ik lastig vind zijn de eetbuien zo nu en dandan heb ik trek in snoep en eet ik zonder moeite een hele zak leeg. Daarna baal ik dan ontzettend van mezelf, maar die buien onderdrukken lukt me niet meer . Wat ik wel deed was bijvoorbeeld 1 zak chips over de week verdelen en gewoon inpassen in mijn kcal van de dag. Dan werd de craving niet zo groot dat ik de zak in 1 keer leeg at maar bleef ik wel netjes binnen de kaders. Daar je het eigenlijk per week zou moeten trekken en per dag het minder uitmaakt.
omdat ik dan wel 'zin' heb in iets...