Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:28

Om de dag. En ja ik ga elke dag naar stal. Ik was mij wel elke dag maar douche alleen als mijn haar dat wilt. Of als ik echt veel inspanning heb gedaan en heb gezweet. Dan vaker. Met een hittegolf bv zelfs min. 2x daags vanwege de plakkerigheid.

Verder vind ik er ook niets aan en sta er net zo lamg onder Dan nodig is. Vrij kort dus. Vind het zonde van mijn tijd. Soms in de winter na een echt verkleumde dag kan ik er wat langer onder staan.

Tayga

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:12

Tussen de 7 en 10x per week en was mijn haar elke dag. Ik sport 3/4x per week en ben dagelijks bij de paarden. Als ik sport voor het rijden douche ik dubbel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:19

troi schreef:
Toch interessant topic om te lezen. Ik reis nogal eens en buiten de eerste wereld worden de ‘westerlingen’ maar raar en enorm obsessief schoon gevonden (terwijl ik daar weinig stankjes ruik eigenlijk bij de locals, al is de geur wel anders vaak). Het lijkt ook wel alsof we hier massaal alles dat naar mens ruikt vies vinden, alles dient naar douchegel, parfum en deo te ruiken. Oh wee als we een natuurlijke menselijke geur ontdekken!

Nou in Mozambique roken de mensen nou niet bepaald naar bloemetjes.. daar hebben de meesten geen stromend water, gaan nooit naar de tandarts en poetsen hun tanden niet. Ook maar 1 setje kleding. Heerlijk met 40 graden! Maar ja, dan heb je het over een echt arm land.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:55

Ik geloof dat mijn psoriasishuid aan alle kanten kapot zou springen als ik iedere dag zou douchen, laat staan 2x per dag. :=
Buiten dat: wát een energie- en waterverspilling!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:00

Blue_Eyes schreef:

Ach weet je, ik heb de keuze gemaakt me niet voort te planten dus ik bespaar de wereld gruwelijk veel energie- en waterverspilling. Laat mij lekker douchen, ik bespaar meer dan ik verspil :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:01

Tja, én én was natuurlijk ook een optie geweest :D Ja, voor mij ook, dat weet ik O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:06

En daar zijn we weer met het "Ik-heb-geen-kinderen-dus-ik-doe-het-beter" argument...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:08

Dat is op zich ook zo als het om het milieu gaat.
Zoveel mensen gebruiken argumenten die hun zelf past, dus waarom mag de kinderloze dat argument niet gebruiken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:10

Ik denk dat we inderdaad Goof met ons allen luid schreeuwend uit de douche wilden trekken, met bivakmutsen :D. Jij mág niet douchen Goof! Nee we laten je niet!!!

Het is toch meestal zo dat je het niet kunt zien in termen van 'besparen', maar in termen van 'minder verspillen'. Ik ben vegetariër én heb geen kinderen, maar verspil nog steeds water met douchen. Ik laat het er niet om hoor, maar ben me er toch wel van bewust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:11

Het gaat om de manier waarop het geformuleerd wordt.

Van mij mag iedereen doen wat hij of zij wilt; de wereld gaat uiteindelijk naar de gallemiezen. Het is al 12 uur geweest; we kunnen het niet meer omkeren. Valt niet meer te redden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:14

Sheran schreef:
Ik denk dat we inderdaad Goof met ons allen luid schreeuwend uit de douche wilden trekken, met bivakmutsen :D. Jij mág niet douchen Goof! Nee we laten je niet!!!

Het is toch meestal zo dat je het niet kunt zien in termen van 'besparen', maar in termen van 'minder verspillen'. Ik ben vegetariër én heb geen kinderen, maar verspil nog steeds water met douchen. Ik laat het er niet om hoor, maar ben me er toch wel van bewust.

Och ja, ik ben het me ook bewust hoor en ondanks dat ik (zo goed als) dagelijks douche sta ik er altijd vrij kort onder en doe ik alleen het nodige. Maar goed, als we het over verspillen en besparen hebben; die wedstrijd zal ik sowieso nooit winnen, want ik ben verder nauwelijks bezig met besparen en afval scheiden etc in mijn leven. Maar goed, daar ging het hele topic niet over.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:15

Ik vind warm douchen geen verspilling hoor, betaal gewoon voor mijn water en geniet er ook nog van :D

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:15

Om de dag.
En soms zit er een dag langer tussen.
Met 10 - 15 minuten ben ik er weer vanonder.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:19

1 of 2x per dag, m'n vriend ook, de kinderen gaan iedere avond in bad, vanaf hun dag 1. M'n haren was ik om de dag. Heb een kantoorbaan en zie de paarden nog eens per week, maar voel me écht smerig als ik douchen een keer oversla.

Verspilling boeit me echt geen hol, douchen (en schoon zijn) is geen verspilling.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:23

Ik douche ook minimaal 1x per dag en regelmatig 2x. Heerlijk even warm worden (heb het snel koud) en mijn hoofd leegmaken. Plus dat ik het gewoon lekker fris vind.
Overigens varieert het wel van even snel eronder springen, wassen en er weer uit, tot lang douchen om te ontspannen. Een bad vind ik niks, dus dat doe ik onder de douche :))

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:29

Ik douche iedere dag, in de zomer vaak zelfs 2 keer per dag.
Haar was ik om de dag en soms iedere dag, hangt er maar net van af hoe vies ik me voel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:43

Misschien douchen de mensen die elke dag douchen maar kort.
En iemand die 3x per week onder de douche stapt wel lang.

Ik douche max 5 minuten per keer. En 2x per week douche ik 10 minuten.
Zijn vast mensen die per keer er 30 minuten onder staan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:48

Aan haar wassen ben ik al gauw 5 minuten kwijt. Beetje scrubben, her en der even met scheermesje langs. Gezicht reinigen. Ik poets ook vaak mijn tanden onder de douche zodat mijn conditioner in kan werken. Hoe douchen mensen in 5 minuten zodat je ook echt schoon wordt?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:49

Ik douch zo snel mogelijk, maar heb wel lang haar om te wassen/met conditioner te behandelen. Wel probeer ik het zo efficient mogelijk aan te pakken, dus met bodywash/zeep aan de slag terwijl de conditioner inwerkt enz. 5 minuten red ik niet, 7-8 meestal wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:52

Qimm schreef:
Aan haar wassen ben ik al gauw 5 minuten kwijt. Beetje scrubben, her en der even met scheermesje langs. Gezicht reinigen. Ik poets ook vaak mijn tanden onder de douche zodat mijn conditioner in kan werken. Hoe douchen mensen in 5 minuten zodat je ook echt schoon wordt?

Omdat ik niet iedere dag mijn haar was, mijn lijf scrub en me scheer. tandenpoetsen doe ik ook niet onder de douche. Dus dan is het simpel een kwestie van afspoelen, insoppen met doucheschuim, afspoelen en klaar. Zo gepiept :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:54

Ik douche elke dag. Doordeweeks 's ochtends heel kort, haar wassen en wakker worden en soms 's avonds ook nog even snel als ik na een lange dag werk en stal thuiskom en naar paard ruik.
In het weekend douche ik soms wel wat langer := . Heb een hele verzameling Lush en Rituals doucheproducten waar ik enorm gelukkig van word.

Go ahead and sue me! *\o/*

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:55

Als ik mijn haar droog hou ben ik ook aanzienlijk sneller klaar. Maar ik ben net zo snel met een washandje als het moet een dan ben ik tenminste niet kletsnat.
Ik douche dus eigenlijk met name om mijn haar te wassen en dan ga ik vaak ook maar grondig te werk

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:56

Qimm schreef:
Aan haar wassen ben ik al gauw 5 minuten kwijt.

Echt? Ik heb heel lang haar maar kwak er wat shampoo overheen, wrijf het erin en spoel het uit. Kost me serieus slechts 2 minuten werk :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:57

Ik doe vaak 2x shampoo en daarna conditioner en dat wil ik toch wel graag minimaal 2 minuten in laten trekken (vandaar de tandenpoetscombinatie)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:00

Goof schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ach weet je, ik heb de keuze gemaakt me niet voort te planten dus ik bespaar de wereld gruwelijk veel energie- en waterverspilling. Laat mij lekker douchen, ik bespaar meer dan ik verspil :+

ha ha, daar sluit ik me zeker bij aan!