No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:35

Toch nog een klein dipje bij het opruimen van de keuken.... de nutella stond nog op het aanrecht en daar moest ik even een hapje uit nemen. (Gelukkig is de pot bijna leeg en haal ik geen nieuwe meer). Vanavond wel heerlijke lasagne gemaakt. We hadden niet genoeg pastabladen dus heb ik courgetteplakken gebruikt voor mijn deel. Heerlijk! Expres genoeg opgeschept zodat ik vanavond red op een Ttje.

Unseen

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:58

Jullie gaan hard! Niets alles gelezen, maar vang op dat een hoop van jullie al een goede start gemaakt hebben :)

Mijn eerste dag is ook geslaagd tot nu toe, scheelt dat ik hele dag gewerkt heb en dan ook niet in de verleiding kom te snaaien (want er is niets :') ). Maar nu de avond voor de tv begint komt de echte uitdaging... := Gelukkig hebben we niets in huis en heeft mijn vriend vandaag ook niets gekocht (vet lief, hij wilde boterkoek en heeft het voor mij niet gedaan). Van mij mag het, als ie het maar verstopt en eet als ik niet kijk, hah.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:09

Klinkt goed allemaal! :D
Ik heb 0 koekjes op vandaag. Hele stap voor mij, normaal wel 5 ofzo.
Energy drink laten staan, alleen 1 light blikje op.
Mijn ontbijt had iets beter gekunt (2 croissantjes uit de oven), lunch was goed (2 volkoren wraps met kipfilet en tonijn), tussendoor een appel. Toen een klein bordje avondeten. Nu heb ik zin in chocolade :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:11

Ik heb zonder na te denken een handje Skittles achterover gegooid. Stiekem toch een gewoonte geworden tijdens het koken (staat naast het fornuis). Bedacht het me tijdens het kauwen pas :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 22:12

Jullie zijn toppers, stuk voor stuk :D wat lief dat je vriend je zo helpt, Unseen!

Ik heb een proefles Aikido mee gedaan, best tof en ga nu richting huis. Dan inderdaad de uitdaging... Ik denk dat ik maar ga kijken of ik wat ouder fruit in de blender kan gooien :+

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:31

Hier ook dag 1 geslaagd! *\o/*
Gisteren wel nog alle slechte dingen in huis opgegeten zodat ik ook niet in de verleiding kon komen :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:33

Ik heb dag 1 ook overleefd :)

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:56

Hier ook dag 1 overleeft! Wel af en toe moeilijke momenten maar het is gelukt :) nu al lekker mijn bed in, merk wel dat ik wat futloos ben. Maar daar zal ik even doorheen moeten!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:03

Super hilarisch ik drink amper koffie...altijd met suiker en melk...vandaag zwart geprobeerd en het smaakt gewoon veel beter dan met suiker en melk... :')

Verder nog niet 100% er aan kunnen houden. Succes allemaal.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:16

Nog 29 dagen te gaan! :):)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:24

Ik ben op zich wel tevreden ook al heb ik me er niet helemaal aan kunnen houden. In het broodje omelet van de AH to Go zat namelijk wel toegevoegd suiker zag ik later, maar op dat moment ging ik bijna van mijn graat dus ik vind het alsnog wel een verantwoorde keuze. Verder zit er dus blijkbaar in mijn wraps een klein beetje suiker en in mijn kipfiletflakes. Ik zal dus vanaf nu beter opletten met kopen en op zoek gaan naar een vervanger van kant en klaar vlees.

Ik ga wel de voorraad wraps opmaken voordat ik zelf wraps ga maken, want ik probeer voedsel weggooien ook te voorkomen. Daarom eet ik ook de vegetarische steaks gewoon op, met 1.2g suiker/100g waaronder een groot deel "intrinsieke" suikers vind ik het niet correct om ze weg te gooien en opslaan is geen optie (geen vriesruimte). De kipps hamburgers die ik vandaag gekocht heb zijn wel zonder suiker, dus dat was wel weer een leuke meevaller.

Het lastigste vond ik mijn 2 koffie zonder suiker. Ik probeerde wakker en actief te blijven tijdens een 4 uur durend werkcollege. Verder is de echte grote overwinning dat ik bij de AH to Go niets aan zoetigheid gekocht heb, zeker vloeibare zoetigheid is een ding voor mij. Morgen weer een stapje.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:31

Goed bezig allemaal! Fijn dat pbtje ook :j

Grappig hoe sommige "gewoontes" er zo ingeslopen zijn dat je het niet eens meer merkt... ik neem bijvoorbeeld in de auto altijd een dropje (of 2, of 3, of... := ). Ook ik zat vandaag met mijn hand in de zak voordat ik er erg in had. Gelukkig hebben ze ook hele lekkere suikervrije dropjes van Klene :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:51

Ik kreeg vanmiddag van een vriendin een appje met een foto van een gebakken taart voor vanavond bij de thee. :D 1e verleiding haha maar heb m'n vriendinnen gewoon verteld waar ik mee bezig ben en dat helpt echt bij het afslaan. Ook het koekje wat we bij de thee kregen weggegeven ;).
Heb heerlijk ontbeten geluncht en bij een vriendin gegeten heb geen honger gehad terwijl ik normaal al heel snel weer moet eten.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:52

In de auto heb ik suikervrije kauwgom. Dag 1 ging ook bij mij goed, al heb ik gisteren ook al geen suiker gehad. Eet wel gewoon brood, maar probeer te letten op de extra suikers. een beetje suiker heb je altijd nodig, dus dat is zeker niet verkeerd.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:54

Hier ging vandaag ook prima, op naar dag 2!! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:57

Ik doe ook mee!
Samen met vriendelief doen we samen mee :).

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 00:31

Nog een half uur, en de eerste dag zit erop! :D
Welkom Es_ther, tof dat jij en je vriend aansluiten! Ik zal morgen nog wel een PB'tje sturen. Die is redelijk tijdloos :+

Hier werd me een stuk milka oreo chocolade aangeboden.... Grrrrr. Heb het weerstaan, maar moeilijk :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:14

Amado schreef:
Hongerhongerhonger

Terwijl iedereen aan de suikerdonuts zit, zakken chips enz, zit ik hier een appel te eten...
Ze lachen me nog net niet uit

Hij zit ook nog op school toch?
Ik voel je, echt waar. :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:15

Ik heb gister 4 dropjes gehad, verder ging de dag prima!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:34

Succes iedereen vandaag!

Mijn dag 1 ging prima, moet er alleen op letten dat ik niet te weinig eet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:37

Ik ga inderdaad ook een beetje weinig eten, of nouja, dingen waar echt geen nuttige stoffen in zitten. Zoals droge crackers.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:39

Hier op naar dag 3, viel me gisteren niet mee. Ik merk vooral dat ik meer eet, heb best trek. En 's avonds is nog moeilijk omdat ik dan ook weer honger krijg maar dat natuurlijk niet kan stillen met ' iets lekkers '.

Moet gewoon wat noten inslaan bij de boodschappen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:05

Vandaag dag 2! Gisteren toch nog wel een klein beetje gesnoept, vandaag niet doen! We hebben taart in de koelkast staan die ik gelukkig echt moeiteloos af kan slaan.

Vanavond ga ik kip cashew maken, er moet volgens het recept wat kokosbloesemsuiker in, even kijken of ik dat weg kan laten.. En anders misschien de helft :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:16

AlwaysH schreef:
Amado schreef:
Hongerhongerhonger

Terwijl iedereen aan de suikerdonuts zit, zakken chips enz, zit ik hier een appel te eten...
Ze lachen me nog net niet uit

Hij zit ook nog op school toch?
Ik voel je, echt waar. :')

Ja whahahah en onze school heeft een klein ingebouwd restaurantje en letterlijk onder de school zit de albert heijn

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:18

Vandaag goed begonnen met een appel en thee. Wat denken jullie van koffie?