Nijmeegse 4 Daagse 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al eens deelgenomen ? En lijkt het je leuk?

Ja 0-5x
14 (13%)
Ja 5+
6 (5%)
Ja maar niet uitgelopen
1 (0%)
Nee nog nooit
29 (28%)
Ja lijkt mij leuk
25 (24%)
Nee ben je gek!
27 (26%)

Totaal aantal stemmen: 102

Corien_

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:54

Verschillend he birdie! Ik vond Malden erg leuk, net als Cuijck was het een groot feest! Alleen er kwam geen einde aan dat laatste stuk voor mijn gevoel.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:10

Mijn vriend was gister op tijd binnen, maar blij dat het er op zat.
Het was veel gezelliger dan ik van te voren had verwacht. Ik moest twee uur wachten en dat was heel leuk

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:17

Wij waren ook op tijd binnen gister. Hadden ons op het ergste voorbereid omdat we het allebij wel echt zat waren en we wisten dat we al snel zware benen en moeie voeten zouden hebben. Vriendin had veel last van warmte uitslag en opgezwollen voeten waardoor ze continu niet lekker liep. Mijn blaren op mijn kleine tenen deden in principe helemaal prima, ze waren wel weer flink gevuld maar goed goed lopen.
Maar we hebben super lekker gelopen gister, verbaasde ons zeer. Laatste paar km heeft mijn vriend meegelopen en ook mijn moeder en tante stonden weer op ons te wachten, blijft toch heel leuk!
Nu heb ik dan dus ook eindelijk mijn eerste officiële kruisje na de onofficiële van vorig jaar!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:51

Goed gedaan Linn +:)+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 13:26

Super gedaan

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:55

Jeee wat jammer dat ik dit topic vind, als het klaar is :7 ,
Gefeliciteerd Linn +:)+ ,

Ik heb hem dit jaar ook voor het eerst gelopen, en dat is zeker niet de laatste keer.
Vond het in 1 woord fantastisch, geen last gehad van blaren, geen blessures opgelopen.
Wel heb ik preventief getaped en heb ik me di, woe, don laten masseren.
De training vooraf vond ik best heftig, met mijn werk ( de paarden ) en mijn gezin en huishouden.

Ik loop al langer en ook langere afstanden, maar dit was de 1ste 4x 40.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:47

Jij ook gefeliciteerd Ullaatje. +:)+
Er gaat stiekum toch wel veel trainingsarbeid en tijd in zitten :j daar had ik me vorig jaar een beetje op verkeken. Maar ik denk als je het wandelen bijhoud en zo nu en dan een langere tocht maakt dat je een basis hebt waardoor je misschien met iets minder trainingsuren toch de 4 daagse jan uitlopen. Maar ik heb hetzelf nog niet uitgeprobeerd :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:08

Het kan ook zonder trainen hoor :D dat maakt de vierdaagse nog echter want een beetje lijden hoort erbij :')

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:30

Dat risico ga ik toch maar even niet nemen :') kwam vorig jaar een meisje tegen die voor de 5e keer meeliep maar dat jaar niet of nauwelijks getraind had, liep na dag 1 al helemaal kreupel en op de dag 4 kwam ik haar weer tegen heb haar toen 1.5uur op sleeptouw genomen maar ik weet uiteindelijk niet of ze het gered heeft om te finishen want toen kwam ze echt bijna niet meer vooruit van de blaren op haar voeten en dat was net na de start. Daar pas ik toch voor :+ . Ik weet van horen zeggen dat er inderdaad mensen zijn die em fluitend uitlopen zonder vorm van training maar ik ben ze (nog)niet tegen gekomen :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:37

Ik heb zonder trainen dit jaar 1 dag overleefd. Dag 2 heb ik gekozen niet meer te starten. Ik kon echt niet meer. Volgend jaar ga ik weer, maar dan ga ik wel eerst trainen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:41

Geen training is mss wat extreem maar zoveel trainen hoeft niet altijd. Eerste jaar heb ik 350 km getraind. Jaar erna 160. En toen dacht ik wow loop veel fijner zonder zoveel training dus het jaar erna 100 km gelopen en het jaar daarna 35. Het laatste jaar heb ik een keer een avond 12 km gelopen. Dat ging ansich prima. Alleen had mijn sok de eerste dag niet goed gezeten waardoor ik een blaar kreeg en anders ging lopen. Daardoor mijn goeie knie overbelast. Maar zelfs met pijnlijke knie ging het nog goed. Tot de laatste dag begin met regen. Voeten zeiknat dus alles kapot gelopen. Het voelde alsof er 1000 naalden in gestoken werden. Maar dat was ook gebeurd als ik wel getraind had.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:52

Ik had een keer, een tocht van 20km gelopen(als start van voorbereiding) eenmaal thuis kwam ik de auto niet meer uit _O- van de pijn in mijn voeten , laat staan als ik toen 40km had gelopen := dan had ik daar wel een dag in de auto moeten bivakkeren, dat was voor mij toch wel een teken dat ik toch wel moest trainen. Maar ik geloof ook dat als je regelmatig loopt, en dan een paar keer een paar dagen achter elkaar wat langere wandelingen maakt dat je uiteindelijk met minder trainingsarbeid toe kan.
Op regen kan je inderdaad niet trainen.

En iedereen is anders :j , de 1 kan bijna zonder training en de ander moet juist km maken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 13:44

capopjekop schreef:
Het kan ook zonder trainen hoor :D dat maakt de vierdaagse nog echter want een beetje lijden hoort erbij :')

Ja want je lijd noet als je wel traint xD

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:57

Sorry dat ik zo kom binnen vallen.

maar op wat voor schoenen en sokken lopen jullie?
Ik werk zelf in een anwb winkel en heb dus wel verstand van schoenen en sokken die wij verkopen. Maar wat loopt nu lekkerder?

Wil straks zelf de airborne 25km lopen en ooit nog een keer de vierdaagse..... dus wie weet.

dit jaar op de dag van elst gekeken bij mn ouders in elst.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:05

Ik loop op hoge Lowa cat.a en met sokken van Smartwool PHD outdoor, deze hebben merino wol (het liefst zo rond de 60%) en ondanks dat ik totaal niet tegen wol kan, kan ik deze wel verdragen. Ik had Falke sokken maar die vond ik na een tijdje hard worden.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 14:07

x_Jeanine_x schreef:
Sorry dat ik zo kom binnen vallen.

maar op wat voor schoenen en sokken lopen jullie?
Ik werk zelf in een anwb winkel en heb dus wel verstand van schoenen en sokken die wij verkopen. Maar wat loopt nu lekkerder?

Wil straks zelf de airborne 25km lopen en ooit nog een keer de vierdaagse..... dus wie weet.

dit jaar op de dag van elst gekeken bij mn ouders in elst.

Ik loop op Hi tec schoenen ( vierdaagse editie) en hi tec sokken die met extra dunne bovenkant. Weet zo niet welk type

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:08

Zelf loop ik nu op decathlon lage wandelschoen, mix van wandelschoen/trailschoen in combinatie met de hiking sok van de ANWB.

Wat mij namelijk dinsdag langs de route ook opviel is dat er veel mensen op CEP sokken liepen, zowel lage als hoge sokken. Nu ben ik zelf ook wel wat gevoelig voor scheenbeenvlies ontsteking.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:14

Nog nooit meegelopen dus ik weet ook niet of het echt helpt.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:16

Weet ook niet of het bijvoorbeeld tegen hitte uitslag helpt.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:25

Ik heb hem ook gehaald :)! Ik vond het erg zwaar, vooral de 2e dag! De 3e dag vond ik het leukste.. Vrijdag wilde ik eigenlijk alleen maar naar de finish, vond de Via Gladiola nog heeel lang :+ ook iedereen die was gekomen stond daar op verschillende plekken dus moest die links en rechts ook nog overal zoeken, wel fijn de aanmoediging voor de laatste meters! En natuurlijk een kilo gladiolen om mee te nemen. Ik voel me nu pas weer wat beter en kan nu pas van afgelopen week genieten, blij dat ik het heb gehaald!

Ik vond wel dat er vanuit de organisatie weinig toilietten waren, bij mensen thuis kon je onderweg ook maar als er maar 1 wc is duurt dat nog veeeel langer dan bij de dixies. Ook had mijn vriendin een blaar, ze zeiden een wachttijd van 15 minuten maar werd 1 uur en 15 minuten, en dat viel nog mee hoorde ik achteraf!

@ X_Jeanine, ik zie de meeste mensen op Falke sokken lopen, dat doe ik zelf ook ik vind ze erg fijn!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:56

@welmoedz : ook jij gefeliciteerd +:)+ . De 2de dag is altijd ook de dag dat de meeste uitvallers heeft. Dus dat je die het zwaarst vond, is dan ook niet zo raar :).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:29

AfricanLady schreef:
capopjekop schreef:

Ja want je lijd noet als je wel traint xD

Ik denk een stuk minder ja. Of je moet pech hebben met blessures. Ik zie over het algemeen de geoefende loper vrij soepel over de finish komen

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:58

Ik loop op Hi-tec schoenen en lowa"s, zorg altijd dat er 2 paar ingelopen zijn.
Met Inginji teensokken, van merinowol.
verder gebruik bij pijnlijke voetzolen, wandelwol, en tape ik mijn "makkelijke" blessures altijd vooraf.
( Medical taping ) verder is het een kwestie van gewoon heel heel goed voorbereiden, maar je eigen gesteldheid en gezondheid werken gewoon ook mee.
Afgelopen winter liep ik een 26 km tocht waar geen einde aan leek te komen, terwijl ik met enige regelmaat dat soort afstanden doe.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:02

Als je als groep loopt, hoeveel km moet je dan?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 18:23

_Linn_ schreef:
Als je als groep loopt, hoeveel km moet je dan?

Dat weet ik eigenlijk niet
Zijn groeoen die gemixt lopen natuurlijk dus mannen en vrouwen