[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:53

Wauw dat is nog best snel gegaan Eline! :oo Wat heb jij mooi haar zeg.
Ik hoop dat het bij mij ook snel op een fatsoenlijke lengte komt.. Moet me wel heel erg inhouden om het niet meer te verven en niet elke dag te wassen. (al ontkom ik soms niet aan dat laatste helaas).

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:57

De voorste plukken zijn nog erg groenig en Derest is wat vager grijzer blond

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:57

Mooi haar eline, dat zeker, maar het korte vond ik je mooier staan..:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:32

Word er verlegen van jongens :o Haha. Maar op die foto was het ook echt in model gefohnd, gestijld en daarna grove krul er in. Het is normaal een stuk pluiziger en heb ook wel bad hair days.

Giolli schreef:
Prachtig Eline! Heb je ook foto's van je uitgroei fase? Daar ben ik het meest benieuwd naar.

Die heb ik wel! Wilde ik eerst ook toevoegen, maar dacht, kom ik aan met mijn eerste post met meteen 10 foto's van mezelf haha. Ik zal ze even opzoeken!

Trui schreef:
De voorste plukken zijn nog erg groenig en Derest is wat vager grijzer blond

Ik zie het inderdaad. Vervelend zeg. Hopelijk vervaagd het wel compleet! Bij licht haar van jezelf blijft het meestal toch altijd wel langer zitten. Ik had gelukkig donkerder haar.

Frummels schreef:
Wauw dat is nog best snel gegaan Eline! :oo Wat heb jij mooi haar zeg.
Ik hoop dat het bij mij ook snel op een fatsoenlijke lengte komt.. Moet me wel heel erg inhouden om het niet meer te verven en niet elke dag te wassen. (al ontkom ik soms niet aan dat laatste helaas).

Dat had ik ook! Ik was sowieso wel van het knippen en het verven. Heb van alles gehad en ook allerlei kleuren. Maar mijn haar was dus stro. Daarom heb ik eigenlijk alles er ook afgeknipt, zodat het mooi kon uitgroeien en ik zou het dan niet meer verven. Paar weken later had ik alweer kleurtjes haha. 2x bijgewerkt, daarna over geverfd met een kleur die op mijn eigen lijkt en alles eruit laten groeien. Sindsdien niet meer geverfd. Alleen de onderste lichtere plukken is dus nog verf. De rest is mijn eigen kleur.

Cinnepin schreef:
Mooi haar eline, dat zeker, maar het korte vond ik je mooier staan..:)

Ik was er ook wel heel happy mee! Maar het viel me vies tegen hoeveel werk het was. Sowieso elke dag douchen, vanwege het product dat ik er 's ochtends in smeerde om het in model te krijgen, anders kon je er de volgende dag niks mee. Had je een bad hair day, pech. Met lang haar kan het ook allemaal even snel in een staart en hup, weg. Kort niet. Ik wil het graag nog wel weer een keer kort, maar voor nu ben ik wel tevreden. Vind het heerlijk om nu van alles uit te proberen met vlechten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:47

Dat is waar, heb je gelijk in!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:14

Ik vind vlechten ook fantastisch! Die dubbele vlecht staat je super. Zie daar tegenwoordig heel veel meiden mee, is weer helemaal in. Nu heb ik het nog te kort, maar zodra alles weer 1 lengte is en iets langer, weet ik zeker dat ik dagelijks aan het prutsen en vlechten ga. :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:26

Afbeelding
In avond licht zie je het nieteens meer zo goed

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:32

Giolli schreef:
Ik vind vlechten ook fantastisch! Die dubbele vlecht staat je super. Zie daar tegenwoordig heel veel meiden mee, is weer helemaal in. Nu heb ik het nog te kort, maar zodra alles weer 1 lengte is en iets langer, weet ik zeker dat ik dagelijks aan het prutsen en vlechten ga. :D

Ja, klopt, is weer helemaal in! Vind het zelf ook erg leuk, maar het is niet makkelijk om elke ochtend zo even te vlechten.

Nou, hier komt die, het groeiverloop... Het is nogal een post haha. Maar ik dacht, beter teveel, dan zie je echt goed het groei verloop. Dus als je het gaat afknippen, dit is wat je te wachten staat! En dan ging het groeien bij mij nog snel!

Ik heb haast geen selfie's van toen ik mijn haar kort had, dus geniet van mijn eh uitgaansfoto's haha.

Hiervoor had ik het dus kort met elke drie weken kapper om het bij te werken en uit te scheren, dus dat zat elke dag redelijk in model. Vanaf het moment dat je kiest om het uit te groeien gaat dat allemaal de deur uit en mag je maanden zo niet, meer dan een jaar zitten met pokkehaar :+ .

Juni 2014
De zijkanten waren zeer kort natuurlijk, maar dat moest nu weer groeien. Dat ging heel lelijk opzij staan.
Afbeelding

Afbeelding

Juli 2014
Je kreeg op den duur echt zo'n oma kapsel haha. Ik deed er wel product in en kon het meestal wel op iets laten lijken, maar zonder product zag het er zo uit.
Afbeelding

Augustus 2014
Maar toen de zijkanten weer lang genoeg waren, kon ik ze met bobbyspins vast achter mijn oor zetten, waardoor ik alsnog weer een mohawk kon doen, iets wat ik ervoor ook veel had.

Hier zie de zijkant goed

Afbeelding

Ik speelde een duiveltje :D Maar goed, zo had ik mijn haar heel veel toen ik het uit liet groeien. Iets anders stond gewoon niet mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Helaas was op den duur het haar boven te lang voor een mohawk. Dit lukte toen nog een paar weken, maar uiteindelijk ook niet meer. Was het veel te dik voor. Maar veel te kort voor een staart.

September 2014
Dus toen kwam de nare fase |( :') Die voor mijn gevoel het langste duurde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

December 2014
Toen kon ik het achter vastzetten met bobbypins, op een manier die leek alsof ik het had opgestoken. YESS
Afbeelding

Januari 2015
Het begon ook weer een beetje los ergens op te lijken. Het was in ieder geval niet meer lijk.
Afbeelding

Februari 2015 was het lang genoeg om het bij te knippen tot een leuke korte bob. Ik wilde het wel uit laten groeien, maar heb wel alles beetje gelijk laten knippen zodat de groei ook gelijk was.
Afbeelding

Mei 2015
Het word weer wat, maar ik kon er weinig mee. Dit was de tweede vervelende uitgroeifase.
Afbeelding

Daarna heb ik alleen foto's waar ik het vast heb, want het kon weer vast en los was dus gewoon heel lelijk. Wel had ik een vlecht voor, want mijn voorplukken konden nog niet bij de knot (staart was zo mini, dus maakte het een knotje.

Afbeelding

September 2015
Nu pas weer foto's dat ik het los had, want deze hele periode was het lelijk en had ik het vast.
Afbeelding

December 2015
Afbeelding

Maart 2016
Afbeelding

December 2016
Afbeelding

Februari 2017
Afbeelding

Maart 2017
Afbeelding

En nu dus. Toen het langer werd heb ik het ook hier en daar weer bij laten knippen af en toe, omdat je anders dode punten krijgt. Maar heb dat wel echt zoveel mogelijk beperkt.

Zo, genoeg van mijn gezicht gezien haha :+ :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:37

Mooi zo een proces te zien!

Ik merk Nupas dat ik toevallig ook twee vlechten in heb :’)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:43

Leuk om zo te zien Eline! ik zit nu tussen jouw fase van september 2014 en januari 2015 in denk ik. :+ vreselijk!! Ik kan het wel al vast dragen gelukkig, dus heb het eigenlijk bijna altijd in een staartje of knotje, dan valt dat ongemakkelijke kapsel niet zo op.. haha

Vlechten vind ik nooit zo leuk, sorry allemaal haha. Vind dat altijd meer iets voor kleine meisjes en vind het vaak zo kinderlijk ogen := Alleen 1 invlecht (heet dat zo?) vind ik nog wel leuk :j

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:47

Ik wil het graag vast als het niet zit, En nu ‘camoufleert’ het het groene het meeste. En het zit vast dus heb er geen last van. Met normale vlechten heb ik altijd het probleem dat de voorste plukken over Mn oren vallen. En daar kan ik echt niet tegen. Het moet gewoon strak naar achter al lukt dat dus nooit _O- dus ja dan maar twee invlechten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:38

Thanks eline! Eindelijk een echt groei proces ipv fake internet plaatjes! :D Frummels, ziet er naar uit dat wij nog een lange weg moeten... :')

Een paar berichten van mij terug laten zien hoe mijn kapsel nu is, jullie nog ideeen hoe ik het kan doen? Ik ben dol op vlechten, kan het alleen niet zo goed. := Het is bij mij vooral lastig omdat ik dus van een "hanenkam" af kom en de zijkanten 1 mm waren, de bovenkant is dus erg lang en de zijkanten te kort om echt in te vlechten... Zucht! ik moet nog zo lang... :') Misschien maar extensions?
Afbeelding

Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:43

Een undercut laten scheren! Ik hou de zij- en achterkant altijd kort geschoren tot de bovenkant is uitgegroeid, dan kun je ook mooier vlechten. En als de bovenkant eenmaal op dezelfde hoogte is kun je het als een bob laten uitgroeien!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:52

Je bedoeld de bovencut dezelfde lengte als je haar grens? Of hoe bedoel je dat?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:50

Ik heb het eigenlijk elke dag in een knotje :') Let the waiting begin :Y)
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:15

Shît, ik loop al weer achter dus.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:20

Ik heb stiekem pokon gegeten de laatste 2 weken :7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:44

Afbeelding
Ik breek even in... ik moet maandag model zitten voor de kappersopleiding. Het gaat om een kleur met High of low lights....

Jullie ideeen?

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:15

Hey, ik kom hier ook even binnenvallen. Hier ook een kort kapsel, maar ik zit er toch aan te denken het uit te laten groeien.
Dit is het nu:

Afbeelding

(Meestal draag ik geen bril maar contactlenzen)
Ik wil het tot ongeveer mijn schouders krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik daarheen ga zonder er een aantal jaar niet uit te zien. Dus ik hoopte dat iemand hier een leuk kapsel had voor een meid van 17 die bijzonder weinig met haar haar kan doen. :') een hanenkam en ander bijzondere dingen gaan me waarschijnlijk niet lukken, ik heb weinig producten en weinig verstand van haar doen.
Alvast bedankt!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:18

Wat een leuk topic!
Ik ga binnenkort weer me haar verven naar donker :D

Juliette leuk dat je je haar weer langer wilt, ik zal als je er niks meer mee kan beginnen lekker schuifjes er in steken of mini staartje :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:38

Lady Madonna: Ik denk dat het erg leuk zou staan als je wat (een hoop) blonde plukjes er door heen laat zetten. Heb je wel eens over een bob nagedacht? Of wil je het laten groeien?

Dit is mijn kapsel nu, ik ga woensdag naar de kapper om het in mijn eigen kleur te verven. (Donker blond)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AFSCHUWELIJK. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:51

Ik ben het idd aan het laten groeien... Ik kom van dit:Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:10

Iemand hier ervaring met extensions? Welke zijn goed, welke niet, prijs....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:24

Giolli schreef:
Iemand hier ervaring met extensions? Welke zijn goed, welke niet, prijs....

Ikke :j Ik wil liefst altijd micro ringen en geen wax, want anders hou ik geen haar meer over. Indian Gold vind ik erg fijn en wat ik echt kan afraden is So Cap. Dat wordt stro na verloop van tijd..

Hou er wel rekening mee dat nu je haar kort is, je er niet aan ontkomt dat je een overgang gaat zien van je eigen haar naar de extensions. Dat heeft mij enorm tegengestaan. Heb ze er na twee weken weer uitgehaald omdat het er zo lelijk uitzag. Net een mat. Ondanks het super netjes was gezet. En het is echt een enorm werk elke dag. Ik moest het elke dag met de krultang en de föhn bewerken omdat het anders niet mooi valt.. En overal een borstel mee naartoe nemen, want de plukjes zonderen zich vaak af waardoor je soms strengetjes haar ziet hangen ipv een bos haar. :D

áls ik het ooit weer doe, dan pas als mijn haar weer een stukje langer is (schouderlengte).

Dit was in juni dit jaar: Van de voorkant zag het er wel mooi uit vind ik. Alleen de achterkant was drama.
Afbeelding

Mijn eigen haar was toen deze lengte:
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:26

Giolli schreef:
Lady Madonna: Ik denk dat het erg leuk zou staan als je wat (een hoop) blonde plukjes er door heen laat zetten. Heb je wel eens over een bob nagedacht? Of wil je het laten groeien?

Dit is mijn kapsel nu, ik ga woensdag naar de kapper om het in mijn eigen kleur te verven. (Donker blond)

[ [url=m/WY4Dng.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F5ArFx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3bwww3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aQOyfi.jpg]Afbeelding[/url] ]

AFSCHUWELIJK. :')

Jij kunt toch makkkkkieee een staartje in? Lukte bij mij prima met jouw lengte hoor! Gewoon een laag staartje en wat schuifspeldjes. Mijn haar is nu zo en ik kan zelfs een knotje in (zoals op de foto van vanmorgen op de vorige pagina!)

Afbeelding