Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:15

Echt geïsoleerd buikspieren doe ik ook heel weinig, vind ik maar stom.

Leuk is dat hè Supervixen, vind het ook echt mooi van die strakke armen! Ik heb nu alleen wel bij sommige blouses of jurkjes dat het bij mijn bovenarmen echt wat gaat knellen, of het in mijn oksel snijdt, dat is dan weer wat minder praktisch.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:23

Hahaha Herkenbaar idd Remember! :') Dat krijg ik nu idd ook.
Mijn jasje zit achter al te strak. Mijn rug is ook gegroeid :') Mijn armen idd ook.

En ook al nieuwe broeken nodig omdat mijn bovenbenen en bips gegroeid zijn.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:59

Mijn armen waren ook als eerste verandering zichtbaar :j
Inmiddels is het meeste vet daar wel omgezet in spier, maar het is nu dunner dan met vet / je ziet nog geen echte spierbal. Ik vind het zo wel mooi eigenlijk, maar vrees dat de spierballen wel gaan komen met doortrainen :=

Het verschilt ook per persoon denk ik. Ik moet nu juist een kleinere maat pakken, terwijl alles echt een stuk harder is dan voorheen :=

Ik ben zo benieuwd hoe ik er uit zie als ik over een hele tijd weer kan zien.. kan nu alleen voelen haha

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:04

Joyseee, kan je niets zien? Huh? :oo
Edit: ik zie nu dat jij dat meisje bent van dat topic! Och, sorry! -O-


Ik heb besloten om de BBG van Kayla Itsines weer op te pakken in plaats van krachttraining zoals ik deze nu doe. Ben op een plateau qua vetpercentage lijkt, en mijn coach heeft Kayla ook gevolgd dus ben benieuwd... meer mensen hier die het kennen of gedaan hebben? Ga dadelijk de eerste workout maar eens doen. Wellicht als m'n coach het aanraadt doe ik er nog wel wat krachttraining naast af en toe. Dat vind ik toch ook echt wel leuk om te doen :o

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:57

Hier vandaag nog maar niet sporten.
Wel gewerkt vandaag, maar buik is nog steeds niet fijn. :n
Als ik er vrijdag nog last van heb ga ik de huisarts nog maar eens bellen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:08

Ik kom steeds niet aan sporten toe, sport graag in de avond, maar omdat niemand thuis is, ben ik overdag thuis dingen aan het doen, in de avond rijden en dan is de sportschool ook al bijna dicht

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:13

Dat is bij bij Anytime wel een voordeel, daar kan je 24/7 terecht. :D

Eulogy
Berichten: 5758
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:07

Cocodox schreef:
Joyseee, kan je niets zien? Huh? :oo
Edit: ik zie nu dat jij dat meisje bent van dat topic! Och, sorry! -O-


Ik heb besloten om de BBG van Kayla Itsines weer op te pakken in plaats van krachttraining zoals ik deze nu doe. Ben op een plateau qua vetpercentage lijkt, en mijn coach heeft Kayla ook gevolgd dus ben benieuwd... meer mensen hier die het kennen of gedaan hebben? Ga dadelijk de eerste workout maar eens doen. Wellicht als m'n coach het aanraadt doe ik er nog wel wat krachttraining naast af en toe. Dat vind ik toch ook echt wel leuk om te doen :o

Ik ben niet echt fan persoonlijk. Het is voornamelijk cardio en best intens. Ligt eraan wat je doel is denk ik?

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:36

Eulogy, ben er wat dat betreft ook niet echt fan van en het is inderdaad intens. Doel is zakken in vetpercentage, wat met kracht + HIIT niet wil vlotten. Ben momenteel qua voeding in ieder geval aan het checken hoe ik reageer op carb cycling, maar ook dat lijkt nog niet zijn vruchten af te werpen. Ik heb nu samen met mijn coach besloten om 1 keer per week een workout van Kayla te doen, de rest kracht en cardio zoals ik deze al deed.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:56

Balen Renske! Rustig aan!

Kayla ken ik niet :o

Ik heb in ruim 2 maanden tijd gewoon een broekmaat groter nodig :')

Van 36 naar 38. 36 gaat nog wel hoor, maar ligt aan het model haha!

Zo kreeg ik mijn korte broeken nog maar net aan. Bij mijn middel sluiten ze prima, maar benen en bips zijn écht gegroeid :') _O-

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:15

Petje af hoe sportief - getraind jullie zijn.. bij bepaalde oefeningen denk ik echt wauw :wow: . Ik hoop dat ik dat ook ooit voor mekaar krijg.

Hoe trainen jullie je buikspieren? En bij welke oefeningen hebben jullie het meeste resultaat??Ik wil namelijk buikspieren langzaam aan gaan oppakken, want never nooit dat ik die 10 minuten buikspieroefeningen volhoud in de sportschool :') . Misschien wat oefeningen die ik thuis kan beginnen zodat ik uiteindelijk mee kan doen in de sportschool.

Kan ik ook wat tips krijgen voor een goed gezond eetpatroon met een koemelk en ei allergie? Wat zijn goede producten om te eten? Het liefst een eetpatroon die ik dagelijks kan herhalen. Ik merk namelijk dat ik netjes op gewicht blijf, terwijl ik graag nog wat zou willen afvallen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37430
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:21

Ik heb een lactose en soya intolerantie. Moet nu extra eiwit binnenkrijgen ivm trainen, heb met moeite plantaardige eiwitten als extra gevonden. Niet lekker wel functioneel. Op basis van amandel, rijst (oh dat is zo smerig brr) of gemalen zonnenbloempit. Eventueel op erwt basis te bestellen ook bij eco zaak.

Verder eet ik noodgedwongen iets meer vlees en ben ivm nog meer allergien onder regelmatige controle van ziekenhuis dietiste

Twee aparaten op de sportschool. Die werken, sit ups lukken niet ivm een dwars lijf

Supervixen

Berichten: 12989
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:34

Er zijn zat plantaardige eiwitten, daarvoor hoef je geen extra vlees te eten. Kijk eens op pinterest en zoek op protein vegan. Misschien maak je het jezelf onnodig moeilijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37430
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:49

Ellende is ivm allergie kom ik flink te kort. Mag veel niet hebben en ziekenhuis dietiste is zich gek gaan puzzelen. Ik moet tegen de 100 gram eiwit per dag eigenlijk binnenkrijgen. Met vlees ei en de plantaardige eiwit kom ik er wel De vieze rijstmeuk gebruik ik ook niet meer. De zonnebloem maar vooral de amandel is best te doen. In ranja of muesli oid,

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:37

Bedankt voor de tip supervixen! Ik ga straks is rustig op mijn gemakje kijken en een boodschappenlijstje maken.

Ik probeer nu ook meer tonijn en kip te eten, als ik dat niet doe merk ik dat ik vaak uitkom op 10% eiwit, 40% vet en 50% calorieën. :=
Daarnaast denk ik ook dat het helpt om tussen de middag vaker een salade te eten. Merk nu dat ik vaak een maisboterham of een bruine bol eet, omdat dat 'makkelijk' is.

Supervixen

Berichten: 12989
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:40

In bonen (bijv kidneybonen of kikkererwten) en noten zitten veel eiwitten, dan zou ik die toevoegen aan je salade.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:58

Lastig zeg, die intoleranties. Er is wel veel over te vinden op internet geloof ik. Zijn er best veel die veel tips hebben voor eiwitrijk voedsel met dergelijke intoleranties. Weet alleen zo gauw niet wie allemaal / welke sites, dus aan mij heb je eigenlijk weinig :+

Zo, vandaag weer een rondje sportschool. Twijfel nog wat en hoe ik ga trainen.. Kayla workout en LISS of mijn eigen rug/achterkant schouders/tricep workout met HIIT.. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:10

karuna schreef:
Ellende is ivm allergie kom ik flink te kort. Mag veel niet hebben en ziekenhuis dietiste is zich gek gaan puzzelen. Ik moet tegen de 100 gram eiwit per dag eigenlijk binnenkrijgen. Met vlees ei en de plantaardige eiwit kom ik er wel De vieze rijstmeuk gebruik ik ook niet meer. De zonnebloem maar vooral de amandel is best te doen. In ranja of muesli oid,


Ik lees mee, vooral omdat ik het liefst thuis sport. Maar wou hier even op ingaan. Ik eet vegetarisch en zocht iets extra's voor de eiwitten zonder soja. Niet ivm een allergie maar omdat ik mij niet goed voel bij teveel soja in mijn dieet. Ik heb een eiwit poeder op basis van rijst en erwten van purasana. Met een scheut goed koud water vind ik het te drinken en bevat 21 gram eiwit per portie.

Geen idee of je die al kende of geprobeerd hebt, in dat geval ben ik spuit elf. :) Maar zo niet, misschien past het voor jou ook.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:14

Wieldop schreef:
Petje af hoe sportief - getraind jullie zijn.. bij bepaalde oefeningen denk ik echt wauw :wow: . Ik hoop dat ik dat ook ooit voor mekaar krijg.

Hoe trainen jullie je buikspieren? En bij welke oefeningen hebben jullie het meeste resultaat??Ik wil namelijk buikspieren langzaam aan gaan oppakken, want never nooit dat ik die 10 minuten buikspieroefeningen volhoud in de sportschool :') . Misschien wat oefeningen die ik thuis kan beginnen zodat ik uiteindelijk mee kan doen in de sportschool.


Alle plank variaties die je kunt bedenken en zo'n beetje alles wat veel balans vergt is goed voor je buikspieren. Let ook heel goed op hoe stabiel je je core houdt bij 'gewone' oefeningen, dan pak je ook zeker veel buikspieren mee (als ik zie hoe veel mensen in de uitvoering een hoop laten liggen := , hetzij vanwege stukje gemakzucht of omdat er een te zwaar gewicht gepakt wordt of te veel herhalingen). En zoals eerder gezegd bij oefeningen als de deadlift, squat, push up, pull up etc gebruik je meer je buikspieren mee dan je wellicht denkt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37430
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:21

Die rijst ken ik is smerig brr mag ook geen smaakstoffen hebben. En de neutrale smaakt naar grijzige kots. Zelfs gv vindt hem niet weg td krijgen en dat is een alleseter.heb de amandel en zonnebloem variant die zijn ok. Erwt mag ik niet hebben geen enkele variant van pEulvrucht ivm soya allergie. Sperciebonen en erwten mag ik nu nog hebben als groente beperkt. Houd ik graag zo. Anders te grote kans op problemen ermee. Noten eet ik al veel maar kom te kort. Vandaar dat ziekenhuis dietist er boven op zit en word ik regelmatig getest op tekorten. Eiwit was echt een probleem en is nu wel is waar krap maar op orde.

Net weer rondje gedaan. Drie borst. Drie rug twee buik en twee benen. En stuk met honden gewandeld.ben nu moe

Supervixen

Berichten: 12989
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:15

Ik heb vanmiddag heerlijk gesport. Flink wat oefeningen zwaarder gedaan dan normaal. Morgen weer hardlopen.

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:31

Hier gaat het weer een stuk beter met mijn buik, dus wil morgen weer een rondje sportschool gaan doen. :)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:04

Wat fijn Renske. Veel plezier morgen.
Ik ben vandaag niet geweest. Moest naar de fysio en had een hoop andere dingen te doen. Morgenochtend ga ik weer voor een rondje core training.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:08

Ik kan al jaren geen blousjes meer aan. Erg jammer, maar krijg mijn biceps er gewoon niet ingepropt :oo

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:26

Hahaha Kris, luxe probleem hè!

Had vandaag weer een pittig circuitje, zal 't wel lekker voelen morgen :') !