Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imre schreef:1200 is wel weinig, ja. Ik ga uit van 1700 en val daarmee prima af. Als ik me er aan hou. Vandaag afscheid van een collega. Had gevulde koeken meegenomen. Die eet ik nooit, dus ik had geen idee hoeveel ckal dat zou zijn. Later ingevoerd in mfp. Dude.Ik heb al mijn caloriën voor vandaag inmiddels op en op dit moment best wel honger. Iemand een suggestie voor wat ik er nog bij kan eten?
O: proteïneshake met melk
T: gevulde koek
L: 3x haverbroodje met houmous en sla
T: wilde perzik, 125ml griekse yoghurt met wat walnoten
A: gebakken aardappels, spitskoolsalade met rozijnen, mandarijn uit blik, komkommer, feta en gebakken spekjes
Samen goed voor 1630 ckal, ik heb er dus nog 70 over. Volgens mijn macro's moet ik er nog wat eiwitten bij eten. Misschien nog maar even wat yoghurt pakken zo dan.
Emmaa_ schreef:Je moet niet kijken naar wat zij aanraden in combinatie met dagen om af te vallen, maar je moet je BMR pakken. Dat moet je ondergrens zijn.
Emmaa_ schreef:Je moet niet kijken naar wat zij aanraden in combinatie met dagen om af te vallen, maar je moet je BMR pakken. Dat moet je ondergrens zijn.
Emmaa_ schreef:Ja en ja, bij jullie allebei. Je BMR is echt wat je lichaam nodig heeft om draaiende te blijven zonder enige vorm van beweging dan ook (dus zelfs zonder ogen knipperen of typen op je laptop). Dat zou echt je ondergrens moeten zijn. Heb je een actief beroep of sport je erg veel is het verstandig om daar wat boven te gaan zitten, heb je echt een zittend beroep en beweeg je daarnaast ook niet veel kan je er bv 100 kcal boven gaan zitten.
Emmaa_ schreef:Ik denk dat bijhouden en invoeren icm gezonde keuzes maken altijd wel heel goed is, maar ik zou mijn BMR wel echt als harde ondergrens zien. Dus niet denken 'oh ik heb totaal geen honger meer maar ik heb nog maar 900 kcal gegeten vandaag'. Het is even wennen maar ik weet nu precies wanneer ik genoeg gegeten heb. Als ik te veel eet word ik misselijk en als ik te weinig eet word ik draaierig en trillerig. Mijn lichaam is best wel goed ingesteld op het aantal kcal dat ik graag wil eten op een dag.
_Snow_White schreef:Ik heb er eigenlijk toch wel moeite mee om aan mijn BMR te komen, vooral omdat ik op dit maar 1-2x per week sport en door medicijnen 9-10 uur per dag slaap.
Ik heb volgens de BMR website in de OP iets over de 1700kcal per dag nodig, terwijl ik met pijn en moeite 1600 gezonde kcal naar binnen krijg. Ik kan dan wel tussendoortjes met veel kcal gaan eten, maar dan voel ik me compleet beroerd, kan de Mac enzo ook niet goed verdragen. Ik zit vol met ~1200![]()
Dit is voor mij sowieso allemaal een beetje raar sinds ik voor mijn medische molen 2 jaar terug prima 2500kcal per dag naar binnen kreeg en dan ook niet aankwam