Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:14

Daan het is idd mijn eerste wedstrijd. Ben benieuwd

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:49

Wij hebben morgen groepsfoto met de joggingclub, en daarna leggen we gezamenlijk het parcours af voor ons evenement begin juli (per rondje van iets meer dan een kilometer is er een biertje te verdienen, niets voor mij, ik drink niet).

Het rondje van morgen moet een soort "promofilmpje" worden, dat gefilmd zal worden met een drone. Ben benieuwd!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:56

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:07

Ik was er lekker vroeg bij vandaag, was om kwart voor 8 al aan het lopen, en was best warm al.

ONALI bij komt er, video niet beschikbaar bij te staan als ik je link aan klik

HWN leuk dat jullie dat vooraf al samen doen met groepsfoto en promofilmpje, ben benieuwd

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:09

Ja klopt, ben hem alweer aan het bijstellen. ;(
Volgens YT was het auteursvrije muziek, niet dus.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:18

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:29

Zal hem straks eens bekijken, alleen begin stukje gezien, begon al goed in het water hihi.

Nu eerst sollicitatiegesprek, hopen dat het wat word

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:36

Succes!

Ja water genoeg, helaas hadden ze het niet voorverwarmd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:37

Snel een vraagje tussen door. Mijn hardloop schoenen zijn redelijk kapot. Dus nu wil ik nieuwe schoenen kopen, maar kreeg het advies omdat nooit voor een wedstrijd te doen. Maar anders moer ik met kapotte schoenen lopen.. Is het echt zo dat je nooit schoenen voor een wedstrijd moeten kopen?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:03

Tja, ik heb het laatst wel gedaan. Of ja, dit was anderhalve week voor een wedstrijdje. Ik heb toen wel op mijn nieuwe schoenen gelopen. Achteraf had ik denk ik wel beter wat meer tijd kunnen nemen om mijn nieuwe schoenen in te lopen, zeker omdat het een iets andere schoen was dan mijn oude. Hoewel ik met mijn oude schoenen na een km of 8 blaren liep omdat ze een beetje versleten waren, dus was misschien ook niet echt verstandig geweest om daar 12 km op te gaan lopen. Ach ik heb het overleefd zonder blessure.

Ik zou gewoon nieuwe kopen en een rondje erop lopen, voelen welke het meest comfortabel lopen en daar de wedstrijd op lopen. En de volgende keer iets eerder nieuwe schoenen kopen, voordat ze echt versleten zijn ;)

Onali stoer filmpje! Lijkt me zelf echt niks eigenlijk, al dat water :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:49

AmoorM schreef:
Snel een vraagje tussen door. Mijn hardloop schoenen zijn redelijk kapot. Dus nu wil ik nieuwe schoenen kopen, maar kreeg het advies omdat nooit voor een wedstrijd te doen. Maar anders moer ik met kapotte schoenen lopen.. Is het echt zo dat je nooit schoenen voor een wedstrijd moeten kopen?

Altijd een reservepaar hebben waar je ook op kan lopen. Maar daar heb je nu niks meer aan.
Tja het zijn jouw voeten, hoe erg is versleten?

Kan je er nog 1 keer mee lopen en dan wegdoen of niet.

Thanks Susanne :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:21

Ik heb (een maand geleden) 1,5 week voor mijn eerste halve marathon nieuwe schoenen gekocht en die HM daar dus mee gelopen. Ging ook nog eens van antipronatie naar neutraal, nergens last van. Als je goed passende schoenen hebt moet het volgens mij gewoon kunnen.

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:29

@onali. Gaaf filmpje. Krijg spontaan zin in hellendoorn.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:05

Rustig hier! Te warm om hard te lopen :P

Dinsdagmiddag/avond had ik gelopen, was nog 26 graden maar gelukkig niet echt zonnig. Jeetje wat had ik het warm haha. Rondje van 9,5km met 10x minuut tempo, je kon me uitwringen :') Morgen nog een rustig rondje en dan zondag 10km wedstrijd :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:35

Ik heb gisteren ook niet gelopen. Te warm en ik heb wat last van mijn hak. In plaats daarvan op flink tempo een uur gefietst (25km/u). Daarna kon je me ook uitwringen!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:23

Ik heb dinsdag en woensdag wel gewoon getraind. En nog wel op het heetste van de dag. Dinsdag was ik niet vooruit te branden. Toen ben ik om 4 uur gelijk uit het werk gaan lopen. Steeds 7 min rustig en dan 3 minuten versnellen. Maar ik heb toen de training wel ingekort na een 15,5km. Had eigenlijk het plan nog een paar blokjes meer te doen.
Woensdag hoefde ik maar een halve dag te werken dus kon rond een uur of twee al gaan lopen. maar toen een rustige duurloop gepland en in het bos gelopen. Ook toen een ruime 15km en inderdaad een stuk rustiger dan de dag ervoor. Maar na afloop liep het zweet echt in straaltjes van lijf.
Vanavond interval training op de baan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:26

Wij hebben dinsdag voor het promofilmpje met meer dan 40 man de hitte getrotseerd. Wel hoge opkomst, als je bedenkt dat we met 62 leden zijn. Onze "bierloop" is wel behoorlijk origineel: we lopen zelfs door het café: de achterdeur binnen, en de voordeur weer buiten. Ook dinsdag hebben we dit gedaan. Denk dat de stamgasten zullen gezegd hebben: "Oei, we moeten wat minder drinken, want er lopen hier voortdurend smurfen in en uit" (ons clubshirt is blauw :) ).

Nadat we onze gewone route afgewerkt hadden (na de promo rondjes), waren enkele hardloopsters "vermist". Plots kwamen ze weer opduiken: ze waren het café binnengelopen, maar hadden er nog ééntje gedronken. Een bierclub met een hardloopprobleem, zo noemt één van de bestuursleden het soms smalend. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:35

_O-

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:34

hwn schreef:
Wij hebben dinsdag voor het promofilmpje met meer dan 40 man de hitte getrotseerd. Wel hoge opkomst, als je bedenkt dat we met 62 leden zijn. Onze "bierloop" is wel behoorlijk origineel: we lopen zelfs door het café: de achterdeur binnen, en de voordeur weer buiten. Ook dinsdag hebben we dit gedaan. Denk dat de stamgasten zullen gezegd hebben: "Oei, we moeten wat minder drinken, want er lopen hier voortdurend smurfen in en uit" (ons clubshirt is blauw :) ).

Nadat we onze gewone route afgewerkt hadden (na de promo rondjes), waren enkele hardloopsters "vermist". Plots kwamen ze weer opduiken: ze waren het café binnengelopen, maar hadden er nog ééntje gedronken. Een bierclub met een hardloopprobleem, zo noemt één van de bestuursleden het soms smalend. :)

Bij zo een loopclubje zou ik me ookwel willen aansluiten! :D Klinkt erg gezellig!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:58

Pfoe lopen in de warmte is echt niks voor mij, knap dat sommigen wel gewoon gaan! :)
Ik heb net 3,6 km gelopen, kreeg zo'n gigantische steek in mijn zij en voelde me misselijk dus gestopt. Wel nog 40 minuten gewandeld naar huis want zat net aan de andere kant van het bos :')

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:59

Inderdaad voor zo een club maak ik een uitzondering :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:52

hwn schreef:

Ook maar es een poging doen om filmpje te plaatsen, van onze doortocht door 't café. Vooraan in de rij (ongeveer 5de denk ik) zie je 2 mannen quasi hand in hand lopen, da's onze blinde en zijn begeleider.

https://www.facebook.com/gullegemloopt/ ... nref=story

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:12

Onali schreef:
AmoorM schreef:

Altijd een reservepaar hebben waar je ook op kan lopen. Maar daar heb je nu niks meer aan.
Tja het zijn jouw voeten, hoe erg is versleten?

Kan je er nog 1 keer mee lopen en dan wegdoen of niet.

Thanks Susanne :D

Ik heb toch maar een nieuw paar gekocht donderdag! Er zaten echt gaten in. Vrijdag voor het eerst 5 km hard mee gelopen, ik vernam ze wel een beetje en gisteren en vandaag is dat spiertje onder m'n dikke teen pijnlijk. Als ik mijn teen optil voel ik het. Maar heb vandaag wel m'n eerste wedstrijd! Dus nu lekker met de voetjes in het water! Het is best warm! Hoe bereiden jullie je voor op een wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:14

TrIjNiE__ schreef:
Pfoe lopen in de warmte is echt niks voor mij, knap dat sommigen wel gewoon gaan! :)
Ik heb net 3,6 km gelopen, kreeg zo'n gigantische steek in mijn zij en voelde me misselijk dus gestopt. Wel nog 40 minuten gewandeld naar huis want zat net aan de andere kant van het bos :')

Haha, vervelend is dat he, dat je dan ook weer helemaal terug moet lopen. Maar wel lekkere beweging! Ik ging maandag ook 5 km hardlopen en toen ik niet meer kon moest ik ook 5 km terug wandelen. Volgende keer eerder omdraaien! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:16

Greetje63 schreef:
Ik heb dinsdag en woensdag wel gewoon getraind. En nog wel op het heetste van de dag. Dinsdag was ik niet vooruit te branden. Toen ben ik om 4 uur gelijk uit het werk gaan lopen. Steeds 7 min rustig en dan 3 minuten versnellen. Maar ik heb toen de training wel ingekort na een 15,5km. Had eigenlijk het plan nog een paar blokjes meer te doen.
Woensdag hoefde ik maar een halve dag te werken dus kon rond een uur of twee al gaan lopen. maar toen een rustige duurloop gepland en in het bos gelopen. Ook toen een ruime 15km en inderdaad een stuk rustiger dan de dag ervoor. Maar na afloop liep het zweet echt in straaltjes van lijf.
Vanavond interval training op de baan.

Wat klinkt dat allemaal heerlijk! <3