Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:11

Omgekeerd is het ook niet leuk voor vrouwen om voor broedmachine uitgescholden te worden. Of toegeworpen te krijgen dat je carriere bedorven is als je zwanger bent en de rest van je leven kanslois gaat worden.
Ook erg, een kaartje bij een zwangerschap: nu ben je nog vrouw, dadelijk ben je de rest van je leven moeder :')
Of niet werkende vrouwen naief noemen, dat gebeurd ook heel vaak.

Bruintje, ook dat kun je zo niet stellen.
Ik heb laatst een behoorlijk luid jammerende hysterische kerel aan mijn buro gehad nadat ik hem over de kwaliteit van een document aansprak :=

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:12

Die was vast homo

(nee niet serieus nemen)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:13

Ik heb niet alle reacties gelezen, 16 pagina's, beetje veel... Maar wij zijn ook bewust kinderloos. En ik word op het moment behoorlijk zat van al die vriendinnen met kinderen en kinderwens om me heen. Ik merk ook dat sommige vriendschappen ook niet sterk genoeg zijn gebleken om dat te overbruggen en zijn gestopt. Ik kwam laatst tot de conclusie dat ik eigenlijk graag meer nieuwe vriendschappen wil, maar dan echt met mensen zonder kinderen en zonder kinderwens. Maar ik merk dat het best moeilijk is om die te vinden. Hoe doen jullie dat?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:19

Bruintje,
Moslim en wil eigenlijk niets met vrouwen te maken hebben op het werk (ja dat is in dit geval echt waar). Hij gebruikte de situatie om te zeggen dat hij voortaan enkel nog via mijn leidingevende zou communiceren.
Helaas is hij regelmatig van mijn handtekening afhankelijk _O-

Shalimur, het is normaal dat levens uitelkaar groeien. Interesses veranderen nu eenmaal. Ik heb heel veel kinderloze vrienden of vrienden die late ouders met carriere zijn. Dan spelen kinderen niet zo'n hoofdrol.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:19

Sizzle schreef:
Ik vind het wel grappig hoe mensen zonder kinderen niet veroordeeld willen worden maar dan wel oude moeders gaan beoordelen op het al dan niet egoistisch zijn ;)
De wereld zou mooi zijn als we elkaars keuze respecteerden.

Omdat je ook zonder kinderen best een gevoel kan hebben voor wat je de ideale leeftijd lijkt voor een kind en de voorwaarden.

Zo lijkt het mij rond 25 ideaal, dan ben je 45 als je ze met goed fatsoen uit huis kunt schoppen :+ . Daarnaast heb ik moeite met medisch ingrijpen om zwanger te worden, maar ik kan me voorstellen dat dat anders is als je medici nodig hebt om je grootste wens te vervullen. Dan sta je er toch net even anders in ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:20

Wat voor jou ideaal is, is voor iedereen ideaal?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:21

Sizzle schreef:
Wat voor jou ideaal is, is voor iedereen ideaal?

Dat zeg ik niet hè? ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:24

Gelukkig, vond het al niet zo'n verwachte uitspraak van jou.
Ik zou echt een vreselijk slechte moeder geweest zijn met 25 :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:26

Dan had mijn baby lekker meegemogen naar de kroeg :') - dus nee, ook voor mij had 25 niet ideaal geweest.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 06-04-17 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:27

Majabeestje schreef:
Hier wel kinderen. Twee zelfs.. :=
De eerste was niet gepland. Ik was er nog niet eens over uit of ik wel kinderen wilde. Oops :')
Toch voor een tweede gegaan, we vonden beide 1 kind ook maar alleen. Ofzo. Onzin natuurlijk maar toch.
En eerlijk? Die eerste jaren zijn horror. Ik heb toen ook gezegd dat als ik dat had geweten ik andere keuzes had gemaakt. Ondanks dat ik zielsveel van mijn kinderen hou en ze voor geen goud wil missen. Op een of andere manier gaat er iets om in je hoofd en lijf. Je voelt zo bizar veel liefde voor zo'n kind. Ik als groot honden- en paardenliefhebber kon niet bedenken dat een kind qua liefde mijn honden (en inmiddels paard) zou overtreffen. Toch gebeurd. Maar dat maakt het ook zo zwaar, je wil de hele tijd dat je kinderen gezond en gelukkig zijn, doorvermoeiend.. :+ Inmiddels zijn de kinderen wat ouder en wordt het makkelijker en (dus) leuker. De zorgtaak wordt wat minder (godzijdank).
Wat ik wél wil is dat mijn kinderen grootgebracht worden tot enigzins normaal functionerende mensen met fatsoen in de donder. In die zin: ik ben een vrij strenge moeder. Maar ook een moeder die aandacht voor ze heeft. Daar balans in vinden is moeilijk. Niks is ook zo irritant als opmerkingen van mensen zonder kinderen over de opvoeding. Want hoe ik dat eerst ook onzin vond: je weet pas echt hoe je het aanpakt als je zelf kinderen hebt.
Hoe dan ook. Ik ben blij dat ik kinderen heb maar als ik alles overnieuw mocht doen weet ik niet of ik er opnieuw voor zou 'kiezen'.
En dat gekwaak van ouders over hun kinderen, zelfs ik als moeder vindt dat irritant hoor. Kom op, als ik ergens ben vind ik het juist heerlijk dat het een keer niet over kinderen gaat haha! Stom trouwens dat je niet met iedereen over paarden kan praten... -O-

Eindelijk - iemand met kinderen die er eerlijk over praat. Ik denk dat er veel ouders zijn die er ook zo over denken - maar dit niet durven zeggen. Geen wonder dat er zoveel vrouwen met post natale depressie rond lopen! De verwachtingen zijn zo hoog....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:32

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:38

Lichamelijk is er zoveel niet goed (zittend werk, autorijden, strakke broeken, koffie drinken, zwaar tillen, weinig slapen, feesten tot diep in de nacht...)
Dat is echt een 0 argument voor mij :o

Ik wil zelf het risico ook niet aangaan van 40 en hoger maar risico's zijn individueel.
Ik begeef me ook niet in een funpark met skieen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:41

Oh ik zeg daarmee ook niet dat mensen daarom eerder aan kinderen moeten beginnen.
Maar het is gewoon wel een gegeven.
Ik denk dat het vaak erg verstandig is in veel gevallen wat zekerheid op te bouwen. En nee voor dat er weer op zijn bokts over gevallen wordt, ook genoeg mensen met 22 die al zekerheid hebben.

En ik geloof dat het over moeders van 60 ging omdat germie het daar over had.
Dan oordeel ik wel, ouders die dat doen, inclusief de mannen vind ik egoïstisch.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:43

Sizzle schreef:
Ook erg, een kaartje bij een zwangerschap: nu ben je nog vrouw, dadelijk ben je de rest van je leven moeder :')

Nou dat vind ik nog vriendelijk vergeleken met de gratis 'Blije doos' die vrouwen hier krijgen als ze zwanger zijn :') Zag zo'n ding bij mn buurvrouw, een of ander gratis babypakket voor zwangeren met de meest onsubtiele naam ooit. Ik weet zeker dat mijn doos met een paar maanden een stuk blijer is als die van haar :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:48

Zeker, Mars, maar 'de genaaide muts' of 'de ontplofte egel' is dan wel meer de waarheid maar dat bekt marketingtechnisch niet zo lekker. Schijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:51

*Dag koffie*

:')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:53

:D *D _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:54

Allemachtig daar ging mijn koffie ook :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:57

Ontplofte egel _O-
Dat is... Ernstig. Ik moet er niet aan denken, heb al moeite met mijn menstruatiecup :x

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:04

Hilli schreef:
Zeker, Mars, maar 'de genaaide muts' of 'de ontplofte egel' is dan wel meer de waarheid maar dat bekt marketingtechnisch niet zo lekker. Schijnt.

:') :') :') :') :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:07

Tja, het is wel een gegeven dat je poes niet ongeschonden uit de strijd die bevalling heet komt..
Hoewel, credits voor de gynaecoloog die mij weer zorgvuldig en naar volle tevredenheid dicht genaaid heeft.

To much information voor de bewust kinderloze vrouwen hier..? :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:07

_O- _O- :') Lig iets of wat in een deuk hierzo....
Trouwens ook bewust kinderloos. Heb er niks mee en zal er dus ook nooit wat mee krijgen :+
Geweldig, dit topic :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:09

Majabeestje schreef:
Tja, het is wel een gegeven dat je poes niet ongeschonden uit de strijd die bevalling heet komt..
Hoewel, credits voor de gynaecoloog die mij weer zorgvuldig en naar volle tevredenheid dicht genaaid heeft.

Ja want we hebben allemaal nooit biologie gehad op school, zijn algemeen onderontwikkeld dus geen flauw idee uit welk gat dat kind nou komt en dat er wel eens wat uit kan scheuren :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:10

Majabeestje schreef:

Nou de termen totaal ruptuur of een sectio (caesarea) zijn me niet vreemd hoor :D
En dat laatste hadden sommige misschien liever gehad.

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:11

ik vind dit topic net en wat fijn om te lezen dat wij (ik en mijn partner) niet de enigen zijn die bewust kinderloos zijn
al word dat veel al niet gewadeerd of gesnapt

ik heb nooit een kinder wens gehad mijn vriend wel ik heb hem gelijk duidelijk gemaakt als hij graag kinderen wil hij niks met mijn moet beginnen want ik kan het hem niet bieden. dit pakte goed uit ik heb aan andermans kinder nog net geen hekel (al begint het steeds meer te komen) huilen kinder kan ik echt niet hebben of kinderen die niet luisteren

ik ben wel tante van een 2 jarig meisje wat heel leuk vind maar ze word dan ook wel met fatsoen opgevoed ze luister goed is netjes en beleefd en huilt niet onnodig tante orie hoe ze mij noemt kan niet stuk bij haar maar ben altijd wel blij als medam naar huis is of in bed licht tante lorie is niet gemaakt voor kinderen zeg ik dan altijd

wat ik wel merk is dat altijd uit moet leggen waarom ik geen kinderen wil ben dat wel een beetje moe aan het worden zeker nu wij gaan trouwen is de standaard opmerking dan zul je wel snel aantellen daarna nee dus bij ons niet. vaak hoor je dan je weet niet wat je mist nee dat weet ik net en wil het ook niet weten. verjaardagen ga ik tegen woordig uit de weg want het gaat alleen over kinderen poepluier flessen etc of ik ga bij de mannen staan zijn alle maal boeren dus dan is het onderwerp koeien en tractors

ik ga zeker dit topic volgen
zitten er hier mensen in de buurt van venlo/horst altijd gezellig om een met mensen te praten waar ik zeker weet dat ik het niet hoef uit te leggen