Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MiraLooks schreef:Hi Ashley... goed joh. Wat een verschil al.
Inmiddels heb ik een uitnodiging voor de informatie middag op 31 juli in Beverwijk.
Heb ik vorige keer ook gedaan en toen vond ik het niet echt spannend. Toen was ik meer van joh.. ze knallen wel meteen door naar de operatie en er wordt niet gekeken naar alternatieven.
Nu is het voor het "eggie" en vond ik het belangrijk om de hele ronde opnieuw te toen.
Maar goed toen ze belden vanmiddag krijg ik toch wel even kriebels in mn buik...
MiraLooks schreef:ik sh*t nu al peultjes.....ik vind het ook heel spannend allemaal
@romeo2007 waar heb jij je bijeenkomst ??
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Laat even horen.
JustAshley schreef:@Hannanas: Nee hiervoor deden we eigenlijk vrij weinig aan sport. Ik had ook schaamte vooral om te zwemmen maar gek genoeg nu ik weet dat het goed komt schaam ik me niet meer.
Ik heb ook soms last van mijn linker knie ( Nu een stuk minder) En ik was bang als ik veel zou sporten dat ik die helemaal verpest daarom wilde ik er eerst een paar kilo's vanaf.
We zijn regelmatig veel afgevallen -20 kilo ongeveer. Maar het kwam er altijd weer bij aan. Geen een dieet hielp voor ons. Door de goede begeleiding van het NOK zijn we een stuk bewuster geworden qua eten. Daarbij hadden we altijd snel weer honger en kon ik best veel eten. Gelukkig is dit nu weg en dat helpt ook al een heleboel! Ik heb gek genoeg totaal geen trek meer in eten. Kan daar in tegen wel genieten van eten alleen dan van kleine portie's en gezond eten. Het is heel gek maar je smaak veranderd ook.
Donna89 schreef:Ik zit nog in mijn nazorg traject. Moet jaarlijks terug komen. Verder niet erg maar dan moet ik ook bloedprikken. EnDat mag dan niet in de buurt. Dat moet in 1 van de ziekenhuizen van rijnstate (60 km)
En liefst minimaal 2 weken voor de terugkomdag.
Dat vind ik allemaal wel omslachtig
Denk dat ik hierna de nazorg laat overdragen naar mijn huisarts en diëtiste
Romeo2007 schreef:Ik zit bij bariatrisch centrum Bergen op Zoom. Zij raden eiwitrijk eten, sla, groente, kwark etc aan. Ik vind dat alleen heel moeilijk om te volgen. Ga te gauw bij eten door hongergevoel.
Janneke2 schreef:Romeo2007 schreef:Ik zit bij bariatrisch centrum Bergen op Zoom. Zij raden eiwitrijk eten, sla, groente, kwark etc aan. Ik vind dat alleen heel moeilijk om te volgen. Ga te gauw bij eten door hongergevoel.
Ja, dat ken ik...
Balen!
De crux is, dat niet ieder lichaam makkelijk er toe overgaat om vet te verteren.
Tot en met 'een jaar lang vooral sla eten en nauwelijks afvallen'. (Baat het niet dan schaadt het wel. Afgezien van de frustratie en het blijvende overgewicht: je lichaam gaat in "spaarstand", waardoor de volgende poging nog moeilijker wordt.)
Een lichaam heeft vitamine B, zink, ijzer, magnesium en carnitine nodig om vetvoorraden te kunnen verbranden.
...is daar specifiek naar gekeken?
Zo nee: onderneem actie!