Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustAshley

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 19:55

SPANNEND *\o/* maar... You go girl !

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:13

MiraLooks schreef:
Hi Ashley... goed joh. Wat een verschil al.

Inmiddels heb ik een uitnodiging voor de informatie middag op 31 juli in Beverwijk.
Heb ik vorige keer ook gedaan en toen vond ik het niet echt spannend. Toen was ik meer van joh.. ze knallen wel meteen door naar de operatie en er wordt niet gekeken naar alternatieven.

Nu is het voor het "eggie" en vond ik het belangrijk om de hele ronde opnieuw te toen.

Maar goed toen ze belden vanmiddag krijg ik toch wel even kriebels in mn buik...

Jeetje wat spannend!!! Komt vast goed.

Ik begin ook nerveus te worden voor mn bijeenkomst maandag

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:21

ik sh*t nu al peultjes..... <<) ik vind het ook heel spannend allemaal

@romeo2007 waar heb jij je bijeenkomst ??
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Laat even horen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:32

MiraLooks schreef:
ik sh*t nu al peultjes..... <<) ik vind het ook heel spannend allemaal

@romeo2007 waar heb jij je bijeenkomst ??
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Laat even horen.

Ik heb maandag om 8.30 uur een groepsbijeenkomst bij Centrum voor overgewicht bariatrisch centrum bergen op zoom. Dit duurt de hele ochtend.
Verwijsbrief en medicatie overzicht zijn geregeld. Maandag krijg ik gelijk een datum mee waarop ik gesprekken heb met se diëtiste chirurg etc.

Ik koop ook even geen kleding.... want ja straks pas ik het misschien niet meer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:19

JustAshley schreef:
@Hannanas: Nee hiervoor deden we eigenlijk vrij weinig aan sport. Ik had ook schaamte vooral om te zwemmen maar gek genoeg nu ik weet dat het goed komt schaam ik me niet meer.
Ik heb ook soms last van mijn linker knie ( Nu een stuk minder) En ik was bang als ik veel zou sporten dat ik die helemaal verpest daarom wilde ik er eerst een paar kilo's vanaf.
We zijn regelmatig veel afgevallen -20 kilo ongeveer. Maar het kwam er altijd weer bij aan. Geen een dieet hielp voor ons. Door de goede begeleiding van het NOK zijn we een stuk bewuster geworden qua eten. Daarbij hadden we altijd snel weer honger en kon ik best veel eten. Gelukkig is dit nu weg en dat helpt ook al een heleboel! Ik heb gek genoeg totaal geen trek meer in eten. Kan daar in tegen wel genieten van eten alleen dan van kleine portie's en gezond eten. Het is heel gek maar je smaak veranderd ook.

Ik hoop dat het jullie nu wel lukt!
Toi toi toi +:)+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:48

Overmorgen mn eerste bijeenkomst. Ben best nerveus!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:37

Romeo2007 schreef:
Overmorgen mn eerste bijeenkomst. Ben best nerveus!

Veel succes!! *\o/*

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 15:54

Succes ! Wil natuurlijk wel weten hoe het gegaan is

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:18

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:01

Succes! Wij gaan donderdag voor 10 dagen op vakantie, en dan kan ik daarna direct de 31e naar mijn eerste bijeenkomst :D :D .

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 19:05

Cool rinske spannend!

Hoe was het vandaag bij jou Romeo2007?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:17

Zo even mijn verslagje van vandaag.

Het was een vroege ochtend. Rond 7.15 uur vertrokken mijn man en ik naar Bergen op Zoom.
Rond 8.30 uur waren we aanwezig. Het gebouw was makkelijk te vinden. Er waren al veel andere mensen.
Ik heb me aangemeld bij de balie en we konden wat te drinken krijgen. Vervolgens zijn we in een grote zaal gaan zitten.

Rond 9.20 uur kwam er een medewerker en die kwam afsprakenkaarten uitdelen. Ik heb volgende week woensdag om 8.30 uur tot 12.00 uur een dagdeel screeninggesprekken. Na deze ochtend krijg je direct een JA of een Nee, inclusief een advies voor vervolgtraject.
Gaat allemaal dus heel snel. Volgende week woensdag moet ik om 7.45 uur bloed prikken, dus wordt weer een vroege ochtend van huis. Denk wel om 6.15 uur.

Vervolgens werd er een presentatie gegeven en konden we vragen stellen. Het was eigenlijk allemaal heel duidelijk. In bergen op zoom wordt er geopereerd met de DaVinci robot. Daar heb jij bij een GBP maar 1 enkele snee van 2cm.
Al met al klinkt het allemaal positief. Vanavond ben ik druk geweest met vragenlijsten invullen ter voorbereiding van de screening.
Vanaf het moment dat je volgende week een JA te horen krijgt, duurt het nog maximaal 10 weken voordat je wordt geholpen.

Heb nu weer goed mijn eten opgepakt en net lekker een uur in het bos gewandeld. Op naar volgende week woensdag.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:20

Zo zeg, dat gaat snel! Klinkt goed

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:25

Donna89 schreef:
Zo zeg, dat gaat snel! Klinkt goed

We hebben ook een hele informatiemap meegekregen met naslagwerk. Er is echt goed nagedacht over dit traject, zodat je niet onnodig 10 keer heen en weer hoeft.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:52

Ik zit nog in mijn nazorg traject. Moet jaarlijks terug komen. Verder niet erg maar dan moet ik ook bloedprikken. EnDat mag dan niet in de buurt. Dat moet in 1 van de ziekenhuizen van rijnstate (60 km)
En liefst minimaal 2 weken voor de terugkomdag.
Dat vind ik allemaal wel omslachtig
Denk dat ik hierna de nazorg laat overdragen naar mijn huisarts en diëtiste

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:52

Merken jullie het ook lastig te hebben met het eten tijdens het traject? Of ik ga teveel mijn best doen en sla daarin door dat ik alleen maar sla en eiwitten wil eten, of ik denk f*ck it en ik snoep wat.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:41

Wauw Romeo dat gaat heel snel allemaal. Spannend! Veel succes woensdag.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 15:47

Romeo om heel eerlijk te zijn en ik raad het je natuurlijk niet aan.. maar ook niet af.. ik ben ik het voor traject gewoon door blijven eten zoals ik altijd at (heel slecht dus) en heb totaal nergens op geled omdat ik dacht nh mag ik nog ik ga er straks mijn hele leven op moeten letten dus ik dacht nu geniet ik er nog even van.
Ik heb gewoon een bypass gekregen en na die operatie is bij mij echt wel de knop om gegaan. Er werd mij vaak gezegd als je het nu niet kan dan kan je het na de operatie ook niet. Maar als ik het zonder operatie had gekund had ik die hele operatie nooit laten uitvoeren. Voor mij was het gewoon een soort van afscheid

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:55

Om eerlijk te zijn ik denk nu net als jij JustAshley. Momenteel gewoon aan het eten zoals altijd, ik ga nu wel 2 keer per week naar de kinesist om te sporten voor 30 a 45 min en ik ben wel al aan het opbouwen om elke dag een fikse wandeling te kunnen gaan maken. Maar ik wil momenteel even nog gewoon kunnen eten voordat ik voor de rest van mijn leven ga moeten opletten. Gewoon nog even genieten.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 18:13

Ik snap je heel goed maar ik zeg niet dat dan geen risico loopt hoor .. het kan zijn dat ze dan niet bij je darmen kunnen door het te veel vet of een te vette lever. Maar ik heb die risico genomen en bij mij is het goed gegaan.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:20

Donna89 schreef:
Ik zit nog in mijn nazorg traject. Moet jaarlijks terug komen. Verder niet erg maar dan moet ik ook bloedprikken. EnDat mag dan niet in de buurt. Dat moet in 1 van de ziekenhuizen van rijnstate (60 km)
En liefst minimaal 2 weken voor de terugkomdag.
Dat vind ik allemaal wel omslachtig
Denk dat ik hierna de nazorg laat overdragen naar mijn huisarts en diëtiste

Jeetje, dat is inderdaad omslachtig! Ik hoop voor je dat je het om kan laten zetten.

Ik heb 2 weken gehad dat ik aan het snaaien was. Zeg maar teveel eten en ook niet altijd de goede keuzes. Als lunch dan niet 1 pistolet, maar 2 met dik beleg. Niet 1 koekje, maar 10 koekjes.
En toch maar even een ijsje halen bij de salon. Dat deed ik allemaal nooit.
Hierdoor wel 4kg aangekomen zodat ik nu in aanmerking kom.

Merk dat ik me door die extra suikers niet helemaal goed voel. Slaap er slecht door en ik krijg er hoofdpijn van. Nu probeer ik me vast voor te bereiden op de pre-dieet fase. Daarom neem ik nu 2 maal per dag een shake en de rest eet ik gezond. Maar ik merk hoe moeilijk ik het vind om de suikers te laten staan, dit terwijl ik voorheen niet eens zo slecht at, maar meer teveel van het gezonde.

De gedachte dat ik eventueel een operatie krijg begint meer te landen. Je stelt jezelf erop in.
Iemand met wie ik in de voorlichting zat afgelopen maandag diegene wordt in de eerste week september geholpen. Heb mijn hoop dat ik ook rond die periode uitkom.

Kleding kopen doe ik nu ook maar even niet. Ben alleen bang dat ik niet af ga vallen. dat spookt wel erg door mijn hoofd. Van ja, maar straks werkt het niet bij mij!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 07:55

Romeo bij welk ziekenhuis of nok liep jij okalweer want tegenwoordig raden ze shake's juist af voor de operatie.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:26

Ik zit bij bariatrisch centrum Bergen op Zoom. Zij raden eiwitrijk eten, sla, groente, kwark etc aan. Ik vind dat alleen heel moeilijk om te volgen. Ga te gauw bij eten door hongergevoel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:32

Romeo2007 schreef:
Ik zit bij bariatrisch centrum Bergen op Zoom. Zij raden eiwitrijk eten, sla, groente, kwark etc aan. Ik vind dat alleen heel moeilijk om te volgen. Ga te gauw bij eten door hongergevoel.

Ja, dat ken ik...
Balen!
De crux is, dat niet ieder lichaam makkelijk er toe overgaat om vet te verteren.
Tot en met 'een jaar lang vooral sla eten en nauwelijks afvallen'. (Baat het niet dan schaadt het wel. Afgezien van de frustratie en het blijvende overgewicht: je lichaam gaat in "spaarstand", waardoor de volgende poging nog moeilijker wordt.)

Een lichaam heeft vitamine B, zink, ijzer, magnesium en carnitine nodig om vetvoorraden te kunnen verbranden.
...is daar specifiek naar gekeken?
Zo nee: onderneem actie!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:39

Janneke2 schreef:
Romeo2007 schreef:

Ja, dat ken ik...
Balen!
De crux is, dat niet ieder lichaam makkelijk er toe overgaat om vet te verteren.
Tot en met 'een jaar lang vooral sla eten en nauwelijks afvallen'. (Baat het niet dan schaadt het wel. Afgezien van de frustratie en het blijvende overgewicht: je lichaam gaat in "spaarstand", waardoor de volgende poging nog moeilijker wordt.)

Een lichaam heeft vitamine B, zink, ijzer, magnesium en carnitine nodig om vetvoorraden te kunnen verbranden.
...is daar specifiek naar gekeken?
Zo nee: onderneem actie!

Mijn bloed is onlangs op alles nagekeken (vitamines, suiker, waardes van organen) en alles was top!
Ik slik wel dagelijks multivitamine.

Ik nuttig nu overdag 4 eiwitshakes verdeeld en dan in de avond een gezonde maaltijd. Tussendoor wat groenten of rauwkost. Ik hoop wat af te vallen voor eerste week september want dan moet ik in badkleding met mijn schoonfamilie :7