zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:50

Ik heb nu drie jaar Anderzorg dacht ik, en nooit problemen mee gehad. Nu heb ik ook nooit gekke dingen gehad, maar gewone huisartsbezoekjes en antibiotica kuren worden gewoon netjes verrekend en online kan ik nazoeken welke kosten ik heb gemaakt en wat er vergoed is geworden enzo.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:09

Had even snel gekeken. Anderzorg kwam zo op het eerste oog ook het beste eruit, heb nu FBTO.
Scheelt iets meer dan 10 euro per maand.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:34

Anderzorg is onderdeel van Menzis, die staan ook goed bekend lees ik :j

Ik mag het eigenlijk niet in het topic zetten, maar wel in mijn onderschrift.. daar staat een link voor wat korting, voor de mensen die om zouden willen stappen naar Anderzorg. Altijd mooi meegenomen :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:52

Bij Menzis kan ik via m'n werk korting krijgen, maar dan nog is het niet voordelig.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:25

merel_gomez schreef:
Hier ook weer aan het puzzelen in de wereld van de zorgverzekeringen :\

Dit jaar bij Menzis en nu komt Ander zorg voor mij als beste uit de bus.. zijn er mensen met negatieve ervaringen met ander zorg?

Anderzorg heeft ook geen volledig vrije zorgkeuze, maar ruime zorgkeuze. Verder waarschijnlijk verwacht ik dat Anderzorg prima is.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:23

Is geen volledige vrije keuze, maar hebben wel heel erg veel zorgverleners die bij hen aangesloten zijn.
Ik ben ook heel tevreden over Anderzorg. Declareren gaat makkelijk en wordt snel betaald.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:55

Besured heeft by far de beste tandartsverzekering (die ik tot nu toe heb gevonden): tot 350€ 100% vergoeding op alles. Ideaal! 12,90€ p/m, zelfde bedrag als vorig jaar.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:13

Vraagje:

Bij zilveren kruis wordt anticonceptie 100% vergoed (bij een aanvullend pakket), conform GVS
Gaat om 21 jaar en ouder.
Snap daar niet zoveel van. Ik gebruik de nuvaring. Krijg ik die nu wel of niet vergoed? Bij CZ kreeg ik dat gewoon vergoed tot 200 euro. Nooit bij hoeven te betalen. Ja wel eerst betalen en dan declareren

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:28

Ik heb een offerte van mijn zorgverzekering gehad van bewuzt. ik zou 107.73 gaan betalen. Hebt korting gehad stapel en no claim korting =25%.
Basisverzekering is daar 99.15 als je de eigen risico 385 is.

Maar het punt is de apotheek waar ik nog zit hebt (geen) contract met bewust. is 3 min. fietsen 5 min lopen.
anders moet ik 1.5 km verder naar apotheek = 10 min fietsen 20. lopen.

Ik denk dat ik niet goedkoper kan dan dit. eigen risico verhogen dat doe ik niet. Ik kan niet het zo ophoesten.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:49

Ik ben aan het kijken naar Ditzo deze heeft alleen een restitutiepolis, opzich prima maar heeft iemand ervaring met Ditzo en moet je de kosten zelf voorschieten?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:22

loulou schreef:
merel_gomez schreef:
Hier ook weer aan het puzzelen in de wereld van de zorgverzekeringen :\

Dit jaar bij Menzis en nu komt Ander zorg voor mij als beste uit de bus.. zijn er mensen met negatieve ervaringen met ander zorg?

Anderzorg heeft ook geen volledig vrije zorgkeuze, maar ruime zorgkeuze. Verder waarschijnlijk verwacht ik dat Anderzorg prima is.

Ik heb het even na gecheckt bij Independer er staat volledige vrije keus en heb alle grote ziekenhuizen bekeken in Nederland maar deze zitten er wel bij?[/quote]

daarom schreef ik ook dat ik de vergelijking sites misleidend vind. Ze benoemen ruime zorgkeus als volledig vrij. Terwijl het dat dus gewoon niet is.

en als voor jou de belangrijke ziekenhuis erbij zitten is het prima, maar noem het als site gewoon zoals het is

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:46

Marjolein29 schreef:
Ik ben aan het kijken naar Ditzo deze heeft alleen een restitutiepolis, opzich prima maar heeft iemand ervaring met Ditzo en moet je de kosten zelf voorschieten?

Antwoord op je laatste vraag : nee, als ik bij de tandarts kom krijg ik later een rekening wat ik nog wel moet betalen, je hoeft dus niet de rekening betalen en later declareren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:50

Ik zie hier bedragen voorbijkomen waarvan ik wilde dat ik dat nog zou betalen voor mijn zorgverzekering :+ ik zit al jaren over de 150 euro.. ga komende week weer eens shoppen waar ik komend jaar heen ga. Ik moet wel maximaal alles hebben ivm fysio en een gebit wat veel onderhoud nodig heeft, en zo laag mogelijk eigen risico want ik heb best wel wat ziekenhuisdingen.

Ik moet wel goed opletten, want ik kom niet overal zomaar binnen zonder medische keuring helaas :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:18

Kijk eens bij DSW Jans. Dan zit je op 140, volledig fysio en volgens mij een ruime tandvergoeding. En geen medische keuring bij mijn weten. Ook ik ben wel een beetje jaloers op die lage bedragen, het is bij mij echt de fysio die mij nekt. Maar goed, als ik kijk wat fysio mij zou kosten als ik het niet aanvullend ruim zou mee verzekeren, ben ik er toch maar weer blij mee....

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:20

liss schreef:
Marjolein29 schreef:

Antwoord op je laatste vraag : nee, als ik bij de tandarts kom krijg ik later een rekening wat ik nog wel moet betalen, je hoeft dus niet de rekening betalen en later declareren

Dat ligt ook aan de behandelaar. Bij mijn tandarts moet je zelf voorschieten, ongeacht welke verzekering je hebt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:45

Lalidan schreef:
Kijk eens bij DSW Jans. Dan zit je op 140, volledig fysio en volgens mij een ruime tandvergoeding. En geen medische keuring bij mijn weten.

Voor de tandarts word door dsw wel een keuring gevraagd boven de €1000.
Dit staat verweg in dr kleine lettertjes en ze stellen wortelkanaalbehandelingen te vergoeden maar wanneer je de kleine lettertjes leest blijken ze idd dr kanaal behandeling te vergoeden (ala 95 euro bij 1 kanaal) maar de rest er omheen niet (wat bij wkb al snel oploopt tot 200+).
X10 (kleine röntgenfoto) vergoeden ze er max 2 (die je bij 1 wkb al verbruikt).
En zo zijn er nog tal van kleine lettertjes

Hoe dit bij hun met fysiotherapie geregeld is weet ik niet.
Hiervan heb ik de kleine lettertjes niet uitgeplozen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:17

Hoe meer ik doorspit en echt diep in contracten duik vallen eigenlijk de twee voor mij mogelijk goedkopere polissen af. Er zitten zoals hierboven best veel kleine lettertjes. Of idd eerst zelf moeten betalen en dan pas terugkrijgen. Dat risico durf ik niet te lopen, rekeningen van ziekenhuizen en zo komen soms pas maanden later. En apotheek zou me iedere keer afrekenen ook lastig zijn omdat de kosten van een rekening afmoeten waar geen bankpas van is. En voorschieten, overboeken en terugvragen te grote kans geeft op fout gaan.

Of mirena wordt niet vergoed ook het plaatsen niet terwijl ik die in ziekenhuis moet laten omwisselen. Of ze willen me niet aanvullend verzekeren. En meer van dit soort dingen. Vrees dat ik moet blijven zitten waar ik zit bij zilveren kruis. Jammer -O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:19

moyra schreef:
Lalidan schreef:
Kijk eens bij DSW Jans. Dan zit je op 140, volledig fysio en volgens mij een ruime tandvergoeding. En geen medische keuring bij mijn weten.

Voor de tandarts word door dsw wel een keuring gevraagd boven de €1000.
Dit staat verweg in dr kleine lettertjes en ze stellen wortelkanaalbehandelingen te vergoeden maar wanneer je de kleine lettertjes leest blijken ze idd dr kanaal behandeling te vergoeden (ala 95 euro bij 1 kanaal) maar de rest er omheen niet (wat bij wkb al snel oploopt tot 200+).
X10 (kleine röntgenfoto) vergoeden ze er max 2 (die je bij 1 wkb al verbruikt).
En zo zijn er nog tal van kleine lettertjes

Hoe dit bij hun met fysiotherapie geregeld is weet ik niet.
Hiervan heb ik de kleine lettertjes niet uitgeplozen.

Oh, wat vreemd. Mijn wortelkanaalbehandeling is gewoon helemaal vergoed. En ik heb de hoogste aanvullende verzekering bij hun en ze hebben niks gevraagd voor de tandarts. Dan is er sinds vorig jaar blijkbaar iets veranderd.
Ik heb ze vooral voor de fysio en dat is gewoon goed.

Karuna, plaatsen mirena in het ziekenhuis valt bij mijn weten onder je basisverzekering, dus dan krijg je hem gewoon vergoed. Gaat wel ten koste van eigen risico.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:22

Eigen risico is toch al op. :+ ik heb ook de basisverzekering doorgespit maar kan niet vinden dat dat eronder valt. Ziekenhuis uiteraard wel, maar plaatsing van anticonceptie valt daar als ik het zo lees niet onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:28

Lalidan schreef:
Kijk eens bij DSW [***]. Dan zit je op 140, volledig fysio en volgens mij een ruime tandvergoeding. En geen medische keuring bij mijn weten. Ook ik ben wel een beetje jaloers op die lage bedragen, het is bij mij echt de fysio die mij nekt. Maar goed, als ik kijk wat fysio mij zou kosten als ik het niet aanvullend ruim zou mee verzekeren, ben ik er toch maar weer blij mee....

Dsw zit ik dit jaar en kan ik bijna alles wat ik moet qua tandarts zelf betalen.. en mn ogen veranderen ook snel dus een beetje brilvergoeding is ook fijn (per 2 jaar) ipv de 70 per jaar die DSW biedt

Zo krijg je maar 15 minuten gebitsreiniging.. ik zit al snel aan de 2 uur op jaar :=

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:49

Heeft hier iemand ervaring met een aanvullende verzekering bij een andere verzekering dan de basisverzekering?
Ik twijfel nog steeds over loonzorg maar dat zou betekenen dat ik de aanvullende verzekering ergens anders moet afsluiten.