Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:39

xdniesje schreef:
Cocodox, heb je je nieuwe schema's al ontvangen en ben je al weer begonnen met sporten?

Leuk dat je het vraagt :).

Ik heb mijn schema's nog niet ontvangen en heb momenteel nog een dalabbonement bij de sportschool, waardoor ik nog niet heb kunnen sporten. Voorheen kon ik elke ochtend, maar ik moet nu elke dag naar Nijmegen reizen waardoor dat niet meer kan. Dus ik ga dat morgen als het kan omzetten (en sporten :+)!

Ik hoop wel dat ik de schema's vandaag of morgen nog ontvang.. Maargoed het kan 5-7 dagen duren en heb afgelopen vrijdag pas mijn huidige voedingspatroon gestuurd dus ja..

xdniesje

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:48

Ah, dus nog even geduld hebben. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
Zet 'm op vandaag met sporten!

Ik heb nu bijna 2 weken mijn nieuwe schema's volgehouden en heb morgen mijn meting. Ben benieuwd.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:00

Mij lijkt het zo fijn om een schema te krijgen van iemand die daar ervaring in heeft! Maar het is helaas allemaal best duur..

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:25

Werecat schreef:
Mij lijkt het zo fijn om een schema te krijgen van iemand die daar ervaring in heeft! Maar het is helaas allemaal best duur..

Klopt, daarom ben ik helemaal naar Breda afgereisd en ga ik dit elke vier weken doen (anderhalfuur rijden bijna). HAB is gratis en ik heb er al veel goede verhalen over gehoord. Ik weet ook bijna zeker dat ik met een schema van een professional echt verder kom dan dat ik zelf ga aanklooien. De motivatie is er dan ook niet. Bovendien wil ik niet iedere vier weken voor banketstaaf staan, dus hou je je er vanzelf wel aan denk ik. Althans, dat is wat ik er van verwacht en wat ik denk nodig te hebben. :')

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:14

Voor mij is het inderdaad ook een extra motivatie om eens in de zoveel tijd jezelf te wegen en te meten bij iemand. Plus dan weet je ook of je genoeg vorderingen maakt of dat je beter iets kan aanpassen als er te weinig verschil is.

Bij sommige sportscholen hebben ze small group trainingen of willen ze best voor een redelijke prijs een schema met je opstellen.
Small group is zeker in het begin echt een aanrader! Ik heb er heel veel aan gehad.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:14

Nou ik heb m'n voedingsschema hoor. :Y)
Alleen helaas nog geen trainingsschema, maar die hoop ik eerdaags alsnog te ontvangen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:14

En, wat is je eerste gedachte?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:17

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik moet opeens best veel eten, terwijl m'n doel vetpercentage verlagen is. Ik lette daarbij zelf al goed op m'n kcal inname, dat viel hen ook op en dat was goed dat ik die laag hield. Maar nu heb ik het idee dat ik uiteindelijk teveel kcal binnen ga krijgen tenzij ik elke dag sport. Ik ben maar 1,60m ongeveer, iets kleiner zelfs en heb verder een zittend beroep. Daarbij kan ik niet elke dag sporten, ik heb rond de 3 keer per week aangegeven voorlopig.

Daarnaast heb ik sowieso nog een hoop vragen over het schema, dus die zijn direct al teruggemaild haha. Ben benieuwd wederom :)

Maarrrrr! Alles wat er op staat klinkt wel goed en lekker hoor, en ik verheug me nu al op het feit dat ik kan gaan meal preppen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:44

Hoeveel calorieën zou je nu moeten Cocodox?
Je moet ook veel en vaak eten. Ook als je je vet percentage naar beneden wilt hebben.
Ik ben nu bezig met de Level10 Challenge van Herbalife. Sport 2x per week en that's it.

Met het eetschema wat ik voor mijzelf ongeveer aanhoud ga ik nog steeds omlaag met mijn vetpercentage.

En vooral opletten welke vetten enz je eet. Anders wordt het opgeslagen als zijnde vet en dan kom je idd niet verder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:57

Als je al een laag vetpercentage hebt dat je nog lager wil, dan moet je vaak juist flink eten. Dat kan erg vertekenen :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:17

Maar geldt dat ook als je weinig sport?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:06

Dat is sowieso niet heel gunstig als je echt droog wil worden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:28

Afgelopen weekend hadden we 'Olympische spelen' op onze sportschool, was erg leuk!
Onderdelen waren bench press, squat en deadlift.
Alle onderdelen met een PR afgesloten (deadlift 110k, squat 105k en bench press 70k) en was ik ook nog eerste met bench press dames! :D

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:44

phormicola schreef:

Nee dat is natuurlijk helemaal waar :)

Mealpreppen jullie? Zo ja, welke bakjes gebruiken jullie hiervoor?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:03

Wij Mealpreppen nog niet.
Wellicht als we verder richting ons einddoel komen dat het toch wel handig wordt. Maar voor nu zoveel mogelijk op de tijd zelf bereiden.

Wat goed Vera! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:19

karuna schreef:
Last van linker pols opeens vorige week maandag. Alleen benen lukken en een rugoefening. Rest gaat domweg niet. Zelfs buik gaat er niet mee. Dus heel laag pitje. Ga maandag weer poging doen

Probeer eens handschoenen met polsversteviging en zorg dat je je polsen recht houd. Mensen willen ze nog weleens buigen en dat komt dan erg op je pezen aan.

Meld me hier ook even. Geen bodybuilder, heb de ambitie ook niet. De tijd om 6/ 7 maal in de week naar de sportschool te gaan. Kennis van me doet het wel en doet het erg verdienstelijk op wedstrijden.

Ik sport zelf vier maal per week. Zowel krachttraining als bodypump..vind de afwisseling leuk.
Ik train puur om spiermassa te kweken, om toch enig vorm te hebben. Mijn rug en benen zijn het sterkst.
Met de leg press zit ik nu op bijna 170 kilo ...dus voor verbetering vatbaar!! Kon ooit meer :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:28

Had daar niets mee te maken, kwam door ontsteking in onderarm door allergische reactie. Is weer zo n beetje over.

Vandaag borst/rug/biceps en triceps kunnen doen weer met arm. Kalm aan maar het lukte. Deze combinatie van medicijnen houden de jeuk weg en ontsteking rustig, joepie

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:39

Cocodox schreef:
phormicola schreef:

Nee dat is natuurlijk helemaal waar :)

Mealpreppen jullie? Zo ja, welke bakjes gebruiken jullie hiervoor?

In de ochtend maak ik wel gelijk mijn tussen- en middagmaaltijden, maar voor de rest bereiden we het ook op het moment zelf. Wat ik meeneem kan gewoon prima in een boterhamzakje.

Knap hoor Vera!

Over een paar uur is mijn meting.. Ik ben heel benieuwd. Als ik in de spiegel kijk zie ik echt verandering, zowel qua vetverlies als meer spiermassa. Hopen dat het ook uit de cijfertjes blijkt. Is toch weer een extra motivatie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:01

Succes! Zeker fijn voor je motivatie idd! Maar als je zelf al echt verandering ziet, dan moeten de cijfertjes er ook wel naar zijn lijkt mij!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 02:19

Cocodox schreef:
Werecat schreef:

Klopt, daarom ben ik helemaal naar Breda afgereisd en ga ik dit elke vier weken doen (anderhalfuur rijden bijna). HAB is gratis en ik heb er al veel goede verhalen over gehoord. Ik weet ook bijna zeker dat ik met een schema van een professional echt verder kom dan dat ik zelf ga aanklooien. De motivatie is er dan ook niet. Bovendien wil ik niet iedere vier weken voor banketstaaf staan, dus hou je je er vanzelf wel aan denk ik. Althans, dat is wat ik er van verwacht en wat ik denk nodig te hebben. :')

Wat houdt HAB in?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:47

@Werecat Health Advies Breda ;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:01

Mijn meting was zoals ik hoopte *\o/*
Vooral op mijn buik en op mijn triceps ben ik vet verloren.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:55

Tova schreef:
@Werecat Health Advies Breda ;)

Ik had het gegoogled... maar dat kan toch bijna niet? Zit er geen addertje onder het gras? Moet je bijvoorbeeld verplicht supplementen gebruiken als je het schema wil volgen?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:02

Werecat, dit dacht ik dus ook.

Ze maken gebruik van supplementen in je schema, maar opzich is het aan jou zelf of je daar gebruik van maakt of niet. Je wordt niet gedwongen ofzo en er zijn geen kleine lettertjes. :) Het is ook een winkel die zelf allerlei supplementen verkoopt, denk dat ze het daar ook van moeten hebben.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:12

Cocodox schreef:
Werecat, dit dacht ik dus ook.

Ze maken gebruik van supplementen in je schema, maar opzich is het aan jou zelf of je daar gebruik van maakt of niet. Je wordt niet gedwongen ofzo en er zijn geen kleine lettertjes. :) Het is ook een winkel die zelf allerlei supplementen verkoopt, denk dat ze het daar ook van moeten hebben.

Maar geven ze je wel een alternatief voor die supplementen?