Kickbike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:39

Veel plezier zaterdag Billy!
En daarna ook natuurlijk.
Leuke naam :D

Ik was zaterdag naar Amersfoort voor een gratis servicebeurt na drie maanden. En die was wel nodig, banden waren zacht en de remmen zijn opnieuw afgesteld. Ik step meestal niet ver, maar wel bijna dagelijks.

Eilish

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:01

Net heb ik een rondje van 7 km gestept rond het water. Uurtje over gedaan, dus je kan raden wat mijn gemiddelde snelheid is :+ Wel rustig aan gedaan en een paar keer gestopt om te drinken.

En zonder hond gestept natuurlijk, want voor haar is het nu veel te warm. Mijn hond is nu ook bij mijn ouders vanwege de warmte, mijn appartement warmt snel op.

Hoe gaat het met je pup Billy?

En steppen er nog mensen?

Ik doe nog steeds voornamelijk kleine stukjes, paar honderd meter in de wijk. Straks als het koeler is kan ik weer meer met mijn hond op pad.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:28

Ik stel nog wel, maar ongeveer 2-3x.per week vroeg in de ochtend en een kilometer of 3 tot 5 max.
Veel te warm....

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:35

Ik weet niet meer waar mijn step is. Denk even de laag stof er af halen..

Gekheid ^^ Hij staat nog steeds in de schuur. Ik werk echt super veel dus tijd er ook niet voor.
Zelfs afgelopen 3 weken 2x naar bos geweest in de late avond

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:35

Gisteren hadden wij 2 steps bij gehuurd en zijn met zijn 3-en een dagje gaan steppen in amersfoort. Dat is zoveel leuker dan in je uppie steppen! Mijn step heeft daar gelogeerd voor een servicebeurtje en nieuwe ergonomische handvaten (zoveel fijner) dus toen we vandaag weer langs gingen nog even staan kletsen.. en nouja, morgen gaan we weer langs om de nieuwe step van mijn man op te halen :Y)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:45

Hier kan die volgende week weer van stal worden gehaald. Wordt eindelijk weer stuk koeler..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:22

pjer schreef:
Gisteren hadden wij 2 steps bij gehuurd en zijn met zijn 3-en een dagje gaan steppen in amersfoort. Dat is zoveel leuker dan in je uppie steppen! Mijn step heeft daar gelogeerd voor een servicebeurtje en nieuwe ergonomische handvaten (zoveel fijner) dus toen we vandaag weer langs gingen nog even staan kletsen.. en nouja, morgen gaan we weer langs om de nieuwe step van mijn man op te halen :Y)

Leuk pjer! Die in Amersfoort is een leuke winkel he? :D Daar komt mijn step ook vandaan en ik was vorige maand ook met mijn step voor een servicebeurt langsgeweest. Ik heb zelf ergonomische handvaten erop gezet, ben daar ook erg blij mee.
En wat leuk dat jullie morgen de step van je man gaan ophalen, dan kunnen jullie gezellig samen steppen.

Ik heb vandaag een rondje van 8 kilometer gestept met mijn hond.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:11

Oh ik moet bekennen dat ik al sinds Marley er is niet gestept heb, omdat ik nu zo veel tijd steek in met hem lopen, spelen en oefenen kom ik aan weinig anders toe! Maar het gaat wel heel goed hoor, hij groeit als kool!
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:32

Ooo gut, dat koppie!
Is het echt een Samojeed?

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:47

JesdaJinn schreef:
Ooo gut, dat koppie!
Is het echt een Samojeed?

Jazeker, helemaal echt!
Afbeelding
Zie je het zo beter? :+

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:49

Wat een schatje Billy!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:49

Ik dacht het al maar als puppy's is het moeilijk te zien maar aaaaaaaaaah.. hebben?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:56

Wat een schattig koppie!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:03

Hoi, ik kom even een schopje geven :D
Ik heb stiekem altijd meegelezen hier, maar ik heb er verder nooit iets mee gedaan.

Nu kwam mijn fysio aanzetten dat het wel goed is om wat meer conditie op te bouwen, dingen waar ik meteen aan dacht waren paardrijden weer opbouwen en zwemmen, maar dat vond hij een slecht idee want veel druk op de schouders is voor mij geen heel goed idee. Hij kwam aanzetten met dansen en wat bezig in de sportschool maar zonder gewicht, dit lijkt mij alleen helemaal niks := dus toen dacht ik meteen weer aan dit topic! Maar nu heb ik dus een paar vragen.

-Komt er echt veel druk op je schouders te staan of valt dat wel mee?
-Ik ben nogal klein, 1.60m, en ik heb sport G4 op het oog, maar werkt dat wel lekker met mijn lengte?

Het idee is 2 a 3 keer per week een rondje, gewoon over asfalt. Ben in ieder geval al helemaal weer enthousiast :):)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:09

Dancyy, ik zou als ik jou was een keer ergens een step huren of lenen en het uitproberen :) Of bij een winkel langsgaan waar je wat modellen kan uitproberen, bijvoorbeeld in Amersfoort.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:18

Yes, ik zal eens kijken. Kon zo snel op internet alleen nog niet echt iets vinden in mijn buurt, woon in Friesland :=

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:24

Ik heb net een fietspomp gehaald en de banden terug hard gezet. En nu weer lekker steppen!!

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:01

Ik heb het nog even te druk met puppy oppas en entertainment om tijd over te houden voor het steppen, maar wil dat zeker binnenkort wel weer gaan doen hoor!

Dancyy, ik heb zelf een peesblessure in mijn rechterschouder en ben bovendien chronisch hoofdpijn patiënt maar met steppen gaat het allemaal nog wel goed. Wel moet ik opletten niet te veel op mijn stuur te gaan hangen als het ware en ook als het stuur te laag staat krijg ik last. Ik heb dan ook bij mijn step een stuur verhogings setje erbij gekocht. Ik ben dan wel iets groter, ongeveer 1.74.
Welke step fijn is merk je pas als je er meerdere uitprobeert dus als je er de tijd voor kunt nemen en de afstand is geen groot probleem, ga dan zeker eens naar een stepwinkel. In Zwolle zit er een maar ik dacht wel dat er in elk geval in Drenthe ook nog een was. Er zit toch nog best verschil tussen de diverse steps dus uitproberen is zeker wel nuttig!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:37

Verschillende steppen uitproberen kan ik ook aanraden inderdaad. Ik heb last van mijn handen en de Yedoo voelt voor mij veel fijner dan een Kickbike. Het is het waard om naar een stepwinkel te gaan. Ik ben ervoor van Almere naar Amersfoort gereisd met het ov.

Schuur, fijn is dat he? Bij mijn step waren laatst de banden opgepompt bij de stepwinkel en dat was een groot verschil. Ik moet beter opletten of mijn banden zacht zijn. Veel plezier met steppen!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:52

Ik had op mijn kostka ook steeds last van mijn polsen. Bleek dat de handremmen te horizontaal afgesteld waren waardoor mijn hand een rare knak moest maken. en ik leunde te veel op mijn handen ipv op mijn benen.
Wel heb ik nu ergonomische handgrepen op de step genomen en dat stept echt een heel stuk fijner; ze zijn wat breder/platter op het eind en er zit een klein T stuk aan waardoor je ook van houding kunt wisselen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:34

Dat kan een heel verschil maken inderdaad, ik heb ook ergonomische handgrepen na een tip in dit topic.
Het stuur van mijn step staat ook zo hoog mogelijk, met een stuurverhoger erop. En mijn step is superlicht :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:18

Ik ga het topic leven in blazen. Na twijfelen, uitproberen vandaag een step besteld. De Kostka Tour max fold. Deze step kan je inklappen wat hem een stuk compacter maakt. Handig om mee te nemen maar ook voor opbergen. Het fietsen schuurtje zat echt wel vol.
Heb de Tour max zelf ook kunnen uitproberen en die vond ik zelf wel erg fijn steppen maar de opvouwbare hadden ze niet. Beter dan de kickbike sport.
Nu afwachten tot hij binnen is en ik hem kan ophalen. Uiteindelijk nu besteld in Friesland waar ze sinds kort Kostka steppen hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:15

En mijn step is binnen! Zelf er nog niet op kunnen steppen maar m’n vader heeft hem opgehaald en heeft direct samen met de hond even gestept. Hij was sceptisch maar vond het ook super leuk.
Ik was al blij dat hij hem kon ophalen terwijl m’n vriend en ik gewoon moeten werken. Anders werd het pas zaterdagmiddag.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:34

Super leuk!

Eindelijk daalt de temperatuur weer dus hier zal het ook lang niet meer duren voor we weer beginnen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:52

JesdaJinn schreef:
Super leuk!

Eindelijk daalt de temperatuur weer dus hier zal het ook lang niet meer duren voor we weer beginnen

Het is er inderdaad nu wel goed weer voor! Heeft jou hond het snel warm voor de step?
Hier staat de adapter momenteel ook voor de step. Nu wilde ik eigenlijk niet trekken met de hond. Heb ook geen husky en dat zijn toch de enige honden die dat mogen voor de step toch? M’n vader zegt dat hij het zo ook niet echt trekken noemt hij stept gewoon mee en ze hebben een mooi tempo samen. Maar moet maar is kijken hoe hij dat dan bedoelt, geen voorstelling bij.