misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:06

Wat ontzettend naar... Heel veel sterkte.
Nu ken ik natuurlijk jouw dochter niet, maar iedereen heeft zijn eigen manier van verwerken. Ene misbruikte vriendin van mij: tot op de dag van vandaag weet alleen ik en een andere vriendin dat ze misbruikt is. Ondertussen bijna geen kast meer van. Andere misbruikte vriendin: meteen aan iedereen verteld, politie gebeld, oersoon heeft gevangenisstraf gekregen de hele poespas en nog steeds vindt ze het moeilijk. Misschien wil jouw dochter ook liever het vergeten dan het er uitgebreid over hebben?

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 20:02

Eerlijk zijn naar mijn dochter zal idd het beste zijn, dank voor de tips hoe ik het kan brengen.

Mijn dochter kennende zal ze het er eerst heel moeilijk mee hebben, en wellicht als ze het wat verwerkt heeft dat ze wil praten over wat er gebeurd is.
Het moeilijke is dat wat ik nu doe, zij er over 10jr ook baat bij moet hebben.
Dat is uiteraard vooraf niet te zeggen, maar wil wel weloverwogen keuzes maken.

Het gesprek kan ik helaas niet naar voren halen, de kinderpsych moest alle uitslagen vd testen bij elkaar hebben, overleggen en mijn dochter moest geobserveerd worden op school om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:03

Dat zou ik ook tegen je dochter zeggen, dat je alles in haar belang doet en dat je de keuzes op een weloverwogen manier hebt gemaakt!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:45

Is het wellicht een idee om tegen je dochter te zeggen, dat deze mensen andere kindjes "pijn hebben gedaan"

Wie weet durft ze dan ook iets te zeggen ...en je hebt gelijk een reden om aan te geven dat ze er daarom niet meer heen mag....
Tis wel een leugen .....maar soms heiligt het doel de middelen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:52

Zit ook wat in.

Al zou ik toch voor de waarheid gaan.

Datje dochter je alles waard is. Dat zei het belangrijkste is en dat jij er alles aan wilt doen haar gelukkig te maken en dat je niet zeker weet wat er gebeurd is en dat dat niet erg is, maar dat je haar voor de zekerheid daar weghoudt.

Dat dat jou beslissing als volwassene is. Mocht er niets gebeurs zijn dat je het alsnog had gedaan. Dus dat ze daar niks aan kan veranderen. (Dus ontkennen geen zin hewft, maar ze hoeft het niet te vertellen).

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:27

Misschien niet heel erg relevant, maar het kan misschien toch helpen. Mij is op 12/13 jarige leeftijd ook iets erg naars overkomen, waar ik nu soms nog last van heb. Toen het gebeurt was wel direct aan mijn moeder verteld, want ik had altijd verhalen gelezen over meiden die soortgelijke dingen meemaakten en daar mentaal gesloopt van werden. Als je weet dat het niet goed is/ slim is om niks te zeggen, vertel je sneller dingen. Dus misschien is het slim om je dochtertje te vertellen dat als er iets dwarszit, ze het aan mama moet vertellen omdat mama zich anders zorgen maakt, mocht je dit nog niet gedaan hebben

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:01

De waarheid, maar zo simpel en beknopt mogelijk. Mocht ze vragen hebben ook in die trand verder gaan. Eromheen draaien, niks zeggen of liegen komt uit. Vertel haar misschien dat die mensen dingen gedaan hebben waardoor jij het niet prettig vind als ze daar heen zou gaan. Dat je het later er nog met haar erover wilt hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:08

Ik denk dat als ze vragen zou stellen ik daar gewoon eerlijk in zou zijn. Dan weet ze waarom en als ze er dan alsnog over wil praten dan kan ze dat doen. Verder zou ik wel rekening houden met dat ze misschien bedreigd is door die man. Misschien kan je daar ook nog iets in zeggen in de trant van dat er niks zal gebeuren als ze er niet meer heen zou gaan en dat jullie veilig zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:20

Ik zou zelf het gesprek met de instanties afwachten en met hun overleggen wat je wel en wat je niet kunt doen naar je dochter.

Het is een heel gevoelig onderwerp en STEL dat je dochter is misbruikt, dan KAN het mogelijk zijn, dat ze door de persoon in kwestie volledig is geindoctrineerd. Dat er iets met haar of haar mama gebeurt als het uitkomt. Als ze dan het gevoel krijgt dat jij het weet, kan ze zomaar volledig van de rel raken.

Vandaar dat ik zou afwachten en het bespreken met je hulpverleners wat wel, wat niet , waarom wel, waarom niet en vooral hoe.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:52

Lieve Ts, ik heb geen tips voor je, maar wel een compliment:

Wat pak je dit óntzettend goed aan. Heel veel respect voor!!

Veel succes weer, de aankomende periode.. :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:08

Even een ander idee, maar daar weet de JP denk ik ook meer over. Zou het je dochter helpen om er een boek over te lezen (over lotgenoten oid) natuurlijk geschreven op haar leeftijds/denkniveau?

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 19:05

Ik heb besloten om het beknopt en bij mezelf te houden wanneer ze weer vraagt om naar die mensen te kunnen, en verder af te wachten wat de kinderpsych adviseert.
Moeilijk, maar langzaam komt de datum van het gesprek steeds dichterbij.
Ik loop al maanden te liegen en te draaien, die lange week kan er ook nog wel bij.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:09

Verstandig. Sterkte met alles. :(:)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:32

Heel veel sterkte weer. Ik hoop dat deze week toch nog een beetje voorbij mag gaan. Ik hoop dat het gesprek een beetje gaat.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:22

Wees open en eerlijk naar je dochter toe.
Kinderen weten meer als jij denkt!
Ik stuur je even een pb met een voorbeeld daarvan

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:44

Open en eerlijk bij een gesloten kind is nu gevaarlijk en niet aan te raden zonder psychische hulp ter ondersteuning. Dochter kan zeer in paniek raken. Sterkte ts, ik vind je heel sterk.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 17:28

Zou ik even iemand een pb mogen sturen?

En algemeen: zouden jullie mee willen denken over het gesprek dat ik aan zal gaan met mijn vrienden, wat wel en wat niet te zeggen?
Ik wil ze het liefst allemaal tegelijk inlichten, verstandig om er iemand bij te hebben die hier al vanaf weet, of niet?

Ik ga van het weekend de pb's beantwoorden welke ik nog niet beantwoord heb.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:31

Ivm privacy van je dochter zou ik niet te veel zeggen. Als ze ouder wordt zal ze het wellicht moeilijk vinden als veel/meerdere mensen er vanaf weten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:39

Hoenuverder schreef:
Zou ik even iemand een pb mogen sturen?

En algemeen: zouden jullie mee willen denken over het gesprek dat ik aan zal gaan met mijn vrienden, wat wel en wat niet te zeggen?
Ik wil ze het liefst allemaal tegelijk inlichten, verstandig om er iemand bij te hebben die hier al vanaf weet, of niet?

Ik ga van het weekend de pb's beantwoorden welke ik nog niet beantwoord heb.

Ik zou het algemeen houden en vragen of ze er vertrouwelijk mee om willen gaan voor het bestwil van je dochter. Ik denk dat ik mensen apart zo nemen omdat het anders misschien teveel rumoer wordt enz.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:39

Wat zou je zelf willen zeggen aan je vrienden?

Of je ze allemaal gelijk moet inlichten, ik zou het niet doen. Wellicht eerste je beste vrienden even benaderen (langsgaan). Het verhaaltje gaat snel genoeg rond. Ik zou wel degelijk iemand meenemen die van het verhaal afweet en jou een steuntje in de rug kan zijn

Ik zou aangeven wat je hier hebt aangegeven. Je dochter is twee keer thuisgekomen met bloed en pijnlijke plekken. Omdat je bang bent dat er zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen, ben je een traject opgestart en heb je de beslissing genomen om je dochter niet meer naar die mensen te laten gaan. Hoewel je niet zeker weet (neem ik nog aan!!) of er echt sprake is van misbruik, wens je wel je dochter te beschermen en daarom heb je deze beslissing genomen. het welzijn van je dochter gaat jou nu boven de vriendschap met die mensen. Je zou het jezelf heel erg kwalijk nemen als je je dochter wel naar hen zou sturen en er is wel degelijk iets aan de hand.

Zo iets?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:47

Ik lees vanaf het begin mee en wil je allereerst heel veel sterkte wensen. Het is verschrikkelijk als moeder om dit te zien bij je kind en de onzekerheid waar je goed aan doet bij je kind.

Zelf zou ik je vrienden apart nemen en niet iedereen tegelijkertijd het vertellen maar 1 op 1 te beginnen bij je naaste vrienden.
Het idee van Rocamor vind ik een heel goed idee. Zo wijs je niet beschuldigend de vinger, houdt je het bij jezelf en maak je duidelijk dat je nr 1 doel is dat je het beste voor je kind wilt.

Als je wilt mag je mij natuurlijk een pb sturen.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 17:51

Rocamor, dank je! Zelf kan ik niet heel helder meer denken wat dit betreft, ik denk dat jou post idd een goed begin is om het gesprek aan te gaan met mn vrienden.
Mochten er dan nog vragen komen, kan ik altijd beslissen er dieper op in te gaan of niet.

Ik weet idd nog steeds niet voor 100% of het waar is, er zijn veel feiten en vermoedens, maar 100% zou dna-bewijs zijn of dat mijn dochter gaat praten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:54

Ik zal later je pb beantwoorden, hier wil ik graag even goed voor zitten.

Dna test zou toch niet mogelijk kunnen zijn?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:58

Persoonlijk zou ik wel eerst met je dochter praten voor je met andere gaat praten.

Als iemand niet zo discreet is en je dochter confronteert om wat voor reden dan ook is het niet fijn voor haar.

(Sorry ik heb tot nog toe alleen gevolgd. Wij hebben een soort gelijke situatie in de familie gehad.)

Uiteraard mag je me een pb. Sturen.
Maar ik ben sociaal misschien niet de beste optie.)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:00

Het is niet gek dat je niet helder kunt denken. Jij slaapt, leeft, eet met dit verhaal in je achterhoofd. En zult bij elk woord dat je zegt het gevoel hebben dat mensen je "door" hebben.

Maar omdat niemand ook maar het verste vermoeden zal hebben (hoop ik, want ander blijkt dat er echt meer is gebeurd), maak je jezelf vooral gekker dan nodig.

En dat snap ik goed hoor.

Nog een week van stress, dan kun je het delen. En sommigen zullen je dat niet in dank afnemen. En anderen zullen achter jou en je dochter staan.

Zolang je uit "vermoedens en ik wil mijn dochter beschermen voor het geval dat" praat. kan niemand je scheef aankijken vanwege nietvastgestelde feiten (aangezien het vastgestelde vermoedens zijn, die serieus genoeg zijn om je dochter te beschermen)